Arkadaşlar 99 1.5 gls (emülatörlü sistem)lpg li aracımda sabah yada motor soğukken ilk çalıştırma (benzinde) 1300-1500 arası devirlerde çalışıyor lpg ye geçtiğinde de aynı şekilde çalışıyor ,sonra lpg de çalışır yol aldığımda motor 3-5 dakika içerisinde ısınıyor ve aracımla ışıklarda filan durduğumda rölanti 1300 lerden 10- 15 saniye içerisinde 800 devirlere düşüyor benzinde ise 1200 lerden biraz daha kısa bir sürede 800 lere düşüyor bazende çok sıkışık trafikte sıcak havada ilerlerken dur kalk dur kalk ayağımı gazdan çektiğimde vites boşta rölanti devri lpg de 1300 lerde sabit duruyor rölanti düşmüyor hatta sanki yükseliyor 1500 lere filan geliyor.Sadece sıkışık trafikte yapıyor benzinde daha çabuk düşürüyor.Normal trafikte yolda ilerlerken vitesi boşa aldığımda rölanti 1300 lere iniyor sonra yine yavaş yavaş 800 lere düşüyor. Benim merak ettiğim konu bizim yumurtalarda bu normal bir durummu yoksa benim aracımda bir sorunmu var merak ediyorum. Sizlerde bu konuyla ilgili araçlarınızın rölanti durumlarını yazarsanız sevinirim.
Sabah yada motor soğukken ilk çalıştırmada rölanti devriniz:
Motor ısınınca vites boşa alındığında rölanti devriniz ve biraz bekleyince(kaç saniye sürüyor) rölanti devriniz:
Birde benim araçtaki gibi sıcakta sıkışık trafikte sizde de rölantinin düşmediği hatta biraz yükselip 1500 lerde çalıştığı oluyormu? Şimdiden herkese teşekkürler Not aracımda klima yok
Aracınızı yeni aldınız sanırım. Eğer öyle ise Hayırlı olsun.
Yumurta kasa araçlarda 1.5 gls serisi araç çalıştıktan sonra 1300 1500 devirde bir düre seyredip 800-900 devir seviyesine kademeli düşer. Bu aracın yapınsında böyledir.
Hareket halinde olmanız fark etmez. motor devri 1000 i geçtikten sonra standart rölanti devrine kademeli düşer. Bunun amacı da aracın vites değişimlerinde devir yüksetme hatalrını düzeltmek için ssanırım.
Kısacası verdiğini bilgiler nolmal çalışma standardı. Alışmaya çalışınız.
her araçta olan bir durum o
sabah soğukta çalıştığında otomatik jikle denen bi sistem vardır ve motor ısınana kadar devir yüksete olur
bu benzinde daha çabuk düşer çünkü benzin motoru daha çabuk ısıtır
vites geçişlerindede benim getzdede motor 1000 devirin altına inmez
servise sorduğumda vites geçişini yumuşatsın diye geçişlerde devir daha yüksek kalır dediler
dikkat ettim aynne öyle
yolda giderken boşa aldığımda 1000 devirin altına inmiyor araba
ama ışıkta beklerken boşa aldığımda 700 devirlere düşüyor motor
Arkadaşlar teşekkürler cevaplarınız için içimi rahatlattınız bende aracımda bir sorun var sanmıştım çünkü diğer marka araçlarda araç ısındıktan sonraki devir,vitesi boşa alsanda vites değiştirsende 800-900 devir arası demekki yumurtaların ecu yazılımı bu şekilde yazılmış ayrıca aracımı alalı 2 sene oldu teşekkürler
s.a arkadaşlar bende 1,5 gls hundaı accent yumurta kasa var benım proplem aracımda rölantı devırle ılgılı hemen hemen sızınkıyle aynı ressamyuva kardesım aracımla bosta hızlı bı sekılde seyrederken motor devrı 1500 den asagı ınmıyor ama yavasladıkca devır dusuyor ve takı durunca devır 800 lere ınıyo bu anormal bır durum dımı ayrıca aracın devrı arasıra kendılıgımden bosta yukselıp dusuyor bazende seyır halınde gıderken arac tekler gıbı yapıyor pusuyor devam edıyor sorun ne oldunu bulamadım ama devır motorundan supelenıyorum bıkez sokup temızleyıp taktım ama cozemedım arızayı bıkac tamırcıyede goturdum onlarda tahmını seyler soyluyo kesın surası arızalı degıstırelım dıyen yok yardımcı olan veya aynı durum basına gelen varsa yardımcı olursa sevınırım ıyı gunlerr...
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme