Şimdi Ara

4 Mevsim Lastik Tavsiyesi - 225 / 45 / 18

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kullandığım yazlık ve kışlıkların sezonu dolmak üzre aslında 2 sezon daha idare ederler ama sök tak mevzularından sıkıldığım için, lastik değiştirmenin zamanıdır diyorum, ve soruyorum ;

    225/45/18 4 mevsim lastik tavsiyesi özellikle kullanmış olan arkadaşlardan fikir rica ediyorum.


    Teşekkürler.




  • Had aşmak söz konusu değil de, yapılan bir ton ar-ge'yi çöpe attınız gibi oldu.


    Herkesin beklentisi de her mevsimde maksimum performans olmadığı gibi bir sürü 4 mevsim lastik testi var ve başarıları da ortada. kullanıcı memnuniyeti de ortada. 3-4 senede bir 2şer kere lastik değiştir, defalarca sök tak değişim yap dünya para saç jantların canına okunsun falan bu eziyetin bitmesi bile yetiyor çoğu kullanıcıya.


    Ayrıca Çıta'nın hızından, Aslan'ın da gücünden alıp ortaya karışık yapan bir hayvan var tabi ki, Jaguar :)

    Cevap verdiğiniz kişi büyük ihtimalle lastikçi.

    Her 4 mevsim konusu geçince direkt o mesajı yazıyor.
    Bunun Başka açıklaması olamaz..

    Ankarada fiesta aracımda 2 takım falken as210 kullandım. Yaz-kış oldukça iyidi.

    Peugeut 308de 1 yıl kadar continental allseaons contact 2 kullandım çok memnın kalmıştım sonra araç satıldı.

    Şuan togg t10x aracımda pirelli sf3 4 mevsim var yine memnunum.. araç 2.3 Ton ve arkadaş itiş olmasına rağmen kar üzerinde bile tedirgin etmedi.


    Yılda 15binden fazla yapıyordanız continental as2
    15bin kmden az yapıyorsanız pirelli sf3

    Tavsiye ederim..

    Kesinlikle katılıyorum.


    4 Mevsim lastik konularının altında "böyle bir lastik yok", "her şeyden biraz biraz" falan şeklinde yorum yapanların büyük çoğunluğu süper standart kullanıcılar.

    Ve bu kullanıcıların alayı ne viraj yapar, ne limit fren yapmayı bilir, yani lastiği koyun, verin altına arabayı, arabada ne lastik var bilemez bile belki, söyleyemez, ayırt edemez yani.


    Ancak milletimizin "bilgisi olmadan fikri olma" konusu burada da ortaya çıkıyor maalesef.


    Son 3 takım lastiğim 4 mevsimdi.

    Falken AS210 ve Nokian kullandım. Nokian hamurunda sıkıntı vardı, zaten o lastiği üretmeyi kestiler, başka hamurla başka model çıkardılar ancak galiba ülkemize gelmedi.

    AS210'lar çok iyiydi. Ancak bu lastiklerin bir hastalığı, hamurdan dolayı 3 veya 4.senede dişler paralanmaya başlıyor. Crossclimate'te bile oluyor bu maalesef.


    Şu anda Conti Allseasoncontact kullanıyorum.



    "4 mevsim ne yazlık gibi davranır ne kışlık" söylemi artık boşa düşüyor. Teknoloji gelişti, lastik hamurları gelişti, eskisi gibi değil 4 mevsimler.

    Bazen rakamlarla anlatmak isteyenler olabiliyor, bakın diyor normal bir yazlık lastik (performans değil) 40 metrede durmuş, bu lastik 45 metrede.

    "Limit fren" ile standart bir sürücü gelip bu şekilde durdursun iki lastikle de arabayı, alnını karışlayayım.


    Ya da atıyorum diyor ki işte testte, viraj dönüş hızı birinin 50, diğerinin 57 km/h. Aha bakın yol tutmuyor diyor.

    Hadi yine o standart sürücü limit şekilde iki lastikle de viraja girsin bakalım, farkı fark edebiliyor mu. Hepsinden öte, o limitle viraja girebiliyor mu.


    O yüzden arkadaşın dediği gibi, performanslı kullanılan bir aracınız yoksa (ki hoş, benimki performanslı da olsa sorun yaşamıyorum), deli gibi zorlamıyorsanız, standart bir yazlık lastikten farkını kimse anlamayacak zaten. Ancak klasik Türk milleti saçmalıkları boyutunda tartışmalarımız her seferinde aynı şekilde devam ediyor.

  • selamlar haddimi aşıyorsam lütfen beni affedin.(


    dört mevsim diye bir seçenek olamaz..


    ya kışdır ya yaz..


    aynı şey değil biliyorum

    ama olay basitçe şu


    bir kedi hem hızlı hemde güçlü olamaz bu mümküm değil.ikisini bir canlıda oluşturmak mümkün değil


    örnek çita çok hızlı vede çelimsiz..


    yada aslan güçlü ama koşamıyor pusu avcısı.


    lastikdeki hamur kauçuk gibi birleşenlerde bunun aynısı hepsinden karışık yapalım şansları yok.


    isveç çakısı gibi birşey çıkıyor ortaya.


    gidin bir lastik firmasına bir takım yaz bir takım kış lastiği alın konfor yapın olay budur.


    diğer kısmı sadece insanlara ürün pazarlamak..

  • Adam haklı,
    iki set al,
    Kisliklari teneke janta tak,
    Yazliklari orjinal jantina tak

    Bridgestone turanza 6,225/45 R18
    Bridgestone blizzak LM005,195/65 R16



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanimforumuser -- 2 Mart 2025; 0:57:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 Mevsim Lastik Tavsiyesi - 225 / 45 / 18

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 Mevsim Lastik Tavsiyesi - 225 / 45 / 18
  • Michelin cross2 ve goodyear vector tercihim olurdu
    Goodyear pickupta kullanıyoruz 40bine geldi hala kondisyonu iyi
    Cross1 önermem kopmalar oluyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt

    Had aşmak söz konusu değil de, yapılan bir ton ar-ge'yi çöpe attınız gibi oldu.


    Herkesin beklentisi de her mevsimde maksimum performans olmadığı gibi bir sürü 4 mevsim lastik testi var ve başarıları da ortada. kullanıcı memnuniyeti de ortada. 3-4 senede bir 2şer kere lastik değiştir, defalarca sök tak değişim yap dünya para saç jantların canına okunsun falan bu eziyetin bitmesi bile yetiyor çoğu kullanıcıya.


    Ayrıca Çıta'nın hızından, Aslan'ın da gücünden alıp ortaya karışık yapan bir hayvan var tabi ki, Jaguar :)

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    195/65/15 lastik önerisi?
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Cevap verdiğiniz kişi büyük ihtimalle lastikçi.

    Her 4 mevsim konusu geçince direkt o mesajı yazıyor.
    Bunun Başka açıklaması olamaz..

    Ankarada fiesta aracımda 2 takım falken as210 kullandım. Yaz-kış oldukça iyidi.

    Peugeut 308de 1 yıl kadar continental allseaons contact 2 kullandım çok memnın kalmıştım sonra araç satıldı.

    Şuan togg t10x aracımda pirelli sf3 4 mevsim var yine memnunum.. araç 2.3 Ton ve arkadaş itiş olmasına rağmen kar üzerinde bile tedirgin etmedi.


    Yılda 15binden fazla yapıyordanız continental as2
    15bin kmden az yapıyorsanız pirelli sf3

    Tavsiye ederim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 2 Mart 2025; 17:38:10 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Talaşlı imalat sektörunde çalışıyorum,
    makine teknisyeniyim.
    Kazalarda fren mesafesi önemli yer tuttuğunu zannediyorum,
    4 mevsim lastik fren mesafesi pek iyi olmadigina eminim.
    Daha önceki konularda da konuştuk,
    Araci taşrada düşük hizlarda kullanmayacaksaniz, seciminizi iyi yapin ,tabi tercih sizin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanimforumuser -- 2 Mart 2025; 18:41:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 mevsim tartışması dönmüş,


    ilk başta 4 mevsime karşıydım

    sonra ekonomik olması açısından ve fena sayılmayacak performanslarından ötürü sıcak baktım

    son kertede geçtiğimiz kış günlerinde 20cmlik durma mesafesinin bile ne kadar önemli olduğunu görünce riske atacak param yok dedim


    sorunuza gelecek olursak, hankook 4 mevsim fiyatına göre iyi performans gösteriyor diyorlardı.

  • metinTasci M kullanıcısına yanıt

    Selamlar bu tüme varıma nasıl ulaştınız bravoo..)


    ben 2009 üyesi dediğiniz meslek grubunda olmayan bir bireyim


    hiçbir ticari bağlantım yok


    ürünlerin DNA larının farklı olduğunu ve tercihlerinize saygı duyduğumu anlatmak istemiştim


    ama ortaya çıkan sonuç vahim..)


    siz yanlış anlamışsınız


    bunun başka açıklaması olabilirmiş demekki


    önyargı ve yargısız infaz

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    beklentiler ve tercihlere saygı duyuyoruz tabi.


    ben fikrimi belirtmek istedim.


    hepsi bu


    ayrıca jaguar denen canlıda pusu tipi bir hayvan


    hız yok güç ve kurnazlık var...)


    saygılar.

  • Araç +200hp üzeri değil ise, yollarda 200 üzeri hızlarda gitmiyorsanız, aracı virajdan viraja yatırıp limitlere kadar zorlamıyorsanız ve sök/tak/değiştir yapmak istemiyorsanız ve bulunduğunuz şehirde kış aylarında kar kalınlığı 20 cm'yi aşmıyor ise dört mevsim f/p'tır. Michelin Cross Climate ise bu işin Vakko'sudur.


    Dört mevsimin handikapı, yaz aylarında, düşük hızdaki manevralarda lastik ses yapar ve yakıt tüketimin mevsime ve kullanıma bağlı yarım litreye kadar artabilir.


    Kış performansı ise, yazlık ile çıkamayacağın ya da kayacağın yerlerde, çıkabilmeni ve kaymamanı sağlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldbeer -- 3 Mart 2025; 9:19:3 >
  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt

    Jaguar'da hız yok, güç yok?


    Neden 4 mevsim lastik meselesine yanlış baktığın anlaşılıyor bu yorumundan :) hayat ne yazık ki siyah ve beyaz değil, grinin tonlarından ibaret.

  • Sorulara net cevaplar yazayım ki öneriler de bu yönde gerçekleşsin.


    İstanbul da yaşıyorum,

    Yıllık maksimum 10 bin KM yapıyorum,

    Yılda bir kere İstanbul - Rize ya da İstanbul - Kayseri arası gidip geliyorum,

    Araç 1,5 Dizel Nissan Juke,

    Standart 18" mevcut üzerinde ve lastik ebatları başlıkta da belirttiğim üzere 225/45/18, gerçi 205/60/16 da kullanılıyor diğer aksesuar seviyelerinde (belki değiştirebilirim bu ölçüye).

    Genel olarak trafik kurallarına uyarak ilerlediğim düşünülür ise maks 140 - 150 nin üzerinde hızlar ile seyahat etmiyorum.

  • Agent_WD40 kullanıcısına yanıt

    Bu şartlar altında 4 mevsim alınmaması için hiçbir sebep yok. Michelin Cross Climate 2, Conti AllSeason Contact 2, daha uygun fiyatlı istersen, Nokian Seasonproof, Kumho Salus. Hiçbiri seni üzmez.

  • oldbeer O kullanıcısına yanıt

    Kesinlikle katılıyorum.


    4 Mevsim lastik konularının altında "böyle bir lastik yok", "her şeyden biraz biraz" falan şeklinde yorum yapanların büyük çoğunluğu süper standart kullanıcılar.

    Ve bu kullanıcıların alayı ne viraj yapar, ne limit fren yapmayı bilir, yani lastiği koyun, verin altına arabayı, arabada ne lastik var bilemez bile belki, söyleyemez, ayırt edemez yani.


    Ancak milletimizin "bilgisi olmadan fikri olma" konusu burada da ortaya çıkıyor maalesef.


    Son 3 takım lastiğim 4 mevsimdi.

    Falken AS210 ve Nokian kullandım. Nokian hamurunda sıkıntı vardı, zaten o lastiği üretmeyi kestiler, başka hamurla başka model çıkardılar ancak galiba ülkemize gelmedi.

    AS210'lar çok iyiydi. Ancak bu lastiklerin bir hastalığı, hamurdan dolayı 3 veya 4.senede dişler paralanmaya başlıyor. Crossclimate'te bile oluyor bu maalesef.


    Şu anda Conti Allseasoncontact kullanıyorum.



    "4 mevsim ne yazlık gibi davranır ne kışlık" söylemi artık boşa düşüyor. Teknoloji gelişti, lastik hamurları gelişti, eskisi gibi değil 4 mevsimler.

    Bazen rakamlarla anlatmak isteyenler olabiliyor, bakın diyor normal bir yazlık lastik (performans değil) 40 metrede durmuş, bu lastik 45 metrede.

    "Limit fren" ile standart bir sürücü gelip bu şekilde durdursun iki lastikle de arabayı, alnını karışlayayım.


    Ya da atıyorum diyor ki işte testte, viraj dönüş hızı birinin 50, diğerinin 57 km/h. Aha bakın yol tutmuyor diyor.

    Hadi yine o standart sürücü limit şekilde iki lastikle de viraja girsin bakalım, farkı fark edebiliyor mu. Hepsinden öte, o limitle viraja girebiliyor mu.


    O yüzden arkadaşın dediği gibi, performanslı kullanılan bir aracınız yoksa (ki hoş, benimki performanslı da olsa sorun yaşamıyorum), deli gibi zorlamıyorsanız, standart bir yazlık lastikten farkını kimse anlamayacak zaten. Ancak klasik Türk milleti saçmalıkları boyutunda tartışmalarımız her seferinde aynı şekilde devam ediyor.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    Kesinlikle katılıyorum.


    4 Mevsim lastik konularının altında "böyle bir lastik yok", "her şeyden biraz biraz" falan şeklinde yorum yapanların büyük çoğunluğu süper standart kullanıcılar.

    Ve bu kullanıcıların alayı ne viraj yapar, ne limit fren yapmayı bilir, yani lastiği koyun, verin altına arabayı, arabada ne lastik var bilemez bile belki, söyleyemez, ayırt edemez yani.


    Ancak milletimizin "bilgisi olmadan fikri olma" konusu burada da ortaya çıkıyor maalesef.


    Son 3 takım lastiğim 4 mevsimdi.

    Falken AS210 ve Nokian kullandım. Nokian hamurunda sıkıntı vardı, zaten o lastiği üretmeyi kestiler, başka hamurla başka model çıkardılar ancak galiba ülkemize gelmedi.

    AS210'lar çok iyiydi. Ancak bu lastiklerin bir hastalığı, hamurdan dolayı 3 veya 4.senede dişler paralanmaya başlıyor. Crossclimate'te bile oluyor bu maalesef.


    Şu anda Conti Allseasoncontact kullanıyorum.



    "4 mevsim ne yazlık gibi davranır ne kışlık" söylemi artık boşa düşüyor. Teknoloji gelişti, lastik hamurları gelişti, eskisi gibi değil 4 mevsimler.

    Bazen rakamlarla anlatmak isteyenler olabiliyor, bakın diyor normal bir yazlık lastik (performans değil) 40 metrede durmuş, bu lastik 45 metrede.

    "Limit fren" ile standart bir sürücü gelip bu şekilde durdursun iki lastikle de arabayı, alnını karışlayayım.


    Ya da atıyorum diyor ki işte testte, viraj dönüş hızı birinin 50, diğerinin 57 km/h. Aha bakın yol tutmuyor diyor.

    Hadi yine o standart sürücü limit şekilde iki lastikle de viraja girsin bakalım, farkı fark edebiliyor mu. Hepsinden öte, o limitle viraja girebiliyor mu.


    O yüzden arkadaşın dediği gibi, performanslı kullanılan bir aracınız yoksa (ki hoş, benimki performanslı da olsa sorun yaşamıyorum), deli gibi zorlamıyorsanız, standart bir yazlık lastikten farkını kimse anlamayacak zaten. Ancak klasik Türk milleti saçmalıkları boyutunda tartışmalarımız her seferinde aynı şekilde devam ediyor.

    Tespitler harika, keyif alarak okudum :D Kesinlike ve kesinlikle katılıyorum.





  • 4 mevsim lastik çok mantıklı bundan sonra bende 4 mevsim alacam. Kışın bile yazlık lastiklerle sorunsuz gezen biri olarak tam bana göre

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ormanci kullanıcısına yanıt

    AS 220 Falken bakıyorum ben, bu durumda alınabilir diye düşünüyorum açıkçası. Fiyat olarak da nispeten daha uygun.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.