Şimdi Ara

AB'nin içten yanmalı motor yasağını iptal etmesi için baskı artıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • AB'nin içten yanmalı motor yasağını iptal etmesi için baskı artıyor
    Avrupa Birliği, 2035 yılında içten yanmalı motora sahip araçların satışını yasaklamayı planlıyor. Elbette bu yasağa karşı çıkanlar da var. Bazı otomobil üreticileri ve hükümetler AB Komisyonu'nun bu konuda aceleci davrandığını savunuyor.



    Günler ilerledikçe AB'nin içten yanmalı motor yasağına karşı sesler yükselmeye başladı. Gelen haberlere göre, Avrupa Parlamentosu’nun en büyük siyasi grubu olan Avrupa Halk Partisi (EPP), Brüksel'deki yetkililere kararlarını değiştirmeleri için baskı yapıyor. Reuters'ın haberine göre, ortaya çıkan bir taslak belgede bu kararın geri alınması gerektiği belirtiliyor.



    EPP, içten yanmalı motorların 2035'ten sonra alternatif yakıtlarla çalışan araçlarda hayatta kalmasını istiyor. Ayrıca, taslak belgede üreticilerin 2035 sonrasında da şarj edilebilir hibrit araçlar satmasına izin verilmesi gerektiğini ifade ediliyor. Bilindiği üzere Avrupa'da üreticiler düşen talep sonrası elektrikli araç planlarını ertelemeye ve bir geçiş süreci olarak nitelendirilen hibrit araçlara yönelmeye başladı.



    AB'nin içten yanmalı motor yasağını iptal etmesi için baskı artıyor
    EPP ayrıca gelecek yıl yürürlüğe girecek olan daha sıkı emisyon düzenlemelerinin 2027'ye kadar ertelenmesini, böylece şirketlerin cezalardan korunmasını talep ediyor. Önümüzdeki yıl uygulanacak karar kapsamında WLTP döngüsüne dayanan mevcut filo ortalaması hedefi olan 115,1 g/km, yüzde 19 azalarak 93,6 g/km’ye düşecek.



    Ayrıca Bkz.750 km menzilli DS N°8'in tasarımı ortaya çıktı



    Otomobil üreticileri, filo emisyon hedefini aşan her bir gram için 95 euro ceza ödüyor. Bu ceza her bir araç için uygulandığından, Volkswagen Grubu gibi büyük şirketler için hızla büyüyen bir mali yükümlülük haline geldiği ifade ediliyor. Renault CEO’su Luca de Meo, yaptığı hesaplamalara göre sektörün geleacek yıl yalnızca emisyon cezalarına 15 milyar ödeyebileceğini belirtiyor.



    EPP, yeni atanan Avrupa Komisyonu'nda etkili bir role sahip. Başkan Ursula von der Leyen de dahil olmak üzere 27 üyenin çoğunluğu bu gruptan geliyor. 




    Kaynak:https://www.reuters.com/world/europe/eus-largest-political-group-pushes-weaken-combustion-engine-ban-2024-12-10/







  • Şu lanet olası ülkede ekonomi düzeltilse de içten yanmali mi yoksa dıştan yanmalı mi yoksa elektrikli mi hiç umrumda olmaz; ucuz araba olsun yeter. Arabasızliktan bıktım be!

  • Avrupa’nın ekonomisinin araba ve yedek parça üzerinde döndüğüne delalet eder bu haber.

    Avrupa’nın arabasını al = Hiçler

    sonucu çıkar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bıraksınlar bu ayakları.
    Çevreyi sadece içten yanmalılar mı kirletiyor.
    Zaten yeni nesil benzinli/dizel arabaların egzozundan çıkan gazlar devede kulak kalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maliyeti yüksek, pahalı, yenilik vaadetmeyen içten yanmalı b.ktan avrupa arabalarınızı almayacağız. Sömürüldüğümüz yeter. Elektrikli çağını zaten kaçırdınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AfyonumuFünyeylePatlattm -- 12 Aralık 2024; 18:40:23 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence yasağın 2030’a çekilmesi gerek teknoloji yeterince olgunlaştı zaten.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • sssemih24 kullanıcısına yanıt
    Şehirdeki çoğu kirlenme bu nedenle oluyor ne nedenle olacak ?

    “The US Environmental Protection Agency estimates that about 75% of VOC emissions (by weight) come from transportation.”

    Zehirli gazların şehirlerdeki ana kaynağı %75 oranında fosil araçlardan kaynaklanıyor.

    Zehir saçan araçların ve onları kullanan kötü insanların acilen yasaklanarak engellemesi gerekiyor.
    https://airqoon.com/resources/urban-air-pollution-sources-and-pollutants/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 12 Aralık 2024; 19:22:50 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • has.durmaz H kullanıcısına yanıt

    Sebebi artık tüm araçların %80 ötv dilimine girmesiymiş, dün açıklayan bir video izlemiştim. Fiyat skalalarını enflasyona göre düzenlememişler 2021'den beri aynıymış dolayısıyla

    en ucuz araba bile pahalı/lüks araç klasmanına girip yüksek dilimden vergilendiriliyor. Dünyanın en pahalı otomobilleri bizde sonuç olarak. Dünyadan farklı bir yerde yaşıyoruz malesef.

  • eyy avrupa siz asıl elektrikli otomobillerin bataryalarını üreten fabrikaların emisyonunu kontrol edin. içten yanmalıdan vazgeçilemez.

  • Al işte hayatın akışına ters adeta kendilerine uzun vadede acı reçete çıkaracak işlere imza atmak için kendi içlerindeki akılsızlara uyum adım atmaya çalışıyorlar...

    Şirketlerin aşırı büyümesi riskleri de beraberinde getiriyor, değişime ayak uydurmak yerine lobi faaliyetleriyle kendi lehine olacak hamleleri yaptırtmaya çalışıyorlar.

    haber'de başlık içeriği tam olarak ifade edememiş, adamlar hem emisyon kısıtlamalarını kaldırmak ve devlet korumasına sahip olmayı hemde öncede kabul edilmiş neredeyse 10 sene sonra bile sıkılmadan motorlu araç satabilecek olmayı şimdiden garanti altına almak istiyorlar.

    Açıkçası orta ve uzun avrupanın feci zararına olacak bu hamleyi destekliyorum, daha fazlasını yapıp başkaca zarar verici firma lehine olacak hamleleri de yaptırmalarını umuyorum, böylece avrupanın çöküşünü görmek bizim neslimize nasip olur. :)))

    Nasıl ki bizim içimizde de ne işimiz var suriye'de diyenler bir yandan zulüm 1453'te başladı diyorsa, siha miha hikaye anlatmayın diyorlarsa, elin teknolojisini alın bize ne arabadan gemiden tank'tan, ne gazı be rusyadan getiriyorsunuz diyenler, uydurmayın petrol metrol yok yalan atıyorsunuz diyenler, ne yongası be öyle birşey yok teknolojiyi vermezler gidip alacaksın boşuna uğraşmayın zaten yalan atıyorsunuz diyenler varsa onlarında içlerinde zararlıların olduğu görmek istiyorum, zenginlerin şirketlerini kurtarmayı iş sanıyorlar oh ne ala memleket.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet_clk -- 12 Aralık 2024; 23:11:16 >




  • EPP, içten yanmalı motorların 2035'ten sonra alternatif yakıtlarla çalışan araçlarda hayatta kalmasını istiyor. Ayrıca, taslak belgede üreticilerin 2035 sonrasında da şarj edilebilir hibrit araçlar satmasına izin verilmesi gerektiğini ifade ediliyor.

    Hemen heyecanlanmayın, içeriği iyi okuyun :) adamlar phev devam etsin istiyor, phev demek yarı elektrikli demek zaten. Hatta düzenli şarj imkanı olanlar için elektrikliden farksız demek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.