Şimdi Ara

85Bin Otomatik Araç Tavsiyesi (Bütçe arttı)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
3.683
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,
    Eşim için, İstanbul'da kullanılacak, haftada 2-3 kere kullanacağı, otomatik vites bir araç almak istiyoruz.
    Ben kendim 1.3 Opel Corsa kullanıcısıyım (manuel vites). Otomatik vites konusuna dair hiçbir fikrim yok.
    Youtube vs. bir sürü vidyo izledim. Birinin ak dediğine diğeri kara diyor sanki. Hadi kimseye bir suç atmayayım, ben anlamadım diyeyim.

    Benim istediğim 70.000TL civarı, çok yaşlı, çok km yapmış olmayan, otomatik vitesi pek sorun çıkarmayacak (trafikte kalacağını düşünerek) bir araç olması.
    Sanırım B segment bu fiyat civarında en uygun seçenek. Ama derseniz ki C segment şu model de var tabi ki bakarım siz dedikten sonra.
    Yaklaşık düşününce yılda 15.000km civarında yol yaparız sanırım.

    Hangi marka, hangi otomatik vites teknolojisini, hangi yıllar arasında kullandı. Hangisi sorunlu, hangisi tam otomatik diye bilinirken aslında yarı otomatik falan vallahi kafam almadı.

    Yardım edebilirseniz çok sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferto -- 25 Nisan 2019; 13:14:46 >







  • dostum yaklaşık 1.5 - 2 yıldır araştırıyorum. fiyatlar değişken olduğundan kesin birşey söylemek zor. fakat marka model oto. vites konusunda çok araç denedim.

    alman markaları: öncelikle vw grubundan (volkswagen, skoda, seat, audi) otomatik araç alma. DSG denilen çift kavramalı otomatik vitesi var. 2-3 yıl veya 100 bin km üstü kullandıktan sonra arıza çıkarması kesin gibi. bu Volkswagen almanyada aracına 10 yıl garanti verir otomatiği bozulsa bile ücretsiz değiştirir, Türkiye de ise 2 yıl garanti verir. Otomatik bozulunca para ister değiştirmeye. ama bu araçların manueli alınır, manuel severler için güzeldir. millet hala neden DSG'lı araç alıyor anlayabilmiş değilim.

    fransız markaları genel olarak kalitesiz gelebilir. peugeot, reno ya göre daha kalitelidir. ama reno da 1.5 dCi dizel motoru yapan markadır, bu motor az yakar, ama hantal bir sürüşü vardır. yakıt ekonomisi olarak tek rakibi atmosferik motorlu araca LPG taktırmaktır (bkz toyota, honda, mazda).

    japon:
    nissan reno ile ortak dolayısıyla motorlar ortak. vites olarak reno çift kavramalı bir oto. vites kullanır, nissan ise CVT.
    CVT vites alacaksan iki marka idealdir. bunlardan 1.si toyota, toyota bulamazsan honda öneririm. toyota ve honda nın nissan'a göre sürüşü çok daha güzeldir.

    bizzat denediğim araçlar:

    -hyundai (manuel, dizel)
    -skoda octavia (DSG dizel)
    -volkswagen passat (DSG dizel)
    -BMW 320i (ZF tork konvertörlü otomatik vites, benzinli)
    -fiat egea (tork konvertörlü otomatik vites: vites markasını bilmiyorlar, benzinli)
    -fiat egea (manuel, dizel)
    -reno clio (otomatik, dizel)
    -reno zoe (elektrikli)
    -dacia duster manuel-dizel (reno nun romanyada üretilen alt markası)
    -toyota corolla (CVT, benzinli)
    -toyota corolla (CVT, hibrit)
    -nissan qashqai (CVT, dizel)

    -honda (manuel, benzinli), opel astra (manuel, dizel), peugeot (otomatik EAT6, dizel), kia (otomatikleştirilmiş manuel vites, benzinli) araçlarını sürmedim ama bunlara bindim.

    kullandığım araçlardan en çok tavsiye edeceğim araç toyota corolladır, yağ gibi gidiyor.
    2. olarak da BMW 320'dir. BMW aslında iyi ama çok daha pahalı olmasına rağmen toyota nın gerisinde kalıyor. bir de işin içine araç fiyatı da girerse toyota kesin üstün BMW'den.

    fiat egea, reno dan daha iyi sürüş olarak. ama düşük vitesler de sarsıyor. peugeot (EAT 6) da düşük viteslerde sarsıyor ama daha az. reno hantal geldi. nissan da diğer japon kardeşlerinden geride sürüş zevki olarak.

    yakıt ekonomisi (az yakan üstte):
    1- lpg li atmosferik motor
    2- reno 1.5 lt dci dizel motor
    3- diğer dizel motorlar (örn: vw, honda vb)
    4- turbo benzinli motorlar
    5- atmosferik motor (== düz benzinli motor)

    sürüş güzelliği, rahatlığı, konforu, zevki olarak (iyi olan üstte):
    1- toyota corolla
    2- bmw
    3- diğer japon markaları: honda mazda
    4- ford
    5- nissan
    6- vw grubu
    7- fransız markaları

    sonuç: ben olsam toyota corolla CVT otomatik vitesli araca LPG taktırıp onu kullanırım. hem ekonomik hem de sürüşü rahat, kolay.
    ultramarine caeruleum kullanıcısına yanıt
    ultramarine caeruleum demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: ultramarine caeruleum

    2018 model Kia rio tam otomatik
    2019 model Suzuki baleno tam otomatik
    Bunlar hakkındaki düşünceniz nedir ?
    iki modele bakınca ilk olarak otomatik olmalarından dolayı otomatik vites türünün güvenilirliği önemlidir bence.

    binek araçlardaki otomatik vitesler aşağıdaki türlerden biri oluyor:

    1- otomatikleştirilmiş manuel vites: en basit olanı, tek debriyajın otomatik olarak kontrol edilmesi gibi düşünebilirsiniz
    2- çift kavramalı otomatik vites: DSG, ECT vb gibi: (vw, skoda, seat, audi, mercedes, ford, reno)
    3- tork çeviricili otomatik vites: bmw lerdeki meşhur ZF8, peugeot, citroen, mazda ve bazı uzak doğu menşeili arabalardaki aisin veya daha da düşük kalitedeki vitesler
    4- CVT: toyota, nissan, honda araçlarında bulunan oto vites türü

    1 olanından kalmadı gibi birşey. fiat punto'larda var diye hatırlıyorum en son. sanırım bunları kullanan tek bilindik marka fiat.
    2 genel olarak batılı firmaların kullandığı otomatik vites. problem çıkartır, yolda bırakır, tamiri pahalıdır. volkswagen DSG bozulması hakkında internetten araştırma yapıp neyi kastettiğimi daha net görebilirsiniz. olumlu özellikleri vites geçişleri hızlıdır, hissettirmez, durma vaziyetindeyken hızlı bir kalkış yaptırır (yeşil yanınca basıp giden araçlardır bunlar), yakıt ekonomisi iyidir.
    3 tork çeviricili otomatik vites geleneksel otomatik vitestir. 40 yıllık bir geçmişi vardır. vites geçişleri diğerlerine göre daha yavaştır, daha çok yakıt tüketir (motora da bağlı), fakat güvenilirdir. daha çok yakıt tüketme olayını turbo olmayan benzinli bir araç alıp LPG taktırarak çözebilirsiniz.
    4 CVT de vites geçişleri yumuşaktır aslında CVT'lerde vites geçişi diye birşey gerçekte direk yoktur, internetten CVT çalışma mantığına bakabilirsiniz. arabadaki tekerlek lastikleri iyiyse ve arka tekerlerde bağımsız süspansiyon varsa (honda toyota) yolda yağ gibi gider bu araçlar. yakıt ekonomisi 2'ye göre kötü 3'e göre iyidir.

    en çok tavsiye edebileceğim araç markaları toyota mazda bmw ve honda'dır. turbo motorlu olmayan eski model benzinli bir bmw alıp LPG taktırıp uzun yıllar oto. vitesli kullanabilirsiniz. bmw pahalı olur derseniz mazda, toyota ve honda'yla da aynısı olur. CVT'li araç alırken 2015 sonrası modelleri öneririm. öncesinde CVT'lerde de sorun oluyormuş. özellikle Nissan Qashqailerde.

    suzuki için wiki sayfasına baktığımda 3 otomatik vitesten bahsedilmiş. eğer 4 ileri oto vites ise kesinlikle almayın. 6 ileri aisin veya CVT ise alabilirsiniz bence. CVT ise daha güzel olur. gerçi en iyi CVT toyotalarda, zaten CVT'yi geliştiren ana otomobil firması toyota'dır.

    kia'daki otomatik vitesin tam olarak ne olduğu hakkında bir açıklama yok fakat bazı blog ve inceleme sitelerinde "traditional six-speed" demişler ve çift kavramalı olmadığından bahsemişler. ZF8 koyacaklarını sanmadığımdan en iyi ihtimalle aisin marka 6 ileri tork çeviricili otomatik vites vardır. yalnız aisin olup olmadığı meçhul, suzuki de aisin olduğu belirtilmiş. dolayısıyla kia yı bence bir deneme sürüşü yapmadan almayın. yığılma yapıyorsa, kalkarken veya dururken vites arttırıp azaltamadığından dolayı sarsıntı veya yüksek motor sesi geliyorsa almayın.
    2017-2018 model 1.5 yaris makyajlı kasa öneriyorum. Hybrid olanı değil atmosferik motorlu olan. 4 ay önce ikinci el olarak aldım İstanbul içinde kullanıyorum haftada 2-3 kez çıkartıyorum aynen bahsettiğiniz gibi. Toyotanın otomatik vitesi olan Cvt sorunsuzdur aynı zamanda trafikte aşırı konforlu sürücü açısından. Arabanın iç hacmi de gayet tatminkar. 2017 modellerini multimedia + geri görüş kameralı modelleri 80 civarına bulabilirsiniz. Fun special donanım.
    2017 öncesi kasası da iyi. 1,33 motor 70-75 civarı az km yapmış bulabilirsiniz.
  • İkinci el piyasası illere göre çok fazla farklılık gösterebiliyor.Eğer bulabilirsen 2015 ve üstü Ford Focus yoksa Fluence düşünebilirsin.Herkes gibi bende Fluence’e önyargılıydım ancak Fluence almam bu önyargımı yerle bir etti tavsiye edebilirim.
  • Bütçenize göre kia ceed dizel tam otomatik bulunabilir baya dolu araçtır. Tam otomatik olmasından dolayı sorunsuz ama biraz fazla yakabilir.
  • Cevaplarınız için teşekkürler. Bütçeyi biraz daha artırmam gerektiğini düşündüm. 85Bin civarına kadar zorlayacağım.
    İlk isteğim mümkün olduğunca sorunsuz bir otomatik vitesi olması.
    Yeni tavsiyelerinizi bekliyorum. Çok teşekkürler.
  • Yaris Hybrid Spirit modelini de inceleyin.
    -Otomatik vitestir ama şanzıman bulunmaz bu araçta, yani otomatik vites arızası diye bir şey olmaz.
    - 7 hava yastığı
    - geri görüş kamerası
    - yağmur sensörü
    - anahtardır giriş ve çalıştırma
    - çift bölgeli klima
    - kendiliğinden kararan dikiz aynası
    Vs vs....
    Donanım gayet yeterlidir. Yakıt tüketimi zaten iyi. Mutlaka inceleyin.
  • C4 ya da 308 olabilir, BlueHdi EAT6 tam otomatik olanları sorunsuzdur.
  • dostum yaklaşık 1.5 - 2 yıldır araştırıyorum. fiyatlar değişken olduğundan kesin birşey söylemek zor. fakat marka model oto. vites konusunda çok araç denedim.

    alman markaları: öncelikle vw grubundan (volkswagen, skoda, seat, audi) otomatik araç alma. DSG denilen çift kavramalı otomatik vitesi var. 2-3 yıl veya 100 bin km üstü kullandıktan sonra arıza çıkarması kesin gibi. bu Volkswagen almanyada aracına 10 yıl garanti verir otomatiği bozulsa bile ücretsiz değiştirir, Türkiye de ise 2 yıl garanti verir. Otomatik bozulunca para ister değiştirmeye. ama bu araçların manueli alınır, manuel severler için güzeldir. millet hala neden DSG'lı araç alıyor anlayabilmiş değilim.

    fransız markaları genel olarak kalitesiz gelebilir. peugeot, reno ya göre daha kalitelidir. ama reno da 1.5 dCi dizel motoru yapan markadır, bu motor az yakar, ama hantal bir sürüşü vardır. yakıt ekonomisi olarak tek rakibi atmosferik motorlu araca LPG taktırmaktır (bkz toyota, honda, mazda).

    japon:
    nissan reno ile ortak dolayısıyla motorlar ortak. vites olarak reno çift kavramalı bir oto. vites kullanır, nissan ise CVT.
    CVT vites alacaksan iki marka idealdir. bunlardan 1.si toyota, toyota bulamazsan honda öneririm. toyota ve honda nın nissan'a göre sürüşü çok daha güzeldir.

    bizzat denediğim araçlar:

    -hyundai (manuel, dizel)
    -skoda octavia (DSG dizel)
    -volkswagen passat (DSG dizel)
    -BMW 320i (ZF tork konvertörlü otomatik vites, benzinli)
    -fiat egea (tork konvertörlü otomatik vites: vites markasını bilmiyorlar, benzinli)
    -fiat egea (manuel, dizel)
    -reno clio (otomatik, dizel)
    -reno zoe (elektrikli)
    -dacia duster manuel-dizel (reno nun romanyada üretilen alt markası)
    -toyota corolla (CVT, benzinli)
    -toyota corolla (CVT, hibrit)
    -nissan qashqai (CVT, dizel)

    -honda (manuel, benzinli), opel astra (manuel, dizel), peugeot (otomatik EAT6, dizel), kia (otomatikleştirilmiş manuel vites, benzinli) araçlarını sürmedim ama bunlara bindim.

    kullandığım araçlardan en çok tavsiye edeceğim araç toyota corolladır, yağ gibi gidiyor.
    2. olarak da BMW 320'dir. BMW aslında iyi ama çok daha pahalı olmasına rağmen toyota nın gerisinde kalıyor. bir de işin içine araç fiyatı da girerse toyota kesin üstün BMW'den.

    fiat egea, reno dan daha iyi sürüş olarak. ama düşük vitesler de sarsıyor. peugeot (EAT 6) da düşük viteslerde sarsıyor ama daha az. reno hantal geldi. nissan da diğer japon kardeşlerinden geride sürüş zevki olarak.

    yakıt ekonomisi (az yakan üstte):
    1- lpg li atmosferik motor
    2- reno 1.5 lt dci dizel motor
    3- diğer dizel motorlar (örn: vw, honda vb)
    4- turbo benzinli motorlar
    5- atmosferik motor (== düz benzinli motor)

    sürüş güzelliği, rahatlığı, konforu, zevki olarak (iyi olan üstte):
    1- toyota corolla
    2- bmw
    3- diğer japon markaları: honda mazda
    4- ford
    5- nissan
    6- vw grubu
    7- fransız markaları

    sonuç: ben olsam toyota corolla CVT otomatik vitesli araca LPG taktırıp onu kullanırım. hem ekonomik hem de sürüşü rahat, kolay.




  • leopolidas L kullanıcısına yanıt
    Forumda böyle yararlı yazılar görmek ne güzel bende aracımı değiştirmek istiyordum bu saydıklarınızı göz önünde bulunduracağım 👏👍
  • Bayan kullanacaksa o paralara 0 km Otomatik Micra alabilirsiniz.
  • leopolidas L kullanıcısına yanıt
    2018 model Kia rio tam otomatik
    2019 model Suzuki baleno tam otomatik
    Bunlar hakkındaki düşünceniz nedir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultramarine caeruleum

    2018 model Kia rio tam otomatik
    2019 model Suzuki baleno tam otomatik
    Bunlar hakkındaki düşünceniz nedir ?
    iki modele bakınca ilk olarak otomatik olmalarından dolayı otomatik vites türünün güvenilirliği önemlidir bence.

    binek araçlardaki otomatik vitesler aşağıdaki türlerden biri oluyor:

    1- otomatikleştirilmiş manuel vites: en basit olanı, tek debriyajın otomatik olarak kontrol edilmesi gibi düşünebilirsiniz
    2- çift kavramalı otomatik vites: DSG, ECT vb gibi: (vw, skoda, seat, audi, mercedes, ford, reno)
    3- tork çeviricili otomatik vites: bmw lerdeki meşhur ZF8, peugeot, citroen, mazda ve bazı uzak doğu menşeili arabalardaki aisin veya daha da düşük kalitedeki vitesler
    4- CVT: toyota, nissan, honda araçlarında bulunan oto vites türü

    1 olanından kalmadı gibi birşey. fiat punto'larda var diye hatırlıyorum en son. sanırım bunları kullanan tek bilindik marka fiat.
    2 genel olarak batılı firmaların kullandığı otomatik vites. problem çıkartır, yolda bırakır, tamiri pahalıdır. volkswagen DSG bozulması hakkında internetten araştırma yapıp neyi kastettiğimi daha net görebilirsiniz. olumlu özellikleri vites geçişleri hızlıdır, hissettirmez, durma vaziyetindeyken hızlı bir kalkış yaptırır (yeşil yanınca basıp giden araçlardır bunlar), yakıt ekonomisi iyidir.
    3 tork çeviricili otomatik vites geleneksel otomatik vitestir. 40 yıllık bir geçmişi vardır. vites geçişleri diğerlerine göre daha yavaştır, daha çok yakıt tüketir (motora da bağlı), fakat güvenilirdir. daha çok yakıt tüketme olayını turbo olmayan benzinli bir araç alıp LPG taktırarak çözebilirsiniz.
    4 CVT de vites geçişleri yumuşaktır aslında CVT'lerde vites geçişi diye birşey gerçekte direk yoktur, internetten CVT çalışma mantığına bakabilirsiniz. arabadaki tekerlek lastikleri iyiyse ve arka tekerlerde bağımsız süspansiyon varsa (honda toyota) yolda yağ gibi gider bu araçlar. yakıt ekonomisi 2'ye göre kötü 3'e göre iyidir.

    en çok tavsiye edebileceğim araç markaları toyota mazda bmw ve honda'dır. turbo motorlu olmayan eski model benzinli bir bmw alıp LPG taktırıp uzun yıllar oto. vitesli kullanabilirsiniz. bmw pahalı olur derseniz mazda, toyota ve honda'yla da aynısı olur. CVT'li araç alırken 2015 sonrası modelleri öneririm. öncesinde CVT'lerde de sorun oluyormuş. özellikle Nissan Qashqailerde.

    suzuki için wiki sayfasına baktığımda 3 otomatik vitesten bahsedilmiş. eğer 4 ileri oto vites ise kesinlikle almayın. 6 ileri aisin veya CVT ise alabilirsiniz bence. CVT ise daha güzel olur. gerçi en iyi CVT toyotalarda, zaten CVT'yi geliştiren ana otomobil firması toyota'dır.

    kia'daki otomatik vitesin tam olarak ne olduğu hakkında bir açıklama yok fakat bazı blog ve inceleme sitelerinde "traditional six-speed" demişler ve çift kavramalı olmadığından bahsemişler. ZF8 koyacaklarını sanmadığımdan en iyi ihtimalle aisin marka 6 ileri tork çeviricili otomatik vites vardır. yalnız aisin olup olmadığı meçhul, suzuki de aisin olduğu belirtilmiş. dolayısıyla kia yı bence bir deneme sürüşü yapmadan almayın. yığılma yapıyorsa, kalkarken veya dururken vites arttırıp azaltamadığından dolayı sarsıntı veya yüksek motor sesi geliyorsa almayın.




  • leopolidas L kullanıcısına yanıt
    Detaylı açıklama için teşekkürler. Normalde C3 puretech eat6 2019 model alacaktım ancak son anda bayii ile fiyat konusunda anlaşamayınca arayışa geri dönmüştüm. Bununla birlikte yorumlarınızdan puretech ve EAT ikilisinin alınabilir olduğunu yorumluyorum.
    Tekrar teşekkür ederim



  • D segmenti tam otomatik az yakan sorunsuz şanzımanlı araç.
    Kullanıcısıyım, sorular sorabilirsiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leopolidas

    dostum yaklaşık 1.5 - 2 yıldır araştırıyorum. fiyatlar değişken olduğundan kesin birşey söylemek zor. fakat marka model oto. vites konusunda çok araç denedim.

    alman markaları: öncelikle vw grubundan (volkswagen, skoda, seat, audi) otomatik araç alma. DSG denilen çift kavramalı otomatik vitesi var. 2-3 yıl veya 100 bin km üstü kullandıktan sonra arıza çıkarması kesin gibi. bu Volkswagen almanyada aracına 10 yıl garanti verir otomatiği bozulsa bile ücretsiz değiştirir, Türkiye de ise 2 yıl garanti verir. Otomatik bozulunca para ister değiştirmeye. ama bu araçların manueli alınır, manuel severler için güzeldir. millet hala neden DSG'lı araç alıyor anlayabilmiş değilim.

    fransız markaları genel olarak kalitesiz gelebilir. peugeot, reno ya göre daha kalitelidir. ama reno da 1.5 dCi dizel motoru yapan markadır, bu motor az yakar, ama hantal bir sürüşü vardır. yakıt ekonomisi olarak tek rakibi atmosferik motorlu araca LPG taktırmaktır (bkz toyota, honda, mazda).

    japon:
    nissan reno ile ortak dolayısıyla motorlar ortak. vites olarak reno çift kavramalı bir oto. vites kullanır, nissan ise CVT.
    CVT vites alacaksan iki marka idealdir. bunlardan 1.si toyota, toyota bulamazsan honda öneririm. toyota ve honda nın nissan'a göre sürüşü çok daha güzeldir.

    bizzat denediğim araçlar:

    -hyundai (manuel, dizel)
    -skoda octavia (DSG dizel)
    -volkswagen passat (DSG dizel)
    -BMW 320i (ZF tork konvertörlü otomatik vites, benzinli)
    -fiat egea (tork konvertörlü otomatik vites: vites markasını bilmiyorlar, benzinli)
    -fiat egea (manuel, dizel)
    -reno clio (otomatik, dizel)
    -reno zoe (elektrikli)
    -dacia duster manuel-dizel (reno nun romanyada üretilen alt markası)
    -toyota corolla (CVT, benzinli)
    -toyota corolla (CVT, hibrit)
    -nissan qashqai (CVT, dizel)

    -honda (manuel, benzinli), opel astra (manuel, dizel), peugeot (otomatik EAT6, dizel), kia (otomatikleştirilmiş manuel vites, benzinli) araçlarını sürmedim ama bunlara bindim.

    kullandığım araçlardan en çok tavsiye edeceğim araç toyota corolladır, yağ gibi gidiyor.
    2. olarak da BMW 320'dir. BMW aslında iyi ama çok daha pahalı olmasına rağmen toyota nın gerisinde kalıyor. bir de işin içine araç fiyatı da girerse toyota kesin üstün BMW'den.

    fiat egea, reno dan daha iyi sürüş olarak. ama düşük vitesler de sarsıyor. peugeot (EAT 6) da düşük viteslerde sarsıyor ama daha az. reno hantal geldi. nissan da diğer japon kardeşlerinden geride sürüş zevki olarak.

    yakıt ekonomisi (az yakan üstte):
    1- lpg li atmosferik motor
    2- reno 1.5 lt dci dizel motor
    3- diğer dizel motorlar (örn: vw, honda vb)
    4- turbo benzinli motorlar
    5- atmosferik motor (== düz benzinli motor)

    sürüş güzelliği, rahatlığı, konforu, zevki olarak (iyi olan üstte):
    1- toyota corolla
    2- bmw
    3- diğer japon markaları: honda mazda
    4- ford
    5- nissan
    6- vw grubu
    7- fransız markaları

    sonuç: ben olsam toyota corolla CVT otomatik vitesli araca LPG taktırıp onu kullanırım. hem ekonomik hem de sürüşü rahat, kolay.
    Çok güzel yazmışsınız da "kullandığım araçlardan en çok tavsiye edeceğim araç toyota corolladır, yağ gibi gidiyor. 2. olarak da BMW 320'dir. BMW aslında iyi ama çok daha pahalı olmasına rağmen toyota nın gerisinde kalıyor." kısmını anlamadım. Toyota sahip olduğu yalıtım ile yağ gibi gidiyorsa BMW'nin havada süzülmesi gerek. Yanlış anlamayın fanatiklik yapmıyorum. Corolla, D sınıf araçlar ile kıyas bile edilemez.
    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    Çok güzel yazmışsınız da "kullandığım araçlardan en çok tavsiye edeceğim araç toyota corolladır, yağ gibi gidiyor. 2. olarak da BMW 320'dir. BMW aslında iyi ama çok daha pahalı olmasına rağmen toyota nın gerisinde kalıyor." kısmını anlamadım. Toyota sahip olduğu yalıtım ile yağ gibi gidiyorsa BMW'nin havada süzülmesi gerek. Yanlış anlamayın fanatiklik yapmıyorum. Corolla, D sınıf araçlar ile kıyas bile edilemez.
    Saygılarımla.

    Alıntıları Göster
    aslında araçlarda en önemli olarak kabul ettiğim özellik sürüş zevkidir. toyota, honda ve mazda araçlarda bu zevki alıyorum.

    bmw de dahil olmak üzere çoğu alman aracında ve fransız araçlarda ayağımla motor arasında içi su dolu fıçı varmış gibi hissediyorum. gaza basıyorum, o kendi ne algılıyorsa o kadar gidiyor beni takmıyor gibi geliyor.

    japon otomatik araçları manuel vitesli araç kadar iyi kontrol sunarken otomatik vitesin de kullanım kolaylığını beraberinde getiriyor.

    toyota corolla ve bmw 320i denedim.

    toyota: atmosferik motor + CVT oto. vitesliydi
    bmw 320i: turbo benzinli motor + tork çeviricili 6 ileri ZF8 oto. vitesli

    kalkışlarda bmw daha hızlı kalkıyor. içeri ses almama konusunda BMW daha iyi. yakıt ekonomisi olarak bu 2 araç birbirine yakın BMW turbo motorlu olmasına rağmen, toyota ya LPG taktırıp fark atabilirsiniz. toyota'da vites geçişi diye birşey yok CVT sayesinde, dolayısıyla çok daha yumuşak bir sürüş sunuyor, aşırı konforlu. toyota corolla 2019 serilerinde şu an navigasyon bulunmuyor, bu sıralar hondalara bakılabilir (benzer sürüş honda'da da var). sürüş olarak bmw pahalı olmasına rağmen toyota kullanmak daha zevkli. 2 arabadan da olsaydı hep toyota'yı sürmek isterdim. bmw de sürücü soyutlanıyor gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultramarine caeruleum

    Detaylı açıklama için teşekkürler. Normalde C3 puretech eat6 2019 model alacaktım ancak son anda bayii ile fiyat konusunda anlaşamayınca arayışa geri dönmüştüm. Bununla birlikte yorumlarınızdan puretech ve EAT ikilisinin alınabilir olduğunu yorumluyorum.
    Tekrar teşekkür ederim
    aslında teoride alınır gibi duruyor. ama citroenlerle alakalı şöyle bir durum okumuştum ben de araç araştırırken: biri citroenle başka bir aracı karşılaştırmış dediğine göre citroen in gaz pedalı sanki 2 seviyeli ya çok gidiyor ya az gidiyor ortası yok demişti; buna rağmen karşılaştırdığı diğer alman aracının gaz pedalı en az 8 civarı seviyede demişti. aslında ben araç bakarken önemli özellik olarak demek istediğim tam olarak bu. japon araçları mükemmel oluyor bu konuda. gaza basıyorsun ne kadar basarsan o kadar gidiyorsun. azcık daha fazla gaza bassan azcık daha fazla gidiyorsun gibi.

    fransız markaları genel olarak yakıt ekonomisi olarak öndedir, sürüş zevki olarak değil. marka kalitesi olarak da:
    reno -> citroen -> peugeot olarak gider. en iyi peugeot'dur.

    eat6 da japon aisin firmasının tork konvertörlü otomatik vitesinin avrupa da üretilmiş versiyonudur. yakında 8 ileri vitesli peugeoutlar gelecek.




  • leopolidas L kullanıcısına yanıt
    "aslında araçlarda en önemli olarak kabul ettiğim özellik sürüş zevkidir. toyota, honda ve mazda araçlarda bu zevki alıyorum. 

    toyota'da vites geçişi diye birşey yok CVT sayesinde, dolayısıyla çok daha yumuşak bir sürüş sunuyor, aşırı konforlu. toyota corolla 2019 serilerinde şu an navigasyon bulunmuyor, bu sıralar hondalara bakılabilir (benzer sürüş honda'da da var). sürüş olarak bmw pahalı olmasına rağmen toyota kullanmak daha zevkli. 2 arabadan da olsaydı hep toyota'yı sürmek isterdim. bmw de sürücü soyutlanıyor gibi."


    Sürüş zevki deyip CVT gibi dünyanın en sürücüden kopuk şanzımanını övüp, ardından D sınıfı premium spor sedan otomobilin yoldan kopuk olduğunu söyleyip Compact segmentin bile altlarında kalan otomobili sürmenin daha zevkli olduğunu söylemek. Japoncular Almancılardan daha ilginç vecizelere imza atmaya başladılar.




  • 2017-2018 model 1.5 yaris makyajlı kasa öneriyorum. Hybrid olanı değil atmosferik motorlu olan. 4 ay önce ikinci el olarak aldım İstanbul içinde kullanıyorum haftada 2-3 kez çıkartıyorum aynen bahsettiğiniz gibi. Toyotanın otomatik vitesi olan Cvt sorunsuzdur aynı zamanda trafikte aşırı konforlu sürücü açısından. Arabanın iç hacmi de gayet tatminkar. 2017 modellerini multimedia + geri görüş kameralı modelleri 80 civarına bulabilirsiniz. Fun special donanım.
    2017 öncesi kasası da iyi. 1,33 motor 70-75 civarı az km yapmış bulabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*

    "aslında araçlarda en önemli olarak kabul ettiğim özellik sürüş zevkidir. toyota, honda ve mazda araçlarda bu zevki alıyorum. 

    toyota'da vites geçişi diye birşey yok CVT sayesinde, dolayısıyla çok daha yumuşak bir sürüş sunuyor, aşırı konforlu. toyota corolla 2019 serilerinde şu an navigasyon bulunmuyor, bu sıralar hondalara bakılabilir (benzer sürüş honda'da da var). sürüş olarak bmw pahalı olmasına rağmen toyota kullanmak daha zevkli. 2 arabadan da olsaydı hep toyota'yı sürmek isterdim. bmw de sürücü soyutlanıyor gibi."


    Sürüş zevki deyip CVT gibi dünyanın en sürücüden kopuk şanzımanını övüp, ardından D sınıfı premium spor sedan otomobilin yoldan kopuk olduğunu söyleyip Compact segmentin bile altlarında kalan otomobili sürmenin daha zevkli olduğunu söylemek. Japoncular Almancılardan daha ilginç vecizelere imza atmaya başladılar.
    toyota nın sürüş zevkinden ve CVT nin vites geçişlerini hissettirmemesinden bahsettim. CVT'li her araç iyi değil. nissan da cvt li araç yapıyor mesela onu da denedim ama güzel gelmedi. toyota bu işi iyi yapıyor.

    bmw ile toyota arasında çok kaldım. sıfır bmw alacak para yoktu gerçi 2. ele bakacaktım bmw gerçekten daha iyi olsaydı. ama sıfırlarının sürüşlerini karşılaştırınca toyota bariz önde. bmw nin iyi olduğu yerleri de tarafsız biçimde açıkladım zaten, içe aldığı ses daha az, ilk kalkışı daha iyi. turbo benzin motorlu ZF8 otomatik vitesli bmw 100 km'de 7.7 lt benzin yakıyor, toyota da 7.9 lt yakıyor. cvt li benzinli honda 8.8 lt yakıyor.

    toyota alıp lpg taktırınca yakıt maliyeti yaklaşık yarıya düşüyor, 3.90 lt civarı yakıyor gibi birşey oluyor. benzinli bmw alsan o da eski modeller ki onların da otomatiği 10-11 lt arası yakıyor.

    BMW D segmentiymiş boyutuna bakıp C sanıyordum. C segmenti olup bmw 320 den daha geniş iç hacme sahip araçlar var. D segmenti superb'dir passat'tır. bmw 320 bunlara göre çok dar. bmw 320 ile toyota corolla iç hacim olarak karşılaştırıldığında toyota enine biraz daha geniş, bmw 320 de boyuna daha geniş, arka diz mesafesi bmw de daha iyi ama çok da fazla bir fark yok. D segmenti ise çok daha iyi olmalıydı açıkçası.

    bence alman arabaları harcanılan parayı haketmiyor. japon araçları çok daha iyi ve az sorun çıkarıyor. Türkiye de insanlar takım tutar gibi marka tutuyor. toyota dünya çapında iyi satan bir marka, o kadar kazançla sürekli geliştiriyorlar aracı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leopolidas -- 1 Mayıs 2019; 13:30:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gunpower-storm




    D segmenti tam otomatik az yakan sorunsuz şanzımanlı araç.
    Kullanıcısıyım, sorular sorabilirsiniz
    bu araç mı sizin? özelliklerine göre ucuz görünüyor. kazası fln olsa gerek.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.