4 eşdeğer yollu kontrolsüz kavşak ve 4 eşdeğer araç
-
-
4 eşdeğer yollu kontrolsüz kavşak ancak düşük yoğunluklu yerde olur.
Araçlar yollar sürücüler her koşul eşdeğer ise ancak trafik akış durumuna ve ya yoğunluğa göre kabul yapabilirsiniz ki o zaman dahi bir değer eşdeğer olmaz.
Her koşulda eş değerse kavşağa bütün araçlar aynı mesafede ise soldaki sağdakine reaksiyon verme süresi üzerinden ilk reaksiyon verenden aon reaksiyon verene doğru gider muhtemelen sıralama.
Bir diğer konu da geçiş üstünlüğü kavşaktakinindir. Aksi halde kavşak tıkanır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 6 Ekim 2022; 19:8:17 > -
donecekler düz gideceklere yol vermeli.
kavşağa girecek olanlar girmişlere yol vermeli
once düz gidecekler, sonra sağa donecekler sonra da sola donecekler girmeli.
herkesin düz gideceği 4 kollu kavşağa eşit 4 aracın aynı anda girme ihtimali sayısal loto çıkma ihtimaliyle aynı.
-
@Kaygerya Herkesin düz gideceği 4 kollu eşdeğer kavşakta 4 eşit aracı soruyorum. Ne kadar araştırdıysam bu seçeneği bulamadım. Trafik hocaları hep 3 araçtan bahsediyor. 4 araçlı örneklerde dönenler, ambulans, itfaiye gibi araçlar oluyor. Bu da soruyu basitleştiriyor. Aynı anda girme ihtimali sayısal loto çıkma ihtimaliyle aynı dediniz ama sonunda lotoya vuruyor.
@onatba "Her koşulda eş değerse kavşağa bütün araçlar aynı mesafede ise soldaki sağdakine reaksiyon verme süresi üzerinden ilk reaksiyon verenden aon reaksiyon verene doğru gider muhtemelen sıralama" dediniz. Reaksiyona göre olursa değişik senaryolar ortaya çıkar; karışır, kazalar olur.
-
Şimdi öncelikle sorunuz doğru ve haklı bir soru. Ancak gerçek hayatta bu durum kavşağı kilitlediği için o tip yoğun kesişimlerde ya polis ya sinyalizasyon ya da dönel kavşak yani illa bir çözüme yönelik çalışma hesap kitap olması gerekir. Bu 4 araç 4 yol değil 6 araç 6 yolda olabilir. Ayrıca çözüm olsa bile sürücü davranışları sebebiyle kavşak gene kilitlenebilir.
Sola bakmak ve kavşakta emniyetli geçişe karar vermek sürücünün görevidir; sinyalizasyon ve dönel kavşak yapmak kamu kurumlarının görevidir. Eğer kavşakta sinyalizasyon yoksa ve geçiş emniyeti yoksa geçiş emniyetli duruma gelene kadar beklemek sürücünün görevidir. Olası bir kazada kusur bu kurallara göre aranır.
Kural tam uygulanır uygulanmaz ayrı mesele. Uygulanmaz ise trafik sıkışır. O durumda müdahele etmek ise trafik ekiplerinin görevidir.
Genelde büyük şehirlerde evdeki hesap çarşıya uymaz, o sebeple bu tip yollarda trafik tek yönlü, ada/parsel etrafından dönel oluşturacak şekilde planlanır ki kesişimler en aza indirilsin.
Daha detaylı bilgi için:www.kgm.gov.trTrafikKazalariOzetihttps://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/Trafik/TrafikModernDonelKavsak.aspx
https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1121988
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 6 Ekim 2022; 19:7:22 >
-
Amerika'da bu tür kavşaklarda 4-WAY STOP işareti olur. Dur işareti olduğu için herkes kavşağa gelince durur. Kavşağa ilk gelen ilk hareket eder. Çok düzgün çalışan bir sistem. Bizde genelde düz gidenler öncelik kazanır. Diğerleri de ne kadar girişken olduğuna göre yol hakkını alır. Benim gözlemim böyle.
K. -
Bu kasko fiyatlarında en akıllı sürücü
herkese yol verir . -
Alıntı
metni:4 kollu eşdeğer kavşakta 4 eşit aracı soruyorum. Ne kadar araştırdıysam bu seçeneği bulamadım. Kavşak kolları ve araçlar eşdeğerli olsa da 4 aracın 4 sürücüsü eşdeğerli olmaz.Aralarında illaki diğerlerine yol verecek centilmen sürücü ile kurallara uymayan hıyar bi sürücü çıkar.
O centilmen sürücüyü soldaki olarak düşünün...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadobay -- 6 Ekim 2022; 21:55:5 > -
Trafik kazalarının nedeni belkide %80'i duygusaldır. Duygulara ve kabullenmelere göre hareketler trafikte hiç iyi sonuç vermez. Sorumdaki şartların gerçekleşmesi zordur. Piyangolarda da ihtimal çok düşüktür, ancak sonuçta birilerine vuruyor. Dediğiniz gibi bu tip kavşaklar meskun yerlerin dışında olur. Ama yinede bir kural olsa iyi olurdu. Gözün en hassas olduğu renk sarı olduğundan; kavşaktaki her yoldan görülen uzunca sarı bir direğin 4 tarafında 1 rakamı en solu işaret edebilirdi.
-
Kural zaten var. Kuralı siz söylediniz.
Sorunuz doğru, sorunuzda haklısınız. Sayısal olara çözümlemek gerekiyor dediğiniz gibi. Ancak bunu çözümle görevi yolu tasarlayan onaylayan mühendislerin görevi. Şöförün görevi değil. Eğer meskun mahal yol tarla yoluysa durun yol verin diyor kural. Gaza basıp geçin demiyor. Durunca zaten kaza ihtimali ortadan kalkıyor. Ben daha 4 araç karşı karşıya geldiğinde arabadan inip kim geçecek diye yazı tura atan görmedim henüz. Biri durursa biri geçer. Hepsi geçmeye çalışıyorsa zaten kavşak kitlenir. Ama gerçekte hemzemin geçişe ışıkla beraber bariyer koyuyorsun, adam gene gazlayıp geçip kaza yapıyor.
Sorunuzdaki şartların gerçekleşmesi zor değil, imkansız. 3 arkadaşınızla dediğiniz koşulları yaya olarak uygulamayı deneyin, tam olarak aynı hareketleri senkronize yapabilecekmisiniz deneyin. Farkedeceksiniz ki ortada eşdeğer bir koşul eşdeğer bir duygu durumu eşdeğer hareketler eşdeğer davranışlar aslında hiç var olmamış. Yani kaba taslak lise matematiği ile insan davranışlarını simüle edemezsiniz. Kaldıki kural size basitçe emniyetli bir şekilde yol vermenizi söylüyor kaza yapmanızı değil. Kuralları uygulamanız için illa işaret olmasına da gerek yok. Ehliyet alırken size gerekli eğitim verilip sınav yapılıyor. Ehliyeti almanız durumunda zaten bu kurallara uymaya taahüt ediyorsunuz. O yüzden ceza yazılabiliyor. Kazadan kaçınmakta birinci göreviniz.
Trafik kazalarının %80 sebebi duygusal olabilirde olmayabilirde. Bunun kavşağa gelince durup soldakine yol verme kuralıyla ilişkisini göremedim. Kural size gaza basıp geçin demiyor yada önce geçen kazanır demiyor, durup yol verin diyor. 4 eşit yolda ana yol yoktur bu sebeple kavşağa gelince kurallar durmanızı söyler. Amerikada sıkça polisler bu tip kavşaklarda saklanıp durmayanlara ceza yağdırır.
Eğer bahsettiğiniz kavşak tarihi eser eşek yolu değilse yol mühendislik hizmeti görmüş ise kavşaklar ve kesişimler tasarlanırken zaten geçiş üstünlükleri açıkça anlaşıacak şekilde gerek sinyalizasyonla gerek işaretlerle belirtilir. Eğer gerekli işaretlemelerin olmadığı bir yer bulursanız veya yolun hatalı olduğunu düşünüyorsanız gereken yerlere bildirin ilgilenirler. Eğer gereken işaretlemeler yok ise, yol mühendislik hizmeti almamış ise, o zaman problem kuralda değil işareti koymayanda. Ancak şunu bilin, işaretleme olmaması sizin kurallara uymamanız için bir neden değil. Emin değilseniz duracaksınız. Şüphe ediyorsanız duracaksınız. Sinyal tabela yoksa duracaksınız. Uygulamada kimse durmuyor, daha fazla gaza basan bile oluyor bizde ancak kural durupnyol vermenizi söyler.
Piyango ve benzeri şans oyunları birilerine vursun diye özellikle hazırlanan adı üstünde şans oyunlarıdır. Trafik kuralları ise birbirinden bağımsız ve aralarında sürekli bir iletişim olmayan bireylerin davranışlarını düzenlemek adına ortaokul mezunu bir adamın anlayacağı basitlikte hazırlanan kuralllardır. Soldan gelene yol verden gerçekleşmeyecek bir koşul oluşturup lineer olasılık hesabı yapmaya kalkarsanız sonsuza giden bir olasılık kümesinin içinde kaybolursunuz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 8 Ekim 2022; 17:45:11 >
-
Kanun maddesinin ruhunu anlamak lazım
Kavşak kuralları denk gelmemek için var. Dört araç aynı anda, aynı mesafede kavşağa yaklaştılarsa zaten kuralı uygulayamadılar. Hasarsız bir trafik kazasıdır. Bunun çöüzümü yok, paradokstur, kitaba uyulacaksa polis çağrılmalı.
Trafikte, akışkanlar dinamiğinde biraz kaos istenir. Almanya hız limitsiz otoyolları özellikle üç şeritli tasarladı. Şeritlerin aynı hızda olması istenen bir şey değildi. Sürücülere biraz hız farkı da tavsiye edilir. Destekleyici paradigma da şudu, hız arttıkça farklar da artıyor ve mesafe güvenliğine katkıda bulunuyor. 1930'lardan bahsediyorum, 80'lerden sonra herkes otomobil sahibi olunca başka bir ortama girdik ve bazı temel sebepler unutuldu. Çift şerit yeterli değişkenliği vermiyor, dört şerit ise sürekli şekilde güvenli olarak takip edilebileceğinden daha fazla değişken veriyor, bu yollarda mutlaka hız limiti oluyor.
Kavşak kurallarının büyük kısmını denk gelmemek, nasıl denk gelmem diye yorumlamak yanlış olmaz. Nebraska'da 'önce gelen geçer' demişler, bazı yerlerde 'hızlı gelen geçer' bile var. km^2'ye onbin kişinin düştüğü yerde ise sağdaki geçiyor.
Tek yönde orta şerit için aynı anda sinyal veren araçlarda ise sağa sinyal veren aracın önceliği vardır. Orası kavşak değil. Bu bazı ülkelerde açıkça yazılıyor, Türk Karayolları Trafik Kanunu'nda ise hiç bir şey yazmıyor.
-
Sorumu sorarken bu derece geniş yorumlar alabileceğimi düşünmemiştim. İnsan gözünün senkronik olarak algıladığını varsaydığım bir olayı dikatinize getirmek istemiştim. Bir olayın senkronik olup olmadığı cihazlara göre değişir. El, kol gibi göz de bir cihazdır. İnsan gözü o kadar hassas değildir. İnsan gözünün senkronik olarak algıladığı bir olay başka bir cihaza göre senkronik değildir. Trafik insan gözünü esas cihaz olarak kabul etmektedir. Saliseyi farkedebilen cihazla dolaşamayız. O cihaz en az 100 kilodur. O cihazı gözümüze takarsak başımızı kaldıramayız, kafamız direksiyonun üstüne düşer; sadece debriyaj, fren ve gaz pedallarını görebiliriz. Velevki salise bile atomik olaylardaki zamana kıyasla bizim bildiğimiz milenyumdan bile büyüktür. Bu durumda lise matematiği değil üniversite matematiği bile işin altından kalkamaz. Herşeyi çözecek bir doğa bilimini bilemiyoruz. Klasik fizik bir noktaya kadar çalışır, sonra stop eder. Modern fizik, quantum fizikleri ortaya çıkar. Bunlar herşeyi çözebilmiş mi? Hayır! Her zerrede milyonlarca bilinmiyen var! Aslında, sayı vermek de doğru değil!
Bu açıdan bakmak istemedim, yanlış anlaşıldım. Eşzamanlı 4 araba değil, 3 araba olsa bile sorun çıkar. 123, 312, 231 kombinasyonları oluşur. Olay birisi önce davranıp kavşağa girmesinden veya yol vermesinden ibaret değil. Bu durumu kuramsal olarak nasıl çözebileceğimizi düşündüm. Trafik, uzmanlık alanım değil. Uzmanlık alanlarım farklı. Binlerce alanlarda iştigal ediyorum. Keşke herşeye zaman bulabilsem. Konuyu ben açtığım için cevap vermek zorunda kaldım.
Loto konusuna da önce forumun kıdemlisi bir arkadaş değinmişti. Mecbur ondan da bahsetmek zorunda kaldım. Böyle bir şeyin imkanı yok, birine loto isabet etmesi gibi birşey demişti. Ama loto isabet ediyor. Herkes gibi, lotonun isabet ettiği kişi de binlerce kere, "Bana mı isabet edecek?" diye düşünmüştür.
Ortaokul, lise, üniversite eğitimini karıştırmamak lazım diye düşünüyorum. O kurumlarda hep aynı kategoride insanlar var. Onlar için yazılan kitaplar onların seviyesine hitap eder. Trafik tamamen farklı bir alan. Trafikte ilkolul mezunundan, profesör, general, vali ... gibi kişiler hepsi bir aradadır. Kurallar nettir, herkese hitap eder, etmeli de. Herkes aynı sınava girer.
Dediğim gibi zamanımın kısıtlı olması nedeniyle tekrar cevap veremeyeceğim. Bu konuda tekrar cevap vermeye vaktim yok.
-
Siz genede bir gözünüzü dikiz aynasından ayırmayın. Hayır birde pilotlar ne yapsın öyle de bir problem var.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X