Şimdi Ara

3 silindir motor sarsıntısı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
13.772
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, geçen gün 2017 1.0 tsi dsg polo araç aldım. Araba çalışırken rölantide kaputu açıp motora baktığım zaman motorun sarsıntılı çalıştığını farkettim. 3 silindir bir motor için sarsıntı normal midir? Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    3 Silindirli Motorların Sarsıntısı

    3 silindirli motorlar, günümüzde yakıt verimliliği ve düşük emisyonları ile araçlarda giderek daha popüler hale geliyor. Ancak bazı durumlarda, bu motorlar sarsıntı yaşayabilir.

    3 Silindirli Motorların Titreşim Nedenleri

    • Dengesiz Piston Hareketi: 3 silindirli motorlarda pistonlar eşit aralıklarla hareket etmez, bu da dengesizliğe neden olabilir.
    • Yanma Süreçleri: 3 silindirli motorlarda daha az silindir olduğundan, yanma süreçleri daha düzensiz olabilir.
    • Motor Montajı: Motorun araç şasisine montajı, titreşim seviyelerini etkileyebilir.

    1.0 TSi Motor Titremesi

    Volkswagen'in 1.0 TSi motoru, yaygın olarak 3 silindirli motor titreşim sorunlarıyla ilişkilendirilir. Bu titreşim, özellikle rölanti ve düşük hızlarda fark edilebilir.

    3 Silindirli Motor Sorunları

    3 silindirli motorlardaki titreşim, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli sorunlara yol açabilir:

    • Sürücü Rahatsızlığı: Titreşim, sürücülerin ve yolcuların rahatsız olmasına neden olabilir.
    • Parça Aşınması: Uzun süreli titreşim, motor parçalarının zamanından önce aşınmasına neden olabilir.
    • Düşük Performans: Titreşim, motorun performansını olumsuz etkileyebilir.

    3 Silindirli Motor Yorumları

    3 silindirli motorlar hakkındaki yorumlar genellikle bölünmüş durumda. Bazı sürücüler, bu motorların yakıt verimliliğini ve çevresel faydalarını övüyor. Diğerleri ise titreşim sorunlarından şikayet ediyor.

    Araç 3 Piston Çalışıyor

    Araç 3 silindirle çalışıyorsa, muhtemelen bir arıza var demektir. Bu durumda, aracın bir tamirci tarafından kontrol edilmesi önerilir.

    3 silindirli motorların titreşim sorunlarını azaltmak için çeşitli önlemler alınabilir. Bunlar arasında krank mili dengeleyiciler, çift kütleli volanlar ve titreşimi emen motor montajları yer alır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 3 silindirli 0.9 tce var saat gibi calışıyor. sarsıntı yok. sarsıntılı calışma olayı eski 1.0 60bg araclarda vardı. yeni teknolojilerle sarsıntıyı büyük ölçüde azalttılar.
  • Start stop devrede degil iken bazi araclari uc silindirli uniteleri gorece daha fazla sarsiliyor.Vw nin 1.0 ida bunlardan biri.Cift sayi silindire sahip yani 4 ve fazlasi gibi bir sukunet beklemeyin.
  • Sarsinti normal yine de yataklara baktirin isterseniz
  • arkadaşın 1.2 tsi polusu var onun motorda tık yok. Benim 1.0 tsi son teknoloji motor titriyor, torku 175 Nm, 95 hp bundan olabilir mi acaba? Bu gücü üretmek için biraz sarsıntılı çalışıyor olabilir mi ?
  • VW'nin 1.0'ı hafif sarsıntılı. Bunu tamamen elimine etmenin, yani motoru tam dengeye getirmenin hem olumlu hem olumsuz tarafları var, çok teknik bir konu. B38 3 silindir BMW motorunda da rolanti sarsıntısını görünce şaşırmıştım ama kulakların özel dizaynı pek içeriye yansıtmıyor vibrasyonu. Hatta BMW'de sürüşe geçildi mi neredeyse hiç sarsıntı yok, 4 silindir motorlardan daha yumuşak. VW'de hem Polo'da hemde Golfte sürüşte de belli devir aralıkların hafif vibrasyon anlaşılıyor, ancak motorlar çok rahat devirleniyor ki önemli bir avantaj bu.





  • Olur öyle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    VW'nin 1.0'ı hafif sarsıntılı. Bunu tamamen elimine etmenin, yani motoru tam dengeye getirmenin hem olumlu hem olumsuz tarafları var, çok teknik bir konu. B38 3 silindir BMW motorunda da rolanti sarsıntısını görünce şaşırmıştım ama kulakların özel dizaynı pek içeriye yansıtmıyor vibrasyonu. Hatta BMW'de sürüşe geçildi mi neredeyse hiç sarsıntı yok, 4 silindir motorlardan daha yumuşak. VW'de hem Polo'da hemde Golfte sürüşte de belli devir aralıkların hafif vibrasyon anlaşılıyor, ancak motorlar çok rahat devirleniyor ki önemli bir avantaj bu.

    Çok teşekkür ederim, polosu olan bi arkadaş da video paylaşırsa tadından yenmez :)




  • sihirbazzz kullanıcısına yanıt
    Babamın araç 1.0 mpi 75 , amcamın 1.0 tsi 95bg .
    2 sinde de var bu rölantideki sarsıntı . Aslında çok fazla değil , kullanıcısından başkası farketmez..
  • Sanırım Pug harici diğerleri bayağı fark ettiriyor sarsıntıyı.
  • Silindir azaldıkca sarsıntı artar
    V 12 motora veya v8 motorun üzerine bardakta su koy oynamaz.

    Motordaki her parcanın balansı vardır ve belirli töleransdan gecer, sıfıra sıfır çalışmazlar.
    Özellikle 3 silindirli krankın töleransı fazladır zor balansa gelir.

    Milimalde olsa farklı pololarda titresim azdır veya fazladır. Sonuc itibariyle titreme normal.

    Arkadasın dediği gibi motor takozu emenildiği kadar emer.
    Zamanla motor takozu aşınır .
    Zaten bu alınmayı arastırmışlardır 5-7 yılı baz alıp motoru teste sokmuşlardır.
  • 1.0 tsi'da sarsıntı yok gibi birşey siz birde benim 1.0 vvti yarisi görseniz ilk aldığım gün sanayiye götürdüm.
    Cevap şu, aynı motorlu en az 10 kişi motorda sıkıntı mı var diye geldi bana dedi tamirci, sarsıntının normal olduğunu 3 silindir bu araç yapacak birşey yok dedi.
  • Arkadaşta 3 silibdirli dizel vardı.araba çok titriyor ve sesliydi.3 silindir yerine küçük 4 silindirli neden yapmazlarki
  • toyota yaris'im vardı 2016 model 1.0 life. 3 silindir idi ve özellikle rölantide soğuk motorda zangır zangır sallanıyordu... ısınınca kesiyordu tabi...
  • 3 silindir motor araba alınır mı 3. Dünya ülkelerine yolladıkları makine işte ne bekliyorsun
  • Tek varis kullanıcısına yanıt
    Ne alakası var ya.3 silindir önyargısı nedir böyle.Bu kafa eskiden 2000 motor altı alınmaz diye bakıp yeni nesil 1.6 lara binince uçak muamelesi gösteren kafa.Şu eski kafalılığı bırakın da yeni teknolojiye ayak uydurun biraz.
  • 218i coupe var 3 silindir motor. Allah belasini versin start stoptayken bir motor calisiyor sanarsin 4-5 litre v8 var kaputun altinda. En son oyle titresimi c63 amg’de gormustum o derece :D
  • seat 1.2 64 beygir 3silindir. cok titretmezdi ama spor araba gibi ses cikarirdi
  • Arkadaşımda tsi olmayan 1.2 polo vardı 3 silindir gayet stabildi ama kaputu açıpta dikkat etmedim
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.