Şimdi Ara

ABD'de yeni çarpışma testleri uygulamaya kondu (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
349
Cevap
15
Favori
22.183
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    neden acurayı ve infiniteyi koymuyoruz? lexus videosu ilk sayfada var zaten kimsenin bir şey sakladığı yok, ama ilk 3 volvo, ve ikisi de japon olan acura ve infinitiden oluşuyor.

    ilk sayfada lexus videosu yok. lexus kötü sonuçlar aldığı için pek konuşulmamış. vw ya da başka bir alman sonuncu olsaydı sen buraları görürdün. lexus u bmw ve mercedesten üstün tutan fanatik bir tayfa var. o yüzden böyle bir çıkış yaptım. acura ve infinitiyi kutluyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kurzweil

    quote:

    Orijinalden alıntı: akdogan911
    arkadaşlar her izlediğimde şunu görmekten kendimi alamıyorum. VOLVO nun tekerlek iz düşümü , digerlerine göre daha mı dardır , yoksa diger araçların genel olarak daha geniş olmasımı , yoksa tasarımdaki bir durumdan mıdır bilemiyorum , kötü sonuç alan araçlar duvardan hiç kaçıp sıyrılamamış, tam vurmuşlar ve tekerleğide alan duvar, taa yaşam alanına kadar girmiş...

    Ama VOLVO da araç bir şekilde sıyrılıyor duvardan , tasarım veya diger etmenlerden ötürü , duvar yaşam alanına kadar girmiyor bu sıyrılmadan ötürü. Bence bu göz ardı ediliyor. Amacım volvo ya giydirmek degil audinin yanında kraldır benim için volvo ama durum böyleyken böyle..
    Sn. akdogan911,
    Lütfen "Volvo Haberleri" konusunda bu haber üzerine yazdığım aşağıdaki yazıyı okuyun:

    "Öncelikle IIHS(insurance istitute for highway safety)'in uygulamaya koyduğu bu yeni çarpışma testi(Small Overlap Crashes) gerçekten iyi düşünülmüş ve görüleceği üzere arabaları, çoğunlukla hazırlıksız oldukları bir açıdan çarpışmaya maruz bırakıyorlar. Haliyle bu gibi bir çarpışmaya hazırlıksız yakalanan arabalar sınıfta kalırken, Volvo S60 gibi arabalar sınıfı rahatlıkla geçiyorlar.

    Hatta videodaki IIHS yetkilisi S60'ı örnek araba olarak ele almış ve başarısının sebebini açıklamış. Yetkili diyor ki: "Önden çarpmalarda çarpışmayı emen yapı arabaların ön-ortasında bulunuyor. Fakat test ettiğimiz gibi çarpışmalarda, bu çarpışma emici yapı by-pass edildiği için, yolcu kompartımanı savunmasız kalıyor. Volvo S60, bu tür kazalar da düşünülerek dizayn edildiği için testi geçiyor."
     ABD'de yeni çarpışma testleri uygulamaya kondu

    Sonrasında S60'ın başarısının sebebini göstermek için ön tekerlek üzerindeki kaportayı kaldırmışlar ve buradaki güvenlik elemanları açıkça görünüyor(üstteki resim). Testi geçemeyen arabalardan farklı olarak S60'da ön kaputun kenarlarına(tekerleklerin üzerine) denk gelen yerlerde sarıya boyanmış olarak görülen darbe emici-aktarıcı metal yapılar mevcut. Bu yapılar bir taraftan arabanın önünde bulunan ana çarpışma emici yapıya bağlı iken, diğer taraftan ise yolcu kompartımanına güçlendirilmiş bir şekilde bağlanmış(yetkili bu kısımda bir de çelik çapraz bir yapının varlığından söz ediyor). İşte bu sayede S60 sadece önden değil, ön yanlardan da(small overlap crashes) çarpışma emici-aktarıcı özelliğini koruyor.

    Zaten S60'ın çarpışma testini izlediğimizde çarpışma sonucu arabanın çarptığı yere saplanmak yerine, darbe aldıktan sonra ileri doğru harekete devam ettiği görülüyor. Halbuki diğer arabalar aynı çarpışma sonucunda çarptıkları noktaya saplanıp geriye sekiyorlar. Bunun anlamı ise S60'ın ön kenarlarında bulunan güvenlik elemanları, darbenin yolcu kabinine sirayet etmesini engelleyerek adeta kabini sıyırmasını sağlamasıdır. Ayrıca diğer arabaların tekerlekleri kabine saplanıp tehlike oluştururken, S60'ın tekerleği dışarı fırlıyor. S60'ın sağlamlığı zaten tartışılmaz da, arada sırada sağlamlığının taçlandırıldığını görmek güzel oluyor."

    >> Volvo S60'ın diğer arabalardan farkı, resimde gördüğünüz sarı renkteki güvenlik elemanlarıdır. Volvo mühendisleri, bu gibi çarpışma senaryolarının testlerini, diğer markalardan farklı olarak, Volvo'nun dünyanın en gelişmiş çarpışma test merkezinde yaptıkları için, resimde gördüğünüz sarı renkteki güvenlik elemanlarının gerekliliğini önceden görmüşler ve arabaya uygulamışlar. Bu yapı, çarpışma videosunda da görüleceği üzere, önce darbeyi emiyor, sonrasında da arabayı çarptığı noktadan uzaklaştırarak, çarpışma kuvvetinin kabine etki etmesini engelliyor(Bunu en iyi S60'ın çaprpışma videosunda kuş bakışı kamerasında görüyoruz). Özet olarak S60, tasarımından ötürü şanslı falan değil. Tüm bunlar şans eseri değil, özel olarak geliştirilmiş bir güvenlik önlemi sayesinde oluyor.

    Diğer arabalarda bu güvenlik elemanları bulunmadığı için, gelen darbe direk kabine yansıyor. Bu durumda ise, eğer arabanın kafesi sağlam ise, darbe kafesin önünde duruyor. Ama eğer kafesi sağlam değil ise de, darbe kafesi de eğerek kabine ulaşıyor. Syglr.

    Teşekkür ederim Kurzweil detaylı açıklama için . En azından doğru bir tespitte bulunmuşum araç fırlayıp gidiyor resmen :)

    Volvo nun böyle birsey ile onceden karşılayıp yapması , volvo için taktir edilecek bir durum , ancak çözüm kolay gibi görünüyor, diger markalar çok teknolojik bir durumla da karşı karşıya kalmadan , araçlarının yapısına uygun bir şekilde ön tekerlek üstüne bu çıtayı koydular mı , baya etkisi olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schneeflocke

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    quote:

    Orijinalden alıntı: akdogan911

    VOlvo yandan tam çarpamamışta sıyırmış gibi bi hali var .

    benim de dikkatimi çekti, ama üstten çekim izlenirse volvoya tam hizadan çarptığı görünüyor, ama duvar tam yaşam alanına girecekken yaşam alanı çevresindeki korumaların etkisi ile olacak ki, dışarı atıyor, aynı durum acurada da mevcut, aynı zamanda iki arabada da sol tekerleğin içeri girmeyip dışarı çıktığını da eklemek isterim. bence burada bir tasarım ve güvenlik başarısı var.

    senin mercedes'le derdin nedir ? her merso konusunda bir eleştirme felan kedi ciğer ilişkisi

    he evet çok kıskanıyorum, bizdeki 2008 e200 e bir stepne bile koymamışlar. güya çok özellikli özelliklerinin hiç biri 5 para etmez. e270 in de bize çıkardığı sıkıntıları da kolay kolay unutamayacağım sabahın 6 sında doğal olarak servis bakımlı 50,000 civarındaki araba motor bitirdi, zaten o seride öyle sorunlar varmış da gördük o çok övülen mercedesi. neyse servis olarak iyiler, adamlar arabayı 2. elden daha pahalı fiyatına aldı ve yenisinde de indirim yaptılar.

    bana göre mercedes benz hatta hiç bir araba kıskanılacak bir araba değildir, bana kedi ciğer edebiyatı yapmana gerek yok.

    madem premium markasın, madem otomobil tarihinde çok önemli bir geçmişin var ve iyi arabalar yapmakla övünüyorsun, madem pahalı araba yapıyorsun, madem tank gibi arabayız demekten de çekinmiyorsun o zaman rakiplerinden daha güvenli olacaksın, ufak ihtimalleri bile düşünüp tasarlayacaksın. ama gidip vw cc senden daha iyi puan alıyorsa bir oturup düşünmek lazım, bu marka bizi düdüklüyor mu diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jvcjvc -- 15 Ağustos 2012; 16:32:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    Kurzweil, güzel ve bilgilendirici bir paylaşım olmuş, teşekkürler.

    Volvo'yu tebrik etmek lazım. Güvenliğinden şüphe duyduğum bir marka değildi ama bir kez daha bu konudaki uzmanlıklarını kanıtladılar...

    Rica ederim sn. wolfien.
    Belirtmek isterim ki; euroncap testinde 5 yıldızı artık her üretici alabiliyor. Bu iyi bir şey. Fakat 5 yıldız notu, araba güvenliğini tam olarak açıklayabilen bir olgu değil. Bu bağlamda bu yeni testi önemsiyorum. Çünkü araba güvenliği ile ilgili olarak, 5 yıldızın ardında göremediklerimizi de ortada çıkardı. Yukarıda göreceğiniz üzere, euroncapten 5 yıldız almış olan araçların arasında dağlar kadar fark varmış meğer. Hangi üreticilerin, gerçekten ve birilerinin zorlaması olmadan güvenli arabalar üretmek için çalıştığı açıkça görülüyor.

    Ben "Volvo=Günvenlik" ilkesinin açıkça bir kez daha kanıtlandığını görmüş oldum. Hakikaten boşuna dememişler "Volvo sağlam arabadır" diye. Syglr.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    DivisionBell, senin seviyene inip sana aptal saptal cevaplar yazacak değilim... Senin gibi lüzumsuz insanlarla uğraşacak vaktim yok. Saçmasapan, çocukca ve acınası fikirlerinizi kendinize saklayın ve forumu daha fazla kirletmeyin. Zaten çöpe dönmüş durumda.

    Bırak şimdi laf salatasını da madem birşeyler öğrenmek derdindesin "Kurzweil" adlı kullanıcının volvo ile ilgili mesajını baştan sona hatmet, mevzuyu kavra.


    Neymiş efendim diğer markalar bu tür bir çarpışma testine hazır değilmiş miş, yapma ya?


    VOLVO neden bu tarz bir senaryoya karşı acaba hazırlıklı otur bunu düşün önce.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş
    mercedeste, lexusta mankenin belden aşağısı gibi bir şey kalmadı yahu, nasıl önemli değil?

    Mesajı değiştirmişsiniz, şimdi gördüm. Ben "önemli değil" mi demişim? Hayret, mesajımı tekrar okuyorum, öyle bir ifadem yok... Ben "dummy injuries" alanı "daha önemli" demişim... Orada da zaten Mercedes ve Lexus, bacak korumasından "P" almışlar.

    Bu arada bazı arkadaşlar 64km/s hızı küçümsemiş ama yanlış anlamadıysam deforme olmayan bir bariyer kullanılıyor. Bu da oldukça şiddetli bir çarpışma demek.

    Fizikçi falan değilim ama lise fizik dersi momentum'dan hatırladığım kadarıyla (ki yanlışım varsa düzeltilsin lütfen) 64'le karşıya vuruyorsunuz, karşıda size 64'le vuruyor (çünkü sabit kalıyor, sönümleme yok). Buda 128km gibi bir şeye denk gelir herhalde. bu açıdan bakılırsa gerçekten epey hızlı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kurzweil
    Rica ederim sn. wolfien.
    Belirtmek isterim ki; euroncap testinde 5 yıldızı artık her üretici alabiliyor. Bu iyi bir şey. Fakat 5 yıldız notu, araba güvenliğini tam olarak açıklayabilen bir olgu değil. Bu bağlamda bu yeni testi önemsiyorum. Çünkü araba güvenliği ile ilgili olarak, 5 yıldızın ardında göremediklerimizi de ortada çıkardı. Yukarıda göreceğiniz üzere, euroncapten 5 yıldız almış olan araçların arasında dağlar kadar fark varmış meğer. Hangi üreticilerin, gerçekten ve birilerinin zorlaması olmadan güvenli arabalar üretmek için çalıştığı açıkça görülüyor.

    Ben "Volvo=Günvenlik" ilkesinin açıkça bir kez daha kanıtlandığını görmüş oldum. Hakikaten boşuna dememişler "Volvo sağlam arabadır" diye. Syglr.

    Volvo adı haklı olarak güvenlikle anılan bir firma, farkını göstermiş.

    Beni asıl sevindiren, bu testin ses getirmesi. Böylece 1-2 yıl içinde, değil premium markalar, standart markalar dahi bu testi karşılayabilecek araçlar üretecektir. Tüketici olarak beni ilgilendiren budur. Benzer şekilde takla testleri ve arkadan çarpma testlerinin de yaygınlaşmasını ve Euroncap kriterlerine girmesini diliyorum.




  •  ABD'de yeni çarpışma testleri uygulamaya kondu



    akar, gerisi bakar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wertasd

    Fizikçi falan değilim ama lise fizik dersi momentum'dan hatırladığım kadarıyla (ki yanlışım varsa düzeltilsin lütfen) 64'le karşıya vuruyorsunuz, karşıda size 64'le vuruyor (çünkü sabit kalıyor, sönümleme yok). Buda 128km gibi bir şeye denk gelir herhalde. bu açıdan bakılırsa gerçekten epey hızlı.

    100km



    200km




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi electrostatic -- 15 Ağustos 2012; 16:22:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    passatın kapısının neden koptuğunu sorgulamak yerine dalga geçen zavallılar bilsin ki : passatın cam çerçeveleri yok!

    cam çerçeveleri mi tutacaktı kapıyı, komik olmayın. bence siz yan ve perde airbaglarin açılmadığını görmeye çalışın.

    cam çerçeveleri kapının bütünlüğünü koruma açısından önemli bir faktör. darbe alttan geldiği için kapı hemen kendini bırakmış. çerçeveler üst kısımda olduğundan dolayı alt kısımla bütün olduğu için onu destekler, böylelikle burkulma daha az olurdu, kapı kendini bırakmazdı. fizik kurallarını tartışacak halimiz yok. airbagları gördüm ama sonuçlarıda gördüm. isterseniz sonuçlara bakmayı da deneyin. airbagları açılan çoğu araçtan yüksek puan aldığını görürsünüz.ayrıca perdelerin açılması çok önemli değil bu teste. darbe önden geliyor zaten.

    Şunu izleyinde çerçeve mi tutuyormuş kapıyı görün.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi viper17 -- 15 Ağustos 2012; 16:24:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akdogan911
    Teşekkür ederim Kurzweil detaylı açıklama için . En azından doğru bir tespitte bulunmuşum araç fırlayıp gidiyor resmen :)

    Volvo nun böyle birsey ile onceden karşılayıp yapması , volvo için taktir edilecek bir durum , ancak çözüm kolay gibi görünüyor, diger markalar çok teknolojik bir durumla da karşı karşıya kalmadan , araçlarının yapısına uygun bir şekilde ön tekerlek üstüne bu çıtayı koydular mı , baya etkisi olacaktır.
    Rica ederim sn. akdogan911.
    Ben de umarım diğer markalar da bu güvenlik önlemini arabalarının yapısına eklerler. Fakat bu iş göründüğü kadar kolay değildir.
  • Bu arada mercedes çirkefe yattıktan sonra lexus gibi değişikliğe gideceğini söylüyor. ABD'de yeni çarpışma testleri uygulamaya kondu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

     ABD'de yeni çarpışma testleri uygulamaya kondu



    akar, gerisi bakar...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: wertasd

    Fizikçi falan değilim ama lise fizik dersi momentum'dan hatırladığım kadarıyla (ki yanlışım varsa düzeltilsin lütfen) 64'le karşıya vuruyorsunuz, karşıda size 64'le vuruyor (çünkü sabit kalıyor, sönümleme yok). Buda 128km gibi bir şeye denk gelir herhalde. bu açıdan bakılırsa gerçekten epey hızlı.

    100km



    200km





     ABD'de yeni çarpışma testleri uygulamaya kondu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi viper17 -- 15 Ağustos 2012; 16:35:34 >




  • yazık vallaha yazık ya sırf arabanın performasınsı yüksek olsun diyerek hız tutkunlarına hitap etsin diyerek insanların canlarını hiçe sayıyorlar dikkat ederseniz sınavdan geçemeyen arabalar genellikle spor arabalar dünyanın parası bu arabalar yatacak yerleri yok bunların
  • Firmalar artık sadece euroncap testine yönelik araba üretmeye başlamıştı.O testi geçsin diğer konular bizi ilgilendirmez gibi bir hava içerisindeydiler.
    Volvoyu tebrik etmek lazım güvenlik üstüne master yaptığını bir kez daha kanıtlamış oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    yeni çarpışma testlerine ihtiyaç vardı zaten. maşallah neredeyse 8-9 senedir her araba 5 yıldızlı olarak çıkıyor, ve düşük hızla test ediliyor, tamam bir yerden sonra g kuvveti devreye giriyor, ama bu kadar düşük hızlarda da gireceğini sanmıyorum.

    son zamanlarda kaza önleyici teknolojilerde önem kazanmaya başladı zaten, düz duvara arabanın yarısını vurmaktan da daha gerçekci testler yapılmasında fayda var. hiç değilse puanlama sisteminin değişmesi lazım, mesela 20 puan alan araba 5 yıldız alıyorsa, o değiştiririp 25 puan araba alan 5 yıldız almalı.

    mesela farkettiyseniz çoğu arabada havayastığı kafayı ıskalıyor, çünkü daha dar açıdan vurduğu için ön konsol direksiyona kadar kayıyor. ve korkunç pahalı arabalar dahi çuvallıyor. ama önden kaza durumunda yan havayastıklarını da açan arabalar azıcık da olsa kotarıyor.



    mercedes hemen cevabı esirgememiş, gerçekçi değil diye, nesi gerçekçi değil anlayamadım, her zaman 3 metre uzunluğundaki duvara mıvurmamız gerekiyor gerçekçi olması için? toyota çuvallamış, ama adam gibi de özür dilemişler, üzerinde duracaklarını da söylemişler, ve eminim ki yapacaklar. Mercedesi severim, araba kültüründe önemli bir yeri var, ama gene de bana kalırsa iddia edildiği gibi tank gibi araba da değiller. kaporta ile olmuyormuş bu işler.

    Ne yani kavram kargaşası çıkmaz mı o zaman ortaya.Eskiden 20 puanla 5 yıldız araba şimdi 22 puanla 4 yıldız alan arabadan daha güvenli zannedilir.Yeni yıldız eklemek bence dediğinizden çok daha mantıklı ne bileyim 6 yıldız,7 yıldız vs. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    adam haklıymış yahu



    Superdi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: viper17

    quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: wertasd

    Fizikçi falan değilim ama lise fizik dersi momentum'dan hatırladığım kadarıyla (ki yanlışım varsa düzeltilsin lütfen) 64'le karşıya vuruyorsunuz, karşıda size 64'le vuruyor (çünkü sabit kalıyor, sönümleme yok). Buda 128km gibi bir şeye denk gelir herhalde. bu açıdan bakılırsa gerçekten epey hızlı.

    100km



    200km





     ABD'de yeni çarpışma testleri uygulamaya kondu


    fizikten çok anlıyorsunuz sanırım ama bir noktayı kaçırıyorsunuz. resimdeki sarı top hareket edebilir, ileri gidebilir bir durumda. ama burdaki arabalar duvara çarpıyor. enerji direk kendisine yansır. neyse...
    ben bir şey ima etmeye çalışmadım, sizinle de devam ettirecek durumda da değilim. amacım aslında burdaki 64km hızın aslında 64km olmadığını ifade etmeye çalışmaktı (yanlış biliyor olabilirim, o yüzden düzeltilsin dedim).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gorod

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    yeni çarpışma testlerine ihtiyaç vardı zaten. maşallah neredeyse 8-9 senedir her araba 5 yıldızlı olarak çıkıyor, ve düşük hızla test ediliyor, tamam bir yerden sonra g kuvveti devreye giriyor, ama bu kadar düşük hızlarda da gireceğini sanmıyorum.

    son zamanlarda kaza önleyici teknolojilerde önem kazanmaya başladı zaten, düz duvara arabanın yarısını vurmaktan da daha gerçekci testler yapılmasında fayda var. hiç değilse puanlama sisteminin değişmesi lazım, mesela 20 puan alan araba 5 yıldız alıyorsa, o değiştiririp 25 puan araba alan 5 yıldız almalı.

    mesela farkettiyseniz çoğu arabada havayastığı kafayı ıskalıyor, çünkü daha dar açıdan vurduğu için ön konsol direksiyona kadar kayıyor. ve korkunç pahalı arabalar dahi çuvallıyor. ama önden kaza durumunda yan havayastıklarını da açan arabalar azıcık da olsa kotarıyor.



    mercedes hemen cevabı esirgememiş, gerçekçi değil diye, nesi gerçekçi değil anlayamadım, her zaman 3 metre uzunluğundaki duvara mıvurmamız gerekiyor gerçekçi olması için? toyota çuvallamış, ama adam gibi de özür dilemişler, üzerinde duracaklarını da söylemişler, ve eminim ki yapacaklar. Mercedesi severim, araba kültüründe önemli bir yeri var, ama gene de bana kalırsa iddia edildiği gibi tank gibi araba da değiller. kaporta ile olmuyormuş bu işler.

    Ne yani kavram kargaşası çıkmaz mı o zaman ortaya.Eskiden 20 puanla 5 yıldız araba şimdi 22 puanla 4 yıldız alan arabadan daha güvenli zannedilir.Yeni yıldız eklemek bence dediğinizden çok daha mantıklı ne bileyim 6 yıldız,7 yıldız vs. :)

    eskiden 5 yıldız alan arabanın puanı da düşmeli bence, çünkü insanlar alışık 5 üzerinden değerlendirmeye, 6-7 derken de önünü alamayız bunun. bence atıyorum 10 yıllık dönemlerde bütün arabaların puanları güncellenmeli. hatta puanlar 1. olan araba baz alınmalı ki otomobil üreticileri çabalasın. euro ncap gelmeden önce yapılan arabalar çuvallamıştı ilk testlerde ama aradan 2 yıl geçti hepsi 5 getirmeye başladı, benim dediğim gibi yeni arabaların 5 yıldız alınması zorlaşırsa üreticiler çabalar, sürekli geliştirme halinde olurlar. ama 6-7 puan diye devam edersek nasılsa 5 puan güvenli, ne yapcan 6 puanı durumu çıkabilir.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.