Şimdi Ara

ABD'de yeni çarpışma testleri uygulamaya kondu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
349
Cevap
15
Favori
22.183
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Euro Ncap fos dedik dedik inanmadınız,bak ne oldu şimdi?
  • Passat CC'de diz havayastigi da yok mu? Varsa bile o da acilmamis zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceycey11



    bu da bmw 3'ün overlap'ı



    bu da varmı göremedim ama infiniti



    olay bu esasında

    Bmw ve infinitinin hava yastiklari gorevini tam anlamiyla yerine getirmis...
    Tebrikler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • www.iihs.org sitesine girdim bu çarpışma testlerinin sitesi nerdeyse her marka çoğu model test edilmiş ve neredeyde kötü yok ben mi yanlış bakıyorum mercedes c-class da iyi gözüküyor
  • small ovarlap testine bak....
  • quote:


    www.iihs.org sitesine girdim bu çarpışma testlerinin sitesi nerdeyse her marka çoğu model test edilmiş ve neredeyde kötü yok ben mi yanlış bakıyorum mercedes c-class da iyi gözüküyor


    Burdan da bakabilirsiniz :http://www.iihs.org/ratings/summary.aspx?class=15




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mriya

    Bir araç geliştirilirken birçok değişken arasından tercihler yapılır.Mesela konfor,performans,yol tutuş,maliyet,iç genişlik ya da dış küçüklük vs.

    Volvo tasarlanmaya başlanırken ilk olarak güvenlik düşünülüyor,sonuç beni hiç şaşırtmadı,gayet normal.

    İlk 3'e giren diğer 2 markanın da Japon olması Japonların kağıttan araba ürettiğinin ve Almanların panzer ürettiğinin kanıtı

    Lexus'a buradan sesleniyorum,Almanlarla rekabet ediyorum diye onların tarzında tasarım yaparsan ah böyle çarpılırsın,özüne dön samuray

    Kesinlikle katılıyorum hocam.




  • Testleri dikkatli incelerseniz Acura TL ve Volvo S60'in tekerlegi tamamen kopmus. Boylece kabine hasar vermemis. Oysa cok hasarlui araclarda jant kabini zorlamis. Kotu sonuclarin bir nedeni de bu olabilir. Bu araclari savunmuyorum yalniz ortada bir tasarim hatasi var.
  • quote:

    Araçlardan BMW, Mercedes ve Volkwagen'daki emniyet kemerinin kazadan sonra çok çabuk çözülerek çarpma testlerinde kullanılan mankenlerin sert yüzeylere çarpmasına neden olduğu bildirilen açıklamada, ayrıca Volkswagen'ın kapısının test sırasında tamamen koptuğu kaydedildi.



    cok sert

    kapanirken tok ses cikarmak ise yaramiyormus demek ki

    hani su Golf'un kapisinda ziplayan adam vardi ya o geldi simdi aklima birden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diesotto -- 15 Ağustos 2012; 1:53:10 >




  • Bu tür testler kesinlikle artmalı, kaç senedir euro ncap 5 yıldız diye tutturuyorlar. Sanki tek şekil çarpışma var hayatta
  • Volvo yandan sıyırmış geçmiş gibi duruyor. Araba geriye doğru sekmediğinden kabine binen yük az olmuş gibi. Mercedes'in yan hava yastığı da açılsaymış iyimiş. Bu tarz ağır testler yapılmaya devam edildikçe bu işten kazançlı çıkan biz oluruz. Güvenlik önemli arkadaş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trexin

    ben konuyu açmak için hazırlık yapıyordum siz erken davranmışsınız

    audi için sonuç FAIL olmuş



    s60 çok iyi korumuş





    Volvo da araç sağlam kalmışda, sanki manken çarpışma esnasında hava yastığını ıskalıyor. Bu gibi durumlarda boyunda kırılma meydana gelebilir mı acaba...?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: h.aras.k


    quote:

    Orijinalden alıntı: trexin

    ben konuyu açmak için hazırlık yapıyordum siz erken davranmışsınız

    audi için sonuç FAIL olmuş


    s60 çok iyi korumuş




    Volvo da araç sağlam kalmışda, sanki manken çarpışma esnasında hava yastığını ıskalıyor. Bu gibi durumlarda boyunda kırılma meydana gelebilir mı acaba...?

    hiçbir araçta kafa ve boyun yaralanması tespit edilmemiş zaten. bir şekilde hava yastığının bir bölümü korumuş demek ki ve emniyet kemeri de engellemiş. videodaki a4 kalça bölgesinde ciddi bir yaralanmaya sebep olmuş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trexin -- 15 Ağustos 2012; 2:46:12 >




  • vah vah vah... vosvos gibi premium marka ayaklar altında.

    en komiğide bizim millet kapının tok sesine aldınıp ne kadar da kaliteli ve güvenilir hissi veriyormuş.

    evet çok güvenilir koparak kendini kurtarıyor sadece
  • ilk üçlünün hemen ardındaki araç acura tsx yani bizdeki honda accord'da baldır ve ayak bölümünde ciddi yaralanmaya sebep olmuş.

    diğer marka/model'lerin sonuçlarını çok merak ediyorum
  • Test sonuçlarını gördük de marka fanatiklerini göremedik henüz yıldızı yeterciler, böbreği ruhlucular, japonlar kağıttancılar ilgi göstermez böyle konulara.
    Tutulmaz bu konu...

    Velhasıl kelam bu testler dahi yeterli değil daha çok gelişmeli...
    Mercedes'in vesair avanesinin devam ederse inadı amerikan pazarında zayıflama ile son bulur Toyota ana pazarında en azından psikolojik olarak kaybetmek istemez.
  • arabaların şeklini değiştirir bu testler bence çelikle demirle karşı koyamazsınız o çarpışmalara tek yol var sektirmek ön taraflar artık daha sivri olucak bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi king size -- 15 Ağustos 2012; 3:20:43 >
  • quote:

    ayrıca Volkswagen'ın kapısının
    test sırasında tamamen koptuğu kaydedildi.


    Kimse farketmemis mi burayi

    Bu arada volvoya cinli muamelesi yapanlar kosarak duvara kafa atsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu ne lan kabuk soyar gibi. test merkezini yapan amerikanlar ama test edilen araçlar arasında bir tane amerikan markası yok. sonuçların diğerlerinden daha kötü olacağını onlar da biliyor tabi
  • Bazı şeyleri açık açık yazmak lazım,

    1) Özellikle Mercedes ve Audi için rezalet sonuçlar. (A4-C sınıfı)

    2) Bu test eski testlerin anlamsız olduğunu göstermiyor, onlarla birlikte anlamlı.

    3) Hız artışı yok, araçlar yine 64 km/s (40mph) sürat ile fakat ön %25' lik kısmından ve rijit engele çarpıyor.

    -Bu ne demek, şasenin daha küçük bir bölümden daha "yoğun" bir basınç testinden geçmesi demek.

    -Normalde araçlarda çarpışma enerjisini sönümleyecek (crash zone) yapılar ön bölümde ortadan ve ortaya yakın çarpmalarda tam işleyecek düzende. Fakat bütün çarpışma küçük bir bölümden ve aracın yan sınırlarına yakın olduğunda (mesela beton direğe, öndeki kamyonun metal iskeletine ya da yol ayrımındaki bariyerlere, aracın sağ ön farı hizasından vurduğunuzu düşünün) ; bütün çarpışma kuvveti doğrudan tekerlekler, süspansiyon sistemi ve motor perdesine gidiyor (firewall/bulkhead). Bu durumda bekleyeceğeniz ilk şeylerden birisi de tekerleğin ve motor elemanlarının kabine doğru itilmesi ile yaşam kabininde daha da fazla hasara yol açması.

    -Bu testteki gibi çarpmalardan geçmek istiyorlarsa üreticiler artık yaşam kafesini (safety cage) daha güçlü ve bu tip çarpmalara dayanabilecek sağlamlıkta üretmek zorunda. Ayrıca araçların ön tarafındaki çarpışma sönümleyici (crash zone) düzenini yanal eksende uzatmalarının faydası olacağı tavsiye edilmiş.

    4) Bu yeni teste şimdilik sadece eski testlerde en güvenli sonuçları alan araçlar girmiş görünüyor. ("top safety pick" işaretli araçlar) Diğer araçların hali daha da beter olacak gibi, göreceğiz.
    Sırada da daha düşük fiyatlı Accord, Fusion ve Camry varmış.

    5) Yeni standartlar nereden geldi?
    -Amerika, yine Amerika. Bari beklemeden, hemen kopyalasak, medeni Avrupa olarak!)

    http://www.iihs.org/ratings/summary.aspx?class=15
    http://www.iihs.org/news/rss/pr081412.html




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 15 Ağustos 2012; 4:35:11 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.