Şimdi Ara

A3 stronik geri kaçıyor.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
7.507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar A3 1,4 tfsi stronik kullanan bir arkadaşım var arabada yaşadığı problemi sizlerle paylaşmak istiyorum.Araç kullanım esnasında yokuş yukarı pozisyonda iken kalkış esnasında araba geri kaçıyor ama bana bu kaçış normal gelmiyor stronik olması arabanın çok geri kaçacağı anlamına gelmez herhalde geri kaçmasın diye hızlı bir şekilde frenden ayamızı çekip gaza bastığımızda araba bu seferde araç patinaj yapmaya başlıyor bu problem audi A3 te normalmidir. Birde hill hold özelliği bu araçlarda mevcutmudurMecut ise görevi nedir.Teşekkürler.



  • Araba durduktan sonra ayağını hafifce frenden çekip araç haeket etmeyecek şekilde tekrar hafif bir sertlikle frene basıldığında hhold devreye girecektir. hareket için ayağını normal bir şekilde frenden çekip yokuşun eğimine göre normal gazını vermelidir araç bir kaç sn hareket etmeden duracağını görecektir... alışkanlık meselesi... ASR li araca patinaj yaptırmak konusunu ilk defa duyuyorum bunu analamadım. ama heyecana gerek yok kalkışta araç traksiyona girdiği anda geri kaçması mümkün değil...
  • patinaj yapmaz diye bişi yok patinajı minimuma indirmeye çalışır sistem. patinaja düştüğü anda müdahale etmeye başlar. düşmeden müdahale etmesi durumunda aracta çekiş kaybı olabilir
    quote:

    Orjinalden alıntı: lsblack

    Araba durduktan sonra ayağını hafifce frenden çekip araç haeket etmeyecek şekilde tekrar hafif bir sertlikle frene basıldığında hhold devreye girecektir. hareket için ayağını normal bir şekilde frenden çekip yokuşun eğimine göre normal gazını vermelidir araç bir kaç sn hareket etmeden duracağını görecektir... alışkanlık meselesi... ASR li araca patinaj yaptırmak konusunu ilk defa duyuyorum bunu analamadım. ama heyecana gerek yok kalkışta araç traksiyona girdiği anda geri kaçması mümkün değil...
  • Aynı şeyi söylüyoruz, yoksa tekerleklerde blokaj olur... Audi de ESP, ASR tepkisi çok hızlı anında devreye giriyor.
  • yokuş çok dikse geri kaçması normal birşey. En aızndan benim kullandığım o kadar otomatik alet bozuk değildiyse onlarda kaçıyordu. Onun dışıdna hafif bir yokuş ise Audinin S-tronici kaçmamalı diye biliyorum. Şu Düz vitesten otomatik yapılma vitesler vardı onlar kaçabilir (astrada var mesela).

    Ayrıca geri kaçsa bile gaz oranının ayarlayamıyodur, veya yokuş çok dikse patinaja kalkması normal aracın. Kibar bastınmı hiçbirşey olmaz. Ama dediğim gibi yokuş dikse yapacak birşey yok.
  • s-tronic , otomatikleştirilmiş manuel şanzıman olduğundan , hillholder yani yokuş kalkış asistanı yoksa , araç geriye kaçacaktır. Ancak s-troniclerde bu hillholder özelliğinin standart olarak sunulsuğunu sanıyorum. Hillholder aracınızda yoksa sol ayak freni uygulayacaksınız. Eğer varsa hillholder sisteminde arıza olabilir servise danışınız.

    Yokuşta kaydırmayanlar tam otomatik tork konvertörlü araçlardır. Diğer yarı otomatiklerin kaydırmaması için hillholderlı olmaları gerekir
  • Selam Arkadaşlar.. Ben A3 1.4 s-tronic kullanıcısıyım... Arabada, hillhold sistemi mevcuttur. Ancak bu sistem, durmuş olduğunuz yokuşun dik olmasına ve fren pedalına uygulamış olduğunuz basınca göre devreye giriyor... Hafif yokuşlarda devreye girmemesi normaldir. Çünkü hillhold sistemi el freni ile kalkmanın otomatik bir sistemidir ve hem kalkış performansını olumsuz etkiler hem de yakıt sarfiyatını arttırmaktadır. Audi ekonomikliği sağlamak adına her durumda devreye girmesini engellemiştir... Ayrıca, eski otomatik vites araçlarda, frene bastığınız anda bile araç bir miktar motora gaz vermektedir ve fren pedalından ayağınızı çektiğinizde hafif yokuş da olsa hareket etmekte idi... Audi nin bu durumda da ekonomiyi düşünmesi nedeniyle... Bu araçlarda durduğunuz veya arabayı boşa aldığınızda, rolantide çalışmaktadır. Böylece ekonomikliği sağlamaktadır. Frenden ayağınızı kaldırdığınızda gaz vermekte ve size kalkışta yardımcı olmaktadır. Onun için gaza basış süresi geciktiğinde aracın geriye kayması çok normaldir...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Passat DSG geri vites sorunu?
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • aynı sorun bendede var hatta arac stop bile etti zar zor durdurdum arkadaki arabaya tosluyodum
  • Durum bu kadar vahim mi arkadaşlar şaka mı yapıyorsunuz, otomatik arabayı arkadaki arabaya dokunduruncaya kadar kaçırmak hatta stop ettirmek, ben hakkikaten anlamadım, bence ileri sürüş teknik eğitimi almakta fayda var :) samimiyetle... Avrupa'da düz viteste arabayı 10 cm geri kaçıranlara ehliyet bile vermiyorlar...:)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lsblack

    Durum bu kadar vahim mi arkadaşlar şaka mı yapıyorsunuz, otomatik arabayı arkadaki arabaya dokunduruncaya kadar kaçırmak hatta stop ettirmek, ben hakkikaten anlamadım, bence ileri sürüş teknik eğitimi almakta fayda var :) samimiyetle... Avrupa'da düz viteste arabayı 10 cm geri kaçıranlara ehliyet bile vermiyorlar...:)



    sorun bende deil arkadasm otomatik araba stop etti ilk defa boyle biseyle karsılastıgım icin farkedemedim stop ettigini mecbur el frenini cektim ... ilk defa boyle biseyle karsılastıgım icin elim ayağım birbirine girdi... sorunum düz vites deil ;)
  • A3 hill hold desteği olan araçlarda yokuşta durduğunuzda fren pedalına iyice basarsanız hill hold devreye girer ve 2-3 saniye boyunca ayağınızı frenden çekseniz bile araç geri kaçmaz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.