Şimdi Ara

2012 Lancer 1.6 mivec 176 km'lik Test

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
1.813
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhaba. Uzun zamandir yogunluk nedeniyle test yapma imkanim hic olmamisti.

    Dun oglen bir bosluk yakaladim bir arkadasimla onun islerini halletmek icin bursa karacabey gidis donus yaptik. Arabayi gidis donus tamamen ben kullandim.

    Arac mitsubishi Lancer 1.6 mivec 117 beygir en dolu donanim paketine sahip. ek olarak marsbiyel ve spoiler vardi.

    Arac 2012 model ve yaklasik 35bin kilometrede test boyu toplam 175.kusur yani kabaca 176kilometre yol katettim. Simdi arabanin detaylarina gecersek:

    Oncelikle koltuklar yumusak ve yanal destekleri zayif, bas ve diz mesafesi sikintili degil. Arka kol dayama cok egreti gereginden daha fazla iniyor asagiya biraz daha yukarida kalmasi lazimdi. On kol dayama ileri geri hareket etmiyor boyu kisa olanlar icin sorun olur bence. Arabada sadece aux girisi mevcut usb veya bluetooth yoktu. Gunesliklerde isik yok. Torpidoya acip bakmak aklima gelmedi isik olup olmadigini bilmiyorum.

    Arabanin cok buyuk bir bolumu sert plastik kapli kendi aracimda da durum bu sekilde daha trim sesi yapmiyorlar bindigim lancer da da trim sesi yoktu bu iyi bir durum. Direksiyonun derinlik ayarli direksiyon ozelligi yok kol boyu kisa olanlar icin bu da sorun olacak. Gozluk muhafaza sol ust yada orta isiklandirma kisminda yoktu. Esya gozu acisindan cok comert degil fakat fazla sikintida yasatmaz saniyorum, sinif ortalamasinda diyebiliriz.

    Uzun zamandir gaza boyle istekli bir araba kullanmamistim. Arabanin gazina dokundugunuz an birden atiliyor ileri. Bazi arabalarda gazi ezersiniz az basinca silkeleme yapar cok basinca sarar gereksiz bagirip ileri atilir konforu dusurur. Bu arabada asla boyle bir durum yok azicil basinca gazi direkt aliyor cok dogal calisiyor asla yabancilik cekmiyorsunuz. Resmen tetikte bekliyor gaz pedali. Debriyaj yumusacik, vites gecisleri net ve kararli. Direksiyon ne yumusak ne sert tam kivaminda. Korna sesi bu arabaya hic yakismamis, cok ciliz bir ses cikiyor ama kornayi calis cok rahat, direksiyon gobegi sert degil.

    Yol tutus lastiklerdendir diyecegim kadar tuhafti ustunde 205 tabanli 16 jantli lastik vardi ama araba kendisini cok cabuk saliyor kafadan kopuyor govde salinimi yapiyor. Ben Cruze ile turanza gibi kotu bir lastikle resmen asfalti tuta tuta donuyorum ayni kavsaktan. Govde salinimi daha az yasiyorum daha gec gerceklesiyor koplamalar. Ani serit degisimlerinde de yine hic beklemedigim gibi kendini salmaya birakiyor. Dedigim gibi lastikten kaynaklandigini dusunecek kadar yol tutus limiti bana kotu geldi cruze dan sonra.

    Arabanin motor sesi SAHANE. Resmen alt devirlerden itibaren hirlayan bir motor karsiliyor surucuyu. Ortalama 7000devire kadar dolu dolu ceviriyor araba.

    Frenler dogal calisiyor ama sasirtacak derecede iyi bir performans beya kotu bir performans sergilemedi.

    Gazdan frene gecerken ki pedal yukseklik muazzam ayarlanmis bilegin ust kisminda bazi arabalarda agri olur bunda hic boyle bir durum yok.

    Gelelim yakita:

    Yolculugun tamaminda klima acikti.
    Ortalama surat: 54.7km/h
    Tuketilen ortalama yakit: 6.2litre

    Yani ben hayatimda bugune kadar boyle az yakan benzinli bir araba kullanmadim. Massallah araba yakmiyor. Benim Cruze ile ayni surusu gerceklestirsem en iyi ihtimalle 7.5tan asagiya dusmezdi.

    Sahane bir motor sahane altarma yapmislar. mitsubishi muhendislik nasil olur diye kitap yazsa diger firmalarin okumasi gerekir. En guzeli de atmosferik olmasi ve sehirici tuketimde dengeli bir tuketim saglayip coddi sapma yapmamasi oluyor.

    Ben bu arabanin bu kadar az yakmasina bayildim bayildim bayildim.

    Arabanin suan ki liste fiyati indirim dahilinde 52bin lira gozukuyor. Donanimini inceledim en cok kullandigim iki seyin olmamasi

    -bluetooth
    -hiz sabitleyici

    Benim acimdan dezavantaji olmus.

    Eksikleri yok degil direksiyon derinligi, yukarida saydigim iki donanim,katlanamayan anahtar, koltuk yanal desteksizligi, isiksiz makyaj aynalari gibi.. Ama servis bakim ucuzlugu ve yakit tuketiminin bu kadar az olmasi acikcasi insani dusundurmuyor degil. Gercekten bu araba alinip sakin surusle cok cok az tuketimler elde edilebilir. Ozellikle benim dizeli sevmedigi icin uzak kalabildigi kadar kalmak isteyen insanlar icin bu araba ilac gibi.

    Uzun oldugu icin kusura bakmayin. Merak ettikleriniz olursa cevaplayabilirim. Selamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Sonunda adam gibi test yapan biri çıktı teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne eksik ne fazla diyecektim. Ama lancerın yol tutuşu muazzamdı goodyearlar ile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anlattığınız şeyler tipik japon aracı özellikleri.

    sert plastik
    motor sesi süper
    gaz tepkisi süper
    yol tutuşu vasat
    vites geçişleri net
    vs. vs.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst

    Ne eksik ne fazla diyecektim. Ama lancerın yol tutuşu muazzamdı goodyearlar ile

    Yokohama nin hangi serisiydi bilmiyorum ama gercekten felaket salinim vardi. Hemen kafa acmaya basliyordu. Ebat uyumu sorun olmuyorsa dunlop sport maxx gibi bir lastikle denemek lazim.

    Ben lastik diyorum. Cunku suspansiyonlar gayet gergin. 17" jant ve 215 tabanla veya 16" in yanak kalinligi azaltilirsa daha iyi olur diye dusunuyorum.

    @ufuk343458 tesekkur ederim hocam. Fotograf cekecek ortam olmadi, daha iyi olabilirdi gorsellerle ama.. :) bir dahakine artik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam ışıklı makyaj aynası olunca ne oluyor ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cLk

    anlattığınız şeyler tipik japon aracı özellikleri.

    sert plastik
    motor sesi süper
    gaz tepkisi süper
    yol tutuşu vasat
    vites geçişleri net
    vs. vs.

    Hocam belirgin iki fark var:

    1. Yakit tuketimi guncel corolla cvt haric hic bir japon bu kadar az yakmiyor. Bir ara 5.4litrelere indi, dokununca sonuc bu oldu. Bu yakit tuketimi kastirsam tam 6litre rahat olurdu.

    2. Hep denir ya lancer asfalt kaziyor diye. 16" lerle uzaktan yakindan alakasi yok. Yani ya lastikler cok kotu yada bu ebatli lastikler bu arabaya yetmiyor. Ben eminim ki bu halini kullanan hic kimse iyi yol tutuyor demez.

    Ama dediginiz gibi bir genelleme dogru. Yani tuhaflar gercekten yani sogutmali torpido koyan adam bluetooth veya hiz sabitleyici koymamis yada katlanan anahtar yapmamis. Ilgincler valla. Yaptiklari seyde iscilik ozeni yok evet ama bir butunluk var. her yeri ayni amac uzun omurlu olsun.

    Benim arabaya bakalim sag on gogus kumas kaplama kol dayamalar deri gerisi sert plastik yani bir butunluk yok. Lancer da yada diger japonlarda da iscilik ucuz ama bir karakter, bir butunluk var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alsace34

    hocam ışıklı makyaj aynası olunca ne oluyor ki?

    Hocam Mesela yolda giderken yuzunuzde gozunuzde birseye bakacaginiz zaman geceyse eger on orta tavanda ki isigi yakip hem surucunun hemde arkada ki yolcularin gozunu almaktansa guneslik icinde parlakligi daha az olan isikli makyaj aynalari daha kullanisli.

    Bu kisiden kisiye gore degisir tabiki ama bazi donanimlar artik kisilere gore daha cok kullanisli oldugu icin bu ozelligi arayabiliyor.

    Mesela otomatik klima ile manuel klima gibi.

    Edit: kelime.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi supremum01 -- 17 Ekim 2014; 13:28:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim arabada da var ama bir kere bile kullanmadığım için bilmiyorum. teşekkürler.
  • Bu arabada bağımsız süspansiyonlar var. Diğer markalar bütçeden kısarak yarı bağımsız vb. sistem kullanırken mitsubishi masraftan kaçmamış. Yol tutuşunun kötü olacağını düşünmüyorum.
  • Güneşliklerdeki ışıklı aynalar gibi 5 tl lik ince detaylar ,araç seçiminde insanlar için kriter olmuş durumda. Elini attığın her yerde bir şeyler düşünülmüş olması benim hoşuma gidiyor.

    Şahsen hız sabitleyici, koltuk yanal destekleri- rahatlığı, direksiyon ergonomisi ve ses yalıtımı benim için çok önemli. genelde ihtiyaç hissetmesem de;yine etse etse 5tl edecek, klima hortumundan torpidonun içine çekilmiş bir boru parçasından ibaret olan "soğutmalı torpido" yaz aylarında bir "ihtiyaç" .

    Japonlar ne anlıyor bu detayları yapmamaktan anlamıyorum. Yani gıcıklığına mı yapmıyorlar bilemiyorum

    bu arada Bluetooth gibi şeyleri çok rahat tamamlayabiliyoruz

    http://www.sanalpazar.com/Mitsubishi-Lancer-Multimedia-Teyp__isp32726751

     2012 Lancer 1.6 mivec 176 km'lik Test




  • (bana göre) Aracın en güçlü yönü olan yol tutuşunu eleştirmişsiniz zemin ıslak yada sisli bir ortamı vardı? Yada asc açım değilmiydi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Inceleme için emeğinize sağlık.
    Cruze'dan sonra az yakması normal ama açıkcası Tsi kadar az yakmıyor, en azından benim tecrübelerim bu şekilde. Geneli sert plastik demişsiniz ama bu arabada sert olmayan tek yer koltuklar ;) dolguları ve yanal destekleri görünümü bu denli sportif olan bir araç için yeterli gelmemişti..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kahraman202 -- 17 Ekim 2014; 15:08:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fabrika cıkış üzerinde olan 205 60 16 Yokohama A460 Advan lastikler ile 2.5 yıl bitti. Sizin kullandığınız nedir bilmem ama benimkilerle yol tutuşta henüz (51.000 Km.) bir problem yaşamadım. Aksine arabamın en beğendiğim taraflarının başında geliyor yol tutuş. Bir diğeri ise yakıt sarfiyatı; 110 Km. sabit hızla 5.8 litre İst.-Ank. arası...Bu arada torpido aydınlatması yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: b2580x

    Bu arabada bağımsız süspansiyonlar var. Diğer markalar bütçeden kısarak yarı bağımsız vb. sistem kullanırken mitsubishi masraftan kaçmamış. Yol tutuşunun kötü olacağını düşünmüyorum.

    Hocam bagimsiz suspansiyonun yol tutusuna, hissiyata tabi ki katkisi vardir fakat bagimsiz suspansiyonun asil amaci konforlu olmasidir.

    Bagimsiz suspansiyonun en buyuk katkisi viraja girdiginizde karsiniza ani bir cukur veya tumsek ciktiginda siradan bir arabanin bir anda tum kusurlari ortaya cikar arabanin tum dengesi anlik olarak bozulur.

    Bagimsiz suspansiyonun faydasini bu gibi bir durumda gorebilirsiniz onun disinda duz cevre yollari gibi yollarda ciddi bir katkisi yoktur. Benim gittigim rotada da boyle abes bir durum hic olmadi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @mr.big tamda sorun olan noktaya deginmissiniz. Araba alirken bircok kullanici ya ben bunu alayim bunun bilmem nesi yok ben onu disaridan alirim demiyor, diyemiyor, ugrasmak istemiyor. Japonlar ugrasmak mi istemiyor yoksa kendi ulkelerinde bu tur donanimsal ozelliklere insanlar ihtiyac duymuyorda mi bunlarda koymuyor cozebilen yok sanirim. :D linkte verdiginiz gibi disaridan da olsa tamamlanabilmesi de iyiymis. :)


    @edifice hocam inanin bende ayni umutlarla bindim fakat resmen sasirdim. Yani bu arabanin kemik gibi yol tutmasi gerekirken sert serit degisiminde kic atti, kavsaktan donerken zorlayinca kafadan kopmalar basladi, lancer da ki adi esp mi bilmiyorum ama esp ve tcs devrede idi. Hatta guzel yani esp bir muddet kaymaya izin veriyor. :)) Dedigim gibi yol tutus beklentimin ozellikle boyle un' e sahip bir araba icin cok altta kaldi ben bunu lastiklere yorumluyorum.

    @redstorm hocam araba yakmiyor, resmen benzini alip " tü tü tü " diye tukurerek yuruyor. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi supremum01 -- 17 Ekim 2014; 16:22:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lancer yol tutuşuyla ünlü bir araç değilmi ? Özellikle Astc'nin çok iyi çalıştığını söylüyorlardı bu kadar kayma eğilimi ve yol tutuşun vasat denmesine şaşırdım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202

    Inceleme için emeğinize sağlık.
    Cruze'dan sonra az yakması normal ama açıkcası Tsi kadar az yakmıyor, en azından benim tecrübelerim bu şekilde. Geneli sert plastik demişsiniz ama bu arabada sert olmayan tek yer koltuklar ;) dolguları ve yanal destekleri görünümü bu denli sportif olan bir araç için yeterli gelmemişti..


    Bursa da akici trafik oluyor genelde is cikis saatleri disinda ben biraz bu akiciligin ekmegini yedigim icin ve trafik zamanlarinda biraz sakin kullanarak ortalama 32km/h hiz ile 8.2litre yakiyor. Istanbul da olsam bu oran artar ama orda dizeller bile 6 litre yakiyor neredeyse.

    Lancer benim olsa ve boyle bursa da kullansam tahmini 6.5 litrelerle dolanirdim.

    Atmosferik ile turbolu motorlar ayni parkurda degil bana gore. Evet bir butun olarak hangisini almak daha cazip diye dusunebiliriz ama vw in turbo ile elde ettigi tuketim degerlerine mitsubishi atmosferik motorlar cevap verebilmisse vw in yaptigi cokta buyuk bir basari sayilmaz.

    Ayrica tsi da da ciddi trafikte cok fazla sapma olacak katalog verilerine gore, lancer da boyle ciddi bir sapma olmayacak. Ben mivec daha az yakar diyorum.

    Koltuklarin yanal desteklerinde hem fikiriz cok cok zayif.

    Malzemeler sert plastik fakat trim sesi olmamasi onu gormezden gelmeyi saglayabilir. Bide koltuklar icin bej rengin kirlenmesinden dolayi sicak bakmasamda bu araba icin sart sanki, cok kara ici.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • supremum01 kullanıcısına yanıt
    Lancer ile 500 km.si ş.dışı (Ankara-Çorum-Ankara) kalanı Ank ş.içi olmak üzere 600 km civarı tecrübem oldu.

    Forumda yakıt tüketimlerini görünce içimde ciddi manada merak uyandıran bir modeldi. Bu konuda evet başarılı (özellikle ş.dışı) buldum ama Tsi ile benzer koşullarda daha az tüketimim oldu, bunu inkar edemem.

    Tsi veya vag grubuna ait araç sahibi değilim, onu belirteyim ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmxksk

    Lancer yol tutuşuyla ünlü bir araç değilmi ? Özellikle Astc'nin çok iyi çalıştığını söylüyorlardı bu kadar kayma eğilimi ve yol tutuşun vasat denmesine şaşırdım

    Valla bende aynı beklentiler içindeydim fakat hiç söylenen gibi bir tepkiyle karşılaşmadım. Arabanın kendinden olmayacağını düşündürecek kadar kolay gerçekleşti kopmaların birçoğu.

    Hissiz diyemem resmen kademeli bir şekilde ayrılmaya başlıyor. Gazla kontrol ediliyor kopmalar ama dediğim gibi çok erken oluyor bu durum. Ben Cruze ile o kavşakta çok daha sert döndüğümü ama direksiyonu içe çevirdikçe hala kaymamak için dirayet gösterip içe girmeye çabaladığını kaç sefer gördüm. ( evimin olduğu semte girmeden önce anayoldan her zaman bağlandığım kavşak, yani her gün geçiyorum ordan )

    Lancer' la ani şerit değişimlerinde bile kıç direkt silkeleme hareketi yaptı. Özetle ben bu etkinin nedeninin tamamen lastikler olduğunu düşünüyorum.

    Ayrıca dün eve gelince aklıma geldi hemen telefondan baktım desibel ölçümü indirdim keşke dün sabah indirmiş olsaydım testte ölçüm yapmak isterdim. Hassas olmadığına eminim ama kıyas için sonucu merak ettim. Benim arabada 5.vites 100km/h hızda yaklaşık 3000d/dak 76db çıktı. :)




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.