< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
YENİ KIA SPORTAGE (2022) ANA KONU (171. sayfa)
-
-
teşekkürler ayakla bagaj açma varmı 2024 prestijlerde
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vampirelf -- 28 Aralık 2024; 21:56:7 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yok, araç kilitliyken ve anahtar yanınızdayken bagajın yakınında durduğunuz da üç kez sinyal verdikten açılıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Baya bi donanım eksik aslında 508den geçince sertliği kabullendik ama eksiklere alişamadık. Aynalarin geri viteste inmesi yok,4 cam otomatik kumandadan kapanma yok, masajli koltuk yok, ayakla bagajı kapatıp kapıların da otomatikman kilitlenmesi yok..sanki deri koltuk paketli 3008 daha mi iyi bir seçim olurdu bilemedim. Neyse aldık artık alişcaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vampirelf -- 28 Aralık 2024; 22:26:38 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Olması gereken basit konfor özelliklerinin olmaması can sıkıcı ama aracı kullandıkça içinize sineceğini düşünüyorum. Prestige donanım kişiyi şımartmıyor ama güvenlik paketi olsun, kararlı çalışan otonom özellikleri olsun, kişiyi güvende hissettiriyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet maliyetsiz basit özellikler var tüm bunlar yerine navigasyon olmasa ve ücretli olsa daha iyi olurdu. ona verilen lisans ücretine tum bunları verebilirlerdi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.Araç B sütunundan(ön ve arka kapı arasında kalan kısım) ses alıyor(rüzgar sesi), o ses bazen arkadan geliyormuş hissi verebiliyor. Kapı fitilleri yetersiz gibi geliyor bana. Bir yerde okumuştum ama baktım bulamadım şimdi, makyajda bu konuya el attıkları söyleniyordu.
2. Onun değişebileceğini sanmıyorum. DSG mantığıyla devam ediyorum ben. Boş> el freni> park> stop.
3. Hafif hibrit olayı emisyon düzenlemeleri nedeniyle yapılmış bir hamle. Bir kısım elektrik aksamını çalıştırması, pürüzsüz start/stop yapması dışında pek bir etkisi yok. Yakıt tasarrufu arkadaşların dediği gibi 0.5lt belki fark eder.
4. Varsayılan 36. Aracı aldığımda 40 basmışlardı. Ben fark edip 36' ya indirmiştim. Bugün yıllık bakım yaptırdım, 35 falandı servise verdiğimde hepsini 36 ya ayarmışlar.
-
Kavrama dolaylı değildir, benim arac için kavrama değişim kararı verdiler araçtaki titremeye bakıyorlar bir cihaz ile, ilk kalkışta ve sonrası vites değişimlerinde araçta hissedilir bir titreme vardı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşlar bende 2023 Prestige paket ile aranıza katıldım. Sorum şu olacak: Özellikle DSG kullanıcıları şanzumanın ısınmasını ve şanzumanla ilgili sorunları minimuma indirmek için full Autohold açık kullanın diyor. Fakat bir saniye bile durunca el freni indir-kaldır sürüş konforunu gerçekten bozuyor çünkü gaza basmadan araç ilerlemiyor. Özellikle sıkışık trafikte öndeki araç ilerleyince gaza basmadan sadece frenle ilerleyip durmak bana çok daha konforlu geliyor. Acaba autohold kullanmadan bu şekilde sürüş yapmak sorun olur mu?
EKLEME: Aslında araç D'deyken Autohold el frenini çektikten sonra bizde ayağımızı frenden çekince asıl yük şanzumana binip daha fazla zarar vermiyor mu?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdursun92 -- 30 Aralık 2024; 17:30:47 > -
Frene sonuna kadar basarak beklerseniz aynı kapıya çıkar bence. Örneğin ben her dur kalkta ayağım sürekli frene tam basarak beklemeyi sevmediğim için sizin söylediğinizin tersine Autohold'u beğenerek kullanıyordum.
Bu arada Autohold el frenini indirmiyor diye biliyorum. Sizin yapacağınız freni kendisi yapıyor sadece. Zaten autohold aktifken tam fren yapıp hafifçe bıraktığınızda fren pedalının altında 'tık' şeklinde hissedersiniz aktifleştiğini. El freninde ise elektronik el freninin devreye girdiğini farklı bir şekilde duyuyorsunuz.
-
Aynen dediğiniz gibiymiş. Fren basıncını koruyormuş. Peki dsg'ciler neden autohold kullanmak şanzuman'ı özellikle ısınma karşısında korur diyorlar? Sonuç olarak frene basmakla aynı kapıya çıkıyor. Acaba gaza basmadan sadece frenle ilerlemek kavramayı mı yoruyor?
-
İşin hiç uzmanı değilim ama bildiğim kadarıyla evet yoruyor.
Dikkat edilmesi gereken şey ayağınız yarım frende gaza hiç basmadan süzülmeyi mümkün olduğunca yapmamak. Sanırım bu şekilde debriyaja basarak ilerlemiş gibi oluyorsunuz ve uzun vadede zarar veriyor. O yüzden özellikle sıkışık trafikte mümkün olduğunca tam fren yaparak tamamen durmak ve önünüzdeki araçlar yeterince ilerleyince freni bırakıp gaza basarak hızlanmak gerekiyor. Autohold hem frene tam basma kısmını kendi yapıyor, hem de frensiz sadece gaza basarak aracı yürütmeye zorluyor sizi. Bence bu yüzden tavsiye ediliyordur.
-
Tam olarak dediğiniz gibi. Şu video da baya yardımcı oldu. Autohold dediğiniz gibi frene basmakla aynı çalışıyor. Videoda ekstra olarak kavramayı en çok yiyen şeyin ayağı tamamen frenden çekmeden yarım frenle ilerlemek olduğu söyleniyor. Trafikte felan öndeki biraz uzaklaştıktan sonra tamamen ayağı frenden çekip ilerleyin ve durun diyor. Aslında bu yöntemle gaza basınca sıkışık trafikte oluşabilecek 1.vites-2.vites geçişleri yerine sabit 1.vites'te ilerlendiği için biraz daha sağlıklı ve ısınmayı önleyici bile diyebilir miyiz?
Yani ayağı tamamen frenden çektikten sonra gaza basmadan arabanın ilerlemesi sorun olmuyor sonuç olarak???
Engineering Explainedyoutube5 Things You Should Never Do In A Dual Clutch Transmission Car 5 Things You Should Never Do Playlist - https://goo.gl/SxoUi7 Subscribe for new videos every Wednesday! - https://goo.gl/VZstk7 Don’t put the transmission in neutral when you come to a stop. There’s no need to do this. You may think the clutch will be partially engaged and wearing out, but the system will be sure to disengage the clutch (while keeping first gear pre-selected). Don’t take your foot off the brake when you’re on an incline. The clutch may attempt to hold the vehicle. Unlike in an automatic transmission where you have this slip absorbed by the torque converter, this will directly cause wear on the clutch. Depending on the design, the effects can be even greater with a dry clutch, which has no oil around it. Wet clutches tend to be able to take more heat, however dry clutches are more efficient, robs less power (used on sports bikes), it weighs less, and often requires less maintenance (there’s no clutch fluid, it’s all electronically actuated on Hyundais). For Hyundai, owners are asked to inspect the fluid levels every 37,500 miles on the DCT, but there is no set time to replace fluid. Try not to spend much time inching forward (especially while towing or on steep inclines). Stuck in traffic on a hot day, crawling up an incline at low speeds, or towing. In these scenarios, it’s best to allow yourself enough gap to get up to speed, so the clutch pack can fully engage. At low speeds while partially engaged, the clutch will heat up and can wear faster. It’s never ideal to slip a clutch, but they are designed to take wear and tear. This advice is to simply have the clutch last as long as possible. Upshifting while braking, downshifting while accelerating. Need to understand the logic behind the system to understand why shift delays might occur. For example, driving on the highway, 4th gear, hit the brakes because someone cuts you off. Upshift and it takes longer than usual. Well because you were on the brakes the transmission might have assumed you were going to downshift next. Coming to a light, if it’s red but turns green, the system may have been attempting to disengage the clutch knowing that you were coming to a stop, so there may be a slight delay in getting power. Don’t hold the brake and throttle long if launching the car (launching your car in general is a bad idea for longevity, but if you were to do it, know what’s happening internally). This will cause the clutch to wear, all of the heat from the engine is going into the clutch (if it’s engaged, depending on the car). From Hyundai - “The engine speed should rise and the clutch should go to a stand by position. The clutch may try to engage and if it identifies no vehicle movement it should reduce the engine speed and hold that speed until the accelerator pedal is released.” And don't forget to check out my other pages below! Facebook: http://www.facebook.com/engineeringexplained Official Website: http://www.howdoesacarwork.com Twitter: http://www.twitter.com/jasonfenske13 Instagram: http://www.instagram.com/engineeringexplained Car Throttle: https://www.carthrottle.com/user/engineeringexplained EE Extra: https://www.youtube.com/channel/UCsrY4q8xGPJQbQ8HPQZn6iA NEW VIDEO EVERY WEDNESDAY!https://www.youtube.com/watch?v=W42zsFYjZvM
-
O kısım beni aşıyor. Teknik olarak hangisinin ne farkı var bilmiyorum.
-
Cevaplarınız için teşekkürler. Özellikle Yoğun trafikte, sizin yaptığınız gibi autohold ile gaz vererek ilerlemek en güvenlisi gibi. Riske atmaya gerek yok.
-
merhaba, prestige plus ta, Matrix led farlar var mı. teşekkürler
-
Yok malesef far ve aydınlatma konusunda kore çok geriden geliyor. Kayar led bile yok 2025 yılında bile.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Selamlar. Kapılar ve camlar için modül-kit bulabilen oldu mu? Şirket aracında var bunda yok sürekli kapıları camları açık unutuyorum bir çözüm bulmam lazım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İyi akşamlar arkadaşlar.17 aralık itibarı ile bende 2020 model elegant aracımı satıp prestij 4x4 araç alarak aranıza katıldım.Sormak istediğim bir konu var önceki aracımda star stop tam durmadan deevreye girmiyordu bu aracımda ise araç daha durmadan araç stop ediyor sizlerde de durum aynımı acaba.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X