Şimdi Ara

2020 Renault Clio 5 [ANA KONU] (472. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9.534
Cevap
215
Favori
751.037
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
33 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 470471472473474
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • eyvahfilvar kullanıcısına yanıt

    Servisler periyodik bakımlarda gerekli değişimleri yapıyorlar zaten. Bazı malzemelerin sadece km değil yıl olarak da ömrü var. Hangisi önce dolarsa değişmesi gerekiyor. Nasıl 20k yapmasak bile yılda bir yağı değiştirmemiz gerektiği gibi. Bujilerin ömrü de 60k veya 3 yıl diye biliyorum. Hangisi önce dolarsa artık.

  • duayen2 D kullanıcısına yanıt

    yağın kimyasal olarak o ortamda belirli bir ömrü var. buji mekanik bir parça, büyük ihtimalle nikel alaşımlı yüksek ısıya dayanıklı bir malzemeden. maruz kaldığı yük döngüsü yani motorun ateşleme sayısı da diyebiliriz, 60 bin km ömre göre belirlendiyse, araç da sürekli olarak yoğun trafikte rölantide kalmadıysa 60 bin km beklenebilir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • duayen2 D kullanıcısına yanıt

    arkadaşında dediği gibi, bujilerin ömründe yıla bakılmaz, bazı parçaların hava filtreside dahil mesela, çalışma saatine bakılarak değişim yapılır, arabalarda bu konuyu es geçip birazda para kazanmak için firmalar yuvarlak bir süre vererek değişim gerek der genelde, durum budur, baskı balatayı kullanmazsan 50 sene sonrada kullanırsın, ama silecek lastiği çürür gider, tıpkı kullanmasanda özellikle tam sentetik yağında bozulacağı gibi...

  • canguler917 kullanıcısına yanıt

    Renault'un 1.2 tce motorlarında buji tırnağının kırılıp silindirin içine düşmesinden dolayı motor hasarı yaşayanlar çok oldu. Ki 30-40 bin km.deki araçlarda da oldu. Servisin önerilerini dikkate almakta fayda olduğunu düşünüyorum. Ki bu değişim kriterleri sadece Renault'da değil. 2-3 bin liralık buji için riske girmeye hiç gerek yok bence.

  • Sabahları hava soğuksa ilk çalışmada sürtme sesi gibi bir şey geliyor ısınınca gidiyor yaşayan oldu mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • duayen2 D kullanıcısına yanıt

    sağlıklı çalışan motorda birşey olmaz, arabasını takip eden insan zaten en ufak şeyi farkeder, ille değişeceğim diyorsan 40 binde bir bence uygun, ille 60 bini benden beklemem, tırnak kırmaz sanmam, anca eritir oda kötü bir durum varsa olur ve öncesi farkedersin, ama geç değişim bobinlere zarar verebilir, o yüzden ben erken değişim yapıyorum, 1.2 tce ler zaten sorunlu motorlar, ondaki durumu göz ardı edebiliriz...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimelle -- 19 Aralık 2024; 14:38:52 >
  • Sub-Zer0 kullanıcısına yanıt
    Yaşıyorum hocam. Yetkili Servisle 3-4 ay uğraştım. Teşhis edemediler çözemediler…
    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/158604303


    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/159851401



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi solukdenizli -- 16 Aralık 2024; 23:47:57 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • solukdenizli kullanıcısına yanıt

    Şu ana kadar bir arıza olmadı ama değil mi hocam?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sub-Zer0 kullanıcısına yanıt
    Aracı 27500km de 10.2023 de aldım. Şuan 49500km de 12.2024. Bir arıza vermedi. Kendim servisi darladım. Ama onlarda konuya hakim değiller ya da görmezden geliyorlar. Yaz aylarında da problemle karşılaşmadım. Hava soğuyunca oluyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • solukdenizli kullanıcısına yanıt

    Hocam bence hava yakıt karşımı ile ilgili problem oluyor sanırım hava soğukkan. ciddi bir problem olsa elbet sıkıntı verirdi iyi km yapmışsınız üstüne. Ben de çok dert etmedim artık net bir çözümü olmadığı için. Arabanın orasını burasını kurcalatmaya değmiyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • solukdenizli kullanıcısına yanıt
    Hocam bu konu kronik benimde başıma geliyor . Isınınca hiçbir problem kalmıyor veya vitese geçince . Vitese geçince de sesi kesiyor . Yalnız ilk çalıştırdığımda 30 sn-1 dk beklediğim anda bunu hissediyorum aynı şekil sesi ve vuruntuyu. Klima valfinin aç kapa yaptığından , içten ve dıştan değiştiğinde bu sorunun çözüldüğünü belirten bir arkadaş var. Bende bunu deneyeceğim yakın zamanda. Başka deneyip çözüm bulan varsa sorunu çözmek adına yardımcı olursa mutlu olurum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • UzayaçıkamayansonTürk U kullanıcısına yanıt
    Çözerseniz haberdar edin hocam bizde yapalım. Ben de en son servis sorunla ilgili şu parçayı değiştirmişti. Yeterli düzeyde açılmıyor diye yaz olduğu için etkisini anlamamıştım. Ama sorunu çözmemiş zaten. Sonrasında garanti bitti çok üstünde durmadım.


    144831073R DEVİRDAİM VANASI

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • alimelle A kullanıcısına yanıt

    Merhaba, v kayışını değiştirdiniz mi?

  • Sub-Zer0 kullanıcısına yanıt
    Bence renault un büyük sorunu illa arızayı serviste tespit etmemiz lazım demesi. Daha önce Ford da çalışırken tespit edemediğimiz arızalar için araca data kayıt etmek için küçük bir cihaz bağlıyorduk obd girişinden. Aracı sürücüye öyle veriyorduk. Sürücü arıza ile karşılaştığında tuşa basıp işaretleyebiliyordu. Bizde araç Ecu sundaki sinyallerden bakıyorduk soruna ne sebep oluyor.

    Ama renault da öyle bir imkan yok. Aracı servise bırakıyorum ertesi gün sorun yok diyip al diyorlar. Eve getiriyorum 1 gün sonra aynı sorun. Video çekiyorum. Geri götürüyorum adam bana yalancı gibi davranıyor garantisi olan aracı servise almıyor. Bakım zamanı gelincede yüzsüz gibi arıyor 😀

    Böyle bir sorundan Fabrikanın haberi olmama ihtimali yok bence. Ticari araç olsa serviste yattığı her gün için sahibine para vermek zorunda. Ama bizim gibi bireysel kullanıcıyı pek sallamıyorlar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • solukdenizli kullanıcısına yanıt
    Ankara Mais e randevu aldım hocam 21 Ocak için . 20 sinde bırakacağım soğukken anlasınlar diye . Özellikle de açıklayıcı şekilde vitese takmadan P konumunda aracın özellikle soğuk olmasını . Kaputu kaldırıp bakınca anlarlar artık . Notu da göstergeye asarım . Veya direksiyona da bantlarım. Sonucu burdan bildiririm hocam. Bu motorun titremesi değil yani 3 silindir olayı değil çünkü. Aracı 24 Temmuz da aldım bu uzun süredir var yazları olmuyor lakin soğukta net şekilde belli ediyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar gösterge sıfırlaması sorunu yaşayanlar var ise, Fransadan beklenen yazılım güncellemesi geldi. Benim aracıma dün yüklendi serviste ve şuan gidilen kilometre yakıt ortalaması sıfırlaması sorunu giderildi. Ayrıca motor takozu değişti titreşimli çalışmadan dolayı, şuan rolantide titreme kalmadı. Motor takozu üreticisini değiştirmiş Renault. Araç 2024 model kilometre 9.400

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Slm Beyler,

    İstanbul Avrupa yakası Android ekran baglatan arkadaşlar, nerde baglattılar ve memnunlar mı ,bilgi rica etsem?

    1 ay önce 2/32gb baglattım hem yavaş hemde baglantı sorunlaır varı 1baglanıyor 1 baglnamıyordu, aldıgım yerle anlaştım 4/64gb a gectim bu sefer 2 baglanıyor 1 baglanmıyor, farklı telefonlarlada denendi sorun devam. Sorunsuz kullananlardan bilgi rica ederim..

  • duayen2 D kullanıcısına yanıt

    Renault Captur 1.2 Tce aracımız var. Yağ yakıyor maalesef. Üstüne 107.000 km civarında motor sübapları kurum bağladığı için arıza verdi ve sübapları değişti. Üstelik lpg yok ve bakımlı bir araç. İnternette araştırdım bu olay kronik galiba ve bu motorlarda 30.000 kilometrede bile kurum bağlama sorunu ortaya çıkabiliyormuş. Kısacası bence 1.2 Tce motorlu araç alınmamalı.


    diagnosedan
    Burned Exhaust Valve Issue in Renault/Dacia/Nissan 1.2 TCe - DiagnoseDan
    https://www.diagnosedan.com/renault-1-2-tce-burned-exhaust-valves-diagnosis/
  • fss1403 kullanıcısına yanıt

    1.2 tce de hatalı tasarım var doğrudur, zaten bu sebeble reno arayış içindeyken merso ve nissanla 1.33 tce yi geliştirdiler...

  • 
Sayfa: önceki 470471472473474
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.