Merhaba, aracı almaya karar verdim ancak iki seçeneği arasında kararsız kaldım: Mild hybrid ve düz benzinli. Aracı çoğunlukla istanbul şehir içinde kullanacağım. Acaba yakıt tüketimi ne kadar fark eder? 150 beygirle dolu bagajla yokuş çıkarken zorluk çeker miyim? Sizlerin önerisi ne olur? Bir de ortalama olarak benzinli aracın tüketimi şehir içinde ne kadar? Anladığım kadarıyla mild hybrid kullananlar şehir içinde ortalama 6 - 6,5 litreleri görebiliyor, düz benzinli araç şehir içi trafikte ne kadar tüketir? |
YENİ KIA SPORTAGE (2022) ANA KONU (28. sayfa)
-
-
Merhabalar
tam dolu araçta150 hp lik araç ile bir sıkıntı yaşamazsınız. Mild hibriti etkili kullanabilmek için kullanım tarzı ve trafik yoğunluğu önemli. Seyir modu için ayağın gazdan çekilmesi lazım. İstanbul gibi bir trafikte arkadaki araçlar seyir modunda gitmenize ne kadar izin verir bilemedim.
ben trafik yoğunluğu olmayan küçük bir şehirde yaşadığım için hibriti etkin bir şekilde kullanabiliyorum. Bahsettiğiniz ortalamayı da yakalayabiliyorum. Ama büyük şehirlerde tüketim mutlaka daha yüksek olur.
180 hp ye gelince. Bildiğiniz gibi bu motor tucson da daha uzun zamandır kullanımda. ben tucson sayfasını incelediğimde 10 lt ve üzeri tüketimden bahseden kullanıcılar hatırlıyorum.
-
aliexpress.com227.11TRY |Araba için cep telefonu tutucu hava firar dağı GPS yerçekimi navigasyon aksesuarları Kia SportageR için 2011 ila 2023 yıl| | - AliExpresshttps://tr.aliexpress.com/item/1005005388342231.html?spm=a2g0o.productlist.main.93.26ce8c12XjqxEK&algo_pvid=33ceeeb4-16aa-49dc-a49c-ec9e3b08055a&algo_exp_id=33ceeeb4-16aa-49dc-a49c-ec9e3b08055a-46&pdp_npi=4%40dis%21TRY%21227.11%21227.11%21%21%218.14%21%21%40210318cb16933134244312897e35a3%2112000032849698830%21sea%21TR%210%21A&curPageLogUid=qDofGrTBd4FY
bende bakındım ama düzgün bişey bulamadım araca uyarlanmış bu var ama buda dörtlü çakarın üstüne geliyor ayrıca telefonu takınca alttaki klima kontrol ekranını kapatacak gibi görünüyor.
zaten merkezdeki havalandırma üzerine ne takılsa klima kontrol ekranını kapatır gibi yolcu tarafı bana uzak kalıyor. Şöför tarafı havalandırmayada takmak istemiyorum
aklıma 12inç gösterge ekranı ile 12inç multimedia ekranı arasındaki kullanılmayan boş alana vakumlu bir tutacak koyma fikri geldi ama mıknatıslı bişey lazım kibar olması için mıknatısta ekranlara zarar verebilir belki diye düşünüyorum
bende arayış içerisindeyim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wixland -- 29 Ağustos 2023; 16:19:8 >
-
Ben alttaki ürünü kullanıyorum. Tutuşu çok sağlam MagSafe kılıflarla da uyumlu. Bunu tercih etmemin ana sebebi öbür tutucular telefonun ağırlığıyla havalandırma yönünü aşağı çekiyordu, bunun kendi bacakları olup dışarıdan destek aldığı için havalandırma yönüne müdahale etmiyor. Ortadaki havalandırmalara takılınca ekranı engelliyor diye direksiyonun solundaki havalandırmaya taktım. Cool paketi kablosuz CarPlay kullandığım için sorun değil ama kablolu üst paket kullananlar için kabloyu oraya çekmek zahmetli gelebilir. Linkte 2 Gösterge Paneli varyasyonunu deneyebilir o arkadaşlar.
ESR HaloLock manyetik araç cep telefonu tutucu, MagSafe araç tutucu ile uyumlu, iPhone 14/14 Pro/14 Pro Max/14 Plus ve iPhone 13/12 serisi ile uyumlu, şarj etmez, siyahamazonESR HaloLock manyetik araç cep telefonu tutucu, MagSafe araç tutucu ile uyumlu, iPhone 14/14 Pro/14 Pro Max/14 Plus ve iPhone 13/12 serisi ile uyumlu, şarj etmez, siyahhttps://www.amazon.com.tr/dp/B0B38P9TF8?ref_=cm_sw_r_apin_dp_PFFDVGRPBE91ATATK9FY
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi busterr -- 29 Ağustos 2023; 18:23:50 >
-
Arkadaşlar merhabalar
Bir süredir prestige paket araçla ilgileniyorum. Bugün bir bayiden dönüş oldu elinde 180bg lik 4x2 bir araç varmış. Liste fiyatı üzerinden 40bin lira indirim yapıyorlar ve eski aracımı vavacars ın verdiği teklifin 35-40bin üstünde fiyata sayıyorlar. İstanbulda oldukça yokuşlu bir bölgede yaşamaktayım. Forumu geriye doğru okuduğumda 4x2 de rampada patinaj ve kalkışta zorlanma gibi durumlardan bahsedilmiş bu durumu 180bg araçta da yaşar mıyım. 4x4 aramak daha mı mantıklı olur. 180bg lik mi 150bg+ mild bibrit mi önerirsiniz(nedenini de yazarsanız sevinirim) bu konular hakkında kullanan arkadaşların değerli yorumlarını beklerim. Teşekkürler -
Whatsapp veya telegram grubu var mı arkadaşlar? -
Bu araçta Auto hold denen bir sistem var aslında. Hill holderdan farklı olarak kısa bir süreyle değil de araç ilk hareketi alana kadar tutuyor olması lazım. Bu süreçte de gaza yumuşak bir dokunuşla, zeminde kayganlik yaratacak bir durum yoksa şayet güzelce kalkması lazım. Geçenlerde ilk kez Tucson sürerken fark ettim; bu Auto hold sanki her sürüşte yeniden aktif edilmeli. Kapalı unutuluyorsa şayet problem olabilir. Yoksa sıkıntı oluşturmaması lazım bence. -
4x2’de yokuşta patinaj sorunundan bahseden bendim. Çok yumuşak dokunuşla evet engellenebiliyor ama öyle akıcı bir şekilde diyemem, tam kontrollü olmanız gerekiyor, hafif bir ittirmede patinaj veya öksürme oluyor. Auto Hold bir kez aktif edildikten sonra hep öyle kalıyor. Ama bu durum onunla alakalı değil, o dediğiniz frene basılı tutuyor araç kalkana kadar kaymasını engelliyor bir nevi, öyle bir sorunu yok zaten o özellik gayet güzel çalışıyor. -
Ben kia.com’a üst donanımlarda kablosuz apple car ile ilgili öneri istek mesajı attım ve sorunun bir şekilde cozulmesi gerektiğini belirttim
Bende 4-4 var ama 4-4 kullanacak bir yokuşta zorlama yaşamadım açıkçası -
Elegance konfor pakette geri geri park ederken aşırı yaklaşırsak kendi kendine durma özelliği var mı? Aynı şekilde ön taraftada?
Bir de elektrikli koltuk var ama hafızalı değil sanırım dimi? -
Hafızalı koltuk sadece prestige pakette mevcut. Ben de bir şey sormak istiyorum yeri gelmişken Elegance konforda araçtan inerken koltuğu kendiliğinden geri alma, bindikten sonra olması gereken konuma gelme durumu yok değil mi?
Yaklaşık bir haftadır kullanıyorum aracı bundan önce b8 passat kullanıyordum uzun süredir, kesinlikle kullanması çok keyifli bir araç sportage.
-
Arkada yok ancak önde var diye hatırlıyorum prestij paket alma nedenlerinden biri de güvenlik donanım farkı idi -
Sadece prestij pakette var bu özellik kesinlikle konfor sunuyor -
Hayırlı olsun. Bende cool donanım var. Anahtar kapama tuşuna basılı tutunca ön iki cam birlikte açılıyor ya da kapanıyor. Eğer 3 saniyeden uzun sürede kalkış yapamayacak durumda olursanız auto hold modunu aktive edin. Siz ilerleyene kadar arabayı geri kaçırmaz, süre sınırı yok.
Hibrit sistemin devrede olup olmadığını gösteren bir ekran kısmı yok bizde. Sadece şarj olurken şarj oluyor animasyonu çıkıyor. Yakıt bilgilerinin olduğu ekranın en altında bizde.
-
Bence de mild hibrit tercih edin. Benzin artık gereksiz pahalı. Kardeşimde turbo benzinli motor var. Dikkatli kullanımda 6,5 litreleri yakalıyor ama 120km/h civarı giderken 7leri aşıyor. Şehir içi 10 litreyi görüyordu ortalama.
150 beygir araç içi gayet yeterli bir değer,ivmelenmesini çok başarılı buluyorum. Yokuşlarda da hiç sıkıntı yaşamadım. Devri yakalayınca torku gayet iyi. 300 civarı olmasını isterdi gönül ama dizel olmayınca o civarda çok zor.
-
Arabada çözemedim ya da üzerinde gitmediğim olay hibrit kısmı yani o ekran çoğunlukla boş gibi sürerken sarj eden haline dair bir ekran görüntüsü paylaşabilir misiniz -
Carplay de yandex navigasyon çalıştırabilen var mı? Plus abone olmak gerekiyor ama bir türlü beceremedim ben.
Bir de start&stop u her çalıştırdığımızda değilde tamamen kapatma şansımız var mı? -
Bir sorum daha var arkadaşlar, geri vitese alınca sağ ayna otomatik aşağı indirme özelliği var mı? -
frene basıp yavaşlarken veya eğimli yolda inerken yani motor freni ile inerken bataryayı dolduruyor ve orada dolum animasyonu görünüyor.
Mild hibrit için bu şekilde bataryayı doldurursanız düz yolda sabit hızda yelken moduna geçiyor.
Tecrübelerime göre batarya öyle düz yolda frenle çok dolmuyor . Geçen 3-4 km cıvarı bir dağ inişi yaptım iyi şarj olunca düze indiğimde sabit hızda sürekli yelken moduna geçmeye başladı.
-
S&S tamamen kapatma yok
diğer araçlarda da yok diye biliyorum
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X