Şimdi Ara

2014 YENİ MODEL İNSİGNİA ALANLAR BURAYA GELSİN (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5.209
Cevap
38
Favori
317.721
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anchowy61

    Metomurti bende manuel 1.6 sidi kullanan birisini ariyordum aradigimizi bulduk galiba s.ici yakit tuketimini kullanan birisinden duymak istiyorum

    Simdi bu aracın mühendisliğine ve teknojisine kesinlikle lafım yok. Gercekten cok iyi ve de arac oldukça saglam. Bence de dediğimiz gibi yeni insignadaki en onemli netlestirilmesi gereken konular manuel ve otomatiklerin yakıt tüketimi. 2004 yılından beri Corsa C 1.4 twinport kullanıyorum. Yakitiyla hic sıkıntım olmadı. Kitabı degerlerinde yaktı hep. Bu aracın otomatigi de corsadan 1 lt fazla yakıyor gözüküyor. Ama sehir icinde bu rakam 14 lt falan olacaksa oturup bir kez daha ciddi ciddi düşünmek lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metomurti -- 14 Kasım 2013; 17:08:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yayamaj Y kullanıcısına yanıt
    kardeşim aynı fikirdeyim seninle,zaten ne hikmetse bayiler hep otomatik getiriyor ve buna bi anlam vermiş değilim,daha manuel yeni insignia görmüşte değilim,edition elegansin bile otomatiğini getirmiş herifler ,deneme sürüşünde 14.5 lt tüketim görünüyordu.burda beni topa tuttular otomatiğe dil uzatınca. burdaki bir kaç arkadaş gibi ben de manuel aldım ama daha gelmedi.gelince deneyimlerimi paylaşıcam.Şu bi gerçek ki Türkiye otomatik kazzığı yiyo,hem performans olarak hem de yakıt tüketim olarak.milletin gözüne gözüne sokuyolar otomatiği,sinir oluyorum....
  • Başka bir konuda, arkadaşın aşağıdaki gibi bir değerlendirmesi olmuş;

    "Bende aracı iki defa farklı bayilerde farklı güzergahlarda test ettim.
    Kullandığım araçlar cosmo paket araçlardı. Paket detaylarını opel internet sayfasından bakarsınız zaten bu paket bence olması gereken herşeyi fazlası ile içeriyor. Yeni iç mekan çok kaliteli.
    Araç kullanım hissi olarak eski insignia dan çok farklı. En büyük fark motorun sessizliği diyebelirim. Ayrıca süspansiyon ayarları tek kelime ile mükemmel olmuş. Araç herhangi bir opel in şimdiye kadar hiç olmadığı kadar konforlu olmuş ve yol tutuş ise mükemmel. Şanzıman tabi ki dünyanın en mükemmel şanzımanı değil fakat yeni motorun alt devirde verdiği yüksek tork ile normal kullanıcıların her beklentisini çok rahat karşılar. Benim şehir içi karma tüketim 9,4 oldu. Bu ağırlıkta otomatik benzinli bir araç şehir içi daha aşağısını beklemek hayal olur. Sürüş hissi ve aracın tokluğu gerçekten çok iyi ama yüksek süratte içeri giren rüzgar sesi eskisinde olduğu gibi biraz fazla. Cam aralık mı kaldı diye kontrol etmek durumunda kaldım.
    Kısaca bu araç bu paraya rahatlıkla alınabilir diyebilirim. Benim için araç donanımı ile ilgili tek haya kırıklığı 1,6 sw versiyonda cosmo paketin olmaması oldu. Ama sedancılar için problem yok."

    Benim bu noktada anladığım araç nasıl, yeni motor, gider mi falan diye deneyince yakıt haliyle artıyor. Ama normal şartlarda kullanılırsa şayet değerler kitapçık verilerine yakın sanki.




  • Insignia 1.4 motorunda ciddi yakıt iyileştirmeleri yapılmış eski 1.4 t euro 5 olan 7,5 lt şehiriçi verisi varken , yeni euro 6 motorda 6,8 şehiriçi 5,2 karma değer görünüor sitede benzinli araç için iyi değerler bence bu ağırlıkta bir araba için. Ben bu yüzden 1.4 edition elegance düşünüorum. Alıp test eden var mı 1.4 ü?
  • Vay arkadaş hiç ilerlemiyor ya konu !
  • jeremo32 J kullanıcısına yanıt
    bu bilgiyi nerden edindiniz ? 1.4 motor opel almanya sitesine göre euro5

    http://www.opel.de/fahrzeuge/modelle/personenwagen/insignia-4-tuerer/specifications/motoren-getriebe.html
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EfeHoroz

    bu bilgiyi nerden edindiniz ? 1.4 motor opel almanya sitesine göre euro5

    http://www.opel.de/fahrzeuge/modelle/personenwagen/insignia-4-tuerer/specifications/motoren-getriebe.html

    Opel Türkiyenin sitesinde var teknik katalogda buyrun buda linkhttp://www.opel.com.tr/content/dam/Opel/Europe/turkey/nscwebsite/tr/11_Brochure_Library/02_Specsheets/yeni_insignia_specsheet_09_2013.pdf




  • Forum da herkes 1.6 yı konuşuyor ve test ediyor kimsenin 1.4 'ler hakkında testleri yok sanırım
  • 1.4 ün havası söndü gibi,çünkü 1.6 sdı manuel motorun yakıt sarfiyatı 1.4 ün yakıt sarfiyatı arasında 1,5lt fark var ,bu da hiçbirşey değil,buda o kadar para veriyorsam 1.6 ın keyfini sürerim mantığını doğuruyor.
  • Uzun zamandır 1.6 litrelik motorlarında büyük bir gelişim gerçekleştirmeyen Opel, yeni motorlarını tanıttı. Avusturya’da yakından tanıdığımız turbo benzinli ve dizel bu yeni motorları, test etme imkânı da yakaladık.

    YAZI: TULU DARICAN

    Opel, 2016 yılına kadar 13 adet yeni güç ünitesini modellerinde kullanmayı hedefliyor. Bu hedefin ilk adımı ise yeni 1.6 litrelik turbo benzinli ve dizel motorlar. Opel ayrıca bu süreçte yeni geliştirdiği otomatik ve manuel şanzımanları da araçlarında kullanmaya başlayacak.

    Orta boy motorların ilki 1.6 litrelik SIDI turbo benzinli ünite olacak. Direkt enjeksiyon teknolojisine sahip olan bu motor 4250 d/d’de 170hp güç, 1650 d/d’den itibarense 280 Nm tork üretiyor. En yakın rakiplerinden yüzde 12 daha fazla tork üreten bu motor il etapta tüm Astra ailesinde, Zafira’da ve Cascada modellerinde kullanılıyor. Yerini aldığı motora göre 1.6 litrelik SIDI motor yüzde 15 daha düşük tüketime ve CO2 emisyonuna sahip. Bu motorda değişken zamanlamalı kam mili ve tek kademeli turbo kullanılmış. Motorun işletim sistemi de Opel tarafından üretilmiş. Motorda ayrıca ses konusunda da özel çalışma yapılmış ve eskisine göre 2 db daha az sesli çalışması sağlanmış.
    1.6 litrelik SIDI motorun kullanıldığı Astra modeli 80 km/s hızdan 120 km/s hıza fabrika verilerine göre 8.8 saniyede ulaşıyor. Bu yerini aldı 1.6 litrelik turbo motora göre 2 saniyeye yakın bir iyileşme anlamına geliyor. Start –stop sisteminin yanında altı kademeli manuel şanzımanla Astra’nın bu yeni motorla fabrika verilerine göre karma tüketim ortalaması 5.9 litre olarak açıklanıyor.

    Beklenen dizel: 1.6 CDTi
    Uzun yıllardır 1.3 litrelik Fiat menşeli motorla orta segmentlerde mücadele veren Opel en sonunda 1.6 litrelik dizel bir motora kavuşuyor. Mevcut 2.0 ve 1.7 litrelik, Türkiye’de vergi mağduru olan dizel motorların yerini alacak olan bu motor Opel’in ilk tümü alüminyumdan imal edilen ünitesi olacak. Bu motor 3500 d/d’de 136 hp güç, 2000 d/d’den itibarense 320 Nm tork üretiyor. İlk etapta Zafira modelinde kullanılacak olan bu motor ile araç, eski 2.0 litrelik versiyonuna göre yüzde 10 daha tasarruflu olacak. Fabrika verilerine göre Zafira 1.6 CDTi ortalama 4.1 litrelik karma tüketim ortalaması sunuyor. Bu ortalama, 7 koltuklu MPV’ler arasından bir rekor olarak lanse ediliyor. Bu motorda sunulan partikül filtresi ile 2015 yılında yürürlüğe girecek olan Euro 6 normları karşılanabiliyor. Benzinli motorda olduğu gibi 1.6 litrelik CDTi motorda da sesi düşürmek için büyük çaba harcanmış. Buna göre Zafira’nın 1.6 litre turbo dizel motor taşıyan diğer araçlara göre daha sessiz olduğu iddia ediliyor.
    Motorda kullanılan turbo değişken geometriye sahip. Motorun kontrol sistemi General Motors tarafından geliştirilmiş. Bu yeni ECU, Opel’in ilerideki 4 silindirli dizel motorlarında da kullanılacak.

    Yeni şanzımanlar
    Opel, Avrupa’daki üretim tesislerine 50 milyon euro yatırım yaparak mevcut 5 ve 6 kademeli manuel şanzımanlarını geliştirmiş. Hatta firmanın iddiasına göre 6 kademeli şanzıman rakiplerinin hepsinde daha yumuşak bir geçişe ve rahatlığa sahip. Yeni şanzıman 1.6 litrelik motorlarla birlikte Astra, Zafira ve Cascada modellerinde kullanılmaya başlanacak. Çok sayıda iyileştirme yapılan şanzımanların vites geçiş dirençleri düşürülmüş. Ayrıca düşük iç sürtünme gelişimi yapılan Active Select 6 kademeli otomatik şanzıman da benzinli SIDI motorlar birlikte sunulacak.

    Sürüş İzlenimi
    Avusturya’da gerçekleştirilen organizasyonda Türkiye’de merakla beklenen 1.6 litrelik CDTi dizel motoru Zafira modeli üzerinde deneme fırsatı yakaladım. Opel, beklentileri bu motorla boşa çıkarmamış gibi. Öncelikle motor gerçekten dizel olmasına karşın sessizliği ile dikkat çekiyor. Tabii yine de benzinli bir motorun sessizliği beklenmemeli. Maksimum torkunu 2000 d/d’de vermesinden ötürü az da olsa alt devirlerde cansızlık hissediliyor. Ancak sonra gelen 320 Nm’lik tork Zafira gibi ağır bir modeli bile hızlandırmakta zorlanmıyor. Opel’in yeni 1.6 litrelik dizel motorunun en büyük rakibi Renault cephesindeki 1.6 litre dCi dizel motor. Renault motoru güç anlamında 6hp Opel motorunun gerisinde kalsa da iki motorun tork çıkışları aynı. Yakıt tüketimine gelirsek… Opel, Zafira’da bu motor ile karma kullanımda 4.1 litre tüketim ortalaması iddiasında. Ben, Avusturya’da uzun yol kullanımda 5.3 litre dolaylarına inebildim. Fabrika verisini yakalamak çok olası görünmüyor. Ancak yine de bu motorun ekonomik olduğu ortada. Bu motor, henüz bizi daha çok ilgilendiren Astra serisinde sunulmuyor. Renault’nun da 1.6 dCi motoru ilk olarak Scenic modelinde kullandığı ve ardından Megane ailesine dahil ettiği düşünülürse 1.6 litre dizel Astra için çok beklememiz gerekmeyecek. 1.6 litrelik CDTi dizel motor Ekim ayında Zafira modeliyle Türkiye’de olacak.




  • metomurti M kullanıcısına yanıt
    Türkiye şartlarında artık dizel araç almak akla mantığa sığmaz,böyle bi araba alacaksan benzinli alıp keyfini süreceksin,hele ki yılda 10bin km den az yapıp dizel araç alanlara şaşar oldum.Şu an insignianın yıllık bakım masrafı 450 tl civarında,dizelini düşünemiyorum.motorin ile benzin arasındaki fark 5 sene içerisinde %35 ten %7 e inmiş,TV de uzmanlar bu fark ilerki yıllarda kapanacak hatta benzini bile geçecek diye yorum yapıyorlar,nedeni dizel araçların çok satması ve bunu bilen hükümetin motorine yüklenmesi.eee şimdi sorarım size,şehirler arası 100km 7.5lt benzin tüketen bi aracı almak mı mantıklı, yoksa 5.5lt mazot tüketen bi araç mı?Motor gürültüsü ve çekişin zayıflığıda cabası.
    Ben 7 senedir dizel araç kullanıcısıyım ve bu dizel aracın her şeyinden bıktım,bakmı gecikir,abi bu dizel motor bakmını niye geciktiriyosun diye başımın etini yerler.vitesi biraz geç atarım,eee abi napıyosun,bu dizel motor öyle bağıttırılırmı,vitesi erken atarım , abi napıyon bu dizel motor vitesi niye erken atıyosun motoru kastırıyosun,ebeğin ...... dicem diyemiyom .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi opelli -- 15 Kasım 2013; 19:26:41 >




  • opelli O kullanıcısına yanıt
    Dizel konusunda size katılıyorum. Benim yazdığım bilgiler sadece bilgilendirme amaçlı. Opel nereye gidiyor, nelerle uğraşıyor, hangi teknolojileri kullanıyorlar bahsetmek istedim. Ama bu dizel için gerçekten çok iyi diyorlar. Adamlar bu motor için "whisper diesel engine" diyor.
  • metomurti M kullanıcısına yanıt
    Abi bu almanlar taa 1. dünya şavaşından beri çalışıyor,gelişmiş tanklar ,savaş uçakları yapıp durdular,ozamanki teknoloji ve gelişmiş sanayi sayesinde mersedesler,bmwler,opeller oluştu.belli bi teknolojiye bağlı kalmıyorlar,kalsalar piyasadan silinip giderler,helal olsun süper motorlar icat ediyorlar.

    Bunlar birde müsülüman olsaydı tüm evrenin sahibi olurlardı,müslümanlığın en kkralıını yaşar ve yaşatırlardı.bizim sözde müslümanlar gibi birbirlerini katledip,ciğerlerini söküp yemezlerdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yayamaj -- 15 Kasım 2013; 19:42:07 >
  • arkadaşlar hükümeti almanları savaşları tankları bıraksakda şu aracı kullanıp otomatiğini yani anlık veyahut genel yakıt tüketimini yazacak biri yokmu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    arkadaşlar hükümeti almanları savaşları tankları bıraksakda şu aracı kullanıp otomatiğini yani anlık veyahut genel yakıt tüketimini yazacak biri yokmu ?

    Test sürüşünde 14lt gösteriyodu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    arkadaşlar hükümeti almanları savaşları tankları bıraksakda şu aracı kullanıp otomatiğini yani anlık veyahut genel yakıt tüketimini yazacak biri yokmu ?

    Çok fazla sıkıştırmadığım halde 14 15 lt civarında gösterdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    arkadaşlar hükümeti almanları savaşları tankları bıraksakda şu aracı kullanıp otomatiğini yani anlık veyahut genel yakıt tüketimini yazacak biri yokmu ?

    Değerleri sıfırlayarak teste başladık. Yakıtı merak ettiğim için zorlamadan, normalde nasıl kullanacaksam öyle kullandım. 9 lt civarında bir değer gösteriyordu. Benzer değerleri elde eden arkadaşlar da mevcut.
    Başka bir testte arka koltuktaydım. Bir de arkası nasıl diye bakmak istemiştim. Eleman çok sert ve hızlı kullanıyordu. Burada (şehir ismi vermeyeyim, sıkıntı olmasın) test güzergahı mükemmel. Öyle youtube videolarında izlediğimiz gibi kavşaktan geri dönülüp gelinmiyor. Dönüşte araç 200'ü gördü. Bu sürüş sonunda diğer arkadaşların da dediği gibi değerler 15 civarındaydı. O tip bir sürüş için bana normal geldi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metomurti -- 16 Kasım 2013; 9:06:35 >




  • Test sürüşünde kullanılan araçlar yeni. Yani motor alışınca 1-1.5 lt daha aşağılar görülebilir. Ama şehir içi 10 lt yi göze almak gerekir. Karma 7 lt

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ootmatik cidden fazla yakıyor ya, manuelde kaldı aklım.
  • Bu tercih tamamen kişisel önceliklerle alakalı tabii. D sınıfı 170 bg lik 1500 kg luk araba inceleniyor. Birkaç özellikle beraber 85 bin tl gibi bir fiyat vermek göze alanıyor. Sorunsuz bir otomatik şanzımanı var. Ondan sonra şehir içinde manuel viteslisine kıyasla 1.5 lt fazla yakıyor diye araba çok yakıyor oluyor. Bu fiyat ve özelliklerde ciddi anlamda daha az yakan araç varsa onu inceleyelim o zaman. Herşeyin illaki bir karşılığı olacak. Arabam hem konforlu olsun, hem hayvan gibi güçlü olsun ama ucuz olsun ve az yaksın. Böyle bir araç Opel'de olmadığı gibi fosil yakıtla çalışan hiçbir marka modelde yok. Sadece biribirlerine kıyasla biraz daha az ya da biraz daha fazla yakan araçlar var piyasada. Bir de 80-85 i bir arabaya veren kişi yakıt parasına bu kadar takar mı, hiç zannetmiyorum.

    Söylediklerim yanlış anlaşılmasın. Herkesin fikrine ve düşüncesine saygılıyım. Sadece sesli düşünüyorum.

    Daha önce Leon forumlarında çok bulundum. Çok konuşuldu ve tartışıldı. Yakıt ve ekonomi üzerine çok söz söylendi. Ama o araç mesela 45-50 skalasındaydı ve bana göre alacak olanların yakıt ile ilgili kaygılarının olması normaldi. Ama bunun gibi 80-90 bin tl lik araçlarda yakıt kaygısı ön plana çıkınca bana göre tutarsız bir durum oluşyor. Keyfini sürüp havasını atarken çok iyi araba, yakıt almaya gelince kötü araba-çok yakıyor. Böyle olunca da biraz ayıp oluyor :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metomurti -- 16 Kasım 2013; 12:33:58 >




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.