Şimdi Ara

206 hararet gösterge problemi..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
1
Favori
37.223
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bugün aracımla (peugeot 206) şehir içinde çalıştırıp 2-3 km yol yaptım arabanın kadranındaki stop yazısı yanıp sönmeye başladı bi baktım hararet kırmızı çizgiye yetişmek üzere hemen sağa çektim kapattım motoru. Motor kaputunu açtım hararet yaptığına dair ne sıcaklık ne de bi belirti yoktu biraz bekledim göstergeyi ara ara kontrol ettim hiç düşmedi bu işten daha iyi anlayan babamı çağırdım geldi baktı hararet yok gibi görünüyo dedi radyatör suyunun kabına falan baktık sıcak değil dikkatlice açtık kapağını su eksilmesi yok araçta ve olan su da normal hararet yapmış gibi değildi. Daha sonra aracın yağına falan baktık hiçbir sorun yok. Çalıştırdık yavaş yavaş gidelim dedik 2-3 km yol yaptıktan sonra hiç değişmeyen hararet göstergesi aniden 120 derecelerden 70e düştü. Aracın motor çalışma sesi falan gayet normal. Akşam trafiğe çıktım 30 km yol yaptım her şey normaldi. Elektrik aksamında problem olabilir dediler var mı bilginiz bu konuda ??







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Peugeot 206 Hararet Göstergesi Sorunu

    Peugeot 206'nızın hararet göstergesi, motor sıcaklığını izlemek için kullanılan hayati bir göstergedir. Aşağıdaki durumlarda hararet göstergesi sorunuyla karşılaşabilirsin:

    • Peugeot 206 Hararet Göstergesi Kaç Olmalı: Normal çalışma koşullarında, Peugeot 206'nın hararet göstergesi genellikle 90-100 santigrat derece arasında olmalıdır.
    • Hararet Göstergesi Yükseliyorsa: Hararet göstergesi normal aralığın üzerine çıkıyorsa, motorun aşırı ısındığı anlamına gelebilir. Bu durumda, motoru kapatman ve soğumasını beklemen önemlidir.
    • Motor Soğukken Hararet Lambası Yanıyor: Motor soğukken hararet lambasının yanması, hararet müşürü arızasını gösterebilir.
    • Peugeot 206 Hararet Göstergesi Sorunu: Hararet göstergesi sorunları çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir, örneğin:
      • Arızalı hararet müşürü
      • Soğutma sıvısı kaçakları
      • Arızalı termostat
      • Arızalı su pompası
    • Pejo 206 Hararet Müşürü Arızası: Hararet müşürü arızalandığında, motora yanlış sıcaklık sinyalleri gönderebilir ve bu da yanlış hararet göstergesi okumalarına yol açabilir.

    Hararet göstergesi sorunlarıyla karşılaşırsan, aracını en kısa sürede yetkili bir servise götürmen önerilir. Motorun aşırı ısınması ciddi hasarlara yol açabileceğinden, sorunu görmezden gelmemek önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Arkadaşlar yok mu bu sorunu yaşayan bilen ??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mc_eMRe

    Arkadaşlar yok mu bu sorunu yaşayan bilen ??
    hala kimseden ses çıkmamış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mc_eMRe

    Arkadaşlar bugün aracımla (peugeot 206) şehir içinde çalıştırıp 2-3 km yol yaptım arabanın kadranındaki stop yazısı yanıp sönmeye başladı bi baktım hararet kırmızı çizgiye yetişmek üzere hemen sağa çektim kapattım motoru. Motor kaputunu açtım hararet yaptığına dair ne sıcaklık ne de bi belirti yoktu biraz bekledim göstergeyi ara ara kontrol ettim hiç düşmedi bu işten daha iyi anlayan babamı çağırdım geldi baktı hararet yok gibi görünüyo dedi radyatör suyunun kabına falan baktık sıcak değil dikkatlice açtık kapağını su eksilmesi yok araçta ve olan su da normal hararet yapmış gibi değildi. Daha sonra aracın yağına falan baktık hiçbir sorun yok. Çalıştırdık yavaş yavaş gidelim dedik 2-3 km yol yaptıktan sonra hiç değişmeyen hararet göstergesi aniden 120 derecelerden 70e düştü. Aracın motor çalışma sesi falan gayet normal. Akşam trafiğe çıktım 30 km yol yaptım her şey normaldi. Elektrik aksamında problem olabilir dediler var mı bilginiz bu konuda ??

    Yakit( Depo)gostergesindede bir anormallik varsa elektronik stabilisatoru bozuk(transistor)
    restleme: Akunun eksi(-) kutup basini sok 5 dakika sonra geri tak duzelebilir belkide su ana kadar duzelmistir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 20 Aralık 2009; 14:07:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mc_eMRe

    Arkadaşlar bugün aracımla (peugeot 206) şehir içinde çalıştırıp 2-3 km yol yaptım arabanın kadranındaki stop yazısı yanıp sönmeye başladı bi baktım hararet kırmızı çizgiye yetişmek üzere hemen sağa çektim kapattım motoru. Motor kaputunu açtım hararet yaptığına dair ne sıcaklık ne de bi belirti yoktu biraz bekledim göstergeyi ara ara kontrol ettim hiç düşmedi bu işten daha iyi anlayan babamı çağırdım geldi baktı hararet yok gibi görünüyo dedi radyatör suyunun kabına falan baktık sıcak değil dikkatlice açtık kapağını su eksilmesi yok araçta ve olan su da normal hararet yapmış gibi değildi. Daha sonra aracın yağına falan baktık hiçbir sorun yok. Çalıştırdık yavaş yavaş gidelim dedik 2-3 km yol yaptıktan sonra hiç değişmeyen hararet göstergesi aniden 120 derecelerden 70e düştü. Aracın motor çalışma sesi falan gayet normal. Akşam trafiğe çıktım 30 km yol yaptım her şey normaldi. Elektrik aksamında problem olabilir dediler var mı bilginiz bu konuda ??

    Yakit( Depo)gostergesindede bir anormallik varsa elektronik stabilisatoru bozuk(transistor)
    restleme: Akunun eksi(-) kutup basini sok 5 dakika sonra geri tak duzelebilir belkide su ana kadar duzelmistir.
    Yakıt göstergesinde bir anormallik yok. O günden sonra 40-50 km yol yaptım sorun yaşamadım ama bidaha olmayacağı anlamına gelmez ne yapmam gerekir acaba??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mc_eMRe

    Yakıt göstergesinde bir anormallik yok. O günden sonra 40-50 km yol yaptım sorun yaşamadım ama bidaha olmayacağı anlamına gelmez ne yapmam gerekir acaba??

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar benimde şu an aynı sorunum var..hararet mişürüm 95 te fan açıyor..ısı 95 e gelince fan açmasıyla hararet ibresi aşağı düşmesi gerekirken yukarı fırlıyor,en sona kadar dayanıyor,fan açıyor,30 saniye sonra suyun soğumasıyla hararet ibresi 80-85 e düşüyor,bu olay olurken stop ışığı yanıp sönüyor..hararet mişürü nü değiştirdim,düzelmedi,başka ne yapabiliriz..teşekkürler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertanakar

    arkadaşlar benimde şu an aynı sorunum var..hararet mişürüm 95 te fan açıyor..ısı 95 e gelince fan açmasıyla hararet ibresi aşağı düşmesi gerekirken yukarı fırlıyor,en sona kadar dayanıyor,fan açıyor,30 saniye sonra suyun soğumasıyla hararet ibresi 80-85 e düşüyor,bu olay olurken stop ışığı yanıp sönüyor..hararet mişürü nü değiştirdim,düzelmedi,başka ne yapabiliriz..teşekkürler..

    Alıntıları Göster
    fikri olan!!!!arıza tespit cihazı herhangi bir hata görmüyor..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Gösterge Problemi
    4 ay önce açıldı
    Fluence Hararet Göstergesi Sorunu
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertanakar

    fikri olan!!!!arıza tespit cihazı herhangi bir hata görmüyor..

    Alıntıları Göster
    Hararet müşürünüz ters karakteristikli ise motor sıcaklığı arttığında direnci yükselecektir.Bunun için müşürün motor sıcakken ve soğukken direncini ölçmeniz gerekir(ohmmetre ile veya multimetreniz var ise ohm ve kiloohm konumunda.).Eğer motor ısındıkça direnci yükseliyorsa müşüre bağlı olan kablolarda gevşeklik vardır.Tabi aracınız gerçekte hararet yapmıyor ise.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Hararet müşürünüz ters karakteristikli ise motor sıcaklığı arttığında direnci yükselecektir.Bunun için müşürün motor sıcakken ve soğukken direncini ölçmeniz gerekir(ohmmetre ile veya multimetreniz var ise ohm ve kiloohm konumunda.).Eğer motor ısındıkça direnci yükseliyorsa müşüre bağlı olan kablolarda gevşeklik vardır.Tabi aracınız gerçekte hararet yapmıyor ise.

    Alıntıları Göster
    bu söylediğiniz kabloları sabahleyin hemen kontrol ettiricem..sözünüzün sonunda söylediğiniz gibi aracım hararet yapmıyor..1 haftadır böyle..onun öncesinde problem yoktu..ilginiz için teşekkürler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertanakar

    bu söylediğiniz kabloları sabahleyin hemen kontrol ettiricem..sözünüzün sonunda söylediğiniz gibi aracım hararet yapmıyor..1 haftadır böyle..onun öncesinde problem yoktu..ilginiz için teşekkürler..

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar problem çözüldü.elektrikçi kafaya taktı ve elektrik tesisatını bayağı inceledi...fan rolesinin içinde çalışmayan bir nokta olduğunu gördü..değiştirdi şu anda düzeldi..bu konu için silindir kapak contası,fan rezistansı,ısı rezinstansı,gösterge değişimi,radyatör değişimi,termostat dahil olmak üzere bir çok madde saymışlardı..1 haftada çözüldü..ismini vermicem yetkili servis bile çözememişti..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertanakar

    arkadaşlar problem çözüldü.elektrikçi kafaya taktı ve elektrik tesisatını bayağı inceledi...fan rolesinin içinde çalışmayan bir nokta olduğunu gördü..değiştirdi şu anda düzeldi..bu konu için silindir kapak contası,fan rezistansı,ısı rezinstansı,gösterge değişimi,radyatör değişimi,termostat dahil olmak üzere bir çok madde saymışlardı..1 haftada çözüldü..ismini vermicem yetkili servis bile çözememişti..

    Alıntıları Göster
    Bende bu konu hakkında benzer bir deneyimimi aktarayım. Aracım 2006 model lpg'li 206 xdesign. Araca 42.000km de lpg taktırdım. Araç 90.000'e geldiginde hararet problemi başladı. Sabah yola çıkarken yaklaşık 10-15km hararet göstergesi 0 da dururken aniden kırmızıya vuruyordu ve stop lambası yanıyordu. Kontrol ettiğimde motorda herhangi bir ısı yukselmesi olmuyordu. Önce 3 kez hararet müşürü değiştim. Sonra devirdaym pompası kontrol edildi. Silindir kapak contaları değişti. Motor suyuna gazmı basılıyor diye kontrol edildi ve gaz beyni değişti. Problem yine devam ediyordu. Sonra bir usta tavsiye ettiler. Usta orjinal hararet müşürünü iptal etti. Onu yerinden çıkarmadan tıpa olarak kullandı. Yeni bir hararet müşürünü gaz beynine giren su hortumuna bir T boru ile müşürü üzerine bağladı. Ve sorun çözüldü. Malesef belli bir km sonra lpg li 206 larda bu sorun olabiliyormuş ve sistem harareti doğru okumuyormuş. Umarım birine yardımcı olur bu anlattıklarım çünkü ben çözene kadar 1 ay uğraştım ve 500tl param gitti...




  • arkadaşlar 2001 model pejo 206 var. aracın motoru soğuk ama gösterge aniden tavan yapıp stop lambası yanıyır. ve fan açıyır aracı istop eiğimde fan durmuyor. bende akü başlığını çıkarıp tekrar taktığımnda fan duruyor. esas olan bu ibre tavan yapması neden kaynaklanıyor. ustaya gitmedim çünkü herkes bişey söylüyor. anladığım kadarıyla elektriksel bir problem. çünkü akü başlığını çıkarıp takınca düzeliyor.yardımcı olursanız sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koray can

    arkadaşlar 2001 model pejo 206 var. aracın motoru soğuk ama gösterge aniden tavan yapıp stop lambası yanıyır. ve fan açıyır aracı istop eiğimde fan durmuyor. bende akü başlığını çıkarıp tekrar taktığımnda fan duruyor. esas olan bu ibre tavan yapması neden kaynaklanıyor. ustaya gitmedim çünkü herkes bişey söylüyor. anladığım kadarıyla elektriksel bir problem. çünkü akü başlığını çıkarıp takınca düzeliyor.yardımcı olursanız sevinirim.

    Motoru(soğukken) çalıştırmadan kontağı ateşleme pozisyonuna getirin hararet göstergesine bakın aynı şekilde tavan mı yapıyor, eğer bu durumdaysa hararet müşürünün soketini çıkarıp kontrol edin göstergede bir değişiklik oluyor mu? Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: koray can

    arkadaşlar 2001 model pejo 206 var. aracın motoru soğuk ama gösterge aniden tavan yapıp stop lambası yanıyır. ve fan açıyır aracı istop eiğimde fan durmuyor. bende akü başlığını çıkarıp tekrar taktığımnda fan duruyor. esas olan bu ibre tavan yapması neden kaynaklanıyor. ustaya gitmedim çünkü herkes bişey söylüyor. anladığım kadarıyla elektriksel bir problem. çünkü akü başlığını çıkarıp takınca düzeliyor.yardımcı olursanız sevinirim.

    Motoru(soğukken) çalıştırmadan kontağı ateşleme pozisyonuna getirin hararet göstergesine bakın aynı şekilde tavan mı yapıyor, eğer bu durumdaysa hararet müşürünün soketini çıkarıp kontrol edin göstergede bir değişiklik oluyor mu? Saygılar

    Alıntıları Göster
    zaten sürekli olmuyor. çalıştırıp bazen 10-15 km gittiğimde pat diye stop lambası yanıp gösterge tavan yapıyor. hemen durutup akü başlığını söküp tekrar takıyorum ibre normale dönüyor . motor sıcaklığı zaten 80-90 dayken olan bişey. tavan yapması. aracım 2001 xt 1600 cc 110 hp




  • quote:

    Orijinalden alıntı: koray can

    zaten sürekli olmuyor. çalıştırıp bazen 10-15 km gittiğimde pat diye stop lambası yanıp gösterge tavan yapıyor. hemen durutup akü başlığını söküp tekrar takıyorum ibre normale dönüyor . motor sıcaklığı zaten 80-90 dayken olan bişey. tavan yapması. aracım 2001 xt 1600 cc 110 hp

    Yazdığım kontrolü yaptınız mı? Eğer müşür fişini söktüğünüzde veya oynattığınızda aynı sorun oluşuyorsa müşüre ve müşüre giden kablolara bakılması gerekir. Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: koray can

    zaten sürekli olmuyor. çalıştırıp bazen 10-15 km gittiğimde pat diye stop lambası yanıp gösterge tavan yapıyor. hemen durutup akü başlığını söküp tekrar takıyorum ibre normale dönüyor . motor sıcaklığı zaten 80-90 dayken olan bişey. tavan yapması. aracım 2001 xt 1600 cc 110 hp

    Yazdığım kontrolü yaptınız mı? Eğer müşür fişini söktüğünüzde veya oynattığınızda aynı sorun oluşuyorsa müşüre ve müşüre giden kablolara bakılması gerekir. Saygılar.

    Alıntıları Göster
    muşurun fişini çektiğimde de aynısı oldu yani direk stop lanbası yandı ve hareret göstergesi tavan yaptı.taktım normale döndü. sanırım kablolarda temassızlık var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: koray can

    muşurun fişini çektiğimde de aynısı oldu yani direk stop lanbası yandı ve hareret göstergesi tavan yaptı.taktım normale döndü. sanırım kablolarda temassızlık var.

    Anlatmak istediğim buydu şimdi müşürün fişini, kabloyu ve müşürü kontrol ettirmeniz yeterli olacaktır. Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: koray can

    muşurun fişini çektiğimde de aynısı oldu yani direk stop lanbası yandı ve hareret göstergesi tavan yaptı.taktım normale döndü. sanırım kablolarda temassızlık var.

    Anlatmak istediğim buydu şimdi müşürün fişini, kabloyu ve müşürü kontrol ettirmeniz yeterli olacaktır. Saygılar.

    Alıntıları Göster
    Bende de buna benzer bir problem var.Hararet göstergesi motor sıcaklığını doğru gösteriyor.İlk çalıştırmada en altta,zamanla motor ısındıkça,sesinden ve aracın gidişinden anlıyorum...göstergede artıyor.Yani gösterge sıcaklığı doğru gösteriyor.Lakin aracın 2 adet cam açma-kapama düğmesine bastığımda hararet göstergesi en üste vuruyor.Düğmeden elimi çektiğinde,tekrar normale yavaş yavaş düşüyor,neden böyle,anlamadım,gitti.

    Genelde resimde en alttan 4.çizgide sabit duruyor.Sıkışık trafikte gösterge yükseliyor ve tam resimdeki yerde fan açıyor.Çekişte düşme falanda yok.Toplamda 2 ustaya gösterdim ve ustalar 2 ayrı müşürün olduğun ve durumun normal dedi.Ya da uğraşmak istemedi. Sizce durum normal mi ? Araç bazen erken,bazende geç fan açıyor.Bu durum motora herhangi bir zarar verir mi ? Araç 98 1.4 clio 1

     206 hararet gösterge problemi..




  • Oto elektrikcisine gidip hareret bazen tavan yapıyor dedim . Konuyu anlattım. Gösterge tavan yapıyor .Bende aracı stop edip akü başlığını çıkarıp tekrar takınca normale dönüyor dedim. usta bunun sorunu beyinde dedi. çünkü sen kutup başlığını çıkarıp takınca resetliyor bu yüzden sorun beynin de dedi. yani muşur ve ya kablolar dan değil. şimdi beyin de ne gibi bi surun oluşabilir.
    SAYGILAR.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenon_06

    Bende de buna benzer bir problem var.Hararet göstergesi motor sıcaklığını doğru gösteriyor.İlk çalıştırmada en altta,zamanla motor ısındıkça,sesinden ve aracın gidişinden anlıyorum...göstergede artıyor.Yani gösterge sıcaklığı doğru gösteriyor.Lakin aracın 2 adet cam açma-kapama düğmesine bastığımda hararet göstergesi en üste vuruyor.Düğmeden elimi çektiğinde,tekrar normale yavaş yavaş düşüyor,neden böyle,anlamadım,gitti.

    Genelde resimde en alttan 4.çizgide sabit duruyor.Sıkışık trafikte gösterge yükseliyor ve tam resimdeki yerde fan açıyor.Çekişte düşme falanda yok.Toplamda 2 ustaya gösterdim ve ustalar 2 ayrı müşürün olduğun ve durumun normal dedi.Ya da uğraşmak istemedi. Sizce durum normal mi ? Araç bazen erken,bazende geç fan açıyor.Bu durum motora herhangi bir zarar verir mi ? Araç 98 1.4 clio 1

     206 hararet gösterge problemi..

    Alıntıları Göster
    aynen benimde 206 böyle yapıyor 1veya 2 fiteste gittiğimde aynı resimdeki gibi kırmızıya yaklaşıyor sonra hızlanınca düşmeye başlıyor.acaba 2001 modellerde kronikmidir nedir anlamadım gitti. 110 normal diyorlar.iyide su 100 de kaynıyor zaten bu 110 fazla olmuyormu. bu olay motorun ömrünü kısaltır. valla çözüm bulamadım anlayanda yok.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.