Şimdi Ara

ABD'de yeni çarpışma testleri uygulamaya kondu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
349
Cevap
15
Favori
22.183
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu yeni testlerle ilgili daha detayli haberleri paylasmaya calisacagim mumkun oldukca. Goruldugu kadariyla yeni testler ureticileri pey zorluyacak. Bircok premium mark testte yeterince basarili olamamis.

    Test sonuclariyla ilgili Mercedes hemen camura yatmis Mercedes'in ENCAP'ta da bircok sabikasi vardi onceden. His sasirmadim bu tutumlarina. Giderek gozumden dusuyor artik bu marka. Eski kasa C serisinde cok kotu sonuclar almislardi mesela. A serisi geyik testinde devrilmisti. Daha cok ornek var.

    Toyota (normalde sevmedigim bir markadir) hatasini kabul ederek en azindan daha etik davranmis.

    quote:

    ABD Karayolu Güvenliği Sigorta Kurumu'nun tasarladığı, araç güvenliğini sağlamak amacıyla geliştirilen yeni çarpışma testleri uygulanmaya başladı.

    Araçların başka bir araca, ağaca ya da elektrik direği gibi nesnelere çarptığında olacakların benzerini yaratmak için tasarlanan testlerde, saatte 64 kilometre hızla giden bir aracın ön tarafının yüzde 25'lik kısmı sert bir engelle çarpıştırıldı.

    Kurum tarafından yapılan açıklamada, yeni testin ABD'de her yıl 10 bini aşkın kişinin ölümüyle sonuçlanan ön taraftan araç çarpmalarının olduğu gerçek kazalar analiz edilerek geliştirildiği bildirildi.

    Açıklamada, ilk etapta denenen 2012 model 11 araçtan sadece Acura TL, Volvo S60 ve Infiniti G'nin kurumdan iyi veya kabul edilebilir not aldığı belirtildi.

    Testte, Mercedes C-Class, Lexus IS 250, Audi A4 ve Lexus ES 350'nin kötü, Acura, TSX, BMW 3 Serisi, Lincoln MKZ ve Volkwagen CC'nin ise düşük not aldığı belirtilen açıklamada, alınan kötü veya düşük notların, bu aracın gerçekte meydana gelebilecek bir kazada araç içindekiler için çok iyi bir koruma sağlayamayacağını gösterdiğine işaret edildi.

    Açıklamada, araçlarda bulunan doğrudan çarpma ve başka araçla dik açılı çarpmalar için tasarlanmış, aracın merkezinin dışında kalan yan hava yastıklarının zamanında açılamayabileceği veya araç içindekileri korumak için yeterince genişleyemeyebileceğinin yeni geliştirilen test yardımıyla ortaya çıktığı ifade edildi.

    Araçlardan BMW, Mercedes ve Volkwagen'daki emniyet kemerinin kazadan sonra çok çabuk çözülerek çarpma testlerinde kullanılan mankenlerin sert yüzeylere çarpmasına neden olduğu bildirilen açıklamada, ayrıca Volkswagen'ın kapısının test sırasında tamamen koptuğu kaydedildi.

    -Otomobil şirketlerinin tepkileri-

    Mercedes otombil şirketinden yapılan açıklamada, yeni test sonuçlarına itiraz edildi.

    C-Class tipi araçların şirketin ürettiği en güvenli araçlar arasında yer aldığı belirtilen açıklamada, yeni çarpma testinin, aşırı derecede şiddetli ve çok nadir rastlanan bir senaryo üzerine kurulu olduğu belirtildi.

    Açıklamada, ''Araç güvenliğinde bir lider olarak, C-Class araçların araç kullanıcılarına sağladığı korumaya güvenimiz tam, bu güveni yansıtmayan testlere duyduğumuz güven ise daha azdır'' ifadesine yer verildi.

    Teste giren Lexus markasının sahibi Toyota Motor Co. otomobil şirketinden yapılan açıklamada ise şirketin test sonuçlarını kabul ettiği bildirildi.

    Açıklamada, ''Bu yeni test ile kurum çıtayı yine yükseltti ve biz yeni araçlarımızı tasarlarken bu zorluğa cevap vereceğiz'' denildi.


    Kaynak:http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1333359&title=abdde-yeni-carpisma-testleri-uygulamaya-kondu

    Buda test merkezinin resmi videosu:

    [DHTUBE=http://www.youtube.com/watch?v=u2Fzp3f-C0I&feature=player_embedded#!]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diesotto -- 14 Ağustos 2012; 20:03:48 >







  • Bu tip testler daha gerçekçi sonuçlar sunar bence de ayrıca avrupa da da Euroncap'in takla testini de yapması gerek önden ve yandan çarpmalar kadar takla atma durumları da çok önemli.
  • yeni çarpışma testlerine ihtiyaç vardı zaten. maşallah neredeyse 8-9 senedir her araba 5 yıldızlı olarak çıkıyor, ve düşük hızla test ediliyor, tamam bir yerden sonra g kuvveti devreye giriyor, ama bu kadar düşük hızlarda da gireceğini sanmıyorum.

    son zamanlarda kaza önleyici teknolojilerde önem kazanmaya başladı zaten, düz duvara arabanın yarısını vurmaktan da daha gerçekci testler yapılmasında fayda var. hiç değilse puanlama sisteminin değişmesi lazım, mesela 20 puan alan araba 5 yıldız alıyorsa, o değiştiririp 25 puan araba alan 5 yıldız almalı.

    mesela farkettiyseniz çoğu arabada havayastığı kafayı ıskalıyor, çünkü daha dar açıdan vurduğu için ön konsol direksiyona kadar kayıyor. ve korkunç pahalı arabalar dahi çuvallıyor. ama önden kaza durumunda yan havayastıklarını da açan arabalar azıcık da olsa kotarıyor.



    mercedes hemen cevabı esirgememiş, gerçekçi değil diye, nesi gerçekçi değil anlayamadım, her zaman 3 metre uzunluğundaki duvara mıvurmamız gerekiyor gerçekçi olması için? toyota çuvallamış, ama adam gibi de özür dilemişler, üzerinde duracaklarını da söylemişler, ve eminim ki yapacaklar. Mercedesi severim, araba kültüründe önemli bir yeri var, ama gene de bana kalırsa iddia edildiği gibi tank gibi araba da değiller. kaporta ile olmuyormuş bu işler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jvcjvc -- 14 Ağustos 2012; 20:10:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jvcjvc

    yeni çarpışma testlerine ihtiyaç vardı zaten. maşallah neredeyse 8-9 senedir her araba 5 yıldızlı olarak çıkıyor, ve düşük hızla test ediliyor, tamam bir yerden sonra g kuvveti devreye giriyor, ama bu kadar düşük hızlarda da gireceğini sanmıyorum.

    son zamanlarda kaza önleyici teknolojilerde önem kazanmaya başladı zaten, düz duvara arabanın yarısını vurmaktan da daha gerçekci testler yapılmasında fayda var. hiç değilse puanlama sisteminin değişmesi lazım, mesela 20 puan alan araba 5 yıldız alıyorsa, o değiştiririp 25 puan araba alan 5 yıldız almalı.

    mesela farkettiyseniz çoğu arabada havayastığı kafayı ıskalıyor, çünkü daha dar açıdan vurduğu için ön konsol direksiyona kadar kayıyor. ve korkunç pahalı arabalar dahi çuvallıyor. ama önden kaza durumunda yan havayastıklarını da açan arabalar azıcık da olsa kotarıyor.



    mercedes hemen cevabı esirgememiş, gerçekçi değil diye, nesi gerçekçi değil anlayamadım, her zaman 3 metre uzunluğundaki duvara mıvurmamız gerekiyor gerçekçi olması için? toyota çuvallamış, ama adam gibi de özür dilemişler, üzerinde duracaklarını da söylemişler, ve eminim ki yapacaklar. Mercedesi severim, araba kültüründe önemli bir yeri var, ama gene de bana kalırsa iddia edildiği gibi tank gibi araba da değiller. kaporta ile olmuyormuş bu işler.
    ben konuyu açmak için hazırlık yapıyordum siz erken davranmışsınız

    audi için sonuç FAIL olmuş



    s60 çok iyi korumuş





  • Volkswagen'ın kapısının test sırasında tamamen koptuğu kaydedildi.



    Gelişmeler güzel. Firmaları daha güvenli araç yapmaya zorluyorlar. Ancak şöyle bir durumda varki zaten günümüzde bilgisayar destekli çözümler ile en iyi sonuçlara ulaşıyor premium markalar. Ancak yeni kriterlere uymak için daha sağlam bir araç yapmaları demek, daha ağır veya daha pahalı materyallerin daha fazla kullanılması demek. Yeni gelicek kasalarda maliyetleri ve ağırlıkları dengede tutup daha güvenli araçlar üreticeklerdir umarim.

    Ayrıca güvenliği sorgulanan hondanın (acura) testlerde en güvenli 3 araçtan biri olması çok hoş olmuş. Lexus(toyota ) ise daha geçen seneye kadar amerikada ençok satan Premium marka idi. Diğer japon kardeşleri gibi başarılı olamaması üzücü olmuş. Enazından kendilerini geliştiriceklerini söylemişler. Buda birşey.

    Geyik testinde devrilmenin eşiğinden dönüp 8 denemede 6 lastik patlatan jeep gibi, mercedeste testi suçluyor. üzücü.

    ek: Tata tarafından satın alınan volvonun hem tasarım açısından çağ atlayıp hemde güvenlik konusunda da en tepede olduğunu görmek çok sevindirici. Tamam yeni araçları zaten çok hoş, ancak tataya geçmiş olması acaba hala eskisi kadar güvenlimi dedirtiyordu. Demek hiçbirşey kaybetmemiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 14 Ağustos 2012; 20:18:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trexin

    ben konuyu açmak için hazırlık yapıyordum siz erken davranmışsınız

    audi için sonuç FAIL olmuş



    s60 çok iyi korumuş



    Alıntıları Göster
    bazı sonuçlar şöyle :



     ABD'de yeni çarpışma testleri uygulamaya kondu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trexin

    ben konuyu açmak için hazırlık yapıyordum siz erken davranmışsınız

    audi için sonuç FAIL olmuş



    s60 çok iyi korumuş



    Alıntıları Göster


    oy, oy, oy.

    bu testin corolla, golf, civic, jetta, auris, focus, fiesta, i30 vs gibi sıradan arabalarla yapılmasını da dört gözle bekliyorum. d segmentindeki arabaların durumu buysa...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jvcjvc



    oy, oy, oy.

    bu testin corolla, golf, civic, jetta, auris, focus, fiesta, i30 vs gibi sıradan arabalarla yapılmasını da dört gözle bekliyorum. d segmentindeki arabaların durumu buysa...

    Alıntıları Göster
    para varsa volvo alacan. s 60 iyi sonuç almış




  • quote:

    Orijinalden alıntı: automovil

    para varsa volvo alacan. s 60 iyi sonuç almış

    Alıntıları Göster
    Volvo gerçekten sağlam yaşam kafesi her durumda bozulmuyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: StreamRolleR

    Volvo gerçekten sağlam yaşam kafesi her durumda bozulmuyor

    Alıntıları Göster
    YOK ARKADAŞ YHA VOLVO HER ZAMAN AYNI KALİTEDE VOLVO KİM NE DERSE DESİN ADI ÜSTÜNDE İŞVEÇ ÇELİĞİ HANGİ VOLVO ARABASINA BİNERSEM BİNEYİM BANA O GÜVENİ VERİYOR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: StreamRolleR

    Volvo gerçekten sağlam yaşam kafesi her durumda bozulmuyor

    Alıntıları Göster
    Çok bilgilendirici olmuş. Gerçek 5 yıldızlar ortaya çıkmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenermaniac

    Çok bilgilendirici olmuş. Gerçek 5 yıldızlar ortaya çıkmış.

    Alıntıları Göster
    garip testlerde lexustan sonra en kötü s60 gibi duruyordu ama demekki içeridekilere binen yük açısından kuvvetleri daha iyi sönümlemiş

    toyotanın verdiği cevap ise ayakta alkışlanır.

    teste gelince bence doğru kaza senaryosu iki kazamın ikiside bu şekildeydi ikiside sol önden büyük duran nesnelere trafikte çarpma şeklinde olmuştu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceycey11

    garip testlerde lexustan sonra en kötü s60 gibi duruyordu ama demekki içeridekilere binen yük açısından kuvvetleri daha iyi sönümlemiş

    toyotanın verdiği cevap ise ayakta alkışlanır.

    teste gelince bence doğru kaza senaryosu iki kazamın ikiside bu şekildeydi ikiside sol önden büyük duran nesnelere trafikte çarpma şeklinde olmuştu.

    Alıntıları Göster
    Amerika'nin bu yeni capisma testi standartlari otomoviv dunyasini epey bir sarsacagi benziyor. Yakinda deiger segmentlerdeki araclarin sonuclarini da gorucez. Bence bu testlerin baslamasi kullanicilar icin hayirli oldu. Fakat otomobil ureticelerinin cogu ters koseye yaticak gibi. Hazirliksiz yakalandilar. Artik guvenlikle ilgili Ar-Ge yatirimlari dahada artar.

    Forum ozelinde de ortalik fena karisacak simdi. Bu konu pimi cekilmis el bombasi degil Hidrojen bombasi gibi oldu sanki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diesotto -- 15 Ağustos 2012; 0:25:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş



    oy, oy, oy.

    bu testin corolla, golf, civic, jetta, auris, focus, fiesta, i30 vs gibi sıradan arabalarla yapılmasını da dört gözle bekliyorum. d segmentindeki arabaların durumu buysa...

    Hava yastijlari bile acilmamis
    Sadece direksiyon hava yastigi acilmis oda gorevini yapamamis
    Vay vay vay halimize VW CC boyleyse digerlerini dusunemiyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: webcin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş



    oy, oy, oy.

    bu testin corolla, golf, civic, jetta, auris, focus, fiesta, i30 vs gibi sıradan arabalarla yapılmasını da dört gözle bekliyorum. d segmentindeki arabaların durumu buysa...

    Hava yastijlari bile acilmamis
    Sadece direksiyon hava yastigi acilmis oda gorevini yapamamis
    Vay vay vay halimize VW CC boyleyse digerlerini dusunemiyorum...


    Alıntıları Göster
    VW CC, Lexus IS, Audi A4 bunlar epic fail olmus. Mercedes C cok kotu gozukmesede o da basarisiz kalmis.




  • Çoğunda direksiyondaki hava yastığının kenarına kayıyo mankenin kafası. Hiç bir şeye güven olmuyor, insan kendi tedbirini alacak gerisi ufak şeyler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desolte

    Çoğunda direksiyondaki hava yastığının kenarına kayıyo mankenin kafası. Hiç bir şeye güven olmuyor, insan kendi tedbirini alacak gerisi ufak şeyler.
    Volvo Çin'de üretiliyor artık çürüktür, sadece Euro-ncape bakıp diğer markalarında Volvo'dan farkı yok, bıdı bıdı diyenler konuya uğramamış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sparkling

    Volvo Çin'de üretiliyor artık çürüktür, sadece Euro-ncape bakıp diğer markalarında Volvo'dan farkı yok, bıdı bıdı diyenler konuya uğramamış.

    Alıntıları Göster


    bu da bmw 3'ün overlap'ı



    bu da varmı göremedim ama infiniti



    olay bu esasında



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceycey11 -- 15 Ağustos 2012; 1:21:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sparkling

    Volvo Çin'de üretiliyor artık çürüktür, sadece Euro-ncape bakıp diğer markalarında Volvo'dan farkı yok, bıdı bıdı diyenler konuya uğramamış.

    Alıntıları Göster
    Nissan Qasqai bakalım test edilse ne alacak merak ediyorum. Malum euroncap güvenlik lideri..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sparkling

    Volvo Çin'de üretiliyor artık çürüktür, sadece Euro-ncape bakıp diğer markalarında Volvo'dan farkı yok, bıdı bıdı diyenler konuya uğramamış.

    Alıntıları Göster
    Bir araç geliştirilirken birçok değişken arasından tercihler yapılır.Mesela konfor,performans,yol tutuş,maliyet,iç genişlik ya da dış küçüklük vs.

    Volvo tasarlanmaya başlanırken ilk olarak güvenlik düşünülüyor,sonuç beni hiç şaşırtmadı,gayet normal.

    İlk 3'e giren diğer 2 markanın da Japon olması Japonların kağıttan araba ürettiğinin ve Almanların panzer ürettiğinin kanıtı

    Lexus'a buradan sesleniyorum,Almanlarla rekabet ediyorum diye onların tarzında tasarım yaparsan ah böyle çarpılırsın,özüne dön samuray




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.