Şimdi Ara

50 bin Bütçeyle Otomatik Honda Civic mi? Skoda Octavia DSG? Megan 3 EDC? Kia Ceed mi? i30 mu? C4 mü? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
4
Favori
11.812
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ben 2001 den beri octavia kullanıyorum ve şu anki araban 2013 1.6 tdi dsg ve arabamdanda çok menunu aldığım ilk gün arabayı çok zorladım ve sadece birdere kaydı ama oda önden kaydı yani yol tutuşu süper parasının arabası

    bide garanti demissiniz siz civic alıp 6 sene boyunca garanti bozulmasın diye serviste 2 katı fiyatına bakım mı yaptıracaksınız ama ben sanayiye giremem derseniz ne alırsanız alın hayırlı olsun...
  • 50.000 Türk lirası verip de LPG'li bir araca binmeyi düşünüyorsunuz ya ne diyeyim.LPG yahu bildiğimiz LPG.En kalitelisi dahi olsa kullandığı yakıt ne ki bunun?İşin güvenlik boyutu ayrı,alışveriş merkezlerinin kapalı otoparklarına girememe durumu ayrı,performans-verimlilik durumu ayrı,itibar durumu ayrı.Neresinden tutarsanız tutun LPG elinizde kalacaktır.
    Ben de eski Civic kullanıcısıyım.Bu yeni kasanın bir önceki kasası.(2010 model)0 aldığım aracımdan çok memnun olduğum halde yakıt tüketimi fazla olduğundan sattım.
    Bundan önce LPG isminin böyle kaliteli bir araçla yan yana geleceğini düşünmemiştim fakat benzin fiyatları arttıkça ve Civic'in de yakıt tüketimi çok olunca iş bu duruma geldi.Siz hatırlıyor musunuz daha önce LPG'nin bu tarz araçlara girdiğini?Honda dizel çıkarmayınca da olan bu işte.Ama ben tutup da Honda'nın mühendislerinin LPG önereceğini hiç sanmam.Ayrıca, ben hala aracın bagajında bir tüple gezmenin normal bir şey olarak kabul edilmesini anlayamıyorum.Fakat bununla birlikte-görüldüğü üzere- Honda çareyi yine kendisi buldu ve çok da güzel bir dizel motor çıkardı.Düşük yakıt tüketimi ve performansı bir araya getirmeyi başardı.
    Dizel motorlu araçların fiyatları yüksek olsa da dizel araçların bu yönünü-tasarruf,ekonomi-göremeyip direk kazık diye değerlendirmek bence yanlış ve eksik bir tutum.
    Ben burada dizel mi iyidir benzinli mi iyidir tartışmasını yapmayacağım.Ben de isterim benzinli araç kullanmayı fakat benzin fiyatları ve benzinli araçların yakıt tüketimleri malum.Ve dizel motorların benzinlilere göre daha az yaktığı da göreceli olamayacak kadar net.
    Bu yazdıklarımı neticelendirmek adına ben size ne olursa olsun LPG'li bir araç almayın diyorum.Gerekirse benzinli bir Civic alın fakat yine de LPG taktırmayın.Benzini ile baş edemem diyorsanız da Civic'i listenizden silin.
    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi interestedintech33 -- 30 Mayıs 2013; 3:46:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: interestedintech33



    oldukça mantıksız bir yorum...

    LPG yi de bir itibar meselesi haline getirmişsiniz ya asıl size ne demeli.

    1- Güvenlik: LPG oldukça güvenli bir yakıttır.Adam gibi montajı yapılırsa, dolumu aracı hayvan gibi sallayarak değilde, insan gibi aldığı kadar doldurulursa , LPG li aracın yanma, patlama, kokma ihtimali ,benzinli araçlardan ne kadar fazla olur. Benzin/LPG gibi yakıt güvenliği yoktur, araç güvenliği vardır.

    2-Kapalı otopark girememe sorunu: Büyük ihtimalle kalkacak, mevcut yasağın sebebi de LPG li araçların değil, bizim kapalı otoparklarımızın güvensizliğinden kaynaklanmaktadır.

    3-Performans Durumu: Artık LPG li araçlar, bagajında piknik tüp taşıyan , reno 12 ts' ler değil. Labaratuar ortamında 1-2 psi lik performans kaybı yaşanmakta onu da sizin anlamanız mümkün değil... Psikoloji olarak şartlanmamanız kaydıyla..

    4- İtibar durumu: Yorumsuz...

    5- co2 emisyon değerlerini ve çevreci bir yakıt oluşuna zaten değinmiyorum.


    Honda benzinli motoru LPG ile modifiye etmiştir.Çok ta iyi yapmıştır, Kalitesinden birşey kaybetmemiş aksine kalitesini artırmıştır...
    Eminim Honda mühendisleri sizin kadar dar görüşlü, ön yargılı , itibarı benzin ile bulacağını zanneden bir zihniyette olsalardı durduk yere böyle bir adım atmazlardı.

    Bakınız TÜİK;
    Kasım ayı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 8 609 811 adet otomobilin %41,1’i LPG’li, %34,2’si benzinli, %24,1’i dizel yakıtlıdır.Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, trafiğe kayıtlı otomobillerin, yakıt cinsine göre dağılımları ele alındığında , 2008’de 3 milyon 531 bin 763 olan benzinli araç sayısı, 2012 sonunda yüzde 20’lik azalarak 2 milyon 929 bin 216’ya düştü. 2008’in başında 2 milyon 214 bin olan LPG’li araç sayısı ise 5 yılda yüzde 60’ın üzerinde bir artışla 3 milyon 569 bin 143’e yükseldi.

    Buna göre 1.355.143 kişi üste para vererek itibarsız olmayı seçti...

    Tamamen saçmalamışsınız kusura bakmayın...

    Nasıl benzinli araç kullananlar yargılanamaz ise LPG li araç kullananlarda yargılanamaz, hele de mesnetsiz ithamlar ile...

    Sizinle aynı marka/model aracı kullanmasaydım keşke.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi temizyurek -- 30 Mayıs 2013; 20:45:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: temizyurek

    quote:

    Orijinalden alıntı: interestedintech33



    oldukça mantıksız bir yorum...

    LPG yi de bir itibar meselesi haline getirmişsiniz ya asıl size ne demeli.

    1- Güvenlik: LPG oldukça güvenli bir yakıttır.Adam gibi montajı yapılırsa, dolumu aracı hayvan gibi sallayarak değilde, insan gibi aldığı kadar doldurulursa , LPG li aracın yanma, patlama, kokma ihtimali ,benzinli araçlardan ne kadar fazla olur. Benzin/LPG gibi yakıt güvenliği yoktur, araç güvenliği vardır.

    2-Kapalı otopark girememe sorunu: Büyük ihtimalle kalkacak, mevcut yasağın sebebi de LPG li araçların değil, bizim kapalı otoparklarımızın güvensizliğinden kaynaklanmaktadır.

    3-Performans Durumu: Artık LPG li araçlar, bagajında piknik tüp taşıyan , reno 12 ts' ler değil. Labaratuar ortamında 1-2 psi lik performans kaybı yaşanmakta onu da sizin anlamanız mümkün değil... Psikoloji olarak şartlanmamanız kaydıyla..

    4- İtibar durumu: Yorumsuz...

    5- co2 emisyon değerlerini ve çevreci bir yakıt oluşuna zaten değinmiyorum.


    Honda benzinli motoru LPG ile modifiye etmiştir.Çok ta iyi yapmıştır, Kalitesinden birşey kaybetmemiş aksine kalitesini artırmıştır...
    Eminim Honda mühendisleri sizin kadar dar görüşlü, ön yargılı , itibarı benzin ile bulacağını zanneden bir zihniyette olsalardı durduk yere böyle bir adım atmazlardı.

    Bakınız TÜİK;
    Kasım ayı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 8 609 811 adet otomobilin %41,1’i LPG’li, %34,2’si benzinli, %24,1’i dizel yakıtlıdır.Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, trafiğe kayıtlı otomobillerin, yakıt cinsine göre dağılımları ele alındığında , 2008’de 3 milyon 531 bin 763 olan benzinli araç sayısı, 2012 sonunda yüzde 20’lik azalarak 2 milyon 929 bin 216’ya düştü. 2008’in başında 2 milyon 214 bin olan LPG’li araç sayısı ise 5 yılda yüzde 60’ın üzerinde bir artışla 3 milyon 569 bin 143’e yükseldi.

    Buna göre 1.355.143 kişi üste para vererek itibarsız olmayı seçti...

    Tamamen saçmalamışsınız kusura bakmayın...

    Nasıl benzinli araç kullananlar yargılanamaz ise LPG li araç kullananlarda yargılanamaz, hele de mesnetsiz ithamlar ile...

    Sizinle aynı marka/model aracı kullanmasaydım keşke.



    Öncelikle şunları söylemek istiyorum:İnsanların farklı görüşleri,düşünüşleri,olaylara farklı bakışları vardır ve olmalıdır.Sonuçta herkes aynı şeyi aynı şekilde düşünmez,ona aynı gözle bakmaz.Fakat kendi bakış açısından farklı düşündüğü için bir insanı önyargılı,dar görüşlü diye niteleyen birisi ne yazık ki o sıfatları kendisi taşımaktadır.
    Esas konuya gelirsem,numara numara yazmaya gerek olmadığından direk yazacağım.Şimdi söylediğinize göre, LPG güvenli hatta benzin ve mazottan daha güvenli.Ek olarak performans olarak bizim hissedeceğimiz bir farkı yok,otoparklara girememesi otoparkların eksikliği ve bu güne kadar yaşanmış tüm LPG kazaları da LPG'den değil onun takılış şeklinden kaynaklanıyor.Ve en önemlisi de bu LPG dediğimiz şey benzinlilerden az yakıyor.
    Şimdi,sizin bu söylediklerinize göre,mantıken LPG sistemi düz benzin sisteminden daha iyi.Hem de çevreye zararı yok,e az da yakıyor.Ama gelin görün ki dünyanın tüm büyük motor mühendisleri,sizin bu yazdıklarınızı düşünemiyor ve düz benzin üretmeye devam ediyorlar.Bence siz bu üst düzey zeka ile bu forumda harcanıyorsunuz beyefendi.Gerçekten de hayat çok garip.
    İtibar durumu ise bence bu benim yazdıklarım açısından en açık olanı.Binek araç kullananların büyük çoğunluğunun binek araç tercih etmesinin nedeni daha rahat ve daha konforlu bir ulaşım isteğidir.Ben ailemle birlikte bir yere gitmek istediğimde,örneğin bir alışveriş merkezine gitmek istediğimde,otobüsle sıkış pıkış şekilde ve zaman kısıtlamasıyla gitmek istemem.Bu yüzden binek araç alırım büyük çoğunluk gibi.Ve ne yazık ki gitmek istediğiniz yere varıp arabadan inince arabanız kendi kendisine yok olmuyor;onu park etmek gerekiyor.Bilirsiniz işte.İstanbul gibi bir yerde kapalı otoparklarda bile yer bulmak zorken alışveriş merkezinin yanında açık alanda yer bulmak imkansız gibi bir şeydir.En son 2 sene önce Ankara'ya gittiğimde gittiğim alışveriş merkezinin açık otoparkında 15 dakika yer aradım ;bulamayınca da kapalı otoparka girdim.Benim en azından böyle bir imkanım var aracımla.Peki diyelim aracım LPG'li olsaydı ne olacaktı?Orada park edebileceğim en yakın yer yürüyüş mesafesiyle 10,15 dakika AVM'ye.Ben o trafikte ailecek 15 dakika yürümek için de araba almadığıma göre ne olacaktı gerçekten merak ediyorum.Yani bu benim için en açık anlamıyla rezillik.Ama diyorsunuz ya sorun otoparklarda.Otopark lpg sisteminize şöyle sesleniyordur herhalde:"Canım sorun sende değil bende.Sen daha iyilerini hakediyorsun."
    Ne ise.Siz bence bu parlak zekanız ile buralarda harcanmayın;bulabileceğiniz en yakın otomotiv şirketinin motor mühendisliğine iş başvurusu yapın.LPG geliştirirsiniz :)
    Son olarak,şu istatistik konusu ile ilgili olarak keşke Almanya'nın veya Amerika'nın da LPG istatistiklerini paylaşsaydınız.Size şaşırıyorum açıkçası.Yani sizin şu an o dandik LPG'yi kullanmanızın tek sebebi benzin fiyatlarının yüksek olmasıdır.Anlatabiliyor muyum?Kendinize bir sorun bakalım benzin 1,2 lira olsa ben tutup da şu LPG'yi aracıma taktırır mıyım diye.
    Selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi interestedintech33 -- 31 Mayıs 2013; 0:12:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: interestedintech33

    quote:

    Orijinalden alıntı: temizyurek

    quote:

    Orijinalden alıntı: interestedintech33



    oldukça mantıksız bir yorum...

    LPG yi de bir itibar meselesi haline getirmişsiniz ya asıl size ne demeli.

    1- Güvenlik: LPG oldukça güvenli bir yakıttır.Adam gibi montajı yapılırsa, dolumu aracı hayvan gibi sallayarak değilde, insan gibi aldığı kadar doldurulursa , LPG li aracın yanma, patlama, kokma ihtimali ,benzinli araçlardan ne kadar fazla olur. Benzin/LPG gibi yakıt güvenliği yoktur, araç güvenliği vardır.

    2-Kapalı otopark girememe sorunu: Büyük ihtimalle kalkacak, mevcut yasağın sebebi de LPG li araçların değil, bizim kapalı otoparklarımızın güvensizliğinden kaynaklanmaktadır.

    3-Performans Durumu: Artık LPG li araçlar, bagajında piknik tüp taşıyan , reno 12 ts' ler değil. Labaratuar ortamında 1-2 psi lik performans kaybı yaşanmakta onu da sizin anlamanız mümkün değil... Psikoloji olarak şartlanmamanız kaydıyla..

    4- İtibar durumu: Yorumsuz...

    5- co2 emisyon değerlerini ve çevreci bir yakıt oluşuna zaten değinmiyorum.


    Honda benzinli motoru LPG ile modifiye etmiştir.Çok ta iyi yapmıştır, Kalitesinden birşey kaybetmemiş aksine kalitesini artırmıştır...
    Eminim Honda mühendisleri sizin kadar dar görüşlü, ön yargılı , itibarı benzin ile bulacağını zanneden bir zihniyette olsalardı durduk yere böyle bir adım atmazlardı.

    Bakınız TÜİK;
    Kasım ayı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 8 609 811 adet otomobilin %41,1’i LPG’li, %34,2’si benzinli, %24,1’i dizel yakıtlıdır.Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, trafiğe kayıtlı otomobillerin, yakıt cinsine göre dağılımları ele alındığında , 2008’de 3 milyon 531 bin 763 olan benzinli araç sayısı, 2012 sonunda yüzde 20’lik azalarak 2 milyon 929 bin 216’ya düştü. 2008’in başında 2 milyon 214 bin olan LPG’li araç sayısı ise 5 yılda yüzde 60’ın üzerinde bir artışla 3 milyon 569 bin 143’e yükseldi.

    Buna göre 1.355.143 kişi üste para vererek itibarsız olmayı seçti...

    Tamamen saçmalamışsınız kusura bakmayın...

    Nasıl benzinli araç kullananlar yargılanamaz ise LPG li araç kullananlarda yargılanamaz, hele de mesnetsiz ithamlar ile...

    Sizinle aynı marka/model aracı kullanmasaydım keşke.



    Öncelikle şunları söylemek istiyorum:İnsanların farklı görüşleri,düşünüşleri,olaylara farklı bakışları vardır ve olmalıdır.Sonuçta herkes aynı şeyi aynı şekilde düşünmez,ona aynı gözle bakmaz.Fakat kendi bakış açısından farklı düşündüğü için bir insanı önyargılı,dar görüşlü diye niteleyen birisi ne yazık ki o sıfatları kendisi taşımaktadır.
    Esas konuya gelirsem,numara numara yazmaya gerek olmadığından direk yazacağım.Şimdi söylediğinize göre, LPG güvenli hatta benzin ve mazottan daha güvenli.Ek olarak performans olarak bizim hissedeceğimiz bir farkı yok,otoparklara girememesi otoparkların eksikliği ve bu güne kadar yaşanmış tüm LPG kazaları da LPG'den değil onun takılış şeklinden kaynaklanıyor.Ve en önemlisi de bu LPG dediğimiz şey benzinlilerden az yakıyor.
    Şimdi,sizin bu söylediklerinize göre,mantıken LPG sistemi düz benzin sisteminden daha iyi.Hem de çevreye zararı yok,e az da yakıyor.Ama gelin görün ki dünyanın tüm büyük motor mühendisleri,sizin bu yazdıklarınızı düşünemiyor ve düz benzin üretmeye devam ediyorlar.Bence siz bu üst düzey zeka ile bu forumda harcanıyorsunuz beyefendi.Gerçekten de hayat çok garip.
    İtibar durumu ise bence bu benim yazdıklarım açısından en açık olanı.Binek araç kullananların büyük çoğunluğunun binek araç tercih etmesinin nedeni daha rahat ve daha konforlu bir ulaşım isteğidir.Ben ailemle birlikte bir yere gitmek istediğimde,örneğin bir alışveriş merkezine gitmek istediğimde,otobüsle sıkış pıkış şekilde ve zaman kısıtlamasıyla gitmek istemem.Bu yüzden araç alırım büyük çoğunluk gibi.Ve ne yazık ki gitmek istediğiniz yere varıp arabadan inince arabanız kendi kendisine yok olmuyor;onu park etmek gerekiyor.Bilirsiniz işte.İstanbul gibi bir yerde kapalı otoparklarda bile yer bulmak zorken alışveriş merkezinin yanında yer bulmak imkansız gibi bir şeydir.En son 2 sene önce Ankara'ya gittiğimde gittiğim alışveriş merkezinin açık otoparkında 15 dakika yer aradım ;bulamayınca da kapalı otoparka girdim.Benim en azından böyle bir imkanım var aracımla.Peki diyelim aracım LPG'li olsaydı ne olacaktı?Orada park edebileceğim en yakın yer yürüyüş mesafesiyle 10,15 dakika AVM'ye.Ben o trafikte ailecek 15 dakika yürümek için de araba almadığıma göre ne olacaktı gerçekten merak ediyorum.Yani bu benim için en açık anlamıyla rezillik.Ne ise.Siz bence bu parlak zekanız ile buralarda harcanmayın;bulabileceğiniz en yakın otomotiv şirketinin motor mühendisliğine başvurun.LPG geliştirirsiniz :)
    Son olarak,şu istatistik konusu ile ilgili olarak keşke Almanya'nın veya Amerika'nın da LPG istatistiklerini paylaşsaydınız.Size şaşırıyorum açıkçası.Yani sizin şu an o dandik LPG'yi kullanmanızın tek sebebi benzin fiyatlarının yüksek olmasıdır.Anlatabiliyor muyum?Kendinize bir sorun bakalım benzin 1,2 lira olsa ben tutup da şu LPG'yi aracıma taktırır mıyım diye.
    Selamlar.




    ''Benzin/LPG gibi yakıt güvenliği yoktur, araç güvenliği vardır.''

    Bu sözümden LPG'li aracın benzinli araçtan daha güvenli olduğunu düşündüğümü ifade etmeniz üzerine , zeka ile ilgili olan sözlerinizi aynen zat-ı alinize iade eder, saygılarımı iletirim.

    daha konuşmaya gerek yok , Bundan sonra LPG li araç kullanan insanları aşağılarken , itibarın benzin kullanarak kazanılamayacağını hatırınızda tutarsanız komik duruma düşmezsiniz..

    cevap vermiyorum, zira yazdığım cümlelere yazık.

    iyi geceler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: temizyurek

    quote:

    Orijinalden alıntı: interestedintech33

    quote:

    Orijinalden alıntı: temizyurek

    quote:

    Orijinalden alıntı: interestedintech33



    oldukça mantıksız bir yorum...

    LPG yi de bir itibar meselesi haline getirmişsiniz ya asıl size ne demeli.

    1- Güvenlik: LPG oldukça güvenli bir yakıttır.Adam gibi montajı yapılırsa, dolumu aracı hayvan gibi sallayarak değilde, insan gibi aldığı kadar doldurulursa , LPG li aracın yanma, patlama, kokma ihtimali ,benzinli araçlardan ne kadar fazla olur. Benzin/LPG gibi yakıt güvenliği yoktur, araç güvenliği vardır.

    2-Kapalı otopark girememe sorunu: Büyük ihtimalle kalkacak, mevcut yasağın sebebi de LPG li araçların değil, bizim kapalı otoparklarımızın güvensizliğinden kaynaklanmaktadır.

    3-Performans Durumu: Artık LPG li araçlar, bagajında piknik tüp taşıyan , reno 12 ts' ler değil. Labaratuar ortamında 1-2 psi lik performans kaybı yaşanmakta onu da sizin anlamanız mümkün değil... Psikoloji olarak şartlanmamanız kaydıyla..

    4- İtibar durumu: Yorumsuz...

    5- co2 emisyon değerlerini ve çevreci bir yakıt oluşuna zaten değinmiyorum.


    Honda benzinli motoru LPG ile modifiye etmiştir.Çok ta iyi yapmıştır, Kalitesinden birşey kaybetmemiş aksine kalitesini artırmıştır...
    Eminim Honda mühendisleri sizin kadar dar görüşlü, ön yargılı , itibarı benzin ile bulacağını zanneden bir zihniyette olsalardı durduk yere böyle bir adım atmazlardı.

    Bakınız TÜİK;
    Kasım ayı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 8 609 811 adet otomobilin %41,1’i LPG’li, %34,2’si benzinli, %24,1’i dizel yakıtlıdır.Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, trafiğe kayıtlı otomobillerin, yakıt cinsine göre dağılımları ele alındığında , 2008’de 3 milyon 531 bin 763 olan benzinli araç sayısı, 2012 sonunda yüzde 20’lik azalarak 2 milyon 929 bin 216’ya düştü. 2008’in başında 2 milyon 214 bin olan LPG’li araç sayısı ise 5 yılda yüzde 60’ın üzerinde bir artışla 3 milyon 569 bin 143’e yükseldi.

    Buna göre 1.355.143 kişi üste para vererek itibarsız olmayı seçti...

    Tamamen saçmalamışsınız kusura bakmayın...

    Nasıl benzinli araç kullananlar yargılanamaz ise LPG li araç kullananlarda yargılanamaz, hele de mesnetsiz ithamlar ile...

    Sizinle aynı marka/model aracı kullanmasaydım keşke.



    Öncelikle şunları söylemek istiyorum:İnsanların farklı görüşleri,düşünüşleri,olaylara farklı bakışları vardır ve olmalıdır.Sonuçta herkes aynı şeyi aynı şekilde düşünmez,ona aynı gözle bakmaz.Fakat kendi bakış açısından farklı düşündüğü için bir insanı önyargılı,dar görüşlü diye niteleyen birisi ne yazık ki o sıfatları kendisi taşımaktadır.
    Esas konuya gelirsem,numara numara yazmaya gerek olmadığından direk yazacağım.Şimdi söylediğinize göre, LPG güvenli hatta benzin ve mazottan daha güvenli.Ek olarak performans olarak bizim hissedeceğimiz bir farkı yok,otoparklara girememesi otoparkların eksikliği ve bu güne kadar yaşanmış tüm LPG kazaları da LPG'den değil onun takılış şeklinden kaynaklanıyor.Ve en önemlisi de bu LPG dediğimiz şey benzinlilerden az yakıyor.
    Şimdi,sizin bu söylediklerinize göre,mantıken LPG sistemi düz benzin sisteminden daha iyi.Hem de çevreye zararı yok,e az da yakıyor.Ama gelin görün ki dünyanın tüm büyük motor mühendisleri,sizin bu yazdıklarınızı düşünemiyor ve düz benzin üretmeye devam ediyorlar.Bence siz bu üst düzey zeka ile bu forumda harcanıyorsunuz beyefendi.Gerçekten de hayat çok garip.
    İtibar durumu ise bence bu benim yazdıklarım açısından en açık olanı.Binek araç kullananların büyük çoğunluğunun binek araç tercih etmesinin nedeni daha rahat ve daha konforlu bir ulaşım isteğidir.Ben ailemle birlikte bir yere gitmek istediğimde,örneğin bir alışveriş merkezine gitmek istediğimde,otobüsle sıkış pıkış şekilde ve zaman kısıtlamasıyla gitmek istemem.Bu yüzden araç alırım büyük çoğunluk gibi.Ve ne yazık ki gitmek istediğiniz yere varıp arabadan inince arabanız kendi kendisine yok olmuyor;onu park etmek gerekiyor.Bilirsiniz işte.İstanbul gibi bir yerde kapalı otoparklarda bile yer bulmak zorken alışveriş merkezinin yanında yer bulmak imkansız gibi bir şeydir.En son 2 sene önce Ankara'ya gittiğimde gittiğim alışveriş merkezinin açık otoparkında 15 dakika yer aradım ;bulamayınca da kapalı otoparka girdim.Benim en azından böyle bir imkanım var aracımla.Peki diyelim aracım LPG'li olsaydı ne olacaktı?Orada park edebileceğim en yakın yer yürüyüş mesafesiyle 10,15 dakika AVM'ye.Ben o trafikte ailecek 15 dakika yürümek için de araba almadığıma göre ne olacaktı gerçekten merak ediyorum.Yani bu benim için en açık anlamıyla rezillik.Ne ise.Siz bence bu parlak zekanız ile buralarda harcanmayın;bulabileceğiniz en yakın otomotiv şirketinin motor mühendisliğine başvurun.LPG geliştirirsiniz :)
    Son olarak,şu istatistik konusu ile ilgili olarak keşke Almanya'nın veya Amerika'nın da LPG istatistiklerini paylaşsaydınız.Size şaşırıyorum açıkçası.Yani sizin şu an o dandik LPG'yi kullanmanızın tek sebebi benzin fiyatlarının yüksek olmasıdır.Anlatabiliyor muyum?Kendinize bir sorun bakalım benzin 1,2 lira olsa ben tutup da şu LPG'yi aracıma taktırır mıyım diye.
    Selamlar.




    ''Benzin/LPG gibi yakıt güvenliği yoktur, araç güvenliği vardır.''

    Bu sözümden LPG'li aracın benzinli araçtan daha güvenli olduğunu düşündüğümü ifade etmeniz üzerine , zeka ile ilgili olan sözlerinizi aynen zat-ı alinize iade eder, saygılarımı iletirim.

    daha konuşmaya gerek yok , Bundan sonra LPG li araç kullanan insanları aşağılarken , itibarın benzin kullanarak kazanılamayacağını hatırınızda tutarsanız komik duruma düşmezsiniz..

    cevap vermiyorum, zira yazdığım cümlelere yazık.

    iyi geceler.



    Aslında benim sizin gibi birisine hiç cevap vermemem gerekirdi ama en azından belki beyninizde bir kıvılcım çıkar da olayları daha açık görebilirsiniz diye yazayım dedim.
    Neyse,zaten söylediğiniz şey de benim söylediğime çıkmakta.
    Bu güne kadar LPG'siz kaç tane aracın patladığını,alev aldığını gördünüz?Kaç tane mazotlu,benzinli araç böyle bir sorun yaşamış,kaç tane LPG'li araç böyle bir sorun yaşamış.Bu soruların yanıtları size durumu daha net açıklayacaktır.
    Ben hiçbir şekilde LPG kullananları aşağılamadım.Fakat LPG takılmış bir aracın benim gözümde itibarı yoktur.Bu güne kadar ikinci el araca binmedim fakat eğer binecek yani satın alacak olursam kesinlikle LPG takılmış bir aracı satın almam.
    Ayrıca,bana şu sorunun cevabını verir misiniz lütfen:Diyelim hükümet büyük bir karar verdi ve benzin fiyatlarını 1 liraya çekti.LPG'li araç kullanır mıydınız kullanmaz mıydınız? :)
    İşte diyorum ya bazen insanlar neden LPG'li araç kullandıklarını unutuyorlar.Neyse.
    İyi geceler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi interestedintech33 -- 31 Mayıs 2013; 0:31:53 >




  • Civic üzmez hiç bi yönden. otomatik şanzımanı çok güzel diye biliyorum. ama bu arabaları test etmedim hepsi kulaktan dolma. ama en iyi izlenimler civic hakkındaydı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: interestedintech33

    quote:

    Orijinalden alıntı: temizyurek

    quote:

    Orijinalden alıntı: interestedintech33

    quote:

    Orijinalden alıntı: temizyurek

    quote:

    Orijinalden alıntı: interestedintech33



    oldukça mantıksız bir yorum...

    LPG yi de bir itibar meselesi haline getirmişsiniz ya asıl size ne demeli.

    1- Güvenlik: LPG oldukça güvenli bir yakıttır.Adam gibi montajı yapılırsa, dolumu aracı hayvan gibi sallayarak değilde, insan gibi aldığı kadar doldurulursa , LPG li aracın yanma, patlama, kokma ihtimali ,benzinli araçlardan ne kadar fazla olur. Benzin/LPG gibi yakıt güvenliği yoktur, araç güvenliği vardır.

    2-Kapalı otopark girememe sorunu: Büyük ihtimalle kalkacak, mevcut yasağın sebebi de LPG li araçların değil, bizim kapalı otoparklarımızın güvensizliğinden kaynaklanmaktadır.

    3-Performans Durumu: Artık LPG li araçlar, bagajında piknik tüp taşıyan , reno 12 ts' ler değil. Labaratuar ortamında 1-2 psi lik performans kaybı yaşanmakta onu da sizin anlamanız mümkün değil... Psikoloji olarak şartlanmamanız kaydıyla..

    4- İtibar durumu: Yorumsuz...

    5- co2 emisyon değerlerini ve çevreci bir yakıt oluşuna zaten değinmiyorum.


    Honda benzinli motoru LPG ile modifiye etmiştir.Çok ta iyi yapmıştır, Kalitesinden birşey kaybetmemiş aksine kalitesini artırmıştır...
    Eminim Honda mühendisleri sizin kadar dar görüşlü, ön yargılı , itibarı benzin ile bulacağını zanneden bir zihniyette olsalardı durduk yere böyle bir adım atmazlardı.

    Bakınız TÜİK;
    Kasım ayı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 8 609 811 adet otomobilin %41,1’i LPG’li, %34,2’si benzinli, %24,1’i dizel yakıtlıdır.Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, trafiğe kayıtlı otomobillerin, yakıt cinsine göre dağılımları ele alındığında , 2008’de 3 milyon 531 bin 763 olan benzinli araç sayısı, 2012 sonunda yüzde 20’lik azalarak 2 milyon 929 bin 216’ya düştü. 2008’in başında 2 milyon 214 bin olan LPG’li araç sayısı ise 5 yılda yüzde 60’ın üzerinde bir artışla 3 milyon 569 bin 143’e yükseldi.

    Buna göre 1.355.143 kişi üste para vererek itibarsız olmayı seçti...

    Tamamen saçmalamışsınız kusura bakmayın...

    Nasıl benzinli araç kullananlar yargılanamaz ise LPG li araç kullananlarda yargılanamaz, hele de mesnetsiz ithamlar ile...

    Sizinle aynı marka/model aracı kullanmasaydım keşke.



    Öncelikle şunları söylemek istiyorum:İnsanların farklı görüşleri,düşünüşleri,olaylara farklı bakışları vardır ve olmalıdır.Sonuçta herkes aynı şeyi aynı şekilde düşünmez,ona aynı gözle bakmaz.Fakat kendi bakış açısından farklı düşündüğü için bir insanı önyargılı,dar görüşlü diye niteleyen birisi ne yazık ki o sıfatları kendisi taşımaktadır.
    Esas konuya gelirsem,numara numara yazmaya gerek olmadığından direk yazacağım.Şimdi söylediğinize göre, LPG güvenli hatta benzin ve mazottan daha güvenli.Ek olarak performans olarak bizim hissedeceğimiz bir farkı yok,otoparklara girememesi otoparkların eksikliği ve bu güne kadar yaşanmış tüm LPG kazaları da LPG'den değil onun takılış şeklinden kaynaklanıyor.Ve en önemlisi de bu LPG dediğimiz şey benzinlilerden az yakıyor.
    Şimdi,sizin bu söylediklerinize göre,mantıken LPG sistemi düz benzin sisteminden daha iyi.Hem de çevreye zararı yok,e az da yakıyor.Ama gelin görün ki dünyanın tüm büyük motor mühendisleri,sizin bu yazdıklarınızı düşünemiyor ve düz benzin üretmeye devam ediyorlar.Bence siz bu üst düzey zeka ile bu forumda harcanıyorsunuz beyefendi.Gerçekten de hayat çok garip.
    İtibar durumu ise bence bu benim yazdıklarım açısından en açık olanı.Binek araç kullananların büyük çoğunluğunun binek araç tercih etmesinin nedeni daha rahat ve daha konforlu bir ulaşım isteğidir.Ben ailemle birlikte bir yere gitmek istediğimde,örneğin bir alışveriş merkezine gitmek istediğimde,otobüsle sıkış pıkış şekilde ve zaman kısıtlamasıyla gitmek istemem.Bu yüzden araç alırım büyük çoğunluk gibi.Ve ne yazık ki gitmek istediğiniz yere varıp arabadan inince arabanız kendi kendisine yok olmuyor;onu park etmek gerekiyor.Bilirsiniz işte.İstanbul gibi bir yerde kapalı otoparklarda bile yer bulmak zorken alışveriş merkezinin yanında yer bulmak imkansız gibi bir şeydir.En son 2 sene önce Ankara'ya gittiğimde gittiğim alışveriş merkezinin açık otoparkında 15 dakika yer aradım ;bulamayınca da kapalı otoparka girdim.Benim en azından böyle bir imkanım var aracımla.Peki diyelim aracım LPG'li olsaydı ne olacaktı?Orada park edebileceğim en yakın yer yürüyüş mesafesiyle 10,15 dakika AVM'ye.Ben o trafikte ailecek 15 dakika yürümek için de araba almadığıma göre ne olacaktı gerçekten merak ediyorum.Yani bu benim için en açık anlamıyla rezillik.Ne ise.Siz bence bu parlak zekanız ile buralarda harcanmayın;bulabileceğiniz en yakın otomotiv şirketinin motor mühendisliğine başvurun.LPG geliştirirsiniz :)
    Son olarak,şu istatistik konusu ile ilgili olarak keşke Almanya'nın veya Amerika'nın da LPG istatistiklerini paylaşsaydınız.Size şaşırıyorum açıkçası.Yani sizin şu an o dandik LPG'yi kullanmanızın tek sebebi benzin fiyatlarının yüksek olmasıdır.Anlatabiliyor muyum?Kendinize bir sorun bakalım benzin 1,2 lira olsa ben tutup da şu LPG'yi aracıma taktırır mıyım diye.
    Selamlar.




    ''Benzin/LPG gibi yakıt güvenliği yoktur, araç güvenliği vardır.''

    Bu sözümden LPG'li aracın benzinli araçtan daha güvenli olduğunu düşündüğümü ifade etmeniz üzerine , zeka ile ilgili olan sözlerinizi aynen zat-ı alinize iade eder, saygılarımı iletirim.

    daha konuşmaya gerek yok , Bundan sonra LPG li araç kullanan insanları aşağılarken , itibarın benzin kullanarak kazanılamayacağını hatırınızda tutarsanız komik duruma düşmezsiniz..

    cevap vermiyorum, zira yazdığım cümlelere yazık.

    iyi geceler.



    Aslında benim sizin gibi birisine hiç cevap vermemem gerekirdi ama en azından belki beyninizde bir kıvılcım çıkar da olayları daha açık görebilirsiniz diye yazayım dedim.
    Neyse,zaten söylediğiniz şey de benim söylediğime çıkmakta.
    Bu güne kadar LPG'siz kaç tane aracın patladığını,alev aldığını gördünüz?Kaç tane mazotlu,benzinli araç böyle bir sorun yaşamış,kaç tane LPG'li araç böyle bir sorun yaşamış.Bu soruların yanıtları size durumu daha net açıklayacaktır.
    Ben hiçbir şekilde LPG kullananları aşağılamadım.Fakat LPG takılmış bir aracın benim gözümde itibarı yoktur.Bu güne kadar ikinci el araca binmedim fakat eğer binecek yani satın alacak olursam kesinlikle LPG takılmış bir aracı satın almam.
    Ayrıca,bana şu sorunun cevabını verir misiniz lütfen:Diyelim hükümet büyük bir karar verdi ve benzin fiyatlarını 1 liraya çekti.LPG'li araç kullanır mıydınız kullanmaz mıydınız? :)
    İşte diyorum ya bazen insanlar neden LPG'li araç kullandıklarını unutuyorlar.Neyse.
    İyi geceler.

    Merhaba
    Yakıta verdiğiniz para canınızı sıkıyorsa lpg veya dizel peşinde koşarsınız. Yok canınızı sıkmıyorsa benzine devam dersiniz. Mühendisler ve yatırımcılar için nerede talep varsa orada ciddi bir çalışma vardır. Eğer LPG de tasarruf varsa nasıl daha verimli ve güvenli hale getirebiliriz diye çalışmaktan vazgeçmezler. Zaten bu mantıkla bakılmasa idi, halen benzin yerine kömürlü araçlar ile yolculuk yapar olurduk. Kaldı ki Türkiye de neden ısıtmada bazı bölgelerde elektrik kullanımı az bunu da değerlendirmek lazım, güvenlik olarak ta iyi. Doğalgaz kullanıyoruz çünkü maliyeti ocağımıza ve memleketimizin ortasına incir ağacı diker. Doğalgaz kullanımına, işini bilmeyen ustalar gibi bakıldığında "abi, bu gaz böyle patlar" deyip geçilse idi, bu güvenlik önlemleri ve kuralları nasıl konulabilirdi.
    Bu LPG olayını bakış ben bir zamanlar Almanlar ile yaptığımız bir projeyi hatırlattı. Adamlar gazlı fırını test için kurdukları tüp odasını 20m laboratuar dışına kalın duvarlar içine kurmuşlardı. Fakat bizim gibi ülkelerde LPG tüpü mutfağın göbeğinde ve kimbilir hangi tecrübesiz kişi tarafından bağlanarak yapılıyor. Almanlarda gördüler ki aslında tehlikeli doğal kaynak yoktur, yanlış devreye alma vardır.

    Diğer bir bakış açısı, bırakın otomobili ne yazık ki bizim ülkemizde mutfaklarımızın bir çoğunda halen alev emniyetsiz ocaklar kullanılmakta ve hatta birçok bayide halen satıldıklarını görürsünüz.

    Diğer bir bakış açısı, ister benzinli ister dizel olsun. Aracın yakıt sisteminde ustalık veya montaj işçilik hatası yapılsa, Allah göstermesin. Üstüne üstlük aşırı hız, alkollü araç kullanma, ...gibi nedenleri koyarsak.Yakıt türü fark etmez.

    Özet olarak, yakıt LPG olmuş benzin olmuş bu o kadar önemli değil, güvenlik için. Kullanıcıların araçları için bakıma verdikleri önemin, ustaların kalitesinin, trafikte kullanıcıların bilincinin (tabi memlekette kişinin kendisi hep haklı olur hep diğerleri kötüdür, empati eksikliği),
    daha önemli olduğunu düşünüyorum. Sonrasında cebine göre LPG kullanmışsın, benzin kullanmış, artık tamamen senin paşa gönlüne kalmış olur.




  • eşinizde kullanacağı için C sınıfı HB olmalı,
    toyota yeni auris 1.6 (sorunsuz) cvt vites 51-58bin tl aralığında
    ve ortalama 5.7 lt yakıtı var, istenirse lpg de takılabiliyor.
    full versiyonunda anahtarsız çalıştırma, cam tavan ve park pilotu standart.
    .
    sıfır alacaksanız, japon ve alman tercih edilmeli, fıransız ve kore ler çok değer kaybediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cakitay


    quote:

    Orijinalden alıntı: deemer

    En son tercihiniz ne oldu acaba? Ben de benzer bir ikilemde kaldığım için bu başlığı pür dikkat okudum. Aslında benim önceliklerim biraz farklı olduğu için sadece 2 seçenek kaldı aklımda. Octavia 1.6 TDI Dsg Elegance la Honda Civic 1.6 Smart Eco Otomatik Elegance arasında kaldım. Akşam civic candır diye yatıyorum sabah octavia iyidir diye uyanıyorum. Bu forumda araba konusunda yazılan yorumları son derece faydalı bulduğum için bu 2 araç özelinde birkaç yorum yazarsanız çok sevinirim.
    Dün test sürüş ve son pazarlıklarını da yaptım. Octavia 65.500 son fiyat. (Hiçbir ekstra aksesuar, opsiyon vs yok). Civic LPG dahil 59.000 son fiyat.
    Test ettiğimde şöyle bir his uyandırdı bende. Octavia aşırı konforlu ve rahat bir araç olmuş. Dizelin rahatsız eden sesi yok, vites geçişleri vs gayet başarılı. Ama Civic de çok atik, spor ve agresif bir araç hissi uyandırdı. Bir de garanti yönünden Octavia 2, Civic 6 yıl garantili olması aklımı karıştırıyor. Dsg sıkıntı çıkarır mı acaba 2-3 yıl sonra?

    Hocam şuan aynı ikilemde kaldım octaviaya çok yakınım ama. Dsg düşündürüyor.hangi aracı aldınız

    Hocam özel işlerimden dolayı araba işini 2 hafta erteledim ama bugün baktığımda Octavia'ya net 1.500 TL zam geldiğini görerek bir hayli üzüldüm. (66.990 olmuş kampanya fiyatı). Donanım anlamında bir ekstra eklemedilerse Octavia-Civic arası fiyat farkı makası 8 bin liraya kadar açıldı. (Benim otomatik elegance modelleri için bayilerden aldığım son fiyata göre)
    Dolayısıyla 1 ay daha bekleyerek daha sakin bir karar vermek istiyorum. Bu arada da araştırmalara devam.
    Siz aldınız mı?




  • Konuya kendimce katkım olabileceğini düşünerek eski aracım olan 2006 model lpgli civic aracımdan bahsedeyim. Ben bu aracı aldığımda motorda önceleri çok farketmediğim kullandıkça daha iyi belli olan titreme vardı aracı kullanıp km yaptıkça titremede arttı rahatsız edecek boyuta ulaştı. önceden ilçedeydim ve bu titremeye kesinlikle hiçbir usta çare bulamadı bujiler değişiyor, yağ değişiyor bilmem ne değişiyor durum aynı titreme devam ediyor...

    Daha sonra yerleştiğim ildeki bir ustaya durumu anlattım baktı sorun sübap ayarında dedi sübaplar dibe vurmuş bu durumdayken iyiki devirli kullanmamışsın yoksa motoru eline alırsın falan da dedi motorun soğumasını falan bekledikten sonra yaptığı işlem sadece 5 dk! sonrasında motor saat gibi oldu gram titreme kalmadı bunu her 20000 km de bir yaptırman lazım dedi arabamı tekrardan sevmiştim hızlanması performansı cidden artmıştı. Ancak bu ayar yapıldıktan birkaç bin km kadar sonra hafiften titremeler başladı 5000 km sonra bariz belli oldu daha sonra eski halini aldı. Sübap ayarı tekrarlandıktan sonra düzeliyor sonra tekrar bozuluyor.Neden bu kadar sık ayar bozuluyor dediğimde araba lpg'li olduğu için daha çabuk ayar bozuyor denildi. Daha sonra başka bir ustaya gittim onda da durum aynı birkaç bin km sonra ayar yine bozuluyor. Bu sadece benim aracımın değil nerdeyse tüm lpgli eski ve yeni civic lerin problemi (Bu ustalardan birine beni hondanın yetkili servisinde çalışan biri bizzat götürdü ayar orjinal araç gereçlerle yapıldı).

    Şimdi gelelim meseleye. Lpg ye uyumlu olarak anlatılan yeni civic motoru Euro5 normlarına uygun yani diğer markalarda olduğu gibi sübaplar daha hafif ve dayanıksız ancak diğer markalarda olmayan manuel sübap ayarı yapılabildiği için civic lpg de sorunsuz olarak lanse ediliyor.Diğer markaların çoğunda sübap ayarı otomatik yapılıyor ve zamanla sübaplarda eğilme, bükülme hatta bazılarında erime meydana gelebiliyor. Ford focus aracıma lpg taktırdım 20000 km.dir sorunsuz kullanıyorum diyenlere kanmayınız o motorlar bizzat servisin ifadesiyle birer birer servise gelip sübap değiştirecek. Civic bu konuda tabiki çok daha avantajlı yıllarca civic sahibi kardeşlerim araçlarını kullanabilirler ancak benim başıma gelen titreme ve sübap ayarından sonra eski haline dönen arabadaki performans kaybına hazır olsunlar...

    Sonuçta bu araçların motorları benzine göre yapılıyor lpg alternatif yakıttır benzin bu kadar pahalı olmasa hiç kimse lpg nin ya da dizelin yüzüne bakmaz.
    Güvenlik meselesine gelince lpg tankları gerçekten çok güvenli ancak problem lpg tankı değil MONTAJ! Civic eco bile alınsa sonuçta sistemi servis takıyor servis elemanları da herkesin malumu. Tanktan gelen sıvı gaz birçok yere ulaştıktan sonra borular vasıtasıyla basınçlı bir halde motora ulaşıyor ve dalgınlıkla yapılabilecek bir hata allah korusun çok kötü şeylere sebep olabilir. Ben bunu göze alamadım göze alabilenlere sözüm yok.

    Birde makyajlı kasalardaki EDC şanzıman öncekinin problemleri düzeltilmiş halidir şu anda alınan EDC'li bir Renault ta Allah izin verirse hiçbir sıkıntı çekmezsiniz. Şu anda kullanılan şanzıman Volvo dakilerin tıpatıp aynısı yani sıkıntılı olsa fazladan 30 bin verilen premium Volvo bu şanzımanı kullanmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dent43

    Konuya kendimce katkım olabileceğini düşünerek eski aracım olan 2006 model lpgli civic aracımdan bahsedeyim. Ben bu aracı aldığımda motorda önceleri çok farketmediğim kullandıkça daha iyi belli olan titreme vardı aracı kullanıp km yaptıkça titremede arttı rahatsız edecek boyuta ulaştı. önceden ilçedeydim ve bu titremeye kesinlikle hiçbir usta çare bulamadı bujiler değişiyor, yağ değişiyor bilmem ne değişiyor durum aynı titreme devam ediyor...

    Daha sonra yerleştiğim ildeki bir ustaya durumu anlattım baktı sorun sübap ayarında dedi sübaplar dibe vurmuş bu durumdayken iyiki devirli kullanmamışsın yoksa motoru eline alırsın falan da dedi motorun soğumasını falan bekledikten sonra yaptığı işlem sadece 5 dk! sonrasında motor saat gibi oldu gram titreme kalmadı bunu her 20000 km de bir yaptırman lazım dedi arabamı tekrardan sevmiştim hızlanması performansı cidden artmıştı. Ancak bu ayar yapıldıktan birkaç bin km kadar sonra hafiften titremeler başladı 5000 km sonra bariz belli oldu daha sonra eski halini aldı. Sübap ayarı tekrarlandıktan sonra düzeliyor sonra tekrar bozuluyor.Neden bu kadar sık ayar bozuluyor dediğimde araba lpg'li olduğu için daha çabuk ayar bozuyor denildi. Daha sonra başka bir ustaya gittim onda da durum aynı birkaç bin km sonra ayar yine bozuluyor. Bu sadece benim aracımın değil nerdeyse tüm lpgli eski ve yeni civic lerin problemi (Bu ustalardan birine beni hondanın yetkili servisinde çalışan biri bizzat götürdü ayar orjinal araç gereçlerle yapıldı).

    Şimdi gelelim meseleye. Lpg ye uyumlu olarak anlatılan yeni civic motoru Euro5 normlarına uygun yani diğer markalarda olduğu gibi sübaplar daha hafif ve dayanıksız ancak diğer markalarda olmayan manuel sübap ayarı yapılabildiği için civic lpg de sorunsuz olarak lanse ediliyor.Diğer markaların çoğunda sübap ayarı otomatik yapılıyor ve zamanla sübaplarda eğilme, bükülme hatta bazılarında erime meydana gelebiliyor. Ford focus aracıma lpg taktırdım 20000 km.dir sorunsuz kullanıyorum diyenlere kanmayınız o motorlar bizzat servisin ifadesiyle birer birer servise gelip sübap değiştirecek. Civic bu konuda tabiki çok daha avantajlı yıllarca civic sahibi kardeşlerim araçlarını kullanabilirler ancak benim başıma gelen titreme ve sübap ayarından sonra eski haline dönen arabadaki performans kaybına hazır olsunlar...

    Sonuçta bu araçların motorları benzine göre yapılıyor lpg alternatif yakıttır benzin bu kadar pahalı olmasa hiç kimse lpg nin ya da dizelin yüzüne bakmaz.
    Güvenlik meselesine gelince lpg tankları gerçekten çok güvenli ancak problem lpg tankı değil MONTAJ! Civic eco bile alınsa sonuçta sistemi servis takıyor servis elemanları da herkesin malumu. Tanktan gelen sıvı gaz birçok yere ulaştıktan sonra borular vasıtasıyla basınçlı bir halde motora ulaşıyor ve dalgınlıkla yapılabilecek bir hata allah korusun çok kötü şeylere sebep olabilir. Ben bunu göze alamadım göze alabilenlere sözüm yok.

    Birde makyajlı kasalardaki EDC şanzıman öncekinin problemleri düzeltilmiş halidir şu anda alınan EDC'li bir Renault ta Allah izin verirse hiçbir sıkıntı çekmezsiniz. Şu anda kullanılan şanzıman Volvo dakilerin tıpatıp aynısı yani sıkıntılı olsa fazladan 30 bin verilen premium Volvo bu şanzımanı kullanmaz

    Forumdaşım merhaba,

    Öncelikle çok düzgün yazmış olduğun yazını keyifle okuduğumu belirteyim. :)

    Honda motorları benzindeyken de belli kilometrelerde sübap ayarı ister.

    Takılan lpg markasına ve işçiliğe göre lpg'de bu süre yaklaşık yarı yarıya kısalır.

    Yani normalde 40 bin km'de yapılan sübap ayarı lpg'de 20 bin km'de yapılır.

    Kalitesiz marka ve montajlarda bu periyod 5 bin km'ye kadar düşebilir.

    Galiba sizin lpg montajı bu son gruptan olmuş.


    Şu an 44 bin km'dir 2011 Ağustos ayında sıfır km olarak aldığım Megane 3 EDC kullanıyorum.

    Hakkını yemeyeyim, ilk başlarda iyiydi ama önceki Honda Jazz CVT tecrübemizden sonra şimdiki aracımın düşük hızlardaki vites geçişlerindeki titreme ve kararsızlık bazen cidden can sıkıcı olabiliyor.

    Çok özel bir fiyat teklifi almadığım sürece bir daha bu şanzımana sahip (ya da diğer çift kavramalı şanzımana sahip) araç almam herhalde.

    Varsın 20 bin km'de (yaklaşık yılda bir yani) birkaç saatimi ayırıp bir sübap ayarı yaptırayım da her gün-her an elimin altında olan ve varlığını hissettiren şanzıman konforlu ve sorunsuz olsun.

    Garanti bitince şanzımandan yana bir sorun çıkarsa ocağıma incir ağacı diker mi diye düşünmeyeyim.

    Bu da olayın başka bir boyutu.


    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: dent43

    Konuya kendimce katkım olabileceğini düşünerek eski aracım olan 2006 model lpgli civic aracımdan bahsedeyim. Ben bu aracı aldığımda motorda önceleri çok farketmediğim kullandıkça daha iyi belli olan titreme vardı aracı kullanıp km yaptıkça titremede arttı rahatsız edecek boyuta ulaştı. önceden ilçedeydim ve bu titremeye kesinlikle hiçbir usta çare bulamadı bujiler değişiyor, yağ değişiyor bilmem ne değişiyor durum aynı titreme devam ediyor...

    Daha sonra yerleştiğim ildeki bir ustaya durumu anlattım baktı sorun sübap ayarında dedi sübaplar dibe vurmuş bu durumdayken iyiki devirli kullanmamışsın yoksa motoru eline alırsın falan da dedi motorun soğumasını falan bekledikten sonra yaptığı işlem sadece 5 dk! sonrasında motor saat gibi oldu gram titreme kalmadı bunu her 20000 km de bir yaptırman lazım dedi arabamı tekrardan sevmiştim hızlanması performansı cidden artmıştı. Ancak bu ayar yapıldıktan birkaç bin km kadar sonra hafiften titremeler başladı 5000 km sonra bariz belli oldu daha sonra eski halini aldı. Sübap ayarı tekrarlandıktan sonra düzeliyor sonra tekrar bozuluyor.Neden bu kadar sık ayar bozuluyor dediğimde araba lpg'li olduğu için daha çabuk ayar bozuyor denildi. Daha sonra başka bir ustaya gittim onda da durum aynı birkaç bin km sonra ayar yine bozuluyor. Bu sadece benim aracımın değil nerdeyse tüm lpgli eski ve yeni civic lerin problemi (Bu ustalardan birine beni hondanın yetkili servisinde çalışan biri bizzat götürdü ayar orjinal araç gereçlerle yapıldı).

    Şimdi gelelim meseleye. Lpg ye uyumlu olarak anlatılan yeni civic motoru Euro5 normlarına uygun yani diğer markalarda olduğu gibi sübaplar daha hafif ve dayanıksız ancak diğer markalarda olmayan manuel sübap ayarı yapılabildiği için civic lpg de sorunsuz olarak lanse ediliyor.Diğer markaların çoğunda sübap ayarı otomatik yapılıyor ve zamanla sübaplarda eğilme, bükülme hatta bazılarında erime meydana gelebiliyor. Ford focus aracıma lpg taktırdım 20000 km.dir sorunsuz kullanıyorum diyenlere kanmayınız o motorlar bizzat servisin ifadesiyle birer birer servise gelip sübap değiştirecek. Civic bu konuda tabiki çok daha avantajlı yıllarca civic sahibi kardeşlerim araçlarını kullanabilirler ancak benim başıma gelen titreme ve sübap ayarından sonra eski haline dönen arabadaki performans kaybına hazır olsunlar...

    Sonuçta bu araçların motorları benzine göre yapılıyor lpg alternatif yakıttır benzin bu kadar pahalı olmasa hiç kimse lpg nin ya da dizelin yüzüne bakmaz.
    Güvenlik meselesine gelince lpg tankları gerçekten çok güvenli ancak problem lpg tankı değil MONTAJ! Civic eco bile alınsa sonuçta sistemi servis takıyor servis elemanları da herkesin malumu. Tanktan gelen sıvı gaz birçok yere ulaştıktan sonra borular vasıtasıyla basınçlı bir halde motora ulaşıyor ve dalgınlıkla yapılabilecek bir hata allah korusun çok kötü şeylere sebep olabilir. Ben bunu göze alamadım göze alabilenlere sözüm yok.

    Birde makyajlı kasalardaki EDC şanzıman öncekinin problemleri düzeltilmiş halidir şu anda alınan EDC'li bir Renault ta Allah izin verirse hiçbir sıkıntı çekmezsiniz. Şu anda kullanılan şanzıman Volvo dakilerin tıpatıp aynısı yani sıkıntılı olsa fazladan 30 bin verilen premium Volvo bu şanzımanı kullanmaz

    Forumdaşım merhaba,

    Öncelikle çok düzgün yazmış olduğun yazını keyifle okuduğumu belirteyim. :)

    Honda motorları benzindeyken de belli kilometrelerde sübap ayarı ister.

    Takılan lpg markasına ve işçiliğe göre lpg'de bu süre yaklaşık yarı yarıya kısalır.

    Yani normalde 40 bin km'de yapılan sübap ayarı lpg'de 20 bin km'de yapılır.

    Kalitesiz marka ve montajlarda bu periyod 5 bin km'ye kadar düşebilir.

    Galiba sizin lpg montajı bu son gruptan olmuş.


    Şu an 44 bin km'dir 2011 Ağustos ayında sıfır km olarak aldığım Megane 3 EDC kullanıyorum.

    Hakkını yemeyeyim, ilk başlarda iyiydi ama önceki Honda Jazz CVT tecrübemizden sonra şimdiki aracımın düşük hızlardaki vites geçişlerindeki titreme ve kararsızlık bazen cidden can sıkıcı olabiliyor.

    Çok özel bir fiyat teklifi almadığım sürece bir daha bu şanzımana sahip (ya da diğer çift kavramalı şanzımana sahip) araç almam herhalde.

    Varsın 20 bin km'de (yaklaşık yılda bir yani) birkaç saatimi ayırıp bir sübap ayarı yaptırayım da her gün-her an elimin altında olan ve varlığını hissettiren şanzıman konforlu ve sorunsuz olsun.

    Garanti bitince şanzımandan yana bir sorun çıkarsa ocağıma incir ağacı diker mi diye düşünmeyeyim.

    Bu da olayın başka bir boyutu.


    Selamlar.


    Tesekkur ederim haluk bey. Ben bu sübap ayarının takılan sistemle alakalı olduğunu düşünmüyorum çünkü bu olay hangi sistem olursa olsun direkt lpg'nin ürettiği yüksek ısıyla alakalı. EDC ile ilgili kaygılarınızı anlayabiliyorum bu sistemler yeni ve pahalı ne emeklerle kazanılan paralar arıza durumunda uçup gidebiliyor. Bence çok kafaya takmamak lazım sonuçta kul yapısı, ben 100 bin km'de manuel şanzımanı bozulan civic sahibi biliyorum. 200 bin km de daha tık dememiş dsg şanzımanlı aracı olan arkadaşım var ayrıca. Dediğim gibi biraz şans işi.
    İyi forumlar...




  • Arkadaşlar,

    Açtığım konuyu takip edenlere emsal teşkil edebileceği için aldığım aracı yazmak istedim:

    Yaptığım araştırmalar ve tabiki burada yer alan arkadaşların yorumları/tavsiyeleri çerçevesinde, dün itibariyle 2012 model HONDA CIVIC ELEGANCE ECO araç almış bulunmaktayım.

    Bundan sonra yeni kasa honda civic forumundan devam ederim artık
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.