< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferto -- 25 Nisan 2019; 13:14:46 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferto -- 25 Nisan 2019; 13:14:46 > |
dostum yaklaşık 1.5 - 2 yıldır araştırıyorum. fiyatlar değişken olduğundan kesin birşey söylemek zor. fakat marka model oto. vites konusunda çok araç denedim.
alman markaları: öncelikle vw grubundan (volkswagen, skoda, seat, audi) otomatik araç alma. DSG denilen çift kavramalı otomatik vitesi var. 2-3 yıl veya 100 bin km üstü kullandıktan sonra arıza çıkarması kesin gibi. bu Volkswagen almanyada aracına 10 yıl garanti verir otomatiği bozulsa bile ücretsiz değiştirir, Türkiye de ise 2 yıl garanti verir. Otomatik bozulunca para ister değiştirmeye. ama bu araçların manueli alınır, manuel severler için güzeldir. millet hala neden DSG'lı araç alıyor anlayabilmiş değilim. fransız markaları genel olarak kalitesiz gelebilir. peugeot, reno ya göre daha kalitelidir. ama reno da 1.5 dCi dizel motoru yapan markadır, bu motor az yakar, ama hantal bir sürüşü vardır. yakıt ekonomisi olarak tek rakibi atmosferik motorlu araca LPG taktırmaktır (bkz toyota, honda, mazda). japon: nissan reno ile ortak dolayısıyla motorlar ortak. vites olarak reno çift kavramalı bir oto. vites kullanır, nissan ise CVT. CVT vites alacaksan iki marka idealdir. bunlardan 1.si toyota, toyota bulamazsan honda öneririm. toyota ve honda nın nissan'a göre sürüşü çok daha güzeldir. bizzat denediğim araçlar: -hyundai (manuel, dizel) -skoda octavia (DSG dizel) -volkswagen passat (DSG dizel) -BMW 320i (ZF tork konvertörlü otomatik vites, benzinli) -fiat egea (tork konvertörlü otomatik vites: vites markasını bilmiyorlar, benzinli) -fiat egea (manuel, dizel) -reno clio (otomatik, dizel) -reno zoe (elektrikli) -dacia duster manuel-dizel (reno nun romanyada üretilen alt markası) -toyota corolla (CVT, benzinli) -toyota corolla (CVT, hibrit) -nissan qashqai (CVT, dizel) -honda (manuel, benzinli), opel astra (manuel, dizel), peugeot (otomatik EAT6, dizel), kia (otomatikleştirilmiş manuel vites, benzinli) araçlarını sürmedim ama bunlara bindim. kullandığım araçlardan en çok tavsiye edeceğim araç toyota corolladır, yağ gibi gidiyor. 2. olarak da BMW 320'dir. BMW aslında iyi ama çok daha pahalı olmasına rağmen toyota nın gerisinde kalıyor. bir de işin içine araç fiyatı da girerse toyota kesin üstün BMW'den. fiat egea, reno dan daha iyi sürüş olarak. ama düşük vitesler de sarsıyor. peugeot (EAT 6) da düşük viteslerde sarsıyor ama daha az. reno hantal geldi. nissan da diğer japon kardeşlerinden geride sürüş zevki olarak. yakıt ekonomisi (az yakan üstte): 1- lpg li atmosferik motor 2- reno 1.5 lt dci dizel motor 3- diğer dizel motorlar (örn: vw, honda vb) 4- turbo benzinli motorlar 5- atmosferik motor (== düz benzinli motor) sürüş güzelliği, rahatlığı, konforu, zevki olarak (iyi olan üstte): 1- toyota corolla 2- bmw 3- diğer japon markaları: honda mazda 4- ford 5- nissan 6- vw grubu 7- fransız markaları sonuç: ben olsam toyota corolla CVT otomatik vitesli araca LPG taktırıp onu kullanırım. hem ekonomik hem de sürüşü rahat, kolay. |
ultramarine caeruleum demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
binek araçlardaki otomatik vitesler aşağıdaki türlerden biri oluyor: 1- otomatikleştirilmiş manuel vites: en basit olanı, tek debriyajın otomatik olarak kontrol edilmesi gibi düşünebilirsiniz 2- çift kavramalı otomatik vites: DSG, ECT vb gibi: (vw, skoda, seat, audi, mercedes, ford, reno) 3- tork çeviricili otomatik vites: bmw lerdeki meşhur ZF8, peugeot, citroen, mazda ve bazı uzak doğu menşeili arabalardaki aisin veya daha da düşük kalitedeki vitesler 4- CVT: toyota, nissan, honda araçlarında bulunan oto vites türü 1 olanından kalmadı gibi birşey. fiat punto'larda var diye hatırlıyorum en son. sanırım bunları kullanan tek bilindik marka fiat. 2 genel olarak batılı firmaların kullandığı otomatik vites. problem çıkartır, yolda bırakır, tamiri pahalıdır. volkswagen DSG bozulması hakkında internetten araştırma yapıp neyi kastettiğimi daha net görebilirsiniz. olumlu özellikleri vites geçişleri hızlıdır, hissettirmez, durma vaziyetindeyken hızlı bir kalkış yaptırır (yeşil yanınca basıp giden araçlardır bunlar), yakıt ekonomisi iyidir. 3 tork çeviricili otomatik vites geleneksel otomatik vitestir. 40 yıllık bir geçmişi vardır. vites geçişleri diğerlerine göre daha yavaştır, daha çok yakıt tüketir (motora da bağlı), fakat güvenilirdir. daha çok yakıt tüketme olayını turbo olmayan benzinli bir araç alıp LPG taktırarak çözebilirsiniz. 4 CVT de vites geçişleri yumuşaktır aslında CVT'lerde vites geçişi diye birşey gerçekte direk yoktur, internetten CVT çalışma mantığına bakabilirsiniz. arabadaki tekerlek lastikleri iyiyse ve arka tekerlerde bağımsız süspansiyon varsa (honda toyota) yolda yağ gibi gider bu araçlar. yakıt ekonomisi 2'ye göre kötü 3'e göre iyidir. en çok tavsiye edebileceğim araç markaları toyota mazda bmw ve honda'dır. turbo motorlu olmayan eski model benzinli bir bmw alıp LPG taktırıp uzun yıllar oto. vitesli kullanabilirsiniz. bmw pahalı olur derseniz mazda, toyota ve honda'yla da aynısı olur. CVT'li araç alırken 2015 sonrası modelleri öneririm. öncesinde CVT'lerde de sorun oluyormuş. özellikle Nissan Qashqailerde. suzuki için wiki sayfasına baktığımda 3 otomatik vitesten bahsedilmiş. eğer 4 ileri oto vites ise kesinlikle almayın. 6 ileri aisin veya CVT ise alabilirsiniz bence. CVT ise daha güzel olur. gerçi en iyi CVT toyotalarda, zaten CVT'yi geliştiren ana otomobil firması toyota'dır. kia'daki otomatik vitesin tam olarak ne olduğu hakkında bir açıklama yok fakat bazı blog ve inceleme sitelerinde "traditional six-speed" demişler ve çift kavramalı olmadığından bahsemişler. ZF8 koyacaklarını sanmadığımdan en iyi ihtimalle aisin marka 6 ileri tork çeviricili otomatik vites vardır. yalnız aisin olup olmadığı meçhul, suzuki de aisin olduğu belirtilmiş. dolayısıyla kia yı bence bir deneme sürüşü yapmadan almayın. yığılma yapıyorsa, kalkarken veya dururken vites arttırıp azaltamadığından dolayı sarsıntı veya yüksek motor sesi geliyorsa almayın. |
2017-2018 model 1.5 yaris makyajlı kasa öneriyorum. Hybrid olanı değil atmosferik motorlu olan. 4 ay önce ikinci el olarak aldım İstanbul içinde kullanıyorum haftada 2-3 kez çıkartıyorum aynen bahsettiğiniz gibi. Toyotanın otomatik vitesi olan Cvt sorunsuzdur aynı zamanda trafikte aşırı konforlu sürücü açısından. Arabanın iç hacmi de gayet tatminkar. 2017 modellerini multimedia + geri görüş kameralı modelleri 80 civarına bulabilirsiniz. Fun special donanım.
2017 öncesi kasası da iyi. 1,33 motor 70-75 civarı az km yapmış bulabilirsiniz. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leopolidas -- 1 Mayıs 2019; 13:30:48 > |
|