Şimdi Ara

35000TL bütçeli düşük yakıt tüketimi otomatik vites sıfır Otomobil tavsiyesi!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
1
Favori
9.128
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. 35000TL ye kadar bütçem var. Eşimle birlikte kullanacağım için otomotik vites istiyorum. Yakıt tüketimi açısından dizel istiyorum fakat onlar da pahalı oluyor ve otomatik viteslerde sıkıntı yaşatabiliyor.

    Daha düne kadar Auris almayı planlıyordum fakat otomatik M/M denilen şanzıman sıkıntı çıkartıyormuş.

    Polo almayı düşünüyorum onun içinde fiyatı çok diyorlar. Dizel almaktan vazgeçebilirim eğer yakıt tüketimi çok yoksa.

    Yeni POLO 1.4 lt 85 hp Tiptr. DSG 35.200 TL gözüküyor sitesinde. Peşin alacağım için biraz aşağı düşse 34.000 TL civarı alabilir miyim? Yakıt tüketimi de fena gözükmüyor.

    Yeni Seat IBIZA 1.6 lt 105 hp DSG Reference 32.500

    Yeni Seat IBIZA 1.6 lt 105 hp DSG Elegance 34.100


    Seat da kafamı kurcalıyor. Otomatik şanzımanı sorun çıkarmayan bir araba istiyorum. Performans canavarı olmasına gerek yok. Başımızı ağrıtmasın, nispeten az yakıt tüketsin yeter :)

    Var mı önerisi olan?

    Teşekkürler.







  • fıat punto evo 1.4 105 hp multiair motora da bir bakmalısın tüketim değerleri gerçekten çok iyi ayrıca dualogıc şanzıman seçenekleri de var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    fıat punto evo 1.4 105 hp multiair motora da bir bakmalısın tüketim değerleri gerçekten çok iyi ayrıca dualogıc şanzıman seçenekleri de var
    Öneri için teşekkürler ykaya1983. Hemen bakıyorum o modele de. Fakat benim korkum dualogıc şanzıman da sıkıntı var mı? DSG bu açıdan istiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyratlee

    Öneri için teşekkürler ykaya1983. Hemen bakıyorum o modele de. Fakat benim korkum dualogıc şanzıman da sıkıntı var mı? DSG bu açıdan istiyorum.

    Alıntıları Göster
    jazz a bakabilirsin i-shift çok kullanışlı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shamanmuratcan

    jazz a bakabilirsin i-shift çok kullanışlı

    Alıntıları Göster
    shamanmuratcan jazz olabilir. Babamlarda 2008 model Civic var. Otomatik vites. Çok da memnunlar. Ben de çok kullandım, güzel araç. Seçeneklerim arasına ekledim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyratlee

    shamanmuratcan jazz olabilir. Babamlarda 2008 model Civic var. Otomatik vites. Çok da memnunlar. Ben de çok kullandım, güzel araç. Seçeneklerim arasına ekledim.

    Alıntıları Göster
    Bencede o fiyata az yakan otomatik olarak Jazz a bakın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FinalVerdict93

    Bencede o fiyata az yakan otomatik olarak Jazz a bakın.

    Alıntıları Göster
    Tam otomatik vites olsaymış keşke i-shift yerine. Yokuşta kaçırmalar oluyormuş veya 2 saniye falan kendine gelemiyormuş şanzıman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyratlee

    Tam otomatik vites olsaymış keşke i-shift yerine. Yokuşta kaçırmalar oluyormuş veya 2 saniye falan kendine gelemiyormuş şanzıman.

    Alıntıları Göster
    honda jazz daki hil-holder e rağmen mi yokuşta kayıyormuş?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eIgHt

    honda jazz daki hil-holder e rağmen mi yokuşta kayıyormuş?


    Evet,


    quote:

    Orijinalden alıntı: kambera

    2005'te CVT şanzımanlı iken alacaktım; güzel bir ikinci el Scenic çıktığı için almadım. 2008 sonu arabayı değiştirmek istediğimde yeni Jazz'ın çıktığını duydum; ama CVT yerine i-shift geliyor denilmekteydi. Formlarda vs. okudum başarılı deniliyordu ama bir yerde birisi düz vites alsanız daha iyi edersiniz yazmıştı; çok doğru imiş. Ancak
    eşim dolayısıyla otomatik almak zorundaydım.

    Daha önceki senelerde easytronic denilen Opel saçmalığnı denemiştim; o günden bugüne çok şey değişti diyorlardı; başarılı diyorlardı. Test de ettim; başarılı idi; easytronic gibi zıplatmıyordu. Hem az yakıp hem otomatik olabiliyordu falan...

    2009 şubat'ta en donanımlı i-shift jazz aldım. Dizayn süper, donanım süper. Ancak i-shift, Konya ovasında kullanacaksanız süper bir sistem. Bu şanzumanı çalışıyor diye piyasaya süren arkadaşları işten atmalılar. Ya da bu adamlar bizi denek olarak kullanıyorlar. Kaç kez yokuşta kalkarken korna yedim arkadan; resmen şanzumanın üyanması 2 saniye sürüyor. Yavaşlayınca manuel olarak 1. vitese geçmek isteyince de iyice hızın düşmesini bekliyor; bir şekilde şanzımanı koruyor. Temel olarak başarısız ve bozuk bir sistem; başka türlü düşünen kendini kandırıyordur. 20 senelik araba kullanıcısıyım; lada Samara'dan yüksek hacimli amerikan otomobillerine kadar çok farklı otomobiller kullandım. Bu aleti en kısa sürede elden çıkarıp tam otomatiğe geçeceğim.

    Ayrıca broşürdekinden farklı bir lastik vardı arabamda; şans eseri sonradan farkettim. 185 olması gereken taban 175 idi ve de daha yanağı kalın bir lastik konmuştu. Telefonla ulaştığım Honda Çiftkurtlar ve de email ile ulaştığım Honda Türkiye broşürün altındaki "Honda teknik değerleri değiştirebilir" şeklindeki küçük fontlu yazıya sığındılar. Bu majör bir değişiklik, o zaman bana 1.4 yerin 1.2 motor verip broşürdekileri değiştirebiliyoruz falan diyebilirler, zırvalık. Hatta Honda Türkiye'den beni arayan otomobil bilgisi çok derin bir bayan, daha dar tabanlı ve daha geniş yanaklı lastiğin daha iyi yol tuttuğu konusunda beni ikna etmeye çalıştı. Honda Japonya'ya yazacaktım ama üşendim. Honda'dan genel olarak vaz geçtim çünkü...

    Otomatik kliması otomatik falan değil. Eski Scenic'te bir değere sabitlediğimde tüm içerisi aynı sıcaklıkta kalıyordu. Bu jazz'ı ilk aldığımda bir uzun yol yaptık; gece arka koltuktakilerin ısınması için manuel kullanmamız gerekti.

    Kamber AYDIN


    http://forum.donanimhaber.com/m_35377225/mpage_2/key_/tm.htm#msglink_36823554



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guyratlee -- 14 Nisan 2010; 19:51:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyratlee

    Öneri için teşekkürler ykaya1983. Hemen bakıyorum o modele de. Fakat benim korkum dualogıc şanzıman da sıkıntı var mı? DSG bu açıdan istiyorum.

    Şu an kullandığım araç dualogic. Ben de çok araştırıp aldım,kesinlikle sorunsuz bir şanzıman (ama sonuçda her şanzımanda problem olabilir). Bir kaç kişide ufak tefek sıkıntılar olup yeni yazılım yüklemeyle düzeldiğini biliyorum. Özellikle yanlışlıkla hem gaz hem frene aynı anda basılırsa kesinlikle aracın kilitlendiği ve servisin şart olduğunu biliyorumTek sorunu vites geçişlerini düşük hızlarda hissettirmesi. Tek kavramalı sistemdir. Fiat da 2-3 yıl içinde çift kavramalı şanzımanı getirecek. Test etmenizi, almaya karar verirseniz muhakkak hillholder ile kombine etmenizi öneririm. Her türlü sorunuzu bana sorabilirsiniz.

    Ya madem böyle bir konu açtınız devam edelim: MMT ile internette sıkıntı dolu bilgiler var. Sorunsuz kullananlar da olabilir tabii. Ama ben de araştırıp test te etim uzak durmaya karar verdim.Bu konuda bana katılmayan arkadaşlar Toyotanın neden tekrar 4 ileri tam otomatil şanzımana döndüğünü de bi zahmet bize açıklayıversinler.
    Focus CVT nin üretimi dordu. Yeni nesil Focus (Focus III) powershift denilen VW in DSG si muadili bir şanzımanla geliyor. Güzel olacağını düşünüyorum. Fiesta da kullanırlarsa Fiesta direk benim de perspektifim içine girecek (dizele falan koyarsa).
    Opel de durum ne. Yeni astrada yeni bir şanzıman var. (Active select miydi unuttum şimdi?) Hiç bilgim yok ama easytroniğin yerine çıktı heralde iyidir.Corsa da ki easytronic idare eder. Corsada bir de tam otomatik seçenek var(benzinde).

    Heralde geriye bir de DSG kaldı. Hiç deneyimim yok. İnternetten araştırdım. Sıkıntı yaşayanlar var. Kuş sesi çıkaran mı, şangır şangır öten mi ne arasanız mevcut. Bu şanzımanı biraz sesli kullanmanın normal olduğunu söyleyenbler de mevcut. Ama belki de durum şöyledir: Çok fazla kullanan vardır,tek tük sorunlar oluyordur,biz de onları biliyoruzdur. Yani bu kadar problem belki her markada vardır. Şu an piyasadaki en güzel şanzıman olduğunu teorik olarak kabul ediyorum. Yanlız benim anlamadığım bu yeni nesil şanzımanlar 2 neden çıktı diye biliyorum: Tam otomatiğe göre az yaksın ve masrafı ağır olmasın. Şanzımanın ederi aracın ederinin % 50-60 ı kadar olmasın diye. Bu DSG nin 17000 TL lik maliyeti (lütfen eğer yanlışsa bir VW yetkilisi çıksın ve bizi yalanlasın (biz de internet duyumnlarımıza göre hareket ediyoruz) biz de doğrusunu öğrenelim) söylentisi, ve VW in eğer DSG araç garantideyken bozulursa basit bir parça değişimi ile sorunu düzeltmesi ama garanti bitince 17000 TL rica etmesi (bu kişileri görmedim, internette(3. defa söylüyorum) yazıyo) ihtimali, garanti bitince distrubitor firmanın bana ne kadar sahip çıkacağını tartıp DSG ile ilgili kararımı verdim. Siz de kendi kararınızı verirsiniz umarım. Sizin ve benim gibi otomatik-tiptronik şanzıman arayanlara Allah kolaylık versin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doritoch

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyratlee

    Öneri için teşekkürler ykaya1983. Hemen bakıyorum o modele de. Fakat benim korkum dualogıc şanzıman da sıkıntı var mı? DSG bu açıdan istiyorum.

    Şu an kullandığım araç dualogic. Ben de çok araştırıp aldım,kesinlikle sorunsuz bir şanzıman (ama sonuçda her şanzımanda problem olabilir). Bir kaç kişide ufak tefek sıkıntılar olup yeni yazılım yüklemeyle düzeldiğini biliyorum. Özellikle yanlışlıkla hem gaz hem frene aynı anda basılırsa kesinlikle aracın kilitlendiği ve servisin şart olduğunu biliyorumTek sorunu vites geçişlerini düşük hızlarda hissettirmesi. Tek kavramalı sistemdir. Fiat da 2-3 yıl içinde çift kavramalı şanzımanı getirecek. Test etmenizi, almaya karar verirseniz muhakkak hillholder ile kombine etmenizi öneririm. Her türlü sorunuzu bana sorabilirsiniz.

    Ya madem böyle bir konu açtınız devam edelim: MMT ile internette sıkıntı dolu bilgiler var. Sorunsuz kullananlar da olabilir tabii. Ama ben de araştırıp test te etim uzak durmaya karar verdim.Bu konuda bana katılmayan arkadaşlar Toyotanın neden tekrar 4 ileri tam otomatil şanzımana döndüğünü de bi zahmet bize açıklayıversinler.
    Focus CVT nin üretimi dordu. Yeni nesil Focus (Focus III) powershift denilen VW in DSG si muadili bir şanzımanla geliyor. Güzel olacağını düşünüyorum. Fiesta da kullanırlarsa Fiesta direk benim de perspektifim içine girecek (dizele falan koyarsa).
    Opel de durum ne. Yeni astrada yeni bir şanzıman var. (Active select miydi unuttum şimdi?) Hiç bilgim yok ama easytroniğin yerine çıktı heralde iyidir.Corsa da ki easytronic idare eder. Corsada bir de tam otomatik seçenek var(benzinde).

    Heralde geriye bir de DSG kaldı. Hiç deneyimim yok. İnternetten araştırdım. Sıkıntı yaşayanlar var. Kuş sesi çıkaran mı, şangır şangır öten mi ne arasanız mevcut. Bu şanzımanı biraz sesli kullanmanın normal olduğunu söyleyenbler de mevcut. Ama belki de durum şöyledir: Çok fazla kullanan vardır,tek tük sorunlar oluyordur,biz de onları biliyoruzdur. Yani bu kadar problem belki her markada vardır. Şu an piyasadaki en güzel şanzıman olduğunu teorik olarak kabul ediyorum. Yanlız benim anlamadığım bu yeni nesil şanzımanlar 2 neden çıktı diye biliyorum: Tam otomatiğe göre az yaksın ve masrafı ağır olmasın. Şanzımanın ederi aracın ederinin % 50-60 ı kadar olmasın diye. Bu DSG nin 17000 TL lik maliyeti (lütfen eğer yanlışsa bir VW yetkilisi çıksın ve bizi yalanlasın (biz de internet duyumnlarımıza göre hareket ediyoruz) biz de doğrusunu öğrenelim) söylentisi, ve VW in eğer DSG araç garantideyken bozulursa basit bir parça değişimi ile sorunu düzeltmesi ama garanti bitince 17000 TL rica etmesi (bu kişileri görmedim, internette(3. defa söylüyorum) yazıyo) ihtimali, garanti bitince distrubitor firmanın bana ne kadar sahip çıkacağını tartıp DSG ile ilgili kararımı verdim. Siz de kendi kararınızı verirsiniz umarım. Sizin ve benim gibi otomatik-tiptronik şanzıman arayanlara Allah kolaylık versin.

    Alıntıları Göster
    Güzel bir bilgi paylaşımı olmuş. Bende otomatik-triptonik vitesli sıfır max35000 tl civarı araç arıyorum.Bu durumda Opel corsa enjoy111. yıl easy tronic mi ,Seat ibiza sc sporty 1.6 dsg mi? Honda jazz fun ı-shift mi kullanması daha sorunsuz olur?
    (Toyota yaris multimode u elemeli miyim?)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eIgHt -- 14 Nisan 2010; 20:13:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eIgHt

    Güzel bir bilgi paylaşımı olmuş. Bende otomatik-triptonik vitesli sıfır max35000 tl civarı araç arıyorum.Bu durumda Opel corsa enjoy111. yıl easy tronic mi ,Seat ibiza sc sporty 1.6 dsg mi? Honda jazz fun ı-shift mi kullanması daha sorunsuz olur?
    (Toyota yaris multimode u elemeli miyim?)

    Alıntıları Göster
    Punto evo ya baktım da ,duologic vites diyor o vites dsg yada cvt gibi mi yoksa multi mode easy tronic gibi mi? artısı eksisi nelerdir? Kullanan yada bilen arkadaşların tavsiyeleri nelerdir?
    Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eIgHt -- 14 Nisan 2010; 20:14:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eIgHt

    Güzel bir bilgi paylaşımı olmuş. Bende otomatik-triptonik vitesli sıfır max35000 tl civarı araç arıyorum.Bu durumda Opel corsa enjoy111. yıl easy tronic mi ,Seat ibiza sc sporty 1.6 dsg mi? Honda jazz fun ı-shift mi kullanması daha sorunsuz olur?
    (Toyota yaris multimode u elemeli miyim?)

    Alıntıları Göster
    Valla önce dizel-benzinli diye ayırım yapın bence. Corsa dizelse şehir içinde km de 200 kuruş yakıcak (aynı motoru puntoda kullanıyorum), ibiza bence 10 lt civarı diğerleri en az 8-9 lt yakacak (yani şehiriçinde 300 kuruşdan az olmayacak). Yaris mm da dik yokuşlarda kesin el freniyle kalkılıyo. Ama mm yarisde sorun çıkarıyo mu duymadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doritoch

    Valla önce dizel-benzinli diye ayırım yapın bence. Corsa dizelse şehir içinde km de 200 kuruş yakıcak (aynı motoru puntoda kullanıyorum), ibiza bence 10 lt civarı diğerleri en az 8-9 lt yakacak (yani şehiriçinde 300 kuruşdan az olmayacak). Yaris mm da dik yokuşlarda kesin el freniyle kalkılıyo. Ama mm yarisde sorun çıkarıyo mu duymadım.

    Alıntıları Göster
    yıllık max 10000 km bile yapmadığımızdan dizel lere de fiyat farkı ödemek istmiyorum.Onun yerine daha ekonomik bir motor almak taha mantıklı gibi geldi 1,2-1.4 aralığında,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eIgHt

    yıllık max 10000 km bile yapmadığımızdan dizel lere de fiyat farkı ödemek istmiyorum.Onun yerine daha ekonomik bir motor almak taha mantıklı gibi geldi 1,2-1.4 aralığında,

    Alıntıları Göster
    O zaman ben olsam hiç düşünmem corsa 1.4 otomatik veya Fiesta tam otomatik 1.4 alırdım. (Garantiyi de mümkünse 4 veya 5 yıla, farkını verip çıkarttırırdım.) Jazz ı da kasasını seviyosanız araştırabilirsiniz.
    Not: Polo DSG de olur tabii, ama dediğim gibi garantiyi 4-5 yıla çıkarmak önemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Doritoch -- 14 Nisan 2010; 20:34:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doritoch

    O zaman ben olsam hiç düşünmem corsa 1.4 otomatik veya Fiesta tam otomatik 1.4 alırdım. (Garantiyi de mümkünse 4 veya 5 yıla, farkını verip çıkarttırırdım.) Jazz ı da kasasını seviyosanız araştırabilirsiniz.
    Not: Polo DSG de olur tabii, ama dediğim gibi garantiyi 4-5 yıla çıkarmak önemli.

    Alıntıları Göster
    Corsa da tam otomatik vites olduğunu bilmiyordum. Şimdi ona da bakıyorum. Bu konunun benim gibi birçok kişiye yardım edeceğini düşünüyorum. Tavsiye ve yorumlar güzel gidiyor.

    Yeni Corsa 5 Kapı 1.4 i Twinport Otomatik Şanzıman Essentia C'mon Paketli Kampanyalı Anahtar Teslim (TL) 31.934

    Fiyat Listesi Teknik Özellikleri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guyratlee -- 14 Nisan 2010; 22:17:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyratlee

    Corsa da tam otomatik vites olduğunu bilmiyordum. Şimdi ona da bakıyorum. Bu konunun benim gibi birçok kişiye yardım edeceğini düşünüyorum. Tavsiye ve yorumlar güzel gidiyor.

    Yeni Corsa 5 Kapı 1.4 i Twinport Otomatik Şanzıman Essentia C'mon Paketli Kampanyalı Anahtar Teslim (TL) 31.934

    Fiyat Listesi Teknik Özellikleri

    Alıntıları Göster
    O zaman Opel corsada 1,2 benzinli easytonic 30,600tl ,opel corsa 1.4 tam otomatik 33000tl ve astra clasic 3 hb 1.4 benzinli easytronic 35,000 civarına geliyor.

    Bu durumda easytronic mi ,tam otomatik mi almak daha mantıklı ? Aradaki fiyat farkları da göz önünde bulundurusanız fikrinizi almak istiyorum.Yalnız sadece astra clasicte standart olarak esp ve cbc var. ilk 2 modelde yok. Esp siz easytronic almak yol tutuşunu etkiler mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eIgHt

    O zaman Opel corsada 1,2 benzinli easytonic 30,600tl ,opel corsa 1.4 tam otomatik 33000tl ve astra clasic 3 hb 1.4 benzinli easytronic 35,000 civarına geliyor.

    Bu durumda easytronic mi ,tam otomatik mi almak daha mantıklı ? Aradaki fiyat farkları da göz önünde bulundurusanız fikrinizi almak istiyorum.Yalnız sadece astra clasicte standart olarak esp ve cbc var. ilk 2 modelde yok. Esp siz easytronic almak yol tutuşunu etkiler mi?

    Alıntıları Göster
    Honda Jazz tavsiye ederim ben size eğer benzinli araç düşünüyorsanız.içi oldukça geniş ve malzeme kalitesi iyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eIgHt

    O zaman Opel corsada 1,2 benzinli easytonic 30,600tl ,opel corsa 1.4 tam otomatik 33000tl ve astra clasic 3 hb 1.4 benzinli easytronic 35,000 civarına geliyor.

    Bu durumda easytronic mi ,tam otomatik mi almak daha mantıklı ? Aradaki fiyat farkları da göz önünde bulundurusanız fikrinizi almak istiyorum.Yalnız sadece astra clasicte standart olarak esp ve cbc var. ilk 2 modelde yok. Esp siz easytronic almak yol tutuşunu etkiler mi?



    Easytronic'ten şikayetçi olan çok. Hatta Opelin başka bir sistem geliştirdiğini okumuştum bir yerlerde. Ben tam otomatik düşünüyorum.
  • Merhaba,2 seçenek arasında kaldım.1,4 yakıt tüketimi açısından daha ekonomik ama yokuşlarda kalkışı veya araç sollarken 1,6 ya göre daha mı yavaş.O konuda tereddütlerim olduğu için 1.6 mı almak mantıklı? Kullanan arkadaşlar varsa neyi önerirler?Ykıt perforansı da önemli ama gerektiği zamanda araç sollarken yada yokuşlarda 1.4 yeterli olur mu?

    Astra HB Classic III 1.6i 16V - 115 HP Easytronic + konfor paket:36000
    Astra HB Classic III 1.4i 16V - 90 HP Easytronic +konfor paket:34000

    Teknik bilgileri;
    http://www.opel.com.tr/site/local_image/techpdf/astra_classic_iii_tech.pdf


    1,4i motor :90hp, 125tork , devir/dak:5600, sıkıştırma oranı:10,5 ,max hız:176 ,0-100km hızlanma 15,2 sn
    1,6i moter:115hp, 155tork, devir/dak:6000, sıkıştırma oranı:10,8 ,max hız:192 ,0-100km hızlanma 12,7 sn

    araçları arasında kaldım.


    yakıt tüketimi 1,4/1,6
    şehir içi:7,7/8,5
    şehir dışı:4,9/5,0
    ortalama:5,9/6,3

    Bilgili olan arkadaşların tavsiyesini rica ediyorum,teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eIgHt -- 17 Nisan 2010; 11:33:44 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.