Şimdi Ara

50 bin Bütçeyle Otomatik Honda Civic mi? Skoda Octavia DSG? Megan 3 EDC? Kia Ceed mi? i30 mu? C4 mü? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
4
Favori
11.812
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doğan.


    quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist



    Hem Civicin hem de ceed (veya i30) istanbul ş.içinde yakıt sarfiyatları kuruş olarak birbirine yakın olacaktır.

    Eğer tercihlerimi bu 2 araca kadar indirirsem düşünmem gereken kriterler aşağıdaki şekilde farklı boyutta olacaktır:

    Yakıt sarfiyatları hemen hemen aynı dersek

    -Kia nın garanti süresinin kısalığı
    -Servis ağının yetersizliği ve Çelik Motorun ilgisizliği
    -Dizel aracın bakım masrafı
    ...vb

    Diğer açıdan:

    -LPG'nin güvenilirliği
    -Yol bilgisayarının LPG'li araçta bir nevi devre dışı kalması
    -Kapalı otopark meselesi
    -LPG firmalarına göre kimyasal içeriğinin çok değişken olması ve yanma verimi
    ...vb




  • quote:

    Orijinalden alıntı: batu11

    Donanim ariyorsaniz i30 oneririm. Hyundainin kiaya gore ustunlugunu satarken anlarsiniz.


    Kia veya Hyundai gibi tam otomatik şanzımanlı bir araç alırsam, en son düşüneceğim şey ikinci el olacaktır (tabi Allahtan bir mani çıkmazsa)
    Çünkü uzun yıllar binmeyi düşünüyoruz...

    DSG'li veya EDC'li bir araç alırsam da garanti süresi bitmeden satmayı düşünürüm. O durumda da ikinci elde sıkıntı olacağını sanmıyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ndmrc

    -LPG'nin güvenilirliği
    -Yol bilgisayarının LPG'li araçta bir nevi devre dışı kalması
    -Kapalı otopark meselesi
    -LPG firmalarına göre kimyasal içeriğinin çok değişken olması ve yanma verimi
    ...vb

    LPG uygun koşullarda yapılırsa mazot veya benzinden daha güvenlidir.
    Yol bilgisayarı bir nevi devre dışı falan kalmaz,direkt firma tarafından takılıyor.
    Ki benzini dahi hesaplasa bendin lpg hesabı çok basit.
    Kapalı otopark meselesine gelince,yeni şehir efsanemiz.
    Aracınızla günde kaç kere kapalı otoparka girersiniz?
    Her gününüz avm'demi geçiyor?
    Lpg firmasıyla kimyasal içerikle sizin ne ilginiz var?
    Direkt honda firması takmış bunu uygulamış,bunun verimiyle alakanız yok ki sizin?
    Sizin şu an düşünmeniz gereken şey şu:
    minimum 4 bin lira dizel kazığını niye yiyim?
    Ha illa ki dizel otomatik istiyorsanız ne i30 ne ceed falan bakmayın,galerici zihniyetli de değilmişsişiniz hali hazırda.
    Gidin 120 hp lancia delta alın otomatik,hem az yakar hem güçlü bir motora sahip olur,hem de full donanımla tüm ihtiyaçlarınızı karşılarsınız.
    En azından verdiğiniz fazladan 5 bin lira mazotlu kazığa değil gırtlağa kadar donanıma gider.

    http://forum.donanimhaber.com/m_62788040/tm.htm




  • i30 ve cee'd de çok güzel araçlar ama size tavsiyem 1.6 e-hdi mcp confort plus C4 test sürüşü mutlaka yapıp ondan sonra karar vermeniz.. Tam otomatik vites istiyorsunuz ama dediğim gibi önce test sürüşü yapın lütfen. ben geçen hafta aldım şuan araç 750km de ama çok güzel ve verimli bir araç.
  • Hocam Skoda Rapid düşündünüz mü? Elegance paket istediğiniz donanıma sahip. 1.4 TSI 122 HP DSG Tiptronik modeli 48.990 TL
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdemunver


    Umarım da hep memnun olursunuz güle güle kullanın.

    Bu hafta için bir aksilik olmazsa C4 için randevu alıp teste gideceğiz arkadaşımla birlikte. Zaten test sürüşü yapmadan hatta kullananlarla görüşmeden yeni aracıma karar vermeyi düşünmüyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ndmrc -- 26 Mart 2013; 19:41:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EşeğiSaldımÇayıra

    Hocam Skoda Rapid düşündünüz mü? Elegance paket istediğiniz donanıma sahip. 1.4 TSI 122 HP DSG Tiptronik modeli 48.990 TL


    Öneriniz için teşekkürler.
    Skodayı beğenirim gerçekten. O grup içerisinde benzer kaliteyi daha makul fiyatlara pazara sunduklarını düşünüyorum.
    Rapide gelince autoshow da inceleme fırsatım olmuştu ve beğenmiştim. Elegance versiyonu da tatminkar. Ancak, bu araçta tıpkı Seat Toledo gibi dizel+otomatik opsiyonlu olarak gelmediler maalesef.

    Bir diğer hususta DSG şanzıman için 2 yıllık garanti süresi sonrasındaki SORU İŞARETLERİ
  • bunlar arasında civic + lpg derim. bu aracı kullandım yakıt konusunda çok iyi sakin kullandığınızda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarkSidesOfMe

    bunlar arasında civic + lpg derim. bu aracı kullandım yakıt konusunda çok iyi sakin kullandığınızda


    Uzun süreli mi kullandınız bilmiyorum ancak İstanbul tarfiğinde test ettiğim Premium Eco Otomatik araç az yakacak gibi değildi sanki...

    Honda'nın otomatiği gerçekten etkileyici, bir de dizel ile birlikte muhteşem ikili yapsalar... ama ne zaman :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ndmrc

    quote:

    Orijinalden alıntı: DarkSidesOfMe

    bunlar arasında civic + lpg derim. bu aracı kullandım yakıt konusunda çok iyi sakin kullandığınızda


    Uzun süreli mi kullandınız bilmiyorum ancak İstanbul tarfiğinde test ettiğim Premium Eco Otomatik araç az yakacak gibi değildi sanki...

    Honda'nın otomatiği gerçekten etkileyici, bir de dizel ile birlikte muhteşem ikili yapsalar... ama ne zaman :(

    izmit trafiğinde kullandım benzin yani lpg performansı gayet iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarkSidesOfMe

    izmit trafiğinde kullandım benzin yani lpg performansı gayet iyi.


    araç sahibi bir kullanıcının yorumu öenmlidir. bu kapsamda bilgi için teşekkürler
  • Leon 1.2 tsi dsg

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haftaiçi özel işlerim nedeniyle test sürüşüne gidememiştik ancak bugün vakit ayırarak 3 arkadaş test sürüşü için yola çıktık...

    * İlk durağımız Citroen'di:
    Haftabaşı internet üzerinden randevu aldık, fakat e-posta bilgilendirmesi dışında amaca yönelik bir geri dönüş olmadı...
    sonrasında direkt bayiye gittik. yetkili, sistemde sıkıntı olduğunu araç gelince arayağını söyledi...1-2 gün sonra aradı, ancak o zamanda bizim için uygun değildi...
    En başta dediğim gibi bugün direkt olarak gittik. ancak test aracını, bir firmaya filo satışı için deneme amaçlı vermişler :( Ankarada böyle sıkıntı olmuyordu, söz konusu İstanbul olunca işler böyle yürüyor demek ki? amaç filo satış, bireysel müşteri beklesin!
    Ben de 3 kişi araç almayı düşündüğümüzü söyleyince, satış yetkilisi aracı h.içi denememiz için çalıştığımız yere göndereceğini söyledi! bakalım göreceğiz! deneyimlerimi paylaşmaya çalışacağım...




  • hocam ben 51 e ceed confort plus manuel aldım,
    araç çok dolu, ve manuel vites ve yakıt tüketimi olayı çok iyi,
    fiyatına göre bence alınacak tek araç,
    ama otomatik deyince ceed al diyemiyorum, çünkü ben bu devirde çift kavramalı olmayan otomatik almam,
    diğer araçların dolu ve otomatik fiyatları da 60.000 civarı diye tahmin ediyorum en az,
    sana tavsiye edebileceğim arkadaşımın aldığım civic,

    ben ceedi aldıktan sonra arkadaşım aldı, 52000 e, araç çok dolu, kendinden gazlı(ki bence daha güvenilir ve daha az yakıt demek)
    ayrıca otomatik viteste bir honda efsanesi, ayrıca aracı da beğendim. fiyat/doluluk/yakıt/güzellik olarak belki de şimdiye kadar en alınası honda arabası

    karar senin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirekinci

    ÖTV muafiyeti'nden yararlanabiliyorsanız(Sol ayağından kusuru olanlar yararlanabiliyor diye biliyorum) ÖTV muafiyeti ile 50.000 TL'ye çok güzel araçlar alabilirsiniz.

    Hocam gerçekten sesli güldüm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ndmrc

    Arkadaşlar iyi pazarlar öncelikle,

    İstanbul'da ikamet etmekteyim. imzamda yer alan aracımı severek almama ve kullanmama rağmen, malum istanbul trafiğinde pert olan sol bacağımdan dolayı ve eşimin rahat kullanabilmesi amacıyla otomatik şanzımanlı bir araca geçmeye karar verdik.

    Alacağımız araçtan beklentilerimiz:

    1.Maksimum 50 bin TL bütçe ayırdık.

    2.Konforlu bir otomatik şanzımana sahip olması.

    3.Aracı aldıktan sonra rutin ihtiyaçları ve bakımı dışında masrafı olmadan uzun yıllar binmek istiyoruz.

    4.Aracın iç malzeme kalitesi iyi olsun. Örneğin deri direksiyon simidi 1 yıl sonunda yıpranmasın...vb

    5. İç taraftan yarın öbürgün gelecek potansiyel tıkırtılar minimum seviyede olsun

    6.Yakıt ekonomisi iyi olsun. LPG'li olması durumunda ise: LPG uyumlu motor olsun. ve sakin kullanımda ekonomisi iyi olsun.

    7.Araç C sınıfı olacağından, sınıfına göre en azından orta konforlu ve donanımlı olsun. Malzeme kalitesi iyi olsun.

    8. ESP + Cruise Conrol + Katlabilir yan ayna + Arka park sensörü + Yokuş kalkış desteği gibi özellikler olmazsa olmaz

    İlk tercihim dizel+otomatik kombinasyonu, bu kapsamda yaptığım incelemelerde edindiğim bilgi çerçevesinde:

    (Aşağıdaki sıralamayı tercihime göre yazmadım. Yani ilk tercihim Skoda olmadığı gibi, Honda da son tercihim değildir!)

    1.Doğuş grubu Dizel+DSG = Özellikle Skoda Octavia Elegance istediğim bir araçtı. Sıfır alacak durumum olmadığından, garanti süresi içerisinde alınıp binilmeli. söz konusu sürede 3 yıldan az olacağından ve potansiyel bir DSG arızası kafamda hep kalacağından tercih listemde alt sıralara ekledim.

    2. Renault Megane 3 Dizel + EDC = Haluk (haluk23) beyin konusunu dikkatlice okudum. Gerek onun yorumları gerekse de şirket aracımızda gördüklerim (1-2 vites kararsızlığı + deri aksamlardaki çok erken aşınmalar... vb) ve en önemlisi EDC şanzımanında ileide oluşacak potansiyel masrafı bu aracıda listemde sonlara atmama neden oldu.

    3. Kia Ceed veya Hyundai i30 dizel+otomatik (tipinden dolayı kia bir adım önde) = tam otomatik şanzıman kullandıklarından konforlu fakat özellikle ş.içi yakıt tüketimleri oldukça fazla olması ve 0 fiyatlarının yüksek olması beni 2. ele yönlendirdi. Oradaki durum da şu şekilde; yaklaşık 50 bin lira verip 2. el araç alma psikolojisi garip geliyor bana. Listemin üst sırlarına yakın durumdalar.

    4. Citroen C4 dizel+otomatik = Bu araç ilk çıktığında kendi kendime tam bekledğim teknoloji (e-hdi) bu aracı almayı düşünürüm ileride... Gerçekten yakıt ekonomisi muhteşem. Ancak robotize şanzıman, okuduğum kadarıyla sıkışık tarfikte EDC veya DSG den daha sıkıntılı ve araç ileride sıkıntı çıkarma potansiyeli var gibi. Satılık ilan sayısıda oldukça fazla?. Bir de ustam otomatik citroen hiç tavsiye etmedi, abi çok sıkıntı çıkartıyor dedi, elektronik devresi de çok uğraşırsın dedi...

    5. Honda Cıvıc Benzinli + LPG = Bir dizelci olarak LPG'ye mesafeli durmaktayım ancak araştırdıkça kafam yatmaya başladı. Bir de beni etkileyen tabiki Hondanın efsane 2006 da üretilen kasası, sorunsuz tam otomatik şanzımanı. Şu Honda Civicte dizel+otomatik kombinasyonunu getirse de araç arama sürecim son bulsa keşke  . Yeni kasada Premium Eco benim için yeterli bir donanıma sahip. Denem sürüşü yaptım (elegance eco) otomatik vites gayet konforlu, ancak İstanbulda ş.içi yakıt tüketimi biraz üzecek gibi.

    Yukarıda yazdıklarım çerçevesinde; önerilerinizi, görüşlerinizi ve deneyimlerinizi benimle paylaşırsanız çok memnun olurum.

    Arkadaşım tekrardan merhaba,



    40 bin km'ye dayanmış Megane 3 aracımdaki EDC ve test ettiğim diğer çift kavramalı şanzıman(lı araç)lar uzun süre sorunsuzluk ve/veya masraf çıkarmama ve/veya konforlu vites geçişleri kriterlerini sunmaktan uzaklar maalesef.

    Ben kendi aracımda şehir içi kullanımda vitesi her geçen gün daha fazla sıklıkta manuel modda kullanır oldum.

    C4'teki yarı otomatik şanzımanın huyunu suyunu bilip konfor açısından beklentilerini çok yüksek tutmayanlar takip edebildiğim kadarıyla araçlarından çok memnunlar.

    Ancak bu şanzımanlar tabii ki çift kavramalar kadar pürüzsüz değiller ve bunları da benim son zamanlarda kendi aracımda yaptığım gibi manuel modda kullanacaksan C4 alınabilir tabii.

    Ama manuel modda kullanılacaksa da çift kavramalar yine daha konforlu olacaktır.

    Tabii madem (en azından bir süre kullandıktan sonra) manuel modda kullanacaksın neden otomatik alıyorsun diye de sorarlar birgün.


    Doğuş grubu (belki biraz da forumlarda yazılanların etkisiyle) yeni nesil kavrama değişimini ücretsiz yapıyor (ve her ne kadar yurtdışında uzun süreler boyunca ücretsiz olan bu işlemi biraz da lütuf gibi lanse etse de) bu durum adamların sattığı malın arkasında durduğunu da gösteriyor.

    Ama yine de ben garanti süresi dışında çift kavramalı bir araca binmezdim herhalde.


    Dizel motorlu tam otomatik şanzımanlı Ceed ya da i30 da güzel araçlar ama özellikle kışın kısa mesafe kullanımlarında (dizel bir araç için ve rakiplerine kıyasla) ciddi yüksek tüketimlere imza atabiliyor olmaları bana dizelin gürültüsünü çekmek zorunda olmadığımızı düşündürtüyor.

    Ki gerek C4, gerek i30 ve gerekse de Ceed kendi yaptığım test sürüşlerinde beni etkilemişti.


    Belirttiğin bütçeyle ve ESP + Cruise Conrol + Katlanabilir yan ayna + Arka park sensörü + Yokuş kalkış desteği gibi özelliklere sahip araçlar arasında sana önerebileceğim tek araç Honda Civic kalıyor.

    Kaldı ki konforlu vites geçişlerine sahip ve uzun süre boyunca bakım dışında masrafı olmadan kullanmayı düşünüyorsunuz.


    Eğer bu aracı alırsan bence eco olmayan normal versiyonu tercih edip servisteki BRC'yi değil daha kaliteli olduğunu düşündüğüm Vialle lpdi sistemini tercih etmelisin.

    Ve mümkünse ve bulabilirsen 2012 model almaya çalış zira onlarda birkaç donanım fazlalığı var.

    Hem de 50 bin TL civarına elegance otomatik bulup sunroof-xenon far-ısıtmalı koltuk dahil dopdolu bir araç almış olursun.


    Yazdıklarıma katılmayanlar olacakların saygı sınırları içinde yazdıklarına cevap vermeye çalışırım. :)


    Kolay gelsin.




  • Honda kadar sorunsuz olmasını beklemek haksıksız olur ama lpg ile kullanmak için hyundai elantra civic'ten daha iyi bir seçim bence.

    Civic bu jenerasyonu ile bariz şekilde geri gitmiş durumda, tasarımı falan geçtim şürüş rafineliği bile gerilemiş.

    Hb'de de auris iyi tercih olur. Güçlü motoru, bağımsız arka süspansiyonu, yeni ve iddialı tasarımı, benzinliyken bile az yakması falan olumlu özellikler.

    Sanırım iki marka da bayi bazında garantiyi etkilemeden uygulama yapıyorlar.
  • Honda Elegance'de katlanır ayna ve arka park sensörünü donanımdan kaldırdılar ama servis ücretsiz olarak park sensörünü takıyor.2012 modellerde katlanır ayna ve orijinal park sensörü olması gerekiyor.

    Ayrıca birkaç yorumda ECO model civiclerde lpg var sanılarak yorum yapılmış,ben yok,diye biliyorum.Sadece lpg'nin ön hazırlığı mevcut.LPG daha sonra serviste takılıyor ama BRC bayisinde 1600-1800 liraya takılan my11 kit 2300 liraya takılıyordu en son.Serviste takılırsa sadece uzatılmış ek 3 yıl garanti devam ediyor.


    Konu sahibi arkadaşa tek tavsiyem, sorunsuz otomatik şanzıman arıyorsa Civic'ten şaşmasın,derim.

    Ben de brc my11 kit ve 41 litrelik simit tank taktırdım.Stepneyi de sattım.Onun yerine de AJS mini stepne aldım,sorunsuz biniyorum.Ayrıca bulunduğum beldede 7 aydır alt yapı çalışmaları mevcut.Bu yüzden araç otomatik de olsa 1. ve 2. vites aralığında gidiyor,buna rağmen yakıt sarfiyatım en son km'de 31 kuruştu.İstanbul'un yoğun trafinde de bundan fazla olacağını sanmam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    40 bin km'ye dayanmış Megane 3 aracımdaki EDC ve test ettiğim diğer çift kavramalı şanzıman(lı araç)lar uzun süre sorunsuzluk ve/veya masraf çıkarmama ve/veya konforlu vites geçişleri kriterlerini sunmaktan uzaklar maalesef.

    Ben kendi aracımda şehir içi kullanımda vitesi her geçen gün daha fazla sıklıkta manuel modda kullanır oldum.

    C4'teki yarı otomatik şanzımanın huyunu suyunu bilip konfor açısından beklentilerini çok yüksek tutmayanlar takip edebildiğim kadarıyla araçlarından çok memnunlar.


    Haluk hocam yine güzel ve uzun bir açıklama yapmışsınız. youtube'dan Arda ile yaptığınız ceed test videonuzu izledim. i30'dan daha çok beğenmişsiniz aracı

    Bu arada benim merak ettiğim bir konu var. Çift kavrama şanzımanlarda da baskı-balata değişim masrafı var sanırım. Genelde kaç km'de oluyor ve ne kadar maliyeti olur? Konuyu açan arkadaşın bunu göz önüne almasında yarar var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cengaver1

    hocam ben 51 e ceed confort plus manuel aldım,
    araç çok dolu, ve manuel vites ve yakıt tüketimi olayı çok iyi,
    fiyatına göre bence alınacak tek araç,
    ama otomatik deyince ceed al diyemiyorum, çünkü ben bu devirde çift kavramalı olmayan otomatik almam,
    diğer araçların dolu ve otomatik fiyatları da 60.000 civarı diye tahmin ediyorum en az,
    sana tavsiye edebileceğim arkadaşımın aldığım civic,

    ben ceedi aldıktan sonra arkadaşım aldı, 52000 e, araç çok dolu, kendinden gazlı(ki bence daha güvenilir ve daha az yakıt demek)
    ayrıca otomatik viteste bir honda efsanesi, ayrıca aracı da beğendim. fiyat/doluluk/yakıt/güzellik olarak belki de şimdiye kadar en alınası honda arabası

    karar senin


    Objektif yorumunuz ve öneriniz için teşekkür ederim. kia ceed confort plus gerçekten donanım olarak oldukça tatminkar ancak dedğiniz gibi otomatik+dizel olunca işin rengi değişiyor.

    Arkadaşınızın aldığı honda hangi donanım acaba?




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.