|
YENİ KIA SPORTAGE (2022) ANA KONU (24. sayfa)
-
-
Bizde 2022 prestige paket var, eşim kullanıyor. Alırken çok ön yargılı yaklaşmıştım ama araç kullanım ve konfor açısından gayet iyi.
Prestige paket 4x4 alırsanız modeli bulursanız güzel olur. Bu pakette kuşbakışı park etme olduğu için park esnasında oldukça işe yarıyor.
Araçla 2 kere uzun yol gidip döndük, dolu araçla klima açık 6.8 lt. gibi yakmıştı. 4x4 mod, kış lastiği ile karda gayet başarılıydı. Araç şu an 9 bin küsür km.de ve ortalama 7.7 lt. görünüyor.
-
yok sadece sürücü ve ön yolcu tek tuş arkalar standart elekrtrikli açılır kapanır cam
Mesela anahtardan 3sn kilit tuşuda sadece ön camlar açıksa kapatıyor arkaları kapatmıyor
-
Bende ki de, sadece şoför kısmı öyle. Diğerlerini kapamıyor.
Daha detaylı anlatayım,
Şoför yeri tek basma ile sonuna kadar açma veya kapama yapiyor, diğer kısımlar ise kapayana kadar veya açana kadar basmak gerekiyor tuşa.
Edit: 2023 prestige paket, 4x4 model
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BendingGM -- 10 Temmuz 2023; 14:9:0 > -
benimde 2023 4x2 Prestij paket böyle bir fark olması ilginç bende ön yolcuda tek tuş
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wixland -- 10 Temmuz 2023; 14:18:22 > -
Nerelerden kisacaklarini sasirmislar -
merhabalar kia ailesi , bende 2023 prestige 4x4 ile aranıza katıldım.
Benim sürüşte fark ettiğim olmayan özellikleri paylaşacağım.
2018 peugeot 2003 gt nin bir alt paketi elegance pakette olan özelliklerdi.
5 sene yeni araçta bunun olmaması insanı üzüyor.Aslında çok basit gibi duruyor.
*Anahtar ile ön camlardan sadece şöfor tarafını açıyor veya kapıyor.Şöfor tarafı hariç Diğer 3 cam açıksa anahtar ile kapayamıyorsunuz.
Dalgınlıkla unuttuysanız yada arka tarafta oturan unuttuysa paşa paşa aracı açıp kapatmalısınız.
*Araçtan ayrıldınız elleriniz dolu dalgınlıkla kapadığınızı düşündünüz araçtan uzaklaştınız,araç otomatik kapanmıyor.
Aracı kapadımmı diye gidip kontrol etmek zorunda kalıyorsunuz.Oysa 2018 3008 aracımda araçtan belli mesafe uzaklaşınca otomatik kapanıyordu.
*otomatik park alanı bulup ,park etme özelliği.Bunu ben pek kullanmasamda eşim daha küçük araç deneyimi olduğundan iki araç arasına park ederken zorlanıyor.
haliyle bu özelliği kullanabilirdi.
bu özellikleri dışarıdan yaptırma durumu var mı?
-
4 cam tek tuşla açılmıyor artı saydıklarınızdan sonra soğudum arabadan, ben yine 3008e yöneleceğim sanırım hem daha ucuz daha şık varsın popomuz soğumasın, arkadaki ön koltuğu mıncıklamasın. kasası değişinceye kadar dünya para olur zaten. Kablosuz auto bile yok sanırım ne var anlamadım.
-
Açıkçası ikisine binmiş biri olarak 3008in kasası eskidi gözümde.yenilik var diğer tarafta.
Güvenlik paketlerini kullanmak istiyorsanız 3008in aracı yolda tutuşu 2018 modelinde ortalayamıyordu.
Son makyajda düzelttilermi bilmiyorum.360 kamera(3008 dede vardı ama 2 kamera ile yapıyordu,araç ilk çalıştığında kapı bölgelerini göremiyor.hareket edince görüyorsun),sinyal verince kamera açılması,insanın sinyal veresi geliyor.
mesela park halinden geri geri çıkarken araç geliyorsa sizi gaza bassanızda çıkarmıyor.kiada güvenlik paketi bence başarılı ,2018 3008 göre .3008in makyajlanmış halini binen arkadaşlar yorumlayabilir.Diğer özellikler evet olsa çok güzel olur hayal kırıklığı oluşturuyor.ama güvenlik paketimi başarılı olsun diğer özellikler mi? güvenlik paketini seçerim.
Keske hepsi olup kullanışlı olabilse.
-
tabiki tercih sizin hangisini alırsanız hayırlı olsun şimdiden
sadece liste fiyatlarına göre 3008 GT ile Sportage prestij (dizel) arasında fiyat farkı 10k
Sportage prestij benzinli düşünürseniz ise sportage 85k daha ucuz bile
-
Teşekkürler hepinize arkadaşlar, bugün benim aracıı satacaktım aslında ama alıcı son anda başka araç aldı.kapora verdiği halde. Sözünde durmuyor insanlar.sözde yazılım mühendisi ama eğitimle olmuyor işte ahlak -
Araçta birkaç ay geç keşfettiğim bir özelliği paylaşmak istiyorum. Geceleyin özellikle uzun yolda faydalı, uzun farları da otomatik açıp kapama özelliği varmış, ileride araç varsa otomatik kısaya geçiyor, boş ve karanlıksa uzunlara geçiyor. Önceki kullandığım araçta böyle bir teknoloji yoktu, ondan dolayı bana temel pakette böyle bir özellik olması vay dedirtti, bilmiyorum diğer markalarda da yaygın mı :) Normalde rahatsızlık vermemek için veya zırt pırt kısa-uzun arasında geçiş yapmak yorucu geldiği için uzun farları kullanmaktan imtina eden biri olarak benim için sürüş konforunu artıran bir özellik oldu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi busterr -- 11 Temmuz 2023; 19:30:35 > -
Evet, benim de gece sürerken en keyif aldığım özelliğidir -
Prestige pk benzinli 4*4 ile Trabzon yayları seyahati yaptım araçtan çok memnun kaldım Rakımı 3.000 metre olan yere keçi gibi çıktı hatta çıktıktan sonra buraya nasıl çıktım bile dedim yokuş iniş desteği süper fren balatalarına hiç yüklenmemiş oluyorsun 150 bg olan araç %85 eğimde bile patinaj yapmadan kalkıp yürüyor yalnız gaza basmasan önce geri kaymasın diye biraz beklemek gerek zamanında araç yokluğu ile aldığım 4*4 hakkını verdi -
Ben de 4x2 150hp için kapora verdim. 4x4 istiyordum ama istediğim renk olmadığı için 4x2 alacağım. Her ay zam geldiği için daha fazla beklemek istemedim. 4x4 ile 4x2 arasında yol tutuşta çok büyük fark var mı? Arada sırada köye-yaylalara giden biriyim. Günlük kullanımda eksikliğini hisseder miyiz? 4x4 farkı sadece dağa bayıra tırmanırken mi hissediliyor, yoksa viraj dönerken de etkin bi şekilde çalışıyor mu? Büyük kayıp mıdır acaba benim için (ilk defa suv kullanacağım)?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jz `` -- 15 Temmuz 2023; 23:26:39 > -
Bizdeki 4x2'de bir üstteki arkadaşın yazdığı gibi değil durum hiç, normal sokak arası dik yokuşta patinaj çekiyor araç, o açıdan hiç memnun değilim. Ya fırlıyor ya çok bağırıyor ya da patinaj çekerek çıkıyor dik yokuşlardan, dengesi yok hiç. Önceden 3008 vardı bizde o da dik yokuşlarda doğru düzgün vites değişmiyordu bir aşağı bir yukarı öksürüyordu sürekli, annem onunla dik yokuşlara girmeye korkuyordu bu seferki araç o konuda iyi olsun diye aldık ama durum aynı :D Test sürüşünü yaptıydık oysa ama çevrede böyle yokuşlar deneyemediydik tabii. Eğimini bilmiyorum ama aşağıya resmini attığım konumlarda dediğim gibi oluyor, dediğim durum yokuşa yavaş girerken veya durup kalkış yaparken geçerli tabii.
Yani diyeceğim öyle dağa bayıra tırmanırken güven vermeyebilir 4x2 diyorum kendi tecrübeme dayanarak.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi busterr -- 15 Temmuz 2023; 23:47:22 >
-
Burası 2890 metre kalkarken sanki arkadan biri itiyor gibi kalkıyor önceden qaşqai 4*4 vardı o zorlanıyordu -
İyiymiş hocam ben 4x2 için yazdım arkadaş sorunca -
Bende 1.6 cdti 136 beygir Astra var. Yol tutuşu, yokuşta falan zorlandığını hiç bilmem. Şimdi bi terslik olmazsa yukarıda bahsettiğim gibi 4x2 150 HP versiyon sportage alacağım. 4x4 e göre büyük bi fark var mı, Astra dan sonra aracı performans ve yol tutuş açısından yadırgar mıyım diye endişelerim var. 4x4 e şehir içinde iş düşüyor mu, virajlarda 4x4 aktif çalışıyor mu? Yoksa 4x2 ye göre sadece rampa çıkarken mi fark oluyor? -
Malum Trabzon hep yokuş şehir de de işimi gördü hiç patinaj çekmeden saat gibi kalkıyor 4*2 sürmedim yorum yapamam ama yokuşta 1 2 saniye geri kaydır maması için bekliyorum alışana kadar bende yadırgadım ama şimdi alıştım dizel e göre çok daha atik ve rakımı yüksek yerlerde az yakıyor ve çekiş mükemmel
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X