Şimdi Ara

2021 Sonrası Mokka (27. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir (2 Mobil) - 6 Masaüstü2 Mobil
5 sn
666
Cevap
22
Favori
38.497
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tavan boyasında atma sorunu ile ilgili bireysel girişimim ilk defa bugün başladı.


    Opel genel merkezden görüştüğüm temsilci arkadaş, yetkili servisten kayıt oluşturarak işlemlerin başlatılacağını söyledi.


    Aracı satın aldığım bayinin servisiyle görüştüm. Bana konuyla mekanik birimin ilgilendiğini, bilgisayara bağlanacağını, aracın yarım gün serviste kalacağını söyledi, seçimlik hakkım olduğunu, hiç bir işlem yapılmaması, rotüş yapılması ve boyanması... Boyanması haricinde değer kaybı ödemesi yapılamayacağını söyledi ya da ben öyle anladım. Bunun üzerine önce genel merkezle, olmazsa sürecin hızlı ilerlemesi için avukatla süreci yöneteceğimi söyledim.


    Genel merkezi aradım, sonraki görüştüğüm müşteri temsilcisi arkadaş dosyayı açtı; ancak yetkili servise giriş yapılmadığı için dosyada daha fazla ilerleme yapamadığını söyledi. Servisten gelen dosya kayıtlarına göre de dosya ilerleyecek, genel merkezle iletişimde kalacağız ve anladığım kadarıyla bu noktadan sonra değer kaybı görüşmeleri yapılacak.


    Aracı aldığım bayinin servisinden 30 Temmuz'a gün aldım, sabah 08:30'da aracı oraya bırakacağım.


    Süreci buradan da aktarmaya devam ederim.





  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    Servisin sonrasında yapacağı tavan boyası eskisi gibi atmıyorsa şayet bu işle uğraşılır fakat onda da temiz bir işçilik olması lazım tabii. Boyanıp memnun kalan insanlar oldu mu acaba? Gerçi bu tip paylaşım yerleri de genellikle şikayet sahibi insanların uğradığı yerler oluyor. Kişinin umrunda değilse ya da memnunsa şayet pek uğramıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    Grandland konusunda bugün paylaşılmış.

    2021 Sonrası Mokka

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • @Car Lover Sizi tebrik ediyor ve size teşekkür ediyorum. Sadece bu konuyla ilgili değil, hemen her alıntıma sıkılmadan cevap yazmanızdan çok memnunum, ilginiz mutluluk verici, tekrar teşekkür ediyorum.


    2008'den beri arkadaşlığımız olan bir sanayi ustasına gittim, akıl danışmaya. Boya yapıldıktan sonra yetkili servis belge verse de (dün akşam bu tip durum yaşamış olan da yazmış telegram grubunda); Opel yetkili servisi dahi tavanı boyalı olan aracı almak istemiyormuş. Arkadaşım "Hocam, belge de olsa ileride satacak olduğun zaman anlatamazsın, rötuş dahi yaptırma" dedi.


    Her ne mantıken boyatıp, aracın garanti süresi içerisinde boya garantisinden faydalanmak iyi görünse de, gerçek hayatta işler iyi gitmeyebilir. Eksper aracın geneline bakıp ve eldeki belgeye dayanarak durumu anlasa da, alıcı olanın tavrı değişebilir, hele hele fırsatçı birine denk gelirsem malımızı resmen öldürür.


    Ben hiç bir işlem yaptırmayacağımı Opel genel merkeze de belirttim, amacımın Türkiye'de bu durumdan kaynaklanan değer kaybının bir miktarını firmanın da karşılaması beklentimi bildirdim.


    Gruplar da hiç bahseden yok, ben karşılaştığım tavrı da belirteyim: Gerek genel merkezden konuştuğumuz müşteri temsilcisi arkadaşlar, gerek yetkili serviste bu konuyla ilgilenen arkadaş... Şu an kadar 3 farklı (müşteri temsilcileri farklı idi) müşteri temsilcisinin hepsinin ortak yaklaşımı : "Sizi anlıyoruz, durumu anlıyoruz, süreç konusunda sizi bilgilendiriyoruz, elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağız" şeklinde.


    İlk defa araçla ilgili gerek yetkili servisle, gerek genel merkezle görüşme yaptığım için açıkçası yorgunu yokuşa süreceklerini düşünmüştüm. 30 temmuz tarihi ileri bir tarih olsa da elimden gelen bir şey yok, anladığım kadarıyla aracın yol verilerine bakacaklar, bakalım ondan sonra neler olacak, göreceğiz.


    Yine buradan bilgilendirmeye, süreci ve süreçte yaşananları aktarmaya devam ederim.





  • aalpan A kullanıcısına yanıt

    hocam boyanması ve değer kaybı ödemesini neden kabul etmediniz bu kısmı anlamadım

  • @m-99 Genel merkezle görüşmemizde daha değer kaybı aşamasına gelemedik. Ben baştan seçimlik haklarımı öğrenmek istedim, genel merkezden görüştüklerim bana bu konuda bilgi veremediler (Dosya açık değil, elimizde servisten gelen fotoğraflar yok, bu sebeple dosyanın durumunu ilerletemiyoruz dediler). Yetkili servisteki görüştüğüm arkadaş buna benzer bir şey söyledi.


    Durumu özetlersem: Boyatma veya rotüş yapılmasını kabul etme veya etmeme hakkım var. Değer kaybını alacağım.


    Dün telegram grubunda birisi böyle yazmıştı: Kendi yetkili servisi dahi tavanı boyanan aracı almak istemiyor, Vavacars gibi kurumsal firmalar kabul etmiyor.


    Bende boyatmayı düşünüyordum, boyatmanın avantajı boya garantisinden faydalanmak, olur da tavan boyandıktan sonra da tekrar atma olursa bir değer kaybı daha alan 1 kişi varmış. Fakat çevreme danışınca, insanların tecrübelerini okudukça boyatmamak daha mantıklı geldi. Ben, bu durumdan kaynaklanacak değer kaybını istiyorum ve diyorum ki: Zaten değer kaybının asıl sebebi tavan boyasının atması, boyanması satışı çok güç hâle getirir ve değer kaybını daha da artırır.





  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    Hımm. Boyandıktan sonra yine atıyorsa şayet beyhude çaba. Orijinal boya ile kendinizin rötuş yapması ve verilecek değer kaybının kabul edilmesi sanki en mantıklısı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • @Car Lover Telegram grubunda sadece 1 kişini bu durumu tekrar yaşadığı yazılıyordu, sanırım o arkadaş da grupta olmadığından "O bendim" diyen görmedim daha2021 Sonrası Mokka "Çalışıyorsa, bırak" mantığıyla hareket edeceğim, bu durum aracın kullanımına engel değil, değer kaybına sebep oluyor fakat boyanırsa bu kayıp daha da büyüyecek gibi duruyor. 30 temmuzda aracı yetkili servise bırakayım (yarım gün), yetkili servis istenen fotoğrafları, belgeleri genel merkeze göndersin. Zaten genel merkezden bugün adıma dosya açıldı, o dosya güncellensin; ardından genel merkezle iletişime geçip, durumlar ne olacak paylaşacağım. Değer kaybı önerisi hangi aşamada sunuluyor, ne kadar teklif ediliyor, raporda gösterilen sebep ne gibi. Böylece bu konuda bilgiye ihtiyacı olan insanlar, bu bilgiye rahatça ulaşabilir.


    Şimdilik dosya açıldı, aracın mutlaka yetkili servise gitmesi ve fotoğraflarının alınması, genel merkezin istediği belgeleri hazırlayıp, göndermesi aşamasındayım.





  • Arkadaşlar merhaba, 2022 model araci yeni aldim ancak anlık yakıt tüketim göstergesini göremedim yardımcı olabilir misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aalpan A kullanıcısına yanıt

    Ben anladıklarımı yazıyım.

    Bizim aracı boyatmadan, yetkili servisin mevcut boya atmasının kaza sonucu değilde kendiliğinden attığını belirten bir tutanak tutması ve bunun yanında değer kaybı için maddi olarak ödeneğin 100000 tl gibi bir ücret ödemesini kabul etmek en mantıklısı. Rötuş boyası ile de bölgesel küçük yüzeyleri rötujlmek en mantıklısı. Doğru mu anlıyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aalpan A kullanıcısına yanıt

    Şöyle bir yol izlense peki

    yine yetkili servisten olayın kaza ile alakası olmadığına dair tutanak değer kaybı ödemesi kabul edilse

    Akabinde bu konuda teknik bilgim olmadığı için konuşuyorum sesli düşünüyorum.

    Tavanını karbon fiber kaplama yaptırılsa ve tüm videoları çekilse yada tavanını arabanın heryeri izole edilerek çok profesyonel bir yere sprey boya ile yapılması son söylediğim kulağıma mantıklı gelmedi.

    ancak ilk söylediğim olabilir sanırım, çünkü bazı mokkaların kaputunda sanırsam karbon fiber kaplama görmüştüm tavanından uygulanması sırıtır mı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dekstra kullanıcısına yanıt
    Serviste tavanı sırf bu sebeple boyandı diye araçların ikinci el firmaları tarafından alınmak istememesi tam bir şark kurnazlığı bence. Fiyatları dusurme cabası. Bizim piyasaya özgü hareketler aslında. Tavan boyanmasındaki esas çekince, aracın takla atmış ihtimalini kuvvetlendirmesi değil midir? Aracın kaputu temiz, direkler temiz ama tavan boyalı diye ağır kazalı diye mi bakıyorlar.

    Sırf değer kaybı endişesinden dolayı piyasa artık insanları kendisinden sonraki kullanıcılara arabasını saklar hale geldi. Üzerinden 1 yıl geçmesine rağmen sökülmemiş koltuk naylonları, ekranlardaki koruyucu jelatinler falan falan…

    Bu tavan boyası olayında da insanlar maalesef bu suni olarak yaratılmış değer kayıplarını en aza indirmek hem zaman kaybediyorlar hem de sinirleri bozuluyor.

    Boya atması ile ilgili olarak ben açıkçası en çok görüntüsüne sinir oluyorum. Boyansa mesela mis gibi durur. Eğer böyle bir arabayı ikinci el olarak alacak olsam tavanı şeffaf olarak kaplanmış bir arabaya öncelik veririm. Hem boyası bozulmamıştır hem de koruyuculuğu devam edecektir. Biz de yeni aldık. Kardeşi kaplatma konusuna ikna edemedim çünkü masraf etmek istemiyor. Onun için boya dökülmesi problem değil. Herkesin kendince öncelikleri var.

    Benim kendi aracım kaplıdır mesela. Zaten boyanın kalınlığı belli. Kaplamanın mikron kalınlığı da belli. Eğer boyada farklı bir işlem yoksa zaten bu ikisinin toplamı ölçüm makinesinin gösterdiği değer oluyor. Ekspertiz yaparken söktürmeye çalışan zihniyeti ben zaten aracımı satarken alıcı adayı olarak belirlemem. Araç satışı bittikten sonra kendisi ne yaparsa yapsın 😊

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • @ibrahim2399


    Aracınız hayırlı olsun, güle güle, kazasız, iyi günlerde kullanmanızı dilerim.


    Sinyal kolu üzerindeki bileziği çevirdikçe sürücü ekranında "Kadranlar", "Bilgisayar", "Özel 1" gibi seçenekler çıkacaktır. Bu tüketimi görebildiğiniz "Bilgisayar" ya da "Özel 1" (diğeri de "Özel 2") seçeneklerine geldiğinizde sinyal kolunun ucundaki düğmeye bastıkça (basılı tutmayın, tüketimleri sıfırlar) anlık yakıt tüketimi seçeneğine geleceksiniz.



    @dekstra


    Bireysel girişiminde 100.000 lira ender de olsa alan varmış, teklif 80 ile başlıyor ve 90-95 alanlar var. Boyanması durumunda, işlemin yapıldığı yetkili servis bir belge veriyor:



    2021 Sonrası Mokka

    İlla çevrenizde tavan cilası atmış araçlar görmüşsünüzdür, bunun sebebi (bilindiği gibi) tavanında işlem yapıldı denilmesin, her hangi bir işlem yapıldı denilmemesi için... Ben rötuş da dahil hiç bir şey yaptırmayayım diyorum. Planım film kaplatmaktı ancak arkadaşımla konuşmamızdan sonra, bu araçlarda bu durum varken kaplamayı da tavsiye etmedi. Anlayacağınız, hiç dokundurmamak en iyi seçenek gibi geldi bana.



    Senaryonuza cevap olarak: Aracı aldığım zaman servisten kaput, kapı kolu içleri, kapı girişleri şeffaf film kaplama yapıldı. Ben kaput filmini yaklaşık 3 ay önce söktüm; çünkü nereye baksam ucuz filmlerin mutlaka boyaya da zarar verdiği yönünde ifadeler görüyordum. Kaputunda film olan bir kaç araçta da sararma, hatta bazılarında sararmayla birlikte çatlama görünce, olayın o noktaya gitmesine gerek kalmadan sökme kararı aldım, söktüm.


    Kendime bu konuları dert etmiyorum fakat bu aracı ama 18 ay sonra, ama 3 sene sonrası, ama 10 sene sonra değiştirme zamanı geldiğinde kişiliğimi, karakterimi birilerine izah etmek ya da kanıtlamak zorunda kalmak istemiyorum.


    Evet, şu çizdiğim tablo alıcı odaklı bir yaklaşım, hoş değil fakat satma zamanı geldiğinde neden ağrısız başımı ağrıtayım? Film kaplama işi de bu tavandaki problemden dolayı riske giriyor, hele bir de ekspertize gittiniz ve ekspertiz "Ben filmi sökmeden bakama" derse ve alıcı arkadaşın yanında tavan boyası yamalı eşeğe dönerse? Bizim gibi onurlu insanların düşüneceği en son şey değer kaybı olur gibi geliyor bana.


    Tarcanlar'ın bir videosunda Volvo V40'ı komple soydular (komple şeffaf film kaplıydı).


    Aracı yakın çevrenizden, aracı bilen birileri alırsa inanın sorun olmaz fakat olur da kurumsal bir firmaya satmak zorunda kalırsam, tanımadığınız birisine satmak zorunda kalırsam "Tavanı boyanmış araba almam" ya da "Almayız" durumuyla karşılaşmak istemediğim için ben, (artık) maalesef hiç bir işlem yaptırmayıp, bu şekilde kullanacağım.


    Şimdiye kadar fotoğraf atmadım, çünkü daha fotoğraf bile çekmedim. Sol ön kapıya yakın bölgede pul pul dökülme, 4 ya da 5 tane beyaz nokta (aracın rengi beyaz), sağ ön sütunda 1 nokta tespit ettim şimdiye kadar. Aslında önemsiz bir durum ancak 2. el aracın değerli olduğu, türlü hile hurdanın döndüğü şu piyasada çok önemli hâle geliyor.





  • Frene hafifçe dokunurken ilk anda küçük bir titreşim hissediyor musunuz? Bir de çok yavaş hızlardaki frenlerde tam durmaya yakın baya garç gurç sesler geliyor. 1500-2000 km sonra geçer mi bilemiyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bazı kör nokta yardımcıları aktif olarak tanımlanıyor. Sanki bu araçtaki öyle değil. Yani kör noktanızda bir araç var fakat siz daldınız diyelim, aynaya bakmadınız. Sistem yanıp sönerken sesli bir ikaz vermiyor zaten. Bu durumda şerit değiştirirseniz şayet yandaki araca çarpma ihtimali olabilir. Kılavuzdan anladığım kadarıyla aracın arka tampon köşelerinde radarlar yok. Bu sistem sadece park sensörleri ile çalışıyor. O da diğer araç sizin araca çok yakın iken yani tam kör noktasında iken lamba yanıyor. Acil durumlarda yanal bir çarpışmayı önlemek adına direksiyona müdehale etmiyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Klima panelinin ayrı olması kullanım açısından çok rahat fakat sıcaklığı göstereceğim diye multimedyanin her iki yanında da boşluk bırakılmış olması çok saçma. Üstelik her iki tarafta da klimanın ayarlandığı sıcaklık yazıyor. Tamam da araçta çift bölgeli klima zaten yok ki. O sıcaklık göstergelerinin altında dijital aşağı yukarı tuşlar olsa, ona da tamam diyeceğim. Bunu tasarlayan ve bu tasarıma onay veren mühendis ne düşünmüş de üretime başlatmış anlayamadım gerçekten. Zaten bu tasarımın olmadığını bence firma da sonra kabul etmiş olacak ki yeni astra da falan bu durum düzeltilmiş.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Aracın motor ve şanzıman uyumunu gayet iyi buldum açıkçası. Bu anlamda konforlu bir sürüsü var. Tepkileri iyi. Tabiki çift kavramalar kadar gaz pedalına reaksiyonları hızlı değil. Teknik olarak bunu beklemek de zaten anlamsız olur. 3 silindirli motor biraz gaza basınca kendini hatırlatıyor. Ayrıca arabanın lastik izolasyonu oldukça başarılı buldum. Şaşırdım yine. 110 gibi A sütunun oradan rüzgar hırıltılarını duymaya başladım. Fena değil aslında. Sonuç olarak rüzgar direnç katsayısı 0,32 olan bir araba. Yüksek bir rakam bu.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • @Car Lover


    Uzun zaman önce fren balatalarında asbest kullanımı kaldırılmış, bu sebepten fren balataları daha yumuşak daha erken bitiyor ve bu bahsettiğiniz sesi yapıyormuş. Bu sesi 10 yıllık ceed'de de duydum, bu araçta da. Bence, normal.


    Kullanım kılavuzuna bakmadım, aracım Elegance olduğu için de üst donanımlarda bu yardımcılar nasıl çalışır bilmiyorum. Yalnız kör nokta uyarı sisteminde sesli uyarı var mıydı emin değilim. Kılavuza baktım, sensörlerle çalışıyormuş, direksiyona müdahele eder gibi bir şey göremedim.


    Klima kontroller ile ilgili yazdıklarınızı anlayamadım. Altta klima kontrol paneli varken, sıcaklık ayarı için üst orta ekranı kullanmaya ihtiyaç olmuyor. Ben şimdiye kadar hava yönlendirme için kullandım o paneli, onun haricinde ihtiyaç olmadı.


    Şimdilik bana müsaade, görüşmek üzere, iyi akşamlar.

  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.