Servisler periyodik bakımlarda gerekli değişimleri yapıyorlar zaten. Bazı malzemelerin sadece km değil yıl olarak da ömrü var. Hangisi önce dolarsa değişmesi gerekiyor. Nasıl 20k yapmasak bile yılda bir yağı değiştirmemiz gerektiği gibi. Bujilerin ömrü de 60k veya 3 yıl diye biliyorum. Hangisi önce dolarsa artık. |
2020 Renault Clio 5 [ANA KONU] (472. sayfa)
-
-
yağın kimyasal olarak o ortamda belirli bir ömrü var. buji mekanik bir parça, büyük ihtimalle nikel alaşımlı yüksek ısıya dayanıklı bir malzemeden. maruz kaldığı yük döngüsü yani motorun ateşleme sayısı da diyebiliriz, 60 bin km ömre göre belirlendiyse, araç da sürekli olarak yoğun trafikte rölantide kalmadıysa 60 bin km beklenebilir
-
arkadaşında dediği gibi, bujilerin ömründe yıla bakılmaz, bazı parçaların hava filtreside dahil mesela, çalışma saatine bakılarak değişim yapılır, arabalarda bu konuyu es geçip birazda para kazanmak için firmalar yuvarlak bir süre vererek değişim gerek der genelde, durum budur, baskı balatayı kullanmazsan 50 sene sonrada kullanırsın, ama silecek lastiği çürür gider, tıpkı kullanmasanda özellikle tam sentetik yağında bozulacağı gibi...
-
Renault'un 1.2 tce motorlarında buji tırnağının kırılıp silindirin içine düşmesinden dolayı motor hasarı yaşayanlar çok oldu. Ki 30-40 bin km.deki araçlarda da oldu. Servisin önerilerini dikkate almakta fayda olduğunu düşünüyorum. Ki bu değişim kriterleri sadece Renault'da değil. 2-3 bin liralık buji için riske girmeye hiç gerek yok bence.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X