Şimdi Ara

ABD'de yeni çarpışma testleri uygulamaya kondu (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
349
Cevap
15
Favori
22.206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sizin dediğiniz olay resimdekiyle aynı. Fakat burda çarpılan cisim sabit o yüzden 64km gerçek 64. Eğer sabit olmasaydı 64km nin birazını emecekti hareket ettiği için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    adam haklıymış yahu







  • Merak ettiğim konu 1955'den beri crash test center'ı olan Renault'un benzer testlerde nasıl bir sonuç alacağı
    clio IV crash test 65km/s



     ABD'de yeni çarpışma testleri uygulamaya kondu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baybars_ -- 15 Ağustos 2012; 17:16:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gorod

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    yeni çarpışma testlerine ihtiyaç vardı zaten. maşallah neredeyse 8-9 senedir her araba 5 yıldızlı olarak çıkıyor, ve düşük hızla test ediliyor, tamam bir yerden sonra g kuvveti devreye giriyor, ama bu kadar düşük hızlarda da gireceğini sanmıyorum.

    son zamanlarda kaza önleyici teknolojilerde önem kazanmaya başladı zaten, düz duvara arabanın yarısını vurmaktan da daha gerçekci testler yapılmasında fayda var. hiç değilse puanlama sisteminin değişmesi lazım, mesela 20 puan alan araba 5 yıldız alıyorsa, o değiştiririp 25 puan araba alan 5 yıldız almalı.

    mesela farkettiyseniz çoğu arabada havayastığı kafayı ıskalıyor, çünkü daha dar açıdan vurduğu için ön konsol direksiyona kadar kayıyor. ve korkunç pahalı arabalar dahi çuvallıyor. ama önden kaza durumunda yan havayastıklarını da açan arabalar azıcık da olsa kotarıyor.



    mercedes hemen cevabı esirgememiş, gerçekçi değil diye, nesi gerçekçi değil anlayamadım, her zaman 3 metre uzunluğundaki duvara mıvurmamız gerekiyor gerçekçi olması için? toyota çuvallamış, ama adam gibi de özür dilemişler, üzerinde duracaklarını da söylemişler, ve eminim ki yapacaklar. Mercedesi severim, araba kültüründe önemli bir yeri var, ama gene de bana kalırsa iddia edildiği gibi tank gibi araba da değiller. kaporta ile olmuyormuş bu işler.

    Ne yani kavram kargaşası çıkmaz mı o zaman ortaya.Eskiden 20 puanla 5 yıldız araba şimdi 22 puanla 4 yıldız alan arabadan daha güvenli zannedilir.Yeni yıldız eklemek bence dediğinizden çok daha mantıklı ne bileyim 6 yıldız,7 yıldız vs. :)

    eskiden 5 yıldız alan arabanın puanı da düşmeli bence, çünkü insanlar alışık 5 üzerinden değerlendirmeye, 6-7 derken de önünü alamayız bunun. bence atıyorum 10 yıllık dönemlerde bütün arabaların puanları güncellenmeli. hatta puanlar 1. olan araba baz alınmalı ki otomobil üreticileri çabalasın. euro ncap gelmeden önce yapılan arabalar çuvallamıştı ilk testlerde ama aradan 2 yıl geçti hepsi 5 getirmeye başladı, benim dediğim gibi yeni arabaların 5 yıldız alınması zorlaşırsa üreticiler çabalar, sürekli geliştirme halinde olurlar. ama 6-7 puan diye devam edersek nasılsa 5 puan güvenli, ne yapcan 6 puanı durumu çıkabilir.

    Evet aslında bu açıdan düşünmemiştim. :) Açlıktan olsa gerek. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akdogan911

    arkadaşlar her izlediğimde şunu görmekten kendimi alamıyorum. VOLVO nun tekerlek iz düşümü , digerlerine göre daha mı dardır , yoksa diger araçların genel olarak daha geniş olmasımı , yoksa tasarımdaki bir durumdan mıdır bilemiyorum , kötü sonuç alan araçlar duvardan hiç kaçıp sıyrılamamış, tam vurmuşlar ve tekerleğide alan duvar, taa yaşam alanına kadar girmiş...


    Ama VOLVO da araç bir şekilde sıyrılıyor duvardan , tasarım veya diger etmenlerden ötürü , duvar yaşam alanına kadar girmiyor bu sıyrılmadan ötürü. Bence bu göz ardı ediliyor. Amacım volvo ya giydirmek degil audinin yanında kraldır benim için volvo ama durum böyleyken böyle..

    Dikkat edersen en basarili sonucu alan iki arcata yani S60 ve Acura TL'de tekerlek yana dogru acilip akstan tamamen kurtuluyor. Boylece kabin icine dogru bir baski yapmiyor. Oysa diger araclarda (ozellikle 3 serisi ve C serisinde dikkatli baktim) kabin guclu olmasina ragmen tekerlek kurtulamadigindan direkt aracin icine dogru baski yapiyor. Bunun etkiside cok onemli.

    Acura ve Volvo bunu bilincli olarak mi tasarlamislar yoksa biraz sans eserimi olmus bilmiyorum artik orasini. Yalniz Volvo'daki ekstra guclendirici barin etksinide azimsamamak katmak lazim. O bar sayesinde sekme yapmista olabilir. su video'da o bari gosteriyorlar:

    1:08'e bakin

    [DHTUBE=http://www.youtube.com/user/iihs?feature=watch]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diesotto -- 15 Ağustos 2012; 18:03:19 >






  • sizce doğrusu bu değilmi kabinde 0 oynama var
  • 2012 Acura TL and Volvo S60 Shine in New IIHS Crash Test

    Just the Facts:
    * The 2012 Acura TL and Volvo S60 shine in the Insurance Institute for Highway Safety's new small overlap frontal crash test.
    * But the 2012 Mercedes-Benz C-Class, Lexus IS 250/350, Audi A4 and Lexus ES 350 earned "poor" ratings.
    * The 2012 Infiniti G earned an "acceptable" rating, while the Acura TSX, BMW 3 Series, Lincoln MKZ and Volkswagen CC get "marginal" ratings, the IIHS said on Tuesday.

    The test results may be disconcerting to consumers because only three of the 11 midsize and near-luxury cars evaluated earn good or acceptable ratings in the new crash test.

    "Structurally, the Volvo S60 was the best" among cars tested, the IIHS said. The Lexus IS had "up to 10 times as much occupant compartment intrusion as the Volvo," test results revealed.

    "When the Volkswagen CC was put to the test, the driver door was sheared off its hinges," the IIHS noted. "The CC is the first vehicle the Institute has ever evaluated to completely lose its door." The Audi A4's door opened during the test, but "remained attached to the car."

    Kaynak:http://www.insideline.com/acura/tl/2012/2012-acura-tl-and-volvo-s60-shine-in-new-iihs-crash-test.html




  • bmw 3 serisi ve s60 2012 'KASA' modeller. Bu smalloverlap test ise 2011 yıılndan beri yapılıyor. Yani anlıcağınız ancak 2011 ve üsto kasalar bu test için önlem alabiliyor. He belki daha önceden alan ardır bilemem. A4 2008 kasa olduğundan bu test için iyi sonuç almasını beklemek zor. Çok fazla ileriyi düşünmeleri lazım. O da biraz zor gibi. Buna dikkat edin. Yeni kasa a4 lerin bu testten başarıyla geçeceğini düşünüyorum. He bu arada bmw 3 serisi yeni kasa olmasına rağmen s60 tan kötü not alması ise 'VOLVO FOR LIFE' farkıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


  • Kapı yere düşerken ne kadar da tok bir ses çıkarıyor değil mi?
  • a4 allahtan sürücünün kafa,vücut ve ayak bölgesini tam korumuş böyle bir kaza yapsam heralde en çok çanakları zedelerim ya zaten böyle bir kaza yapmak neredeyse imkansız duran bir nesnenin verdiği hasarla hareketlinin verdiği aynı olmuyor çoğu kaza da zaten iki hareketlinin çarpışmasından ötürü. Neyse volvo güvenliğini yine konuşturmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Honda accord çuvallamış,Volvo yine bildiğmiz gibi zaten.. Alınabilecek en iyi araba bence Volvo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deepnoisy

    a4 allahtan sürücünün kafa,vücut ve ayak bölgesini tam korumuş böyle bir kaza yapsam heralde en çok çanakları zedelerim ya zaten böyle bir kaza yapmak neredeyse imkansız duran bir nesnenin verdiği hasarla hareketlinin verdiği aynı olmuyor çoğu kaza da zaten iki hareketlinin çarpışmasından ötürü. Neyse volvo güvenliğini yine konuşturmuş

    Trafikte gereceklesen olumlu kazalarin %25'i bu sekilde gerceklesiyormus. Imkansiz degil yani. Zaten o yuzden bu testleri yapmaya basladilar. Dusunun karsidan gelen araca yada bir bariyere bu sekilde carpmak pekala mumkun.




  • Aslında en kolay atlatılabilecek kaza türü budur. (volvonun yaptığı şekilde)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deepnoisy

    bmw 3 serisi ve s60 2012 'KASA' modeller. Bu smalloverlap test ise 2011 yıılndan beri yapılıyor. Yani anlıcağınız ancak 2011 ve üsto kasalar bu test için önlem alabiliyor. He belki daha önceden alan ardır bilemem. A4 2008 kasa olduğundan bu test için iyi sonuç almasını beklemek zor. Çok fazla ileriyi düşünmeleri lazım. O da biraz zor gibi. Buna dikkat edin. Yeni kasa a4 lerin bu testten başarıyla geçeceğini düşünüyorum. He bu arada bmw 3 serisi yeni kasa olmasına rağmen s60 tan kötü not alması ise 'VOLVO FOR LIFE' farkıdır.

    Bence kasanin yeni olup olmamasi bir mazeret degil kotu sonuc almak icin. Cunku araclarin guvenlikleri kasa degismeden de gelistirilebiliyor. Cok iyi hatirliyorum w210 kasa Mercedes (E serisi) ilk EuroNCAP testlerinde kotu bir sonuc almisti. Sonra arac modifiye edilip (yine ayni kasa) tekrar teste sokuldu ve bu sefer daha iyi sonuc aldi.

    Sonucta bu araclari bayiye gittiginizde size 2012 model diye satiyorlar ve catir catir 2012 model parasi aliyorlar oyle degil mi? Arac 2007'de tasarlanmis diye 2007 model parasi istemiyorlar. Eger bana bir araci 2012 model diye satiyorlarsa 2012 yilinin guvenlik standartlarini saglamak zorundadir bu arac. isterse 1970 yilinda tasarlanmis olsun o beni ilgilendirmez. Yok eger saglayamiyoruz diyorlarsa da satmiyacaklar o zaman o araci bu kadar basit.

    VW'yi Audi'yi elestiriyoruz ama en buyuk cuvallayan Lexus olmus aslinda. Toyota'ya guvenlik konusunda hic guvenmezdim zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diesotto

    quote:

    Orijinalden alıntı: deepnoisy

    bmw 3 serisi ve s60 2012 'KASA' modeller. Bu smalloverlap test ise 2011 yıılndan beri yapılıyor. Yani anlıcağınız ancak 2011 ve üsto kasalar bu test için önlem alabiliyor. He belki daha önceden alan ardır bilemem. A4 2008 kasa olduğundan bu test için iyi sonuç almasını beklemek zor. Çok fazla ileriyi düşünmeleri lazım. O da biraz zor gibi. Buna dikkat edin. Yeni kasa a4 lerin bu testten başarıyla geçeceğini düşünüyorum. He bu arada bmw 3 serisi yeni kasa olmasına rağmen s60 tan kötü not alması ise 'VOLVO FOR LIFE' farkıdır.

    Bence kasanin yeni olup olmamasi bir mazeret degil kotu sonuc almak icin. Cunku araclarin guvenlikleri kasa degismeden de gelistirilebiliyor. Cok iyi hatirliyorum w210 kasa Mercedes (E serisi) ilk EuroNCAP testlerinde kotu bir sonuc almisti. Sonra arac modifiye edilip (yine ayni kasa) tekrar teste sokuldu ve bu sefer daha iyi sonuc aldi.

    Sonucta bu araclari bayiye gittiginizde size 2012 model diye satiyorlar ve catir catir 2012 model parasi aliyorlar oyle degil mi? Arac 2007'de tasarlanmis diye 2007 model parasi istemiyorlar. Eger bana bir araci 2012 model diye satiyorlarsa 2012 yilinin guvenlik standartlarini saglamak zorundadir bu arac. isterse 1970 yilinda tasarlanmis olsun o beni ilgilendirmez. Yok eger saglayamiyoruz diyorlarsa da satmiyacaklar o zaman o araci bu kadar basit.

    VW'yi Audi'yi elestiriyoruz ama en buyuk cuvallayan Lexus olmus aslinda. Toyota'ya guvenlik konusunda hic guvenmezdim zaten.

    dediğiniz doğru olabilir ancak teste giren audi a4 2012 makyajlı kasa değil. He önlem almışlarmıdır bilemem ama biraz düşük olasılık gibi geliyor. Şanzıman değişti,sürüş geliştirildi aslında ön tamponda da küçük değişikler var ama sonucu o kadar etkiler mi bilinmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    passatın kapısının neden koptuğunu sorgulamak yerine dalga geçen zavallılar bilsin ki : passatın cam çerçeveleri yok!

    O müşterinin problemi değil, o kadar iyi ya o kadar premyum ya ve o kadar panzer ya sağlamını yapsaymış

    Heee gerçi daha emniyet kemerini düzgün yapamıyor yüzlerine çarpıyormuş, kapı kopmasını normal olarak karşılamak lazım

    Videoyu izledim de kapı yere düşerken çok net bi şekilde "tooook" dedi
  • Çok basit bir önlemle tüm araçlar bu testi daha az hasar alarak geçebilir.Daha önceden ADAC bu konuda çalışma yapmıştı:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi attila24 -- 15 Ağustos 2012; 20:50:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    adam haklıymış yahu



    Superdi





  • quote:

    Orijinalden alıntı: diesotto
    VW'yi Audi'yi elestiriyoruz ama en buyuk cuvallayan Lexus olmus aslinda. Toyota'ya guvenlik konusunda hic guvenmezdim zaten.

    Arkadaşlar, bir noktayı çok fena atlıyor, yanlış yorumluyorsunuz. Bu test bir aracın güvenlik notu değil, bu test sadece bir çarpışma türünü temsil ediyor, yani güvenlik notlarından sadece 1 tanesi... Euroncap önden ve yandan, IIHS ise önden, arkadan çarpışma testleri ve takla testleri de yapıyor. Bu testlerin tümünün toplamını alarak hangi aracın güvenli olduğuna karar vermek gerekir. Burada eleştirilen Toyota, Yaris ve Corolla modelleriyle Euroncap'te oldukça yüksek puanlar alarak sınıf zirvesinde yer almış, yukarıda linkini verdiğim tavan sağlamlığı testlerinde de başarılı sonuçlar almıştır. Bu test ile birlikte, Toyota yeni önlemler alacak ve araçlarını yeni teste uyumlu hale getirecektir.

    NOT : Bazı anlama özürlü arkadaşlar anlayamıyorlar, o yüzden açıklama gereği duydum. Şu an için Volvo'nun başarısı inkar edilemez, ancak sadece bu teste bakıp diğer araçları yerin dibine sokmak da oldukça mantıksız bir yaklaşım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 15 Ağustos 2012; 20:56:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mriya

    Bir araç geliştirilirken birçok değişken arasından tercihler yapılır.Mesela konfor,performans,yol tutuş,maliyet,iç genişlik ya da dış küçüklük vs.

    Volvo tasarlanmaya başlanırken ilk olarak güvenlik düşünülüyor,sonuç beni hiç şaşırtmadı,gayet normal.

    İlk 3'e giren diğer 2 markanın da Japon olması Japonların kağıttan araba ürettiğinin ve Almanların panzer ürettiğinin kanıtı

    Lexus'a buradan sesleniyorum,Almanlarla rekabet ediyorum diye onların tarzında tasarım yaparsan ah böyle çarpılırsın,özüne dön samuray

    Şimdi bu Japonlar almanları taklit ediyor. Tabii lexus de bunun en azili üyesi. Duşunun yani adamlar öyle bı taklit yapmislar ki Güvenlikte bile Mercedes ile aynı sonucu almışlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.