aslında biraz zevk meselesi direksiyon ısıtma olsun anahtarsız giriş olsun konfor ögelerı bulunuyor daha önce kullanmayan için birşey fark etmez ama olan arabadan gelince eksikliği hissediliyor özellikle anahtarsız giriş sisteminin. |
JAZZ HYBRID 1.5*DÜŞÜK MTV*DUR KALK ÖZELLİKLİ ACC+KOLTUK ISITMA+10 AİRBAG+ ŞEHİR İÇİ 4 LİTRE/100KM. (71. sayfa)
-
-
Soğuk illerde yaşayanlar için direksiyon ve koltuk ısıtma ve sıcak illerde bilhassa da deri koltuklu araç kullananlar için soğutma ,güzel özellikler elbette..yerine göre ,ben İST da direksiyon ısıtmaya hiç ihtiyaç duymadım..o nedenle opsiyon olarak gelse ,para vereceğim özellik değil..Anahtarsız giriş araç da ne yalan söyleyeyim hiç kullanmadım..İlk araçlarımızda manuel kilitleyen bir nesil olarak , UK ile kapatmak yeterli geliyor bana..Bu araç güzel ancak dingil mesafesi oldukça kısa..B sınıfı tek HB araç alacak aile için değil kanaatimce..Minyon insanlar için 2.araç olur ancak
-
Bak aks mesafesinde yaniliyorsun, yani yanilmiyorsun rakam dogru ama arka diz mesafesi c segment sedanlardan genis.
Nasil bir muhendislik yapilmis bilmiyorum ama oyle yani. Bir bayiye ugra sasiracaksin.
Yada YouTube videolarina da bakabilirsin tabi.
Hayirli gunler -
Ben rakam vermedim ama Jazz 2,517 m ve Crosstar 2,52 m. .Arka diz mesafesi ön ve arkadakilerin bacak boyuna göre değişir. 1.8 lik iki adam önlü arkalı oturur veya 1,6 lık iki adam önlü arkalı oturur ,çok şey fark eder..Nasıl mühendislik yaparlarsa yapsınlar, ön koltukları isterse sigara kağıdı inceliğinde üretsinler , gene de C sınıfları kadar ferah bir araba olamaz..Okuyanlara fikir vermesi açısından Polo 2,56 m Hyundai i20 2,58 m Clio 2,583 m..Ben arabaya karşı değilim ama hiç almayı düşündüğüm bir segment ve araç değil, ama C segment sedanlardan daha geniş diz mesafesi biraz uçuk olmuş..Geçen XCEED e oturdum ..koltuğu ayarladım ,geçtim aynı ayarda birde arkaya oturdum ancak tam uygun geldi..Baktım 2,65 cm dingil açıklığı varmış..Tamam dedim bundan sonra ,dingil mesafesinde benim kıstasım bu..2,65 m. ve üstü olmalı.Yani herkesin yapısına göre tabi ki
Ha şu olur, birisi çıkar da ''bizim arkadaş ve ailesi 7 cücelerden önlü arkalı oturdukları zaman 20 cm de diz mesafesi kalıyor arkada'' derse doğrudur bak ona inanırım
-
ya ben hep bu konuda zorlanıyorum fanatik damgası da yedim, sonra binip görenler haklıymışssın dedi.
bende kızgınım jazz ın mühendisine bu konuda yapsana standart şekilde şu arabayı neden içerde boyut kapısı açılmış gibi bir diz mesafesi var bende şikayetçiyim :) bu arada diz mesafesinden bahsediyorum omuz değil ona bir şey yapamamışlar malesef.
şimdi çok yoğunum youtube videolarına baksan aslında evet değişik birşeymiş diyeceksin. ama gerçekten dingil mesafesinden bağımsız şekilde komik bir arka diz mesafesi var.
bir ara youtube videolarından resimler koyarım. bu konuda sınıfının kesinlikle en iyisi, üst segmentte de bundan genişi olacağını sanmıyorum, corolla dan büyük mesela onu söyleyebilirim.
polo clio i20 ile kıyas bile edilemez.
hayırlı günler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 4 Kasım 2024; 15:2:10 > -
konuya mesaj yazan bir üyenin diz mesafesi konusunda görüşleri; bayide gitmiş görmüş anlattığı benim dediğimi doğruluyor. mesaj s:49 da kendin de bakabilirsin.
cidden yakınlarda bir honda bayii varsa git dene şaşırmaman mümkün değil zaten.
denemeden de seni inandırmam mümkün değil zira aks mesafesi sayısal olarak gerçekten düşük.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 4 Kasım 2024; 15:1:20 >
-
Hatırın (eskiden kalp kırmışlıklarımız vardı karşılıklı malum) için önce you tube testlere bakacağım..yolum düştüğünde bayide de bakarım..haklıysan da yazarım burada problem yok..Benim boyum 1,85 arkamda oturacak max boylu kişi 1,73 m ayarlar denerim..eğer öyleyse şehir içi C sınıfına fazla para bayılmaya gerek yok..Tek problem bagaj kalır .o da gerekirse tavan rayına bir şeyler konulur ihtiyaç halinde
Bu arada Honda , ülkeyi bırakır vs bunlar geyik tamamen ,bu pazarı bırakmaz Honda ,daha bunun motorsikleti şusu busu var..elektriğe kuvvet verir gene gelir..O konuda endişe yersiz
-
quote:
Orijinalden alıntı: mitsubashiHatırın (eskiden kalp kırmışlıklarımız vardı karşılıklı malum) için önce you tube testlere bakacağım..yolum düştüğünde bayide de bakarım..haklıysan da yazarım burada problem yok..Benim boyum 1,85 arkamda oturacak max boylu kişi 1,73 m ayarlar denerim..eğer öyleyse şehir içi C sınıfına fazla para bayılmaya gerek yok..Tek problem bagaj kalır .o da gerekirse tavan rayına bir şeyler konulur ihtiyaç halinde
Bu arada Honda , ülkeyi bırakır vs bunlar geyik tamamen ,bu pazarı bırakmaz Honda ,daha bunun motorsikleti şusu busu var..elektriğe kuvvet verir gene gelir..O konuda endişe yersiz
o boylarda hiç sorun değil 2 m filansan belki sıkıntı olabilir :)
-
Dingil mesafesini baz alarak Jazz'daki diz mesafesi azdır demek yanlış olur. Gidip binin kendiniz görün ön yolcu kısmı bile gayet uzun. Aracın tasarımı zaten normal bir b segment araç gibi değil, mpvemsi tasarımı var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ciclista -- 5 Kasım 2024; 0:13:4 > -
Bu ay için teslimat bekleyen var mı -
7 km yol, ortalama hız 27km , tüketim 2,5 litre
-
diğer konuya yazdım ama ne hikmetse bana sataşan mesaj silinmiyor ama benim mesajım siliniyor; buradan da paylaşayım bari;
arkadaş demişki; 1360 a tcross varken kim neden jazz alsın. aşağıda tcross ile jazz ın kısa bir karşılaştırması var.
"doğru sormak lazım neden tcross yerine bahsi geçen aracı almıştır acaba ?
belki sadece şehir içi yüzde elli daha az yakıt tüketmek istemiş olabilir? ; (3,6-7,2)
veya daha performanslı bir araç ilgisini çekmiştir? ( 0-100: 9,4-10,3 tork: 253nm-200nm)
çift kavrama şanzımanın olası risklerini yüklenmek istememiştir; bu sebepten şanzımanı olmayan aracı tercih etmiş te olabilir?
tam elektrikli araç konforu ve seriliğini deneyimlemek istemişte olabilir?
kendi ve yolcularının güvenliğini önemsiyordur segmentinde 10 havayastıklı tek araca sahip olmak istemiş te olabilir? (6)
uzun yolda ve şehir içinde daha konforlu bir sürüş istiyordur. normal cruise control yerine dur kalk özellikli adaptif cruise için bile almış olabilir?
soğuk bir yerde yaşıyordur koltuk ısıtmaları da ilgisini çekmiş olabilir? android telefon kullanıyordur kablosuz android autoya ihtiyacı vardır?
çok daha geniş bir iç hacme ihtiyacı vardır?
segmentinde hiçbir aracın sunamayacağı moduler arka koltuklar işine yarayacak ta olabilir?
2 sene yerine 6 sene garanti daha mantıklı gelmiş olabilir?
liste daha uzatılabilir;
ve bütün bu artılar için sadece 40 bin lira daha fazla ödemiştir.
aslında tcross alsaydı bu yukardakiler yerine ne alırdı onu sorsak liste çok daha kısa;
*subjektif dizayn güzelliği ,
*+80 litre bagaj
*daha iyi 2.el.
hayırlı günler."
-
Bana sorarsan da bu iki araç kıyaslanıyorsa jazz varken neden t-cross alınır ki? 2 araç ihtiyacından dolayı elimdeki suvu satıp iki tane sıfır i20 aldım(maddi olarak en makulu buydu).Trafiği çılgınlık seviyesine ulaşan Ankara'da bence artık büyük araba mantıklı değil.Eğer Honda sert zam yapmazsa orta vadede ikisini de jazllarla değiştirme hedefim var.Yukarıda paylaştığınız yakıt tüketimi muazzam.İ20 ile 7'nin falan altına düşmek imkansız.Jazz'ın tek muadili yaris hibrit ama bence o fiyatları hakedecek bir araç değil.
-
Merhaba, mesajiniz icin tesekkur ederim, bu tuketim nispeten sakin trafikte klima calismiyorken 3 kisi arabadayken elde edilmis bir tuketim. Araba hep boyle tuketmiyor malesef :)
4000km ortalama tuketimim 4.7 litre su an gene 4000 km de ortalama hiz 27 km .
Araba hizlandikca tuketimi de artiyor daha dogrusu nornal arabalara yaklasiyor diyelim. Trafik sikistikca azaliyor
Arac tercihinizde yaniltici olmasin diye belirtmek istedim.
Ayrica bu ay basi aciklanam yeni vergi kanununa gore 100-200 bin lira arasi bir vergi artisi bekleniyor japonya da imal edilen araclarda, jazz da bu kapsamda.
Niyetiniz varsa haberiniz olsun. -
Merhaba,
2024 model Honda Jazz Crosstar sahibi arkadaslar deneyimlerine göre aracın artı ve eksi buldukları yönlerini yazarsa sevinirim. -
Merhaba, konu icinde on kadar yeni almis kisi yorumu bulabilirsiniz, aracida daha iyi tanimis olursunuz.
Kisaca anlatmak gerekirse negatif yonlerini saymak gerekirse crosstar icin lastik olcusu cok cesitli olarak yok, muadil olcu kullaniyor arkadaslar genelde, elegance da sorun yok çeşidi bol.
Bakımları 10 binde bir, daha uzun olabilirdi,
Aksesuarlari cok pahali kimse pek birsey taktiramiyor.
Baskaca da bir sorun yok henuz arabada tespit ettigimiz. -
bu görüş açısı, ferahlık, başka hangi b veya c sınıfı araçta mevcut?
-
Ah bir de kör nokta uyarı sistemimiz olsaydı
Gerçi araba gelmedi daha, ne kadar kör nokta bırakıyor ne kadar bırakmıyor kullananlar bilir.
Bir de farların gece aydınlatması nasıl memnun musunuz -
Projektor mercekli led farlari var, cogu araba gibi reflektor led degil.
Cok basarililar.
Arabanin heryeri cam kapli zaten com kor noktasi yok gibi bir şey
Hayirli gunler
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 12 Kasım 2024; 18:11:55 > -
Şimdi Honda Plazadan geliyorum..sıcağı sıcağına yazayım dedim.Araç kesinlikle bir Attrage değil Şaka şaka
Peşinen söyleyeyim araç güzel. Benim baktığım elegance versiyondu...Dediğin gibi, 2,52 m dingil açıklığına rağmen , şaşılacak ölçüde arka koltuk diz mesafesi var ..Boyum 1,85 direksiyonu ayarladım ve arkaya geçtim oturdum ,hala 2-3 cm diz mesafesi kaldı ki inanılmaz. Ön camdan akvaryum gibi görüş var. Kullanımda da sıkışık trafikte gayet kıvrak olacakmış gibi gözüküyor. Araç, şehir içi yoğun kullanan gençler, bayanlar ve yeni evli çiftler için biçilmiş kaftan.
Gelelim beğenmediklerime;
1-1,85 m boyla aracın direksiyon ayarını koltuk en yüksek seviyede yaptığımda rahat kullanım mesafesi elde edemiyorum .Ancak koltuğu alçalttığımda mesafe yeterli oluyor..Bu da demektir ki yüksek sürüş pozisyonundan fedakarlık etmem gerekecek (Buna aşağıda tekrar değineceğim)
2-Direksiyonu beğenmedim ..çok ince ve plastik..tuttuğumda alıştığım o tokluk hissini bulamadım (bu arada yanlış olmasın test sürüşü yapmadım sadece malzeme hissiyatından bahsediyorum)..Broşürde Elegance ve Crossstar ,her ikisi için de deri direksiyon yazılı ama satıcı bu plastik dedi ki öyleydi..Satıcı , Crosstarda ısıtmalı direksiyon olduğundan daha farklı bir malzeme kullanıldığını söyledi bilemiyorum?
3-125 kg olduğum için koltuklar bana ufak geldi..Ufaklığın ötesi, daha zayıflar için bile yan yükseltileri sanki yeterli ölçüde değil gibi
4-Araç bir parça dar gibi, gönül bu özelliklerde bir aracın 3-5 cm daha geniş olmasını isterdi elbet..Yapılı, cüsseli iki kişi önde oturduğu zaman omuzlar birbirine değer yani
5-Bagaj 304 lt ama bu B sınıfı bir HB (Corsa ,208 vs ) in 304 lt si kadar büyük ve kullanışlı değil gibi..Bence sebebi araç yüksek olduğu için pandizot seviyesi de yüksek ve aynı 304 lt HB lere nazaran boydan daha dar bir bagaj olarak kullanılmış oluyor.. Bu sebeple bazı yüklerin yerleşimi rahat olmayabilir..Bunu yanı sıra tabi ki magic seatler çok çok kullanışlı bir özellik..
6-Jantlar ve kapakları aracı ucuz gösteriyor (Buna da aşağıda tekrar değineceğim)
Satış temsilcisi boya koruma ıvır zıvırı dahil 1490 TL fiyat verdi Crossstar için ve ay sonuna doğru geleceğini söyledi ,merak ettim gidip ona da bakacağım..''Bu boya koruma vs zorunlu olmamalı herhalde onu yaptırmayıp fiyattan düşşek olur mu'' dedim ,olabilir bakarız dedi..Yani zorunlu tutmuyorlar bunları ve ufak da olsa bir indirim oluyor..Bu arada araç gıdım gıdım geliyormuş..Batarya fiyatının neden 450.000 TL olduğunu sordum, şaşırdı..60-70.000 TL olduğunu sandığını, istersem yedek parça bölümünden soracağını söyledi ..Vaktim yoktu..ay sonu kesin öğreneceğim Crosstara bakmaya gidince..
Yukarıda bir arkadaşın dediği gibi büyük şehirlerde artık SUV araç kullanmak tamamen işkence haline geldi ..En kısa park ücreti 150 TL ,bir o kadar da ortalama yakıt vs....düzenli işlerde çalışmayan ve/veya emekliler için taksiye binmek daha iyi..Park yeri bulur muyum endişesi ayrı bir psikolojik sıkıntı. Bu kötü ekonomik ortamda orta direk için bütçe müsait olsa bile o kadar büyük miktarı araca bağlamak yanlış diye düşünüyorum O nedenle aynı o arkadaş gibi Hyundai i20 veya Kia Stonic (2025 te mild hibridi gelecek onu görmek istiyorum) tarzı bir araç alacağım..Benim teknolojik çağdaşlığım ve yenilik kabullenme ölçüm şu dönem için 48 V mild hibrit ile sınırlanmış durumda Aracın mümkün olduğunca basit ve yedek parça-bakım masraflarının düşük olması tercihim..
Aracı genel anlamda beğendim amacına ulaşmış bir araç kanaatimce Keşke kendiliğinden kararan ayna ve UK sitesinde gördüğüm kör nokta uyarı sistemi (büyük şehirlerde kuryeler yüzünden şart oğlu şart) olsaydı ..Kör nokta ücreti mukabili takılıyor mu dedim hayır dediler
Gelelim Crossstar a , elegance ile arasında 80.000 TL fiyat farkı var..Sonuçta bütçe meselesidir ama şu avantajları var gibi gözüküyor
- Crosstar yerden 2-3 cm daha yüksek ,gerek yükseltili bozuk yerlerde kullanımda rahatlarsınız, gerekse yukarıda anlattığım direksiyon ayarı olayında hala yüksek sürüş psikolojinizi korursunuz. Elbette daha fazla bir SUV efekti verir meraklısı için
- Baş-Omuz-Dingil mesafeleri aynı ama şişirme de olsa en ve yükseklik elegance dan 3 er cm daha fazla ..uzunluk ise 6 cm fazla..Bu da görsel ve algısal bir üstünlük sağlar
- Direksiyon farklı malzemeden yapılmışsa (gidince göreceğim) bu da ayrı bir avantaj..Çünkü eleganceda direksiyon gerçekten çok çok ucuz bir malzemeden yapılmış ve kırılacakmış gibi duruyor
- 185/60/R15 yerine 185/60/R16 jantlar geliyor..Yanak ve taban değişmeden jant çapı büyümüş oluyor, konforu bozmadan yol tutuşu iyileştirmiş olur ancak yakıt sarfiyatını bir parça da olsa arttırır elbette ..15 ''jantlar ve üzerindeki jant kapakları aracı hayli gariban gösteriyor..B sınıfının hakkı 16'' , C sınıfı 17'' olarak düşünüyorum..SUV lar elbette boyutlarına göre yukarı doğru gidecektir.
- Crossstar ile arkada 2 usb girişi geliyor
- Elegance da sadece kumaş koltuklar varken ,crosstarda suya dayanıklı kumaş/deri karışımı koltuklar geliyor..Hem fonksiyonel hem de görsel anlamda avantaj
- Anahtarsız Giriş Çalıştırma-Isıtmalı direksiyon-Tek dokunuşla çalışan elektrikli ön/arka camlar-Anahtardan açılıp kapatılabilen camlar avantaj..Sana göre bana göre elbette değişir önemi ama aradaki fiyat farkına dahil olanlar anlamında yazıyorum..Karartılmış arka cam ve siyah yan aynalar ayrıca ekleniyor
- LED ön Sis Farları-Tavan Rayları (uzun yolda kesinlikle portbagaj gerekir ve port bagajı tırı vırı aparatlarla değil de tavan rayına bağlanması gerektiğine inanıyorum)-Yağmur sensörü büyük avantajlar
Yukarıda saydığım ekipman ve avantajlar bence aradaki farka değer..Kullanırken de satarken de ileride fayda sağlar..Şöyle bir prensibim var D sınıfı araç alıyorsan başlangıç seviyesinde bile olsa fark etmiyor ama B sınıfı alıyorsan mümkün oldukça donanımlı üst versiyonu alacaksın ki araç kendini göstersin ve değerini korusun..
Ben yukarıda yazdığım düşüncelerim (fazla gelişmiş teknolojiye hazır olmadığım ayrıca bu tip araçlar marka olarak az arıza veren, Japon veya G.Kore markalarından seçilmiş olsa dahi yurdumun servislerinin fiyatlarını ve beceri seviyelerini maalesef henüz uygun göremiyorum) ışığında alacağımı sanmıyorum..Ama araç alınır, bilinir bir araç ..Keşke 100-150 bin daha ucuz olsaydı ama ucuz araç da kalmadı sayılır, hele bu özellklerde ..Başta sen olmak üzere alanlara hayırlı uğurlu olsun, güle güle kullansın, tekerine taş değmesin diyorum..
Hem bilgimi arttırmak ,hem de belki kızıma ileride bir sürpriz yapıp alabilme ihtimalim olduğu için Crossstar ı da görmeye gideceğim..Tekrar paylaşırım o zaman izlenimlerimi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mitsubashi -- 7 Kasım 2024; 17:43:18 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X