Herkese selamlar arkadaşlar, Bikaç ay önce 2004 1.4 atmosferik fiestamı 130 bin civarına sattıktan sonra 2. el bir araç satın almaya karar verdim, sanayici bir arkadaşımda 250 bin kilometrede 2013 bir polo 1.6 tdi var. Aracı birkaç kere kullandım, çekişi gidişi şanzımanında herhangi bir problem göremedim. Aracın şase direkt podyesinde herhangi bir işlem yok. Kapılarda lokal boyalar ve çamurluk değişeni mevcut, tavanda ve bagajda herhangi bir boya yok ancak ön kaputun sağ ucunda 1-2 karışlık bir boya mevcut, arkadaş sanayide kamyonun dönerken kasasının ucunda bir demirin o bölgeyi bayağı çizdiğini söyledi, kaza ondayken olmuş. Tabii ki aracı satın alırken a dan z ye ekspertiz yaptıracağız ancak şöyle bir piyasaya göz attığımda eli yüzü düzgün boyasız değişensiz bir araç bakmaya kalktığımda fiyatlar 350 binlerden başlıyor. Aylardır da doğru düzgün bir araç bulsam fiyatı bana uymuyor vb. Bu aracı ise dost işi 220 bine satabileceğini söyledi, acaba boya değişene bakmak 2022 yılında 20li yaşlarındaki bir genç için biraz lükse mi kaçıyor? Bu konuda fikirlerinizi merak ediyorum. Daha önce bu kadar yüksek kilometrede ve dizel bir araç tecrübem olmadı. Tecrübelerinizi paylaşabilirseniz çok sevinirim. Saygılar. |
2013 Polo 1.6 TDI Manuel 250 Bin Kilometrede Alınır mı?
2013 model Volkswagen Polo 1.6 TDI manuel şanzımanlı bir otomobil düşünüyorsanız, satın almadan önce bilmeniz gereken bazı önemli hususlar vardır.
Polo 1.6 TDI Kronik Sorunlar
Bu model, yaygın olarak bilinen bazı kronik sorunlara sahiptir:
- Triger Kayışı Sorunları: 1.6 TDI motorlarda, triger kayışı kopması veya gerilmesi nedeniyle ciddi motor hasarları meydana gelebilir. Bu sorunu önlemek için triger kayışını ve gergi makaralarını üretici tarafından önerilen aralıklarda değiştirmek çok önemlidir.
- Enjektör Arızaları: Bazı 1.6 TDI motorlarda, enjektörlerin tıkanması veya arızalanması nedeniyle güç kaybı ve kötü yakıt verimliliği yaşanabilir. Enjektörlerin düzenli olarak temizlenmesi veya gerekirse değiştirilmesi bu sorunun önlenmesine yardımcı olabilir.
- Turbo Arızaları: Turboşarj sistemi, 1.6 TDI motorun performansı için hayati öneme sahiptir. Turbo arızaları, güç kaybına, duman atmasına ve yakıt verimliliğinin düşmesine neden olabilir. Turbo bakımını yaptırmak ve aşırı kullanım veya aşırı yüklemeden kaçınmak turbo arızalarını önlemeye yardımcı olabilir.
1.6 TDI Polo Alınır mı?
250.000 kilometrede bir 2013 Polo 1.6 TDI manuel satın alıp almama kararı, aşağıdakiler de dahil olmak üzere bir dizi faktöre bağlıdır:
- Bakım Geçmişi: Aracın düzenli olarak bakıma girip girmediğini kontrol etmek çok önemlidir. Triger kayışı, enjektörler ve turbo gibi önemli bileşenlerin bakımı uygun şekilde yapılmışsa, aracın güvenilirliği daha yüksek olacaktır.
- Genel Durum: Aracın genel durumu incelenmelidir. Hasar belirtileri, pas veya aşırı aşınma olup olmadığını kontrol edin.
- Bütçe: Bir Polo 1.6 TDI'nin satın alma ve bakım maliyetleri göz önünde bulundurulmalıdır. Belirtilen kronik sorunlar, onarım maliyetlerine yol açabilir.
2013 Polo 1.6 TDI, iyi bakımı yapılmışsa ve kronik sorunlar uygun şekilde giderilmişse, uygun fiyatlı ve güvenilir bir seçenek olabilir. Bununla birlikte, potansiyel sorunların farkında olmak ve bunları hesaba katmak, bilinçli bir satın alma kararı vermenize yardımcı olacaktır.