Şimdi Ara

2013 Opel Corsa D 1.3 CDTI 100.000 Km Bakımı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
18.913
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2013 dpf'li 75 beygir opel corsam var. 80 binde almıştım. 90 binde normal bakım yapıldı filtreler, yağ vs. ama mazot filtresi değişmedi.
    Şimdi 100.000 km'ye geldi.
    Normal bakım'da olan yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi vs. değişimler haricinde neleri değiştirmeliyim?
    Bu ağır bakım muhabbeti var 100.000 kmde? Nedir bu?

    balatalardan ses geliyor frene basınca. 90.000 bakımında usta bir sonraki bakımda değiştiririz demişti onları değiştireceğim. Hangi marka olanı takmam lazım?
    mazot filtresi değişmeli mi? Değiştirmeden kontrol edip ona göre değiştirebiliyor muyuz? mazot filtresi yolda bırakır mı?
    şanzıman yağını değiştirmeli miyim? Bazen dur kalk trafikte 1. vitese geçmiyor araba. Özellikle de araç soğukken. Çok zor geçiyor. Ama ısınınca hissetmedim hiç.
    Değişmesi gereken bir kayış vs. var mı?
    Teşekkürler.







  • Birazcık açıklık getirmeye çalışayım sorunuza. Firmalar araçları için ağır bakım periyotları belirler. (Kayış vb. dahildir) 60.000 KM yapan var, 80.000 Km yapan var. Mazot filtresi 2 bakımda bir değişir diye biliyorum değiştirmenizi öneririm içiniz rahat eder. Şimdi kayış bakımları ne zaman yapıldı onu bilmek lazım, kayışların değişimi ağır bir masraf ve hassas bir konu herkes beceremiyor maalesef. Diskler çok ince değilse torna yapılıp iyi bir balata takılır ses kesilir. Yumuşak balata iyidir az KM yapar ama, ses yapmaz. Yumuşak olup çok toz çıkaran da var normal miktarda tutan da balata konusunda öneri veremem açıkçası. 100.000 KM şanzıman yağı için erken diyebilirim. Önceki sahibine sormanız iyi olacaktır ağır bakım konusunda araçlar belli dönemlerde ağır bakım geçirir. Bunu araç sahibi bilir. İyi geceler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acc4

    Birazcık açıklık getirmeye çalışayım sorunuza. Firmalar araçları için ağır bakım periyotları belirler. (Kayış vb. dahildir) 60.000 KM yapan var, 80.000 Km yapan var. Mazot filtresi 2 bakımda bir değişir diye biliyorum değiştirmenizi öneririm içiniz rahat eder. Şimdi kayış bakımları ne zaman yapıldı onu bilmek lazım, kayışların değişimi ağır bir masraf ve hassas bir konu herkes beceremiyor maalesef. Diskler çok ince değilse torna yapılıp iyi bir balata takılır ses kesilir. Yumuşak balata iyidir az KM yapar ama, ses yapmaz. Yumuşak olup çok toz çıkaran da var normal miktarda tutan da balata konusunda öneri veremem açıkçası. 100.000 KM şanzıman yağı için erken diyebilirim. Önceki sahibine sormanız iyi olacaktır ağır bakım konusunda araçlar belli dönemlerde ağır bakım geçirir. Bunu araç sahibi bilir. İyi geceler.

    hocam aracın eski sahibine ulaşmam mümkün değil. Bu servise gidip önceki bakımlarına nasıl bakabilirim? Böyle bir şey mümkün müdür? Nasıl oluyor bu olay? Para veriyor muyuz?
    Ben o zaman mazot filtresini kesinlikle değiştireyim. Kayış bakımlarını bilmiyorum. Gerçi benim araçta triger kayışı yokmuş zincir varmış o da 100.000 de değişmiyormuş. V kayışı var bir de sanırım. O değişti mi vs. hiç bilmiyorum. Usta inceleyip değişip değişmemesi gerektiğini anlayabilir mi?




  • Cdti ve multijet aynı motor. Zincir değişimi olur genelde 160 binde değişir zaten ses yapmaya başlar anlarsınız zincirden olduğunu 100 zincirli motor için erken bi rakam. V kayısı devirdaim kontolü yaptırın sadece triger zinciri değişimine gerek Yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mazot filtresini yetkili servis senede bir veya 15 binde 1 değişiyor artık servis önceden 2 sene 30 bin km idi. Kışın rahat çalışması ve yakıt tasarrufu sağlıyor. Bence değiştirin mazot filtresinide.

    polen filtresi olarak carbonlu filtre takıyor artık servis, pahalı 120 tl ama gerçekten çok iyi.

    sakın sakın disk balata değişimini dışarıda yaptırmayın. Delphi gm made in india kullandım ses ötme koku herşey var. trw filanda aynı. Kale brembo vs önerenler olacaktır ama sorun yaşamamak için orjinal kullanacaksınız. Gm in balatası made in spain yada romenia olması lazım serviste 240 tl , diskler 380 tl idi , bunlara işçilik 120 tl alınıyor. Tabi aracın yaşına göre de yaş indirimi uygulanıyor benim araç 2011

    triger zinciri ses yapıyorsa değişiyor belli bir km yok. 160 da deviren var, 200 de deviren var , 50 binde ses yapanda var. Zincir fiyatı uygun ancak işçilik sorunlu. 220-230 tl zincir parça fiyatı. İşçilik 460 tl gibi bir rakam. Karter söküldüğü için yağ ve yağ filtreside değişiyor mutlaka. Sesi ise çıngır çıngır ses yapar ve artar. Ha içiniz rahat etmiyorsa değiştirin. Sabah soğukta ilk çalıştırmada da ses yapar sonra keser. Böyle bir durum varsa değiştirin.

    v kayış 60 binde veya 4 senede bir değişiyor. Ben 5 sene kullandım ses yaptı değiştirdim km azdı. Kaçırıyorsa eğer Yokuş çıkarken gaza yüklenince önden su sesi lıkır lıkır ses geliyormuş, çekişte de düşme yaşanabiliyor. 70 tl parça + 50 tl de işçilik, 110 120 civarına değişiyor. Usta da anlar ses yapar kayış değişmesi gerekiyorsa. Orjinali GM contitech sarı renk le yazılı. Parça kodu gönderebilirim değiştirmiştim ben.


    edit: ayrıca 100 bin km olmuş baskı balata ne durumda ? daha önce değişti mi ? 1.vitese geçiş için zor oluyor demişsiniz ama bizim araçlarda genelde zor geçiyor biraz birde giderken geçiremiyorsunuz 2 ye atsanız boğulacak o ara çok kötü oluyor.

    Baskı balata ömrü 100 bin deniliyor ama tabi kullanımada bağlı. Değişince volanla birlikte değişiyor 1.3 ler sıkıntılı diyorlar o konuda. volan 2500 , baskı balata 1500 fiyatı var. 2011 aracım için %25 indirim ile 2000 e 1020 tl fiyat almıştım servisten. 470 tl de işçilik ek.

    şanzıman yağını bilmiyorum. Değişmez eklenir vs diyorlar ama siz onlara bakmayın. Yağ ucuzdur büyük ihtimalle eliniz değmişken onuda değiştirmenizde fayda var bence.

    birde fren hidroliği konusu var. 2 senede bir yada 30 binde bir değişmeli, havası alınmalı. Sıvısı 20 tl orjinal.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 7 Haziran 2017; 20:5:9 >




  • mob411 kullanıcısına yanıt
    Geçen sonbahar sanayiden karbonlu polen filtresi alıp kendim değiştirdim. Sadece 20tl ödedim ve gerçekten kokusuz güzel ürün ve hala kullanıyorum. 120tl isteyen servisin nekadar kazıkçı olduğunu düşünün. Diğer yaptığı her işlemde benzer kazık oranını uyguluyorlar malesef.
  • doğrudur hocam karbonlu filtreyi nerden aldınız ? gerçekten önceki ile fark var. Önceki filtre 50 tl bu serviste 120 tl corsa E kasa filtre olarak geçiyor ama D kasayada oluyor ondan dolayı çakallık yapılıp fiyat arttırılmış
  • mob411 kullanıcısına yanıt
    Kayserideyim, sanayinin içinde herhangi bir yedek parça satıcısından karbonlu filtre istiyorum demiştim aracın modelini söyleyip eski filtreyi göstermiştim. Karbonsuz olan 10tl'ydi. İlk defa karbonlu kullanıyorum birdaha karbonsuz takmam. Farkı klima açıkken kapatınca koku geliyordu artık gelmiyor.
  • Corsa D lerin bakımı 15 bin kilometrede bir değil mi? Niye 10 binde bir yapıyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    Corsa D lerin bakımı 15 bin kilometrede bir değil mi? Niye 10 binde bir yapıyorsunuz?

    Valla bilmiyorum belki de 15.000 dedir ama benim ustam var. 150 liraya komple bakım yaptırıyorum. Yağı değiştirmenin zararı olmaz zaten kaldı ki hava filtresi ve polen filtresi leş gibiydi. 10.000 ideal bence. Motora iyi bakmak lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 15 binde bir ancak bende sene daha önce doluyor. Birde hyundai araç var bizde onda eğer ağır koşullarda kullanıyorsanız işte dur kalk trafik tozlu kumlu yollar vs filan diye saymış o zaman 8 ay veya 8000 de bir değiştirmeniz motor sağlığı açısından faydalı olacaktır diyor. Dizel araçta yağ önemli. Ben 12 ay ı geçirdim km dolmadı diye aracın sesi değişti hemen gidip bakıma soktum. Bundan sonra 6-8 ayda bir sokarım km çokta önemli değil düşüncem bu yönde
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.