Şimdi Ara

3-6-8 silindire ve açılı konuma sahip motorlardan güzel ses çıkması.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
1
Favori
884
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sıralı ve açılı 6 v6 v8 gibi motorlardan güzel ses çıkmasının teknik izahı nedir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FreudeAmFahren -- 15 Kasım 2016; 11:53:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Ses kaynaklari yani silindirlerin birbirinden fark edilir derece de farkli konumlandirilmasi, bunun sonucu olarak farkli frekanstaki seslerin farkli yonlerden gelmesi ve insan kulaginda stereo efekti olusturmasi bu sesin guzel gelmesinin bir sebebidir.



    Sirali dizilime sahip 4 silindir bir motorda silkndirler insan kulaginin algilayamayacagi kadar kucuk mesafelerle yerlestirildigi ve noktasal olarak ses kaynaklarinin birbirine buladar yakin olmasi ve sesin 2 silindir 2 silindir olarak beyinde ayni noktadan gelen homojen bir ses olmasindan siradan hissedilir.



    V tipi motorlarda ise motorun sag ve sol kisimdan gelen sesler ayri ayri hissedilir, boxer motorun da sesisin kulaga hos gelmesi bundandir sanirim.



    Not: Muhendis degilim, anadolu lisesi mezunu, mimarlik ogrencisiyim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim rapid de gaza bastin mi aniden amerikanvari ses cikariyor gercekten kulaga hos geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bir soru. Teknik açıklamasını ben de merak ediyorum. Yalnız şahsen bence en güzel ses atmosferik, 6 lt ve üstü V12'lerden çıkıyor. Senfoni gibi adeta. Hatta bunların da kendi aralarında ciddi farklar var. Ferrari ve benzeri süper sporların daha tiz bir sesi var. Benim favorim Aston Martin atmosferik V12'ler. Çok daha maskülen, bas hatta bariton bir homurdanma ve kükremeleri var. Turbo olmalarına rağmen Aston Martin DB11 ve Mercedes S Coupe AMG 65'lerin sesleri de harika. Ferrari, Lamborghini vs sesleri vücut çalışmış, herkes bana baksın diye kotun üzerine tişört giymemiş gençler gibi. Aston'lar ise aynı kaslara sahip ama ipekten takım elbisesinin altında gizli tutan 40'lı yaşlarda olgun centilmenler gibi.:)

    Aston Martin Vantage:

    https://www.youtube.com/watch?v=p76Vu9j3QHk

    Aston Martin DB11:

    https://www.youtube.com/watch?v=DLb-h1TOJlA

    Mercedes S Coupe AMG 65:

    https://www.youtube.com/watch?v=p64xTj4wN3o




  • 1.0 Hyundai i10 nun sesi hiçbir şeyde yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Belki şundan da olabilir.

    4 silindir üzeri araçlarda 1 silindirin güç döngüsü tam bitmeden diğer silindir ateşleniyor ve diğer silindirin de güç döngüsü başlıyor.

    3 silindirde de tam tersi güç döngüsü arası boşluk var.

    4 te bunlar yok.

    Ancak 4 silindirli boxer da güzel ses çıkarıyorsa bu tez çürür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acc04 -- 15 Kasım 2016; 12:29:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acc04

    Belki şundan da olabilir.

    4 silindir üzeri araçlarda 1 silindirin güç döngüsü tam bitmeden diğer silindir ateşleniyor ve diğer silindirin de güç döngüsü başlıyor.

    3 silindirde de tam tersi güç döngüsü arası boşluk var.

    4 te bunlar yok.

    Ancak 4 silindirli boxer da güzel ses çıkarıyorsa bu tez çürür.



    4 silindirde de durum ayni degil mi? Sonucta 4 silindir ayni vakitte ayni konumda ve surecte olmuyor. 2-2 birlikte calisiyorlar saniyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ahh güzel vatandaşım...

    1000 -1200 -1400 cc otomobilde ses güzel çıkar diyoruz..

    konuya 66 kişi bakmış.6 kişi cevap yazmış..onlar da fındık motor..

    daha henüz 6-8 silindirli otomobili olup da yazan yok..demek ki memlekette 6-8 silindirli araca sahip kişi sayısı %1 bile değil..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    ahh güzel vatandaşım...

    1000 -1200 -1400 cc otomobilde ses güzel çıkar diyoruz..

    konuya 66 kişi bakmış.6 kişi cevap yazmış..onlar da fındık motor..

    daha henüz 6-8 silindirli otomobili olup da yazan yok..demek ki memlekette 6-8 silindirli araca sahip kişi sayısı %1 bile değil..


    Bendeki 6 silindirli :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_


    quote:

    Orijinalden alıntı: acc04

    Belki şundan da olabilir.

    4 silindir üzeri araçlarda 1 silindirin güç döngüsü tam bitmeden diğer silindir ateşleniyor ve diğer silindirin de güç döngüsü başlıyor.

    3 silindirde de tam tersi güç döngüsü arası boşluk var.

    4 te bunlar yok.

    Ancak 4 silindirli boxer da güzel ses çıkarıyorsa bu tez çürür.



    4 silindirde de durum ayni degil mi? Sonucta 4 silindir ayni vakitte ayni konumda ve surecte olmuyor. 2-2 birlikte calisiyorlar saniyorum.

    otomobil motorları 4 çevrimdir.
    emme, sıkıştırma, itme(patlama) ve egzost.

    silindir sayısı da 4 olunca krankın döndürülme momemti her seferinde tek bir silindir tarafından gerçekleştiriliyor.

    ancak 4'ün üstü veya 4'ün altı silindir sayılı motorlarda bu durum değişiyor. Boxer, Düz sıra, V veya W farketmeksizin. Belki bu durum etkili olabilir. Sadece fikir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acc04 -- 15 Kasım 2016; 13:30:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    ahh güzel vatandaşım...

    1000 -1200 -1400 cc otomobilde ses güzel çıkar diyoruz..

    konuya 66 kişi bakmış.6 kişi cevap yazmış..onlar da fındık motor..

    daha henüz 6-8 silindirli otomobili olup da yazan yok..demek ki memlekette 6-8 silindirli araca sahip kişi sayısı %1 bile değil..


    İlla bu motorlu araçlara sahip olunmak mı gerekiyor teknik bilgi sahibi olmak için.

    Yok mu hiç otomotiv okuyan makina mühendisi olup motor üzerine kitaplar dergiler okuyan yada ne bileyim bu konulara hobisi olup hakim olan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Makine Mühendisliği öğrencisiyim konu tam vize dönemine denk geldi :) sınava giderken aklımda kalanları yazayım bari otobüste :) Üstte arkadaşın yazdığı zamanlama farklarının yanında krankın ve silindir açılarının, kullanılan motor bloğu aralığının, motorun sıkıştırma oranı, ateşleme gecikme oranının, ateşleme sisteminin, supercharger, turbo ya da atmosferik olma durumuna, emme gücüne, egsoz çıkışı gücüne kadar her şey motor sesini etkiler. Bunları tek tek incelemek lazım.

    Mesela Subaru BRZ boxer motora sahip bir keyif/spor otomobilidir ancak motor boxer olduğu için stereo etkisi olmasına rağmen çok sessizdir bunun önüne geçmek için emiş sesini hava filtresinden alıp amplife ederek o havayı sürücü kabinine gönderir bu sayede efsane brz motor sesi ortaya çıkıyor.



    Ya da V8 motorlar iki çeşit kranka sahiptirler crossplane ya da flatplane bu motorların ateşleme düzenleri tamamen farklıdır ve sesleri de crossplane krank daha düzgün ses çıkartır ve binek araçlar tercih eder, flatplaneler ise daha çok amerikan sesi verirler şu an tam tersi de olabilir hatırlamıyorum :)



    Daha sonra uzun uzun karbüratör, mpi, gdi ses farklarını yazabilirim :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst

    Makine Mühendisliği öğrencisiyim konu tam vize dönemine denk geldi :) sınava giderken aklımda kalanları yazayım bari otobüste :) Üstte arkadaşın yazdığı zamanlama farklarının yanında krankın ve silindir açılarının, kullanılan motor bloğu aralığının, motorun sıkıştırma oranı, ateşleme gecikme oranının, ateşleme sisteminin, supercharger, turbo ya da atmosferik olma durumuna, emme gücüne, egsoz çıkışı gücüne kadar her şey motor sesini etkiler. Bunları tek tek incelemek lazım.

    Mesela Subaru BRZ boxer motora sahip bir keyif/spor otomobilidir ancak motor boxer olduğu için stereo etkisi olmasına rağmen çok sessizdir bunun önüne geçmek için emiş sesini hava filtresinden alıp amplife ederek o havayı sürücü kabinine gönderir bu sayede efsane brz motor sesi ortaya çıkıyor.



    Ya da V8 motorlar iki çeşit kranka sahiptirler crossplane ya da flatplane bu motorların ateşleme düzenleri tamamen farklıdır ve sesleri de crossplane krank daha düzgün ses çıkartır ve binek araçlar tercih eder, flatplaneler ise daha çok amerikan sesi verirler şu an tam tersi de olabilir hatırlamıyorum :)



    Daha sonra uzun uzun karbüratör, mpi, gdi ses farklarını yazabilirim :)

    Fourier serilerini kullanarak bu ses dalgalarını grafiğe dökebiliriz değil mi hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • _Emir kullanıcısına yanıt
    Hocam F1 deki telemetri ve lexus LFA üzerinde Yamaha'nın ses mühendislerinin çalışması başka türlü bu kadar basit çalışması Fourier olmadan olmazdı sanırım :) Gerçi Fourier üç boyutu basitleştirme demek oluyor :) yüksek işlem gücüne sahip süper bilgisayarlar yardımıyla daha kesin sonuçlar da alınıyor.
    Sonradan Edit; rezonans ve gürültü kaynağı için baya kullanışlı olabiliyor tabi :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrmst -- 15 Kasım 2016; 14:39:43 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren


    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    ahh güzel vatandaşım...

    1000 -1200 -1400 cc otomobilde ses güzel çıkar diyoruz..

    konuya 66 kişi bakmış.6 kişi cevap yazmış..onlar da fındık motor..

    daha henüz 6-8 silindirli otomobili olup da yazan yok..demek ki memlekette 6-8 silindirli araca sahip kişi sayısı %1 bile değil..


    İlla bu motorlu araçlara sahip olunmak mı gerekiyor teknik bilgi sahibi olmak için.

    Yok mu hiç otomotiv okuyan makina mühendisi olup motor üzerine kitaplar dergiler okuyan yada ne bileyim bu konulara hobisi olup hakim olan.

    Ironiyi anlamadın heralde hocam.
    V8 parasına fındık motora binen milletiz demek istedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34


    quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren


    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    ahh güzel vatandaşım...

    1000 -1200 -1400 cc otomobilde ses güzel çıkar diyoruz..

    konuya 66 kişi bakmış.6 kişi cevap yazmış..onlar da fındık motor..

    daha henüz 6-8 silindirli otomobili olup da yazan yok..demek ki memlekette 6-8 silindirli araca sahip kişi sayısı %1 bile değil..


    İlla bu motorlu araçlara sahip olunmak mı gerekiyor teknik bilgi sahibi olmak için.

    Yok mu hiç otomotiv okuyan makina mühendisi olup motor üzerine kitaplar dergiler okuyan yada ne bileyim bu konulara hobisi olup hakim olan.

    Ironiyi anlamadın heralde hocam.
    V8 parasına fındık motora binen milletiz demek istedim.

    V6, V8, I6, I5 temiz araçlar var.

    20 bin tl den 65 bin tl ye geniş bir yelpazede hatta.

    Ha bir de sıfır takıntısı olmayacak. ☺

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acc04


    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34


    quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren


    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    ahh güzel vatandaşım...

    1000 -1200 -1400 cc otomobilde ses güzel çıkar diyoruz..

    konuya 66 kişi bakmış.6 kişi cevap yazmış..onlar da fındık motor..

    daha henüz 6-8 silindirli otomobili olup da yazan yok..demek ki memlekette 6-8 silindirli araca sahip kişi sayısı %1 bile değil..


    İlla bu motorlu araçlara sahip olunmak mı gerekiyor teknik bilgi sahibi olmak için.

    Yok mu hiç otomotiv okuyan makina mühendisi olup motor üzerine kitaplar dergiler okuyan yada ne bileyim bu konulara hobisi olup hakim olan.

    Ironiyi anlamadın heralde hocam.
    V8 parasına fındık motora binen milletiz demek istedim.

    V6, V8, I6, I5 temiz araçlar var.

    20 bin tl den 65 bin tl ye geniş bir yelpazede hatta.

    Ha bir de sıfır takıntısı olmayacak. ☺

    Bizim millette sıfır takıntısı nin hası var.
    Aç kalır ama yine sıfır arabaya biner.

    Boya olayine girmiyorum Bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 3 silindirde kükreme değil ama hırlama geliyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim Honda civic vtec2 de ses tatminkar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BEYAZ PASSATLI PRENS -- 19 Kasım 2016; 19:46:22 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen malum sitede gördum
    Honda Legend 3.0 V6.
    200 küsür km de
    22 bin tl.

    Rahat 20 ye alinir gibi.

    Araçta icten ve dıştan çok temiz görünüyordu.

    6 aylik mtv 300 küsür.

    Kimse 3lt 6 silindir arabaya param yok binemiyorum demesin.

    LPG siz di. 5 bin tl ye en kaliteli prins taktırsan öyle çokta yakmaz.

    Honda Legend TR de pek bilinmez ama Honda'nın amiral gemisidir. Mercedes'in S 'i gibidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acc04 -- 19 Kasım 2016; 20:02:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.