Şimdi Ara

5.Vitesde 120 gecmiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
2
Favori
14.480
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaslar otomobil bolumunu uzun suredir takip ediyorum sayrnizde bilmedigim bi cok seyi ogrendim bi sorum olacak aracim rover 414 si 1.4 motor 137 bin km de arabamla bugun ilk defa bi hiz denemesi yapiyim dedim normalde hiz filanyapan biri deilimdir aracim 5.vitesde 3000 devirde 120 gecmiyor ne kadar basarsam basiyim ayni kaliyor sebebi ne olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • 4.viteste denediniz mi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogzdrk

    4.viteste denediniz mi.

    Yok hocam denemedim
  • Motor korumaya geçince 3000 deviri geçmez gibi birşey vardı. Diğer viteslerde devir 3000' i geçiyor mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogzdrk

    4.viteste denediniz mi.

    Yok hocam denemedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Baskı balata bitmiş olabilir hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    Motor korumaya geçince 3000 deviri geçmez gibi birşey vardı. Diğer viteslerde devir 3000' i geçiyor mu ?

    Geciyor 1234 denedim geciyor ama 5 de gecmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bende balata diyorum. Yavas yavas inecektir o hiz.. gun gelecek araba 40 i gecmeyecek :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim arabada 4. viteste daha hızlı gidiyor balatadan o sanırım para yok bu sıralar balataları değiştiremiorm :)
  • hocam baskı veya balatayla alakası yok çünkü balata bitmiş olursa aracın devri yükselir araç hızlanmaz o şekilde balata kaçırıyor olur. Anladığım kadarıyla siz 3000 devri geçmiyo ve araç hızlanmıyo diyorsunuz. Bunun sebebi motorun performansındaki düşüklükten kaynaklanıyodur. 123 veya 4 üncü viteste hızlanmasının sebebi motorun gücü 4 üncü vitese kadar yetiyodur 5 inci vitese motorda sıkıntı olduğu için güç yetmiyodur ve devir yükselmiyodur. Motorda daha da performans düşüşü olursa mesela 4 üncü viteste de hızlanmamaya baslayacaktır. benim görüşüm bu. hatta burda baskı balatayla ilgili anlatıma bakabilirsiniz http://otomobilimm.blogspot.com/2014/01/debriyaj-sistemi-calsmas-vites-ve.html




  • Bende 2006 skoda 1.4 tdi var aynısı başıma geldi 3-5 ay önce. Arabaya 3500 deviri geçirtememiştim hiç bi viteste. 5 ile 100 ü geçemedim düz yolda dipgaz ile. Neyse bu duruma motorun kendini korumaya alması deniyo. Limp Mode. Motor aksamında herhangi bi problemden kaynaklanabilir. Motor arıza ışığı yandı mı yanmadı mı ona da dikkat edin. Yanıyosa servise götürün derim.

    Kısa vadeli çözüm olarak stop edip yoluma devam ettiğimde sorun ortadan kalkıyodu.
    Aynı durumu tekrar yaşadığınızda sağa çekip stop edip 5 dakika bekleyip bi deneyin derim.
    Ancak aracı fazla sıkıştırmayın stop edip tekrar çalıştırdıktan sonra.
    Her ihtimale karşı bi süre arabaya bindiğinizde araca dipgaz yapıp sıkıştırmamaya özen gösterin.

    Eğer sorun ara sıra yine çıkarsa bi servise götürmenizde fayda vardır. Bizde problem, kalitesiz yakıt kullanımı (hep tanıdık yerden alırdık evin yanındaki sonra başka yerden fulledik 2-3 kere) ve çok sayın babacığımın televizyondan siparişle aldığı, aracın yakıt pompasının üzerine takıldığında yakıttan tasarruf sağladığı iddia edilen manyetik cihaz yüzünden olduğu anlaşıldı. Cihazı çıkartıp, kötü yakıtı bitirdiğimizde sorun da ortadan kalktı. O gün bu gündür sorun yok.

    Ben skoda servisine de gitmiştim orada söylenenleri de yazayım(cok uzattım ama). Yakıtı idare eden elektronik valflerde sorun olabilir. Turboda sorun olabilr(motor cahiliyim TSI de var mı bilmiyorum). Besleme borularında çatlak, sızıntı vb olabilir. Filtrelerde de olabilir. Baya muhtemel sebep var. Cok uzattım. Umarım bir seyler anlatabilmisimdir. Kolay gelsin ..




  • turbo varsa hortumları çıkmış,kaçırıyor olabilir ;) o yüzden araba korumaya alıyordur pc'ye bağlayınca da çıkar.
  • Baskı balatayı kontrol ettir bitmişse araba devirlenir ama hız artmaz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: centerboys

    Merhaba arkadaslar otomobil bolumunu uzun suredir takip ediyorum sayrnizde bilmedigim bi cok seyi ogrendim bi sorum olacak aracim rover 414 si 1.4 motor 137 bin km de arabamla bugun ilk defa bi hiz denemesi yapiyim dedim normalde hiz filanyapan biri deilimdir aracim 5.vitesde 3000 devirde 120 gecmiyor ne kadar basarsam basiyim ayni kaliyor sebebi ne olabilir

    Bence o hız çok iyi, benim aracım 5. vites 3000 devirde 104-105 ancak gidiyor.
  • baskı balata bitmiştir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cvplar icin tsk arkadaslar dun de bi arkadadisimin onerisiyle vites gecis devirlerini yuksek tutup deneeim 4.vites 4000 devirde 110 buldu acaba lpg den kaynakli sorun olabilirmi cunku bu denedigimi benzin ile yaptim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende diyorum gaza kökleyince devir neden otamatik vites gibi yükseliyor? Meğer balatadanmış,birşey daha öğrenmiş olduk hiç aklıma gelmedi balatadan dolayı olacağı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cenktun34 -- 11 Ocak 2014; 10:16:52 >
  • Selamunaleyküm arkadaşlar forumda yeniyim. ((((Sizlerin problemlerinden farklı bir durumla karşılaştım)))) Bugün 2004 model 1.6 16 valf lpg li megan 2 aldım. Aracı compitest e falan soktuk motor %85 civarı çıktı. Şehir içinde dur kalklardan dolayı yüksek devirlere çıkamadım lâkin ilerleyen süreçte aracın 5. Vites de 3000 devirin üzerine cikmadığını fark ettim. 1_2_3_4. Viteslerde çok güzel performans alıyorum 5. Vites de araç ölüyor. Hız sabitleme ile 4 Vites de 140 150 km/h hızlara ulaşıyor denedim. 5. Vitesde Hız sabitleme de çalışmıyor. Acaba bilgisi olan yardımcı olabilir problem neyden kaynaklaniyor olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.