Şimdi Ara

2014 MERCEDES C CLASS 1.6 MOTORU NASIL OLUR? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
119
Cevap
4
Favori
27.250
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • iwishh İ kullanıcısına yanıt
    yalniz WITH olmasi lazim.
  • Yeni C classta dci motora yer verileceğini düşünüyorum. Mercedesin zaten kendi üretimi olan cdi motor şahane. Gemilerde bile kullanan mükemmel bir dizel motor.Fakat maliyet açısından sanırım dci motor almak Mercedesin dahada işine geliyor. Eger güzel beygir tork yakıt tüketimleriyle piyasaya girerse darmadagın eder.

    İnsanların bakış açısı çok kısıtlı. Aaa bmw 1.6 motordan 170 beygir cıkartıyor ama mercedes 156 beygir olur mu öyle şey ? Bmw daha iyidir gibi bir söylem tamamen saçmalıktır.

    Litre başına üretilen gücü ele alacaksan hondanın yıllar önce vti motorlarda elde ettiği başarılara bakmak ve vti motor bugün tüm mercedes bmw motorlarından iyidir dememiz gerekiyor. Mercedes-Benz argesi istediği zaman şahane motorlar üretecek bir kapasiteye sahip. Bunun örnekleri bugün seri üretimin en güçlü atmosferik motoru olan SLS AMG, Paganiye verilen v12 AMG motoru ve c63 ünitesi. C63 ünitesinde de tebrik edilmesi gereken bir başarıya sahip.

    Klasman olarak kimse bu söylediklerimi yargılamasın fakat C serisi her yönüyle 3 kasadan ve a4 den üstün bir araçtır.

    C serisin de kullanan motor ve şanzıman Mercedes-Benz üretimidir.
    A4de kullanın tdi motor vw bünyesine ait şanzımanda audi vw ortak üretimidir.
    BMW 3 kasalarda kullanan 1.6,1.4,2.0 benzinli, 1.6 dizel motorlar psa gurubuna aittir. Ve Şanzıman ZF firmasından alınmaktadır.

    Durum böyle olunca Mercedes bir araçtaki tüm herşeyini kendisi üretip kendisi geliştiriyor rakip firmaları sürekli dışarıya bagımlı çalışıyor.

    Ben müşteriyim gidip bir bmw alacagım. 3.16i. Bu arabanın neresi bmw bana söyler misiniz ?

    Bundan 2 yıl önce bmw nin psa dan motor aldıgını bilen yoktu. Yeni yeni ortaya çıkıyor ve belki ilerleyen zamanlardada dizel motorlarında psa dan aldıgını belirten kaynaklar ortaya cıkacaktır. Ve bmw nin şanzımanını aldıgı zf firması sadece şanzıman üretmez. süspansiyon sistemi aktarım gibi bir çok konuda üretim yapıyorlar. BMW nin aktarım organlarını vs. gibi alt takım parçalarını şanzımanda oldugu gibi zf den almadıgını nerede bilebiliriz ?

    C serisinde kullanan 156hp lik motor performans olarak tatmin edici. Bu motoru kalkıpta 320de audi a4 ile kıyaslayan arkadaşlar yanlış yapıyorlar. Birbirine rakip motorlar değiller çünkü.

    Ki zaten C kasanın eski versiyonlarındada konfor güvenlik yol tutuş fren performansı gibi konularda sınıfında lider. 2014 dede böyle olacak. Ve C kasaya yeni 1.6 dizel veya 2.0 dizel motor 9-tronic ile beraber gelecek. İşte o zaman rakiplerinin halini hep birlikte göreceğiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    yalniz WITH olmasi lazim.


    yazıdan bunu mu anladınız yani. madem bu husus sizin için çok önemli küçük harfle yazıyım o zaman. ama "I" harfini yine kullanmıyorum dikkatinizi çekerim. .

    with

    şimdi oldu mu?

    madem kelimelerin doğru yazılması ile bu kadar ilgilisiniz, yazdığınız tek satırlık mesajınızda "yalniz, olmasi, lazim" kelimelerini doğru şekilde "yalnız, olması, lazım" olarak yazabilseydiniz keşke. aynı hassasiyeti Türkçe içinde bekliyorum. İngilice'de "I" ve "i" aynı sestir. ancak Türkçe'de ise farklı seslerdir. küçük bir hatırlatma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iwishh -- 13 Kasım 2013; 13:09:44 >




  • iwishh İ kullanıcısına yanıt
    ingilizce klavye kullaniyorum.
  • MB-CLS kullanıcısına yanıt
    Aracın parçalarını kimin ürettiği konusu bence marka üstünlüğünü kesinlikle ifade etmiyor. Mercedes motoru kendi üretiyor ama dizel enjektör-pompa gibi yapıları bosch üretiyor. Birçok araçtaki abs-esp sistemleri bosch ekipmanlarını üzerine kurulu. Ayrıca Audi ve VW aynı marka gibiler. Motoru ya da vites kutusunu başkasından almak veya almamak bir markayı iyi ya da kotu yapmaz. Sonuçta çıkan ürünün kalitesi markayı iyi ya da kotu yapar.

    Sizin yorumunuzda fazlasıyla Mercedes fanatikliği var. Şu an 3 serisinin 1.6 turbolu motoru Mercedes motorundan daha ekonomik ve güçlü ama daha ömürlü olduğu hakkında kesin birşey yok. Ayrıca 3 serisi ve C serisini kullanan birinin vites kutusunu değerlendirirken, Mercedesinki daha konforsuz ve perforrmansı olduruyor ama Mercedes kendi ürettiği için daha iyi diyeceğini hiç zannetmiyorum.
  • 16 Aralık'ta internet üzerinden yeni C serisinin özellikleri resmi olarak açıklanıyor. Ocak ayı sonunda da Detroit'teki araba fuarında aracın lansmanı yapılıyor. Yabancı sitelerde gecen hafta duyuruldu. Dört gözle bekleyenlerin merakı birazda olsa giderilir herhalde...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla ben yenı kasanın dıs gorunusunu ıcını hatta kımsenın o begenmedıgı ekranın gozume batmadıgını bılıyorum
    Fakat benım mercedesten bekledıgım ıkı nokta var birincisi malzeme kalitesi ikincisi 1.6 156 lık motoru kullanmaması
    Egerkı cla gibi bir kalıte sunarsa ki bana kalırsa tabiri ÇÖP gibi olmasında birazda performans ıyılesırse tadından yenmez cla mb ın yuz karasıdır ınsallah yenı c boyle olmaz ıste ozaman c vazgecılmezım
  • w205 de ilk aşamada satışa sunulacak motorlar belli oldu. c220 cdi (2143 cm3), c200 (1991 cm3) ve c180 (1595 cm3) motorlar kullanılıyor.

    c 180 'de 156 bg motor aynen kalmış gözüküyor. ancak aracın boyutları büyümesine karşın ağırlığı 100 kg kadar azaltılarak yakıt tüketimi bir miktar düşürülmüş. buda bir geliştirme olarak kabul edilebilir. teknik verilerde yakıt tüketimi otomatik vites için şehiriçi (7,4-6,8) , şehirler arası (5,0-4,6) , karma (5,8-5,4) olarak verilmiş.

    ağırlık azaldığı için muhtemelen ara hızlanmalarda da bir miktar iyileşme olmuştur diye tahmin ediyorum.

    http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars.flash.skipintro.html

    bu arada yukarıdaki linkten görebileceğiniz gibi, bugün Almanya mercedes'te w205 için fiyat listesi yayınlanmış olup, sipariş alınmaya başlamıştır.

    13 Ocak 2014 tarihinde Detroit fuarında tanıtıldıktan sonra Şubat başı-ortası gibi Türkiye'de de sipariş alınmaya başlanabileceğini, Nisan-Mayıs gibi teslimatlara başlanabileceğini düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iwishh

    quote:

    Orijinalden alıntı: vince_Tr

    quote:

    Orijinalden alıntı: iwishh


    mercedesin motorlarının daha sağlam ve uzun ömürlü olacağını bende düşünüyorum.

    C serisine 1.6 dizel motor gelirse ve fiyatlandırması doğru olusa çok satacağı kesin. fakat bu motordan performans beklemeyin.
    farklı kesime hitap eder.

    ancak yüksek vergi dilimine yakalanmadan mercedes'ten daha güçlü bir benzinli motor beklentisi olanlarda var. (kesinlikle dizel kullanmam diyen birçok kişiyi tanıyorum. konu Türkiye pazarında düşük araç fiyatı ve vergi dilimi kapsamında değerlendirme yapılmak için açılmıştır. yoksa performans için maliyetine katlanırsan mercedes C65'de var.)

    bence özel test koşullarındaki fabika verilerini unutun. gerek yakıt tüketimi, gerekse hızlanma olarak hangi testte fabrika verileri yakalanabiliyor. gerçek değerler hep bu verilerin üzerinde oluyor.

    (ör: aynı 1.6 CGI motorun olduğu E 180 testi, fabrika verisi 0-100 9,6 sn test sonucu 10.55 sn , fabrika verisi yakıt tüketimi 8,3 - 6,6 - 5,5 lt , test ortalaması 9.3 lt)

    http://www.otomobil.com.tr/yeni-mercedes-benz-e-180-video-test

    http://www.otomobil.com.tr/yeni-mercedes-benz-e-180-test-surus-izlenimi/

    (520i 1.6 170 hp'nin testinide merakla bekliyorum. kıyaslama için)

    nasıl BMW 320 konfor olarak C 180'nin gerisinde olduğu açıksa, mercedes C 180 CGI'nin gündelik kullanımda BMW 320i ED'den her koşulda yakıt olarak 1- 1,5 lt fazla yaktığı da açıktır.

    daha güçlü motor, daha iyi ara hızlanma ve daha az yakıt tüketimi varsa, motor ömrüne ve sağlamlığına bakmadan mercedes'in motoru BMW'nin motorunun gerisinde derim. bir çok kimsenin 200.000 km de motorumun hali ne olur diye araç aldığını düşünmüyorum.

    bu benim fikrimdir. tersini düşünene de saygı duyarım.



    Öncelikle E180 gibi bir araç için 9 10 litre arasında tüketim gayet makul bir tüketim.Testlerde genelde performans ağırlıklı kullanılıyor bununda etkisi var.Dizel geldikten sonra isteyen dizel isteyen benzinli alır tercih meselesi tabiki.Ama 1.6 CGİ motor 3.20ied den 1 1.5 litre yaktığı doğru değildir.Herkesin kullanımı başka yani kullanımdan kullanıma farkeder.Benim arkadaşım aldı 3.16i 7.6 fabrika verisi 10 litrenin aşağısını görmedi şehir içinde.Ama c180 CGİ kullanan çok arkadaşım var birisi 8.5 tüketirken diğeri 9.7 lerde dolaşıyor.Ayrıcxa performans olarak C serisinden daha ne bekliyorsunuz anlamış değilim.Çoğu büyük hacimli motorlar 6 saniyede 0-100 e çıkarken 8.5 saniyelik bir 0-100 değeri gayet başarılı.Bütün araçlar için fabrika verilerini kıyaslarım.Ondan sonra araca eklettiğin donanımdan tut jantına kadar hepsi performansı etkiler.O yüzden C serisi 1.6 CGİ motor ile baya çekici hale geldi.Ama aklıma takılan bir şey var geçen gün ilanın birisinde gördüm 2013 model START/STOP LU yazıyordu.yeni gelenler artık start/stop lu mu geliyor?


    1.6 CGI motorların hepsinde start/stop özelliği vardır. 2013 değil, 2012 model 1.6 CGI‘lerde de vardır. sadece 2011 model 1.8 CGI’lerde start/stop yoktur.

    yanlış anlaşılmasın ben 1.6 CGI motora kötü motor demiyorum. tam otomatik şanzımanlı, arkadan itişli ve yaklaşık 1.5 ton ağırlığındaki bir aracı bu şekilde taşıyabiliyorsa, zaten ona kötü motor dersem herkes güler.

    ancak,

    yıl 2008, mercedes C serisi 1.6 156 bg kompressor motor (1.6 motor ile sonraki yıllarda Türkiye’de satış rekorları kırıyor. tam bir atılım.)
    yıl 2008, BMW 3 serisi 1.6 116 bg atmosferik motor (kendi çapında sınırlı bir müşteri kitlesine düşük adetli bir satışı var.)

    yıl 2013, mercedes C serisi 1.6 156 bg CGI turbolu motor (CGI motorda kompressor’e göre iyileştirmeler var.)
    yıl 2013, BMW 3 serisi 1.6 170 bg turbolu motor. (bir önceki atmosferik motoruna göre büyük bir atılım.)

    2008 yılında 1.6 hacimden 156 bg ÇOK İYİ bir güçken, 2014’de 1.6 hacimden turbo ile 156 bg SADECE İYİ bir güç olarak kalır. 2008 yılındaki ortam yok artık. bugün artık bir çok markanın düşük hacimli daha güçlü motorları var. premium sınıfta ve mercedes’in rakibi olduğu için BMW ile kıyaslama yaptım. yoksa güç olarak bakarsak düşük hacimli birçok motor var.

    yukarıdaki tabloya baktığımda, ister istemez mercedes’in 1.6 benzinli motor kıyaslamasında çok öndeyken, bugün BMW’nin gerisine kaldığını görüyorum. mercedes’i sevdiğim için BMW’nin gerisinde kalsın da istemiyorum.

    ayrıca rekabet konusunda Türkiye’de BMW’nin daha dinamik hareket edebildiğini düşünüyorum. W204 çok sayıda satmaya başladığında, BMW elinde rakip olacak 1.6 hacimli benzinli motor olmaması nedeniyle cevap olarak meşhur motorlu 320d modelinin fiyatını ÖTV dezavantajına rağmen bir dönem C180’nin fiyatının seviyelerine çekmiştir.

    Mercedes’ten W205 ‘e koyacağı 1.6 benzinli motor ile bir cevap geleceğini umuyorum.

    iyi günler…



    Cok yanlis bir bakis acisi beyler..
    Oncelikle 2014 kasa degisikligi belli oldugu andan itibaren MB satislarinin yavaslamasi cok normal.. BMW ise 2013'e guncel kasayla girdi ve ilgi cekti.. Guncel arabasiyla 2007 kasasi olan w204'u testlerde kilpayi geride birakiyor,o da sadece performans ve direksiyon tepkisi olarak.. Ayrica bmw baslangic 136ps'in rakibi c180 ama bmw 170ps'in rakibi c200'dur.. Buna boyle bakmamanizin sebebi yakin fiyatlardaki arabalari kiyaslamaniz ve unutmayinki denk arabalarda asla MB ve BMW yakin fiyatlarda olmaz..
    Sebebi de marka degeridir,parasi olan birini zevkine gore secer alir peki olmayan?
    Olmayan 1yasinda hyundai alacagina 1990 model MB mi alir yoksa 1990 model BMW mi??? O yasta yasayan BMW bulamazsin,bugun MB hala liderse ve BMW sadece gencler tarafindan (o da performans kaynakli) rakip goruluyorsa yasi buyuk olanlari tum hikayeyi yasamis olmasindandir..
    Bu prestiji yakalamis MB bundan sonra da bunu bozmamak adina daima uzun omurlu arabalar yapar.. 200000km'de ne olucagini dusunmeden alir insanlar ama 200000km'de MB hala diri olur ve gucu yetenler prestij olarak binerler onlara..
    Adam anlatiyor 1990 s320 icin "daha 240binde araba" diyor,al 10yil da sen bin,peki 100bini gecmis BMW'ye ayni seyi soyluyormu insanlar..
    İste bu marka degeridir..




  • Mercedes varsa i?in içinde fazla söze gerek yok.
  • ne zaman gelir ki bu araç hem ne kadar olur
  • nuwe N kullanıcısına yanıt
    bence burdaki tespitin yanlış kardeşim bir mercedes bir bmw kadar ele ayağa düşmüyor özelliklede türkiyede senin 100binde değin araçlar 500-600binlerde km ile oynanmış arabalar bende 300binde e34 520i vardı gayet sorunsuz motoru yürürü saat gibiydi şuan e39 530i var 240bin kmde maşAllah saat gibi üç beş parası olan alıyor eski bmwleri çakma m ler eksozlar türlü modifikasyonlar her köşe başında yanlamalar bakım yok bişey yok sonra bmw masraflı araba yok öyle birşey efendim mercedes genel ağır yapısı gerek bmw ye oranla piyasası apaçileri cezbetmiyor aradaki farkta burdan kaynaklanıyor işin özü budur.
  • MB-CLS kullanıcısına yanıt
    marka fanatikliği yapmışşsınız burada bmw kesinlikle psa ve grubundan motor alıp kullanmıyor mercedes ile karıştırmayalım bu tamamen mercedesçilerin reno motor alıp kullandıklarını üstünü bastırmak için uydurduğu hikayedir şanzuman konusunda zfden aldığı doğrudur zf dünyanın en iyi şanzuman üreticilerinden biridir bmw nin asıl işi motordur ve bunuda en iyi şekilde yapmaktadır neden başkasının motoruna ihtiyaç duysun.Ben bir bmwciyim ama fanatiklik yapmadan fikir beyan ediyorum mercedeside alır binerim mercedese saygım sonsuzdur ama motorları şanzumanı ve tasarımı ile f30un gerisinde rakamlarda bunu gösteriyor zaten e90 ile.
  • 156ps olan motor basit bir chip tuning ile 190ps ve 320nm torq oluyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • w205 de zaman içinde sunulacak motorların listesi:

    Benzinli Seçenekler;
    C180; 1.6 litre 156 HP ve 250 Nm, ortalama yakıt tüketimi 5 litre/100 km ve CO2 emisyonu 116 g/km
    C200; 2.0 litre 183 HP ve 300 Nm, ortalama yakıt tüketimi 6.4 litre/100 km ve CO2 emisyonu 120 g/km
    C200 4MATIC; 2.0-liter with 183 HP ve 300 Nm, ortalama yakıt tüketimi 6.4 litre/100 km ve CO2 emisyonu 150 g/km
    C300; 2.0 litre 238 HP ve 370 Nm, ortalama yakıt tüketimi 6.3 litre/100 km ve CO2 emisyonu 143 g/km
    C350 HYBRID Plug-In; 2.0 litre 211 HP ve 350 Nm + 68 HP'lik elektrik motoru, ortalama yakıt tüketimi 3 litre/100 km
    C400 4MATIC; 6 Silindirli 3.0 litre 333 HP ve 480 Nm, ortalama yakıt tüketimi 7.8 liters/100 km ve CO2 emisyonu 178 g/km

    Dizel Seçenekler;
    C180 BlueTEC; 1.6 litre 116 HP ve 250 Nm, ortalama yakıt tüketimi 3.8 litre/100km ve CO2 emisyonu 104 g/km
    C200 BlueTEC; 1.6 litre 136 HP ve 300 Nm, ortalama yakıt tüketimi 3.8 litre/100 km ve CO2 emisyonu 104 g/km
    C220 BlueTEC; 2.2 litre 170 HP ve 400 Nm, ortalama yakıt tüketimi 4.0 litre/100 km ve CO2 emisyonu 103 g/km
    C250 BlueTEC; 2.2 litre 204 HP ve 500 Nm, ortalama yakıt tüketimi 4.4 litre/100 km
    C250 BlueTEC 4MATIC; 2.2 litre 204 HP ve 500 Nm, ortalama yakıt tüketimi 4.9 litre/100 km ve CO2 emisyonu 136 g/km
    C300 BlueTEC HYBRID; 2.2 litre 204 HP ve 500 Nm + 27 HP'lik elektrik motoru, ortalama yakıt tüketimi 3.8 litre/100 kmve CO2 emisyonu 100 g/km
    C63 AMG; Yeni çift turbolu V8 4.0 litre 450 HP - performans paketi ile 500+ HP

    bence en müthiş motorlar C350 HYBRID Plug-In ve C300 BlueTEC HYBRID var ama hem maliyetten hem vergiden dolayı Türkiye'ye getireceklerini sanmıyorum.

    çoğu kişi tek başına elektrikli motor istemiyor. geleceğin tekneloji HYBRID olacak galiba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Arkadaşlar Bmw nin 1.6 170Hp lik motoru çift turbolu değildir, adındaki "çift" in manası turboyu standart turbolar gibi tek değil çift kanaldan besleyen bir teknolojiden gelir.

    bildigim kadarìyla bmw de bu teknoloji "twinscroll" diye adlandırılıyor.çift pervaneli bir sistem mevcut

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • iwishh İ kullanıcısına yanıt
    1.6 116 ve 1.6 136 dizeller dci mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    marka fanatikliği yapmışşsınız burada bmw kesinlikle psa ve grubundan motor alıp kullanmıyor mercedes ile karıştırmayalım bu tamamen mercedesçilerin reno motor alıp kullandıklarını üstünü bastırmak için uydurduğu hikayedir şanzuman konusunda zfden aldığı doğrudur zf dünyanın en iyi şanzuman üreticilerinden biridir bmw nin asıl işi motordur ve bunuda en iyi şekilde yapmaktadır neden başkasının motoruna ihtiyaç duysun.Ben bir bmwciyim ama fanatiklik yapmadan fikir beyan ediyorum mercedeside alır binerim mercedese saygım sonsuzdur ama motorları şanzumanı ve tasarımı ile f30un gerisinde rakamlarda bunu gösteriyor zaten e90 ile.

    Prens engine seklinde arama yaparsaniz psa grubuna ait olan ve bmw nin kullandigi motorlari gorebilirsiniz. Evet tek isi motor uretmek bu yuzden aston martin pagana motor konusunda mercedesi tercih ediyor. Bu yuzden m5 gibi araclar e63 amg nin karsisinda rezil oluyor. Bu yuzden hala sls amg ye karsi koyabilecek bir araclari yok. Birakin allah askina ya bos bos konusmayin. Daha motoru aldigindan bir haber yorum yapiyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aynı motorla 156lık la devam edilecek. Mercedes 156 hp olmasının motor için optimum güç değeri olduğunu düşündüğü için oldu yoksa aynı motordan mercedeste BMW de audide 170 beygir üretebilir. ek olarak bmw nin kullandığın 1.6 170 hplik motor bmw üretimi olan bir motor değil. safkan Fransız psa yani pejo ve citroen malı üretimi olan bir motordur. Mercedes 156hplik motorla gayet güzel veriler sunuyor bence. fazlasını isteyen c200 e yönelebilir.

    1.6 170lik ve 1.6 156hplik motorla ila 12 saat boyunca seyehat edin 170lik motor daha fazla şişecektir uzun vadede aynı performansı veremeyebilir.

    yeni 170lik motor muhteşem bir motor öncelikle bunu belirtmekte fayda var.o motorun yeni e serisinde ve c serisinde olmasını dilerdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    marka fanatikliği yapmışşsınız burada bmw kesinlikle psa ve grubundan motor alıp kullanmıyor mercedes ile karıştırmayalım bu tamamen mercedesçilerin reno motor alıp kullandıklarını üstünü bastırmak için uydurduğu hikayedir şanzuman konusunda zfden aldığı doğrudur zf dünyanın en iyi şanzuman üreticilerinden biridir bmw nin asıl işi motordur ve bunuda en iyi şekilde yapmaktadır neden başkasının motoruna ihtiyaç duysun.Ben bir bmwciyim ama fanatiklik yapmadan fikir beyan ediyorum mercedeside alır binerim mercedese saygım sonsuzdur ama motorları şanzumanı ve tasarımı ile f30un gerisinde rakamlarda bunu gösteriyor zaten e90 ile.

    Bmw malesef Psa dan motor alıyor siz kabul etmeseniz de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.