O kadar yazdım en önemlisini unuttum; telegram grubu bağlanstısını |
2021 Sonrası Mokka (26. sayfa)
-
-
Teşekkürler detaylı bilgiler için. Ben avukata vereyim kafasında değilim hemen ama araçta yaşanan bu durum açıkça bir değer kaybı. 5 aylık garanti kapsamında bir araçta boyanın dibinin çıktığını ben daha önce işitmedim açıkcası.
Değer kaybı ödemesi ve tavanın boyanmasına tabiki razıyım yapacak bir şey yok ama gerçekten tatsız bir durum. Yepyeni araçta neden böyle bir şey olsun ki anlamıyorum. İkame araç verirlerse onunla idare ederiz artık sanıyorum 3-4 haftadan aşağı arabayı geri alamayız.
Randevu alacağım ben de aracı aldığım bayiden oranın yetkili opel servisi de hemen altında zaten. Başımıza gelecek varmış ben aracı beğenerek aldım açıkcası alırken de bu konuyu araştırmadım araçta boyanın zamanla kendini atacağı aklıma gelecek bir senaryo hiç değil hele ki 0 bir araçta.
Bilseydim duysaydım alır mıydım bilmiyorum açıkcası az da para vermedim ultimate model için gider yeni toyata CHR hibrid alırdım sınırlarımı zorlayıp. size de geçmiş olsun kötü oldu gerçekten.
-
@m-99 Aracın boya işlemi genelde 10 gün sürüyormuş, ödeme işlemi boya işleminin ardından yapılıyormuş. Toplam süre 30-40 gün gibi geldi bana (grupta genel gözlemim bu oldu); ancak sadece 10 günü ikame araç verilecek ki o süre içerisinde de araç tavanı boyanacak.
-
anladım teşekkürler valla bi huzurum vardı pazar günü dinlenecektim o da zehir oldu gitti. Allah kaza bela vermesin araçta hiçbir sorun yok ama işte sinek küçük mide bulandırıyor.
-
@m-99 Akıl vermek bana düşmez, canınızı sıkmaya değmez. Çok uzun yazdım, sildim, sıkıcı olmasını istemedim. Sizi anlıyorum fakat çözümü var, bir süreç yaşanacak, sonrasında da yeni duruma göre kararınızı verirsiniz.
Bakın ben ne diyorum başından beri: Borcu bitsin satacağım. Bu durumlarla ilgisi yok, arabaya ısınamadım bir türlü, içime sinmedi.
Siz de bir karar verin, huzurunuzu kaçırdığınıza değmez. Bir çay demleyin ya da yenge bir kahve yapsın, oturun bahçeye ya da balkona, hem süreci konuşursunuz, hem oradan buradan konu açılır kafanız dağılır
-
Bundan sonra ne var aklınızda?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Biz de aracı Cmt günü aldık. Hoşumuza giden detaylar gördük.
Bagaj kaputun amortisörlü olması,
B sınıfı bir araç için güçlü denilebilecek 70 amperlik hem de Varta akü ile gelmesi,
Ön cam için 3 bölgeden su püskürtmesi yapması,
Lastiklerin Goodyear efficient grip performance 2 olması.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hayırlı olsun hocam tavana dikkat edin ben aldıktan sonra bu boya atmasını sorunu görmüştüm ama genele yayılacak bir sorun olarak görmeyip aracı korumadım. güneş altında brandasız açıkta bıraktım vs. Sonuç çok kötü oldu. Mümkünse ppf kaplama gibi bir şey yaptırın ya da üstü kapalı bir yere koyun arabayı.
( siyah tavan modellerde sorun gözüküyor bu arada tek renk aldıysanız sorun yok. Kaput için de bir şikayet görmedim kimseden )
Bu arada arabada gerçekten güzel küçük detaylar var. Motoru verimli gürünümü çok güzel bir araba ama işte boya sorunu da ciddi bir durum ilerisi için malesef. sanıyorum ben de çok eskimeden satacağım seneye.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m-99 -- 7 Temmuz 2024; 17:51:33 > -
Teşekkürler. GS donanım. Siyah tavandan kaçışımız yok. Kapalı garajımız maalesef yok. Her gün kullanacağımız için branda da pratik olmuyor. Tek çözüm Stek kalitesi düzeyinde ppf bir kaplama olacak gibi.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
@Car Lover Size cevap yazan arkadaşımıza muhalefet olmasın ama tavanı kaplatmayın, Tarcanlar ekspertizde (arada videolarına denk geliyorum) şeffaf filmleri dahi söküyorlar. Tavanı kaplatırsınız, ileride satarken "buyur buradan yak" durumunda kalırsınız. Bence, bırakın boya atarsa atsın, nasılsa boyamayacaklar mı ve her boyandıkça garanti devam etmeyecek mi, hatta boyandıktan sonra yine boyası atan bir kişi (telegram grubunda yazılanı aktarıyorum), ikinci kez tazminat almış
Elektrikli araçlardan BYD çok mantıklı idi ancak önlerini kestiler, ayrıca kullanıcıların tüketim verilerine bakıldığında 420 km ve üstü menziller yakalanamıyor. Bunu es geçtik yoksa ölçüleriyle çok mantıklıydı.
Her ne kadar bir kanal elektrikli araçlar hakkında çokça bilgi verse de, hemen her videolarını izledim. Son fuar gezisinde Kia markasını küçümser tarzda konuşarak standın önünden geçmesinden sonra izlemeyi bıraktım. Geçenlerde yine elektrikli araçların bataryaları hakkında "aynı alanda daha fazla kapasite" dediğini hatırlıyorum ancak çok değil daha 1 yıl önce bataryalarda kapasite artışının olamayacağını söylemişti... Bu sebeple elektrikli araç işini maalesef ciddiye alamıyorum.
Şu an hibrit araçlar mantıklı geliyor. Corolla Cross, HR-V mantıklı görünüyor. CH-R ise geniş ancak ön yolcu tarafının durumu, çok fazla kör nokta olduğunu düşünmem sebebiyle eledim. Fakat yarın ne getirir bilmiyorum, araba elde olunca, satıp elimde para olmayınca her araca bakacak kadar özgürüm, hatta oturup kredi hesaplaması yapacak kadar da öz güveni yüksek
-
ekşide çarşaf gibi konu olmuş. https://eksisozluk.com/opel-mokka-sifir-aracta-boya-rezaleti--7841598
opelin 2021 den beri bu konuda bir aksiyon almaması da tuhaf. Hani boyatıp para teklifinde bulunuyorsun bu iyi bir şey ama üretim olarak neden müdahale etmeyip bu şekilde araba gönderiyorsun hala geribildirim almıyor musun bayilerinden müdürlerinden çok ilginç.
3 senedir sorunu kökünden çözmek varken bu kadar insanın şikayetiyle masrafıyla neden uğraşıyorsun.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m-99 -- 7 Temmuz 2024; 18:33:56 > -
Günaydın. Yeni bir tespitim oldu 😊
Bagajın yan duvarları baya güzel bir halı ile kaplanmış. Evet Opel PSA grubun altına girdi, Peugeot dan da bir tik altta konumlandırılıyor sanki ama bu tip detaylarda şaşırıyorum açıkçası. Göze ilk gelen yerlerde Peugeot lar daha süslü. Örneğin makyajlı 2008 in multimedya yazılımı, kapı içleri vb.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Araç inceleme videolarında genellikle 2 kişiye bakıyorum. İlki Yalın Gülmez. Tam bir otomobil gazetecisi. Objektif ve dürüst bir insan. Diğer ise bizim gibi daha amatör ama samimi değerlendirmeler yapan Oğuzhan Yıldırım isimli bir YouTuber. Her ikisi de aracı baya beğenmişler.
Yalın Gülmez - Kim Geçer?youtubeOpel Mokkahttps://www.youtube.com/watch?si=9sKoEmhaM23Dbfx9&v=FkBkEGkxN_U&feature=youtu.be
Oğuzhan YILDIRIMyoutubeTÜRKİYE’DE SATIŞTA 2021 OPEL MOKKA | PEUGEOT OPEL ORTAKLIĞI | ULTİMATE 397.900₺ | BOL GAZLAMALI POVhttps://www.youtube.com/watch?si=yMxoPmWsvLCzNc1t&v=k2TnFkTkM70&feature=youtu.be
Bu araç ilk çıktığında video incelemelerinde bazı bilindik Youtuberlarin her şeyi mükemmel lanse ettiklerinin farkındayım. Öyle bir süreç oluştu o zaman. Bu arkadaşları onlardan farklı olarak düşünüyorum. Yoğurdum ekşi demesini biliyorlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Car Lover -- 8 Temmuz 2024; 10:21:18 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
@Car Lover Merhaba, tünaydın. Bu videolardan şu durumu açıklama gereği duydum:
Ben, aracı alım anlaşması yaptığımız 21 Aralık 2022 gününden bir gün önce, 21 Aralık akşamında vaz geçmiştim. Yola Crossland almak için çıktım fakat hem Sakarya bayinin rahatsız olduğum tutumu, hem İzmit'te bulamayışım sebebiyle araç almayacaktım.
Hanımın gözü mokkada kaldı, bense dışarıdan beğensem de fiyat farkından dolayı mokkaya bakmadım, incelemedim. O zaman Crossland Elegance 663.000, Mokka Elegance 825.000 denildi.
Bunun yanında sadece 1 hafta öncesinde İzmit bayisinde, o da yolcu koltuğunda oturarak bir test sürüşüne katıldım; çünkü ceed'den gaz pedalının alttan menteşeli olmasına alışmıştım ve üstten menteşeli gaz pedalı kullanmak zor geldi bana. Gazı ayarlamadığım için test sürüşü sırasında bir terslik olur da mahçup olurum diye şoför koltuğuna oturmadım. Neyse...
Hanımımı kıramam, o gün akşam (21 Aralık) "Bir karar aldık, bu noktaya kadar geldik, yarın sabah sıfır araba bul" demesiyle sabahında mokka için İzmit'i aradım ve gerek fiyat, gerek kredi çekerken fiyatının bir basamak aşağıda gösterilmesi konusunda anlaştık.
Gönülsüzce bir alış veriş benim için.
Aldıktan sonra aracın konforunu beğendim, bazen (lastik basınçları düşük olduğunda) rahatsız edici olabiliyor fakat üreticinin tavsiye ettiği gibi 32 bar basınçlarla konforu yeterli. Motor çekişi, gücü yere aktarmasındaki başarısı, motor şanzıman uyumunu, şehir içi-dışı yakıt tüketimini, ölçüleriyle tam bir şehir içi aracı olmasını fakat...
Baştan almak konusunda gönülsüzdüm, bir de takdir edersiniz ki Ceed sınıfında en iyi arka diz mesafesi sunan bir araçtı. Elbette onun da eksikleri, artıları vardı. Ceed'den sonra küçük sınıf aracın daha mantıklı olacağını düşünüyordum fakat maalesef küçük ebatlar beni arabadan iyice soğuttu.
Ceed'e dik A sütununa hâlâ alışamadım. Crossland gibi A sütunu daha eğimli olunca aracın dışına daha iyi hakim olduğumu hissediyorum, Mokka da dik A sütunundan dolayı direksiyona yaklaşsam ön panoramam daha da çok daralıyor gibi geliyor bana, sanki camdan ha çıktım, ha çıkacağım... Ceed'de de direksiyona uzak bir sürüş pozisyonum vardı.
Bunun yanında maalesef rahmetli babamın rahatsızlığından dolayı sık sık memlekete gidip gelmek durumunda kaldım. Uzun yolda ilk bir kaç yolculuktan sonra yorgunluk vs yaşamadım fakat bagajın küçüklüğü, uygun sürüş pozisyonunda benim koltuk arkasına oturanın sıkışması sebebiyle de rahatsızlık duyuyordum
Maalesef asıl olan bu iki konudan dolayı arabaya ısınamadım bir türlü. Gündelik kullanım için yeterli. Yakıt tüketimi konusunda muadilleri ile arasında dağlar kadar fark olmadığını düşünüyorum (eğer ölçümleri benim gibi yapıyorsa).
Bana göre bu araçla Captur arasında kalınır. Diğer modeller için yorumlarımın kendimde kalmasını tercih ediyorum. Diğer model kullanıcılarını da farklı noktalar mantıklı gelmiştir, tercihinden kimseyi gücendirmemek lazım.
Bana göre araç konusunda tek bir doğru, tek bir seçenek yok. Eğer öyle olsaydı; hepimiz aynı marka, aynı model, aynı donanım araç alırdık. Seçeneklere bakıyoruz, araştırıyoruz. Ben insanların şikayetlerine bakıyorum, forumları dolaşıp kendimizce amatörce veri toplamaya çalışıyorum ve bu verilere göre tercih yapıyorum.
Daha yazacaklarım var da hem uzatmayayım, hem de model yorumlamaya girmek istemiyorum.
Mokka kötü araç değil, yol tutuşuyla, direksiyon yol ilişkisiyle, motor şanzıman ikilisi uyumuyla, şu ana kadar rahatsız edecek derece trim sesi olmamasıyla, pratik şehir içi kullanımı, sınıf ortalamalarında yakıtıyla, sınıf ortalamasında konforuyla beğendiğim bir araç.
-
Tespitleriniz yerinde. Ferah bir iç mekan, orta ve uzun boylular için arka tarafta iyi bir diz mesafesi veya bagaj ihtiyacı olanlar için tatmin edici bir araba değil. İhtiyaçların önceliklendirilmesi gerekiyor bu durumda.
Bunların yanında iyi bir motor şanzıman ikilisi, premiumlarda bile opsiyonsuz olarak almanın mümkün olmadığı özellikler, müthiş bir far sistemi vb. Biz aracı tabii nispeten uygun bir fiyata aldık. Bunların göz önünde bulundurunca tatminkar. Teknik olarak bir problemi oluşmazsa şayet ilerki zamanlarda ne mutlu bize.
Hem suv, hem donanım hem ergonomi ve ferahlıklik. Bunları uygun bir rakamla tek bir araçta toplamak zaten imkansız olmuş. Geçen gün bayide yeni GLC yi inceledim. Onun bile içi çok ferah değil. Kocaman araba. 1.5 motor var. 4 milyondan fazla fiyatı var. Yeni Tiguan alt sınıf olmasına rağmen, onun içi daha ferah mesela. Onun da Rline i birkaç donanımla 3 milyon olmuş. Bizim ülkede bu araç işleri çok farklı noktalara ulaştı artık.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
@Car Lover Geçen yıl başında "Araç fiyatları dolar bazında düşecek" diyenlere kızıyordum. Bana göre, bugün için, bizim aldığımız döneme kıyas ettiğimiz zaman, ihtiyaç varsa (buna değiştirme zamanı geldiği düşüncesi de dahil) alınabilir. Bunu maaşıma kıyasla yazıyorum.
Biz aldığımız zaman 48 maaşıma denk geliyordu, bugün 48 maaşımla mesela Tiguan, Sportage, CH-R, Tucson gibi modellerin başlangıç donanımları alınıyor. Bu olayın maaş boyutu.
Nakit boyutuna geldiğimizde işler biraz karışıyor. Bunun hesabını da yaptım. Örneğin bugün için ceed'i kaça satardım bakıyorum ve en iyi ihtimalle 600'e satsaydım... Bu aracı aldığımız günden bu yana ayda kenara atabildiklerimle ve Mokka alırken kullandığım birikimleri de topladığımda tahminen 770 gibi bir nakit çıkıyor. Toplam 1.370 lira etti.
Mokka alsam eldeki tüm birikim gider ama borçsuz olurduk. Üste 245 kredi çeksem (hayat sigortası yaptırmıştım, onunla 253 lira kredi çektiğimi hesapladım) aylık ödeme yaklaşık 31.000 lira olacaktı. Aracın tamamı neredeyse 1.75 milyon liraya gelecekti...
Bu durumda da, bu kadar parayı arabaya bağlamaktansa birikime devam edeyim derdim. Aracı aldığımız anda değer kaybı, kaskosu, sigortası, vergisi... bunları da düşünmek gerek.
Günün sonunda araç fiyatları maaşımla kıyas ettiğimde mantıklı olsa da ya 1.2 - 1.4 arası bir araç alıp, borçlanmadan yola devam etmek lazım ya da eldekiyle devam etmek lazım. Daha fazla uzatıp sizi de sıkmayayım. Bakmayın forumda yazmadığıma, yazmaya başladım mı, uzattıkça uzatıyorum, kabak tadı vermesin. Görüşürüz
-
O zaman teknik konulara geri dönelim 😊
Bu aracı Wi-Fi dan telefonuna bağlayıp faydalı bir bilgi alabilen var mı?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
@Car Lover Wi-fi den nasıl bağlanıyor? Bluetootgh'tan bağlıyorum fakat mübarek arada illa kabloyla bağlamayı istiyor yoksa unutuyor. Bluetooth'la bağlandığında (bende yakın zamanda kullanınca öğrendim ) telefonla ilgili her şeyi kullanabiliyormuşum. Telefon görüşmesi, navigasyon, mesajlaşma, wsapp...
Fakat telefondaki myopel uygulamasını kaldırdım. Bir güncelleme sonrasında program hesap bilgilerimi istedi, ülkeler arasında Türkiye yok. Onu seçemeyince başka ülke seçtim, bu defa da "böyle bir hesap yok" uyarısı vermeye başladı. Kaldırdım, yeniden kurdum ama bir sonuç alamadım.
Yine geçen uzun yolda fark ettiğim bir durumu paylaşayım: Hız sınırlayıcıyı açtınız ve gaza ne kadar basarsanız basın o hızı geçemiyorsunuz, güzel... dip gaz yaptığınız zaman hız sınırlayıcı devrede olsa da hızınız artıyor. Tabii diğer yolu da direksiyonda; direksiyonun solundaki tuş takımından hız sınırı devreye almak ya da bekletmek.
Uzun far asistanı (AFR far yok) iyi çalıştığını gördüm, fakat garibim sistem karşıdan gelen sürücü odaklı çalıştığından bazen sanki selektör yaparmış gibi uzunları açıp, kapatması bir oluyor..
-
Güneşlikler genelde iki ebat olarak var
130x60 ve 150x70
Küçük ebatta olanları mı kullanıyorsunuz genelde?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
@Car Lover Bazen üzerini kapatmayı unutuyorum diye benzinlikten standart bir güneşlik aldım, uzunluğu fazla geldi. Paketi de attığım için ölçülerini bilmiyorum. Çok da para vermeye gerek yok bence, alın geçin birisini. Hatta aslında en iyisi kalın kumaştan aracın camlarını kapatacak genişlikte ve hem ön camı, hem arka camı kaplayacak uzunlukta bir bez branda yaptırıp (pazarda kumaşçılarda bulunur) kapı kollarından bağlayacak kuşaklar da yaptınız mı daha temiz oluyor. Camlar temiz kalıyor, araç içerisi güneşten etkilenmiyor. Müsait zamanda hem komşunun, hem kendi aracımdan fotoğraf çekip buraya atarım.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X