Şimdi Ara

2014 - 1.25 Kia Rio Triger ve V Kayış Değişimi Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
2.766
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Başlıktaki araca sahibim, araç şuan 53 bin km'de. Facebook sayfasında da sordum ama net cevap alamadım, triger zincir diyorlar ve değişime daha var diyorlar, bazıları 60 bin yada 4 yılda bir değişmesi diyor.

    Konu hakkında yardımcı olabilir misiniz?

    Araç 2014 1.25 motor benzinli, km 53 bin, baskı balata, triger, V kayışı, devirdaim pompası vs. gibi motor parçalarından değişmesi gereken var mı?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kia Rio Triger ve V Kayış Değişimi Hususları

    2014 model Kia Rio araçlarında triger sistemi olarak zincir kullanılmaktadır. Bu sebeple, triger kayışı değişimi gerektirmez. Ancak, triger zinciri de zamanla yıpranabilir ve hasar görebilir. Bu nedenle, aracınızın kullanım kılavuzunda belirtilen aralıklarla yetkili bir serviste zincir kontrolü yaptırmanız önerilir.

    Kia Rio'da triger zinciri değişimi genellikle 100.000-150.000 km aralığında yapılır. Ancak bu aralık, aracın kullanım koşullarına ve sürüş tarzına bağlı olarak değişebilir.

    Kia Rio'da V kayışı ise motorun çeşitli yardımcı parçalarına güç sağlamak için kullanılır. V kayışı genellikle 60.000-80.000 km aralığında değiştirilmelidir. Kayışın yıpranması veya hasar görmesi durumunda derhal değiştirilmesi gerekir. Aksi takdirde, ciddi motor hasarlarına yol açabilir.

    Kia Rio'da V kayışı değişimi için yetkili bir servisle iletişime geçmenizi öneririz. Servisler, doğru kayış türünü kullanarak ve doğru gerilimle montajını sağlayarak aracınızın sorunsuz çalışmasını garanti edecektir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Güncel
  • Triher Zincir ise değişim periyodu 4 yıl olarak çok az değil mi bence bir yanlışlık olmalı kayış bile daha fazla dayanıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Triger ve devirdaim değişimi aşağıdaki parçaları içeriyor... Normal bir kullanıcı baskı balatayı o km de bitiremez, değişim için çok erken...

    Triger için servis 60bin km veya 4 yıl ömür biçiyor... Sonrası risk diyor...

    1.2 Clio da 4. yılın sonunda uzun yola çıkacağım için (araç yaklaşık 40bin kmdeydi) risk almayıp yetkili serviste değiştirmiştim. Sonraki değişimlerde km dolmasa bile 5 yılı baz almayı düşünüyorum...

    Değişenler:
    V Kayışı ve Rulmanlar
    Triger Kayış Sistemi
    (Triger Kayışı, Yağ Pompası Kayışı, Gergi Mekanizması)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi websosyal -- 14 Nisan 2020; 14:2:17 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sakaya gelmez trıger ekıpmanları maleseff bırde yetkılı servıs herdaım trıger ıcın en onemlı yerdır yarın bırgun koparsa sorumlusu yetkılı servıstır....
  • websosyal kullanıcısına yanıt
    Hocam teşekkürler, parçaları nereden temin edebilirim? Yan sanayi kullanmayı düşünmüyorum.
  • clio ile bir tutmayın clioda kayış vardır kia 1.2 zincirlidir ses yaptığında kontrol ettireceksiniz gereksiz masraf yapmayın

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_kucukaksoy

    clio ile bir tutmayın clioda kayış vardır kia 1.2 zincirlidir ses yaptığında kontrol ettireceksiniz gereksiz masraf yapmayın
    araçtaki triger sistemi parçalarının (zincir, kayış vs.) değişim aralığı ve fiyat konusunda yetkili servisi arayıp bilgi almanı öneririm... (2012 öncesinde kayış kullanılmış, sonrasında dizel benzinli farketmeksizin zincir deniyor) eğer ki zincirli ise belirli bir yıl periyodu yok. ne zaman ses yapar, rahatsız eder anlarsın ya da belirli aralıklar periyodik bakımlarda kontrol edilebilir... kia her 120bin de kontrol edilmesini tavsiye etmiş...

    kayış ise yukarıda belirttiğim parçalar yıl / km bazlı değişiyor...
  • websosyal kullanıcısına yanıt
    hyundai ve kia 1.2 motoru 6 sene 130000 km kullandığım araçtır neyin ne olduğunu iyi bilirim ki zinzirli olduğunu yazdım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m_kucukaksoy -- 14 Nisan 2020; 13:51:0 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_kucukaksoy

    hyundai ve kia 1.2 motoru 6 sene 130000 km kullandığım araçtır neyin ne olduğunu iyi bilirim ki zinzirli olduğunu yazdım
    yanlış kişiyi alıntıladım herhalde... arkadaşa yardımcı olabildiysek ne mutlu...
  • Kayış için 4-5 yılda bir değişmek gerek diyor herkes ancak focus için bakım periyotları dökümanını incelediğimde 9 yıl / 135 bin km yazıyor. 2012 focus için (58 bin km) seneye değişim yapacağım. Kitapçığında 4 yıl yazan neye göre yazıyor anlamıyorum ki? Çok mu farklı bir şekilde çalışıyor sanki de bu kadar kısacık sürede değişim istiyor Teknik bir farklılığı varsa bilgilendirilmek istiyorum.
  • Arkadaşlar çok teşekkürler, facebook grup sayfasından alamadığım bilgiyi aldım. Zincirli olduğu için 120 bin km'ye yaklaşınca kontrole giderim. V kayışı değişimi için bir gün gideyim genel olarak kontrol ederiz.

    Tekrardan çok teşekkürler.
  • 130 bin km kullandığım araçtır keyifle binmezini dilerim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.