< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
HONDA JAZZ 1.5 E:HEV MENZİL ARTTIRICILI ELEKTRİKLİ ARAÇ-STD 10 AİRBAGLİ TEK B-C-D SEGMENTİ OTOMOBİL (69. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/Forum-Mobil.gif)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
evet yazdım
-
-
gayet güzel yazı olmuş tabiki okumadım ana htları ile geçtim,
honda uyguladığı bu hybrid mimarisi "ileri advanced EREV" yani hem jeneratör hem de kavrama geçişi ile motordan tahrikli ve aynı zamanda bu kavramanın 80-120 aralığında vites oranı ile maksimum verim yakaladığı akıl/dizayn.
bu sineğin yağını çıkaran teorik verimliğe ulaşan ileri advanced EREV konseptinin enbüyük avantajı kısıtlı (80-120 kmh dizyn edilmiş) aralıkta direkt akslara akıllı kavrama ile bağlı çalışacak kadar küçük hacimli güçte içten yanmalı motor ilavesi ile satın alma maliyeti düşürmek ama diğer çalışma araç hızı aralıklarında da jeneratör tahriği ile tüm seyahat boyunca batarya kapassitesine destek verilebilmesi. geniş hız aralığında çalışan dier hibrit modellere göre atıl motor ve aktarma organı yükü azaltılmış oluyor, toplam yakıt verimliliği artıyor.
daha önce çok yazdığım gibi uzun yol özgürlük/esnekliği için Türkiye ve abd gibi eski elektrik altyapısına sahip tüm ülkelerde (iskandinav hariç borçbatagindaki tüm avrupa devletleri) on the go seyir halinde kendi elektriğini üreten EREV modeller en doğru çözümdür,
ne devletin ne de özel sermayenin devasa bütçeler ile mevcut akaryakıt işleme ve dağıtım altyapısını tamamen rafa kaldırıp en baştan elektrik dağıtım ağı network kurması akıl karı değildir,
çin bunu yaptı çünkü son 20 senede devasa büyüme gerçekleştirdi ve değerli maden dünya pazarını şu an tek başına elinde tutuyor,
bizim geleceğimiz EREV konseptindedir, lpg dağıtım ağı ile avrupa ve amerikadan da ayrılıyoruz avatanj olarak, türkiye gelecek modellerin benzin ve/veya lpg li çalışması en doğru çözüm olacak, fabrika çıkışlı lpg ile lpg dönüşüm firmalarına da buradan elveda diyoruz, şimdiden ayıksınlar vaziyete , bir devir kapanmıştır ;)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nicknick -- 1 Kasım 2024; 15:6:34 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
& çok büyük ihtimalle 80-120 arası ani dip gaz sollamalarda akıllı kavrama verimlilik eğrisini terk edip istenen gücü tekrar eletkrikli motordan alıyordur, içten yanmalı motor o hız aralığında belli bir tork ihtiyacının altında kalan sabit hız (rüzgar direnci + asltik sürütnmesi) ve/veya yavaş hızlanmalarda devrede kalıyordur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Geçen ay stoklarda bulamadığım için Kasım'ı bekleme kararı almıştım, daha doğrusu fiyort mavi vardı ama gün ışığı beyazı istedim.
Bugün bayiden aradılar liste fiyatına Crosstar Günışığı Beyazı için kaporayı gönderdim araç ay ortasında gelecekmiş.
B Segment olarak görününce bu fiyatlar çok gibi geliyor ama çok içime sinerek aldım. Teknolojisi donanımları kullanışlılığı çok çekici geldi.
Muadillerine göre kıyaslayınca, içime de sinince fiyatı çok görmedim açıkçası. Sıkıntı olmazsa evin ikinci aracı olarak uzun yıllar binme planım var.
Kasım ortası gibi geleceği söylendi bakalım bekleyiş başladı :)
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
-
merak ettim evin birinci aracı nedir?
-
kardeşim 2 aydır biniyor.. gördüğüm kadarıyla keyfi yerinde. arada getiriyor ben yıkıyorum falan.. 1290'a almıştı.. 1410 olmuş fiyatı galiba.. sabah saatte maksimum 15 km ortalaması olan dur-kalklı ve bol yokuşlu ankara çankaya trafiği için 4,5-4,8 litre gösteriyor ki onun acemiliğine göre bence iyi..şimdilik iyi gidiyoruz.. herkese hayırlı sürüşler..
-
Şuan ikisini de sattığım için o da jazz olmuş olacak
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
peki satmadan önce neydi :=)
-
eşzamalı % desel güç dağıtımı çok komplike olacaktır mekanizma dizaynı açısından, bunun yerine robust sorunsuz %100 %0 geçişli aç kapa kavrama yapmışlardır, resimdeki chartlar zaman domaininde veya tüketilen enerji (=belli bir zaman peryottaki güç eğrisi alrında kalan alan) üzerinden 80-120 arasında gerçek yol şartlarında (simulasyon) tüm aktarma organları setup bileşimi üzerinden ne kadarının içten yanmalı ne kadarının elektrikli üzerinden tüketildiği/lastiklere aktarıldığını gösteriyor örn. 5 dk içten yanmalı ardından 1 dk lık elektrikliye geçiş sonra tekrar 5 dk içten yanmalı vb. duty cycle oranları.
leap motor çin markası çinde EREV üretiyor ama adamlar 800 volt mimarisi ile her mahalle başına şarj istasyonu arzını çözdükleri için tamamen elektrikli modeller çok daha revaçta. kısacası ne amerika ne avrupa ne de biz çin ile aynı kulvarda değiliz, amerikanın ayrıca çok geniş yayılmış nüfusu ekstra dezavantaj.
çin 20 sene öncesine kadar zaten altyapısı olmayan bir ülke oldugu için sıfıran tüm ülkeyi en so teknolojji enerji nakil hatları ile donattı, devam ediyor. şarj istasyonları da dahil sıfır4dan kendi üreten birinci global ekoonomi ile sürekli düşe kalka ilerleyen bu ülkenin kıt kaynakları bir değil, çin türkiyede üretim üsleri ile konuşlanmaya iten strateji de çok dogru, geleceğimiz 3. dünya savaşının çıkmayacağı (kontroollü ve ortadogudan uzak) ve Türkiyenin batı ve dogudan aynı anda fayda saglayıp fayda saglayacagi bir yol uzerinden ileliyor, ilerlemek zorunda, bu da buraya dipnot olsun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
son bir ekleme daha, biz ve amerika çinin aksine g** keyfine düşkün veya uzun mesafelerde mecbur milletler tek kişi 1.5 ton minimum metal yıgınlarını yeri gelip bakkala bile yürütürken çin mao devrimlerinde miras kalan kültürü ile önceleri yürüme&bisiklet şimdilerde ise yüksek oranda moped/scooter ile toplam nüfus mobilite enerji ihtiyacını da sınırlayabiliyor, yoksa 1+ milyar nüfusa aynı hayat standardını bugünden yarına sağlamak çok zor;
bizdeki 2 teker mobilite oranları ise hala çok düşük, trafikte araçların %90 fazlası tek kişi, zombileşmiş trafik yıgınları, senelik toplam yakıt ve zaman israfı ise kapatılan DPT Devlet Plalama Teşkilatının tekrar açılmasına bağlı, belki hala akp'li kalmıştır forumda, okusun diye yazdım son kısmı :)))
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
C3ac
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
hadi ya;
jazz c3ac den bagaj hariç her açıdan dahah iyi bir otomobil sizde göreceksiniz zaten.
jazz c3ac kalsaymışta birinci olacakmış yani.
bende araç alımından c3ac adaylarımdan biriydi, iyi incelemiştim vakti zamanında
-
citroen ec3 bekliyorum ben bu arada, şehir içi için fazlasıyla yeterli kapasitesi, hızlı şarj ve konforu ile avrupada piyasaları salladı sıra türkiyede, eylülde satışı ocak sonuna ertelenmiş, paraya kıyıp ec3 almazsam fiyatı hızla baskılanacak 2. el zoe spring vb. ürünlere bakacağım, hepsi benim ihityacımı görecek kapasitede;
sözün özü içten yanmalı araçlarla mukayese edilemeycek gelişmelere gebedir ev piysası global olarak, bir yerden giriş yapıp 3 5e bakmayacaksınız, 1-2 sonra byd seagull dan bile düşük maliyetli citroen ami klasmanında bir araçla sadece şehir içi ulaşımı çözecek bir modelle çıkabilir türkiye dahil belli piyasalar için, bu durumda misal 1 milyon uzerine elektrikli araba ev almak artık sadece ve sadece uzun yol performansı ve konforu düşünülerek dikkate alınabilir, bugün 2 teker scooter ile minimum 1 milyon tl maliyetli araba arasında henüz doldurulmamış bir boşluk var ve citroen ami vb. saçma sapan modellere veya kurşun asit akülü çin çöpü yerli herkesin bildiği garip makinelere erk edilmeeycek kadar önemli, trafik sorunu tolplam verimlilik ekonomik tasarruf açısından (misal 2 kişilk dip fiyat citroen ami klonu byd üretimi bir şehir içi 50 kmh araç, kilidi açılınca maksimum 70-80 kmh ve otoban dışında yola alabiliyor olsun, hızlı şarj lfp batarya...)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nicknick -- 1 Kasım 2024; 18:20:10 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ben de öyle düşünüyorum ilk kez Japon kullanacağım hayırlısıyla bineriz umarım.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
görüşleriniz değerli üstad..okuyoruz..konuya katkınız için sağolun..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Güzel araç çalışma mantığını sevdim durduk yerde benim de radarıma girdi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X