Şimdi Ara

2020 Renault Clio 5 [ANA KONU] (472. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (3 Mobil) - 4 Masaüstü3 Mobil
5 sn
9.425
Cevap
211
Favori
737.676
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
33 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 468469470471472
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • eyvahfilvar kullanıcısına yanıt

    Servisler periyodik bakımlarda gerekli değişimleri yapıyorlar zaten. Bazı malzemelerin sadece km değil yıl olarak da ömrü var. Hangisi önce dolarsa değişmesi gerekiyor. Nasıl 20k yapmasak bile yılda bir yağı değiştirmemiz gerektiği gibi. Bujilerin ömrü de 60k veya 3 yıl diye biliyorum. Hangisi önce dolarsa artık.

  • duayen2 D kullanıcısına yanıt

    yağın kimyasal olarak o ortamda belirli bir ömrü var. buji mekanik bir parça, büyük ihtimalle nikel alaşımlı yüksek ısıya dayanıklı bir malzemeden. maruz kaldığı yük döngüsü yani motorun ateşleme sayısı da diyebiliriz, 60 bin km ömre göre belirlendiyse, araç da sürekli olarak yoğun trafikte rölantide kalmadıysa 60 bin km beklenebilir

  • duayen2 D kullanıcısına yanıt

    arkadaşında dediği gibi, bujilerin ömründe yıla bakılmaz, bazı parçaların hava filtreside dahil mesela, çalışma saatine bakılarak değişim yapılır, arabalarda bu konuyu es geçip birazda para kazanmak için firmalar yuvarlak bir süre vererek değişim gerek der genelde, durum budur, baskı balatayı kullanmazsan 50 sene sonrada kullanırsın, ama silecek lastiği çürür gider, tıpkı kullanmasanda özellikle tam sentetik yağında bozulacağı gibi...

  • canguler917 kullanıcısına yanıt

    Renault'un 1.2 tce motorlarında buji tırnağının kırılıp silindirin içine düşmesinden dolayı motor hasarı yaşayanlar çok oldu. Ki 30-40 bin km.deki araçlarda da oldu. Servisin önerilerini dikkate almakta fayda olduğunu düşünüyorum. Ki bu değişim kriterleri sadece Renault'da değil. 2-3 bin liralık buji için riske girmeye hiç gerek yok bence.

  • 
Sayfa: önceki 468469470471472
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.