Şimdi Ara

ABD'de yeni çarpışma testleri uygulamaya kondu (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
349
Cevap
15
Favori
22.183
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekozim123


    köpürmüyorum,sadece insanların gerçekleri görmesini amaçlıyorum.
    Alman markaları olarak alınabilecek çok güzel araçlar var.
    MEsela 320d gibi.
    Ama bu markaları ilahlaştırmanın alemi yok.
    Örneğin bir 3 16ya ağzına kadar dolu volvo varken bomboş haliyle aynı parayı vermenin alemi yok.
    Bu testler de onu gösteriyor zaten.
  • Bu haber tüm alaman hayranlarına gelsin. Bir bardak sek rakı eşliğinde.

    Nasıl türedi bizim ülkemizde alman arabalarının en mükemmel araba olduğunu savunan bu insanlar hayret bir de laflarında destek olsa. Bu forumda da var işyerimde de. Boş boş inanmışlar birşeylere.
    Adam golf e oturup ayrı bir his alıyor ben oturuyorum tık yok benim için normal bir oto adam için dünyanın en iyisi. Adam inanmış.
    Şimdi millet yazmış niye sevindiniz diye.
    Kardeşim şu forumda millet size pego dan toyotaya kadar her otomobilin artı ve eksileri ile aşağı yukarı denk otomobil üreticileri olduğunu anlatmaya çalışıyor. Tutturuyorsunuz alman işçiliği alman sağlamlığı alman malı vb....
    Alaman sevsin sizi.
    Anti ciymiş :))))
    Hey gidi amerikalılar. Araba yapmayı bilmeden sen git alamana düşük not ver olacak işmi.

    Kapı olayını da ayrıca yazmışlar ya bittim. Adam böyle madara edilir. Kapak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: bekozim123


    köpürmüyorum,sadece insanların gerçekleri görmesini amaçlıyorum.
    Alman markaları olarak alınabilecek çok güzel araçlar var.
    MEsela 320d gibi.
    Ama bu markaları ilahlaştırmanın alemi yok.
    Örneğin bir 3 16ya ağzına kadar dolu volvo varken bomboş haliyle aynı parayı vermenin alemi yok.
    Bu testler de onu gösteriyor zaten.


    Çok haklısın hocam, ama sakin olmakta fayda var tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien
    NOT 2 : Maalesef şuna adım gibi eminim, bu saçmalıkları yazan lüzumsuz üyeler, bu linklerdeki verilere rağmen aynı saçmalıkları yazmaya devam edecekler. Çünkü amaçları bilgi paylaşmak değil, ego ve kompleks tatmini.

    Ne kadar haklı olduğum hem bu mesajımının ardından gelen bazı mesajlar, hem de forumda açılan saçmapan başlıklardan bir kez daha gördüm...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: bekozim123


    köpürmüyorum,sadece insanların gerçekleri görmesini amaçlıyorum.
    Alman markaları olarak alınabilecek çok güzel araçlar var.
    MEsela 320d gibi.
    Ama bu markaları ilahlaştırmanın alemi yok.
    Örneğin bir 3 16ya ağzına kadar dolu volvo varken bomboş haliyle aynı parayı vermenin alemi yok.
    Bu testler de onu gösteriyor zaten.


    Ben sizin söylediklerinizin aksini iddaa etmiyorum zaten. Çoğu konuda haklısınız. Ama üslubunuz bazen çok itici oluyor, bilgi vermekten ziyade kavga dövüş biçiminde ilerliyorsunuz. Bunu belirtmek istedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    Yine bilimsel bir çalışmanın sonuçlarını yorumlamak yerine, komplekslerini bastırmaya, arabalarını övmeye çalışan üyeler yüzünden, bu kadar önemli bir konu anlamsız bomboş mesajlarla dolmuş...

    Her türlü yeni çarpışma testi, tüketicinin yararınadır. Bu tip testlerin çoğalmasını diliyorum. Umarım Euroncap de bu çalışmayı örnek alır... Fakat bu testin Euroncap'i tamamen bitirdiği gibi iddialar da son derece mantıksız. Bir arkadaşın söylediği gibi bu testi diğer testlerle birlikte yorumlamak lazım.

    Bir VW sempatizanı değilim, VW aracım yok, bu fiyat politikası ile olmayacak da. Fakat VW'e çamur atmak için insanların eline geçen her fırsatı kullanmaya çalışması, bunu yaparken mantık, akıl, tutarlılık gibi kavramları tamamen es geçerek, saçmasapan yorumlar yapmasından iyice sıkıldım. Beğenmediğiniz marka, tavan sağlamlığı testleri nedeniyle övülürken, şimdi CC'yi yerden yere vuranlar, akıllarınca dalga geçenler acaba ne yorumlar yaptı diye düşünmeden edemiyorum.

    Çocuk gibi "Volvo Mercedes'i ezmiş, yemiş", "VW'in tok kapısı kopmuş" vs yazmadan önce, bu tip testlerin yeni uygulamaya konulduğunu ve teste giren araçların bu tip testlere hazır olmadığını düşünmek gerek. Bu testler eğer kamuyounda kabul görürse, Mercedes, BMW ve Lexus gibi premium markalar 1-2 sene içerisinde tekrar liderliğe oynacaklardır.

    Test sonuçlarını çok fazla inceleyemedim ancak yukarıdaki tabloya bakara yorum yaptığımda, "dummy injuries" alanının daha önemli olduğunu ve bu alanda çok ciddi başarısızlık gösteren bir araç olmadığını söyleyebilirim. Hatta alay konusu yapılan CC'nin "P" aldığı bir not yok, sadece bir tane "M" almış. "P" notu alan modellerin kısa süre içerisinde bu notlarını düzelteceklerini düşünüyorum. Ayrıca bundan böyle muhtemelen üreticiler, havayastıklarını darbenin hangi yönden geldiğine bakmadan açılacak şekilde tasarlayacaklardır.

    Hocam yorumun gayet isabetli olmuş. Sağlıcakla kal..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diesotto

    Bu yeni testlerle ilgili daha detayli haberleri paylasmaya calisacagim mumkun oldukca. Goruldugu kadariyla yeni testler ureticileri pey zorluyacak. Bircok premium mark testte yeterince basarili olamamis.

    Test sonuclariyla ilgili Mercedes hemen camura yatmis Mercedes'in ENCAP'ta da bircok sabikasi vardi onceden. His sasirmadim bu tutumlarina. Giderek gozumden dusuyor artik bu marka. Eski kasa C serisinde cok kotu sonuclar almislardi mesela. A serisi geyik testinde devrilmisti. Daha cok ornek var.

    Toyota (normalde sevmedigim bir markadir) hatasini kabul ederek en azindan daha etik davranmis.

    quote:

    ABD Karayolu Güvenliği Sigorta Kurumu'nun tasarladığı, araç güvenliğini sağlamak amacıyla geliştirilen yeni çarpışma testleri uygulanmaya başladı.

    Araçların başka bir araca, ağaca ya da elektrik direği gibi nesnelere çarptığında olacakların benzerini yaratmak için tasarlanan testlerde, saatte 64 kilometre hızla giden bir aracın ön tarafının yüzde 25'lik kısmı sert bir engelle çarpıştırıldı.

    Kurum tarafından yapılan açıklamada, yeni testin ABD'de her yıl 10 bini aşkın kişinin ölümüyle sonuçlanan ön taraftan araç çarpmalarının olduğu gerçek kazalar analiz edilerek geliştirildiği bildirildi.

    Açıklamada, ilk etapta denenen 2012 model 11 araçtan sadece Acura TL, Volvo S60 ve Infiniti G'nin kurumdan iyi veya kabul edilebilir not aldığı belirtildi.

    Testte, Mercedes C-Class, Lexus IS 250, Audi A4 ve Lexus ES 350'nin kötü, Acura, TSX, BMW 3 Serisi, Lincoln MKZ ve Volkwagen CC'nin ise düşük not aldığı belirtilen açıklamada, alınan kötü veya düşük notların, bu aracın gerçekte meydana gelebilecek bir kazada araç içindekiler için çok iyi bir koruma sağlayamayacağını gösterdiğine işaret edildi.

    Açıklamada, araçlarda bulunan doğrudan çarpma ve başka araçla dik açılı çarpmalar için tasarlanmış, aracın merkezinin dışında kalan yan hava yastıklarının zamanında açılamayabileceği veya araç içindekileri korumak için yeterince genişleyemeyebileceğinin yeni geliştirilen test yardımıyla ortaya çıktığı ifade edildi.

    Araçlardan BMW, Mercedes ve Volkwagen'daki emniyet kemerinin kazadan sonra çok çabuk çözülerek çarpma testlerinde kullanılan mankenlerin sert yüzeylere çarpmasına neden olduğu bildirilen açıklamada, ayrıca Volkswagen'ın kapısının test sırasında tamamen koptuğu kaydedildi.

    -Otomobil şirketlerinin tepkileri-

    Mercedes otombil şirketinden yapılan açıklamada, yeni test sonuçlarına itiraz edildi.

    C-Class tipi araçların şirketin ürettiği en güvenli araçlar arasında yer aldığı belirtilen açıklamada, yeni çarpma testinin, aşırı derecede şiddetli ve çok nadir rastlanan bir senaryo üzerine kurulu olduğu belirtildi.

    Açıklamada, ''Araç güvenliğinde bir lider olarak, C-Class araçların araç kullanıcılarına sağladığı korumaya güvenimiz tam, bu güveni yansıtmayan testlere duyduğumuz güven ise daha azdır'' ifadesine yer verildi.

    Teste giren Lexus markasının sahibi Toyota Motor Co. otomobil şirketinden yapılan açıklamada ise şirketin test sonuçlarını kabul ettiği bildirildi.

    Açıklamada, ''Bu yeni test ile kurum çıtayı yine yükseltti ve biz yeni araçlarımızı tasarlarken bu zorluğa cevap vereceğiz'' denildi.


    Kaynak:http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1333359&title=abdde-yeni-carpisma-testleri-uygulamaya-kondu

    Buda test merkezinin resmi videosu:

    [DHTUBE=http://www.youtube.com/watch?v=u2Fzp3f-C0I&feature=player_embedded#!]
    Araçlardan BMW, Mercedes ve Volkwagen'daki emniyet kemerinin kazadan sonra çok çabuk çözülerek çarpma testlerinde kullanılan mankenlerin sert yüzeylere çarpmasına neden olduğu bildirilen açıklamada, ayrıca Volkswagen'ın kapısının test sırasında tamamen koptuğu kaydedildi.













    VOLVO resmen tecavüz etmiş diğer markalara.

    Toyota'nın durumu kabullenip gerekeni yapacağız demesi ise büyük bir asillik, tebrik ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 15 Ağustos 2012; 15:32:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien



    Çocuk gibi "Volvo Mercedes'i ezmiş, yemiş", "VW'in tok kapısı kopmuş" vs yazmadan önce, bu tip testlerin yeni uygulamaya konulduğunu ve teste giren araçların bu tip testlere hazır olmadığını düşünmek gerek. Bu testler eğer kamuyounda kabul görürse, Mercedes, BMW ve Lexus gibi premium markalar 1-2 sene içerisinde tekrar liderliğe oynacaklardır.




    Bahaneye bak hizaya gel.


    Volvo nasıl hazır ise, diğerleride öyle hazır olsaydı arkadaşım?

    Kıvırtmanın lüzumu yok, sonuçlar ortada. Özellikle VAG grubu araçları resmen telef olmuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    bu ne lan kabuk soyar gibi. test merkezini yapan amerikanlar ama test edilen araçlar arasında bir tane amerikan markası yok. sonuçların diğerlerinden daha kötü olacağını onlar da biliyor tabi

    Linkoln mkz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Bahaneye bak hizaya gel.


    Volvo nasıl hazır ise, diğerleride öyle hazır olsaydı arkadaşım?

    Kıvırtmanın lüzumu yok, sonuçlar ortada. Özellikle VAG grubu araçları resmen telef olmuş.

    Terbiyesizliğin lüzumu yok. Tanımadığın insanlarla düzgün konuşmayı öğren. Benim bahaneye neden ihtiyacım olsun, VAG grubu çalışanı değilim, müşterisi değilim... Ama senin bir antipatin olduğu açık. Emek harcayıp, güvenlik konularında araştırma yapıp, linkler ve somut verilerle birtakım gerçekleri paylaşıyorum, teşekkür edeceğine böyle ucuz suçlamalarda bulunuyorsun, yazık... Söylediğimin doğru olduğunu, alttaki mesajdan da görüleceği üzere IIHS yetkilisi açıklamış.

    Senin yazdıkların ve benim yazdıklarım, aramızdaki bilgi, zeka, kültür ve olgunluk farkı ortada. Sen ve senin gibiler marka övmek/yermek derdinde, ben ise gerçekleri konuşmak ve birşeyler öğrenmek/öğretmek derdindeyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 15 Ağustos 2012; 15:56:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akdogan911
    arkadaşlar her izlediğimde şunu görmekten kendimi alamıyorum. VOLVO nun tekerlek iz düşümü , digerlerine göre daha mı dardır , yoksa diger araçların genel olarak daha geniş olmasımı , yoksa tasarımdaki bir durumdan mıdır bilemiyorum , kötü sonuç alan araçlar duvardan hiç kaçıp sıyrılamamış, tam vurmuşlar ve tekerleğide alan duvar, taa yaşam alanına kadar girmiş...

    Ama VOLVO da araç bir şekilde sıyrılıyor duvardan , tasarım veya diger etmenlerden ötürü , duvar yaşam alanına kadar girmiyor bu sıyrılmadan ötürü. Bence bu göz ardı ediliyor. Amacım volvo ya giydirmek degil audinin yanında kraldır benim için volvo ama durum böyleyken böyle..
    Sn. akdogan911,
    Lütfen "Volvo Haberleri" konusunda bu haber üzerine yazdığım aşağıdaki yazıyı okuyun:

    "Öncelikle IIHS(insurance istitute for highway safety)'in uygulamaya koyduğu bu yeni çarpışma testi(Small Overlap Crashes) gerçekten iyi düşünülmüş ve görüleceği üzere arabaları, çoğunlukla hazırlıksız oldukları bir açıdan çarpışmaya maruz bırakıyorlar. Haliyle bu gibi bir çarpışmaya hazırlıksız yakalanan arabalar sınıfta kalırken, Volvo S60 gibi arabalar sınıfı rahatlıkla geçiyorlar.

    Hatta videodaki IIHS yetkilisi S60'ı örnek araba olarak ele almış ve başarısının sebebini açıklamış. Yetkili diyor ki: "Önden çarpmalarda çarpışmayı emen yapı arabaların ön-ortasında bulunuyor. Fakat test ettiğimiz gibi çarpışmalarda, bu çarpışma emici yapı by-pass edildiği için, yolcu kompartımanı savunmasız kalıyor. Volvo S60, bu tür kazalar da düşünülerek dizayn edildiği için testi geçiyor."
     ABD'de yeni çarpışma testleri uygulamaya kondu

    Sonrasında S60'ın başarısının sebebini göstermek için ön tekerlek üzerindeki kaportayı kaldırmışlar ve buradaki güvenlik elemanları açıkça görünüyor(üstteki resim). Testi geçemeyen arabalardan farklı olarak S60'da ön kaputun kenarlarına(tekerleklerin üzerine) denk gelen yerlerde sarıya boyanmış olarak görülen darbe emici-aktarıcı metal yapılar mevcut. Bu yapılar bir taraftan arabanın önünde bulunan ana çarpışma emici yapıya bağlı iken, diğer taraftan ise yolcu kompartımanına güçlendirilmiş bir şekilde bağlanmış(yetkili bu kısımda bir de çelik çapraz bir yapının varlığından söz ediyor). İşte bu sayede S60 sadece önden değil, ön yanlardan da(small overlap crashes) çarpışma emici-aktarıcı özelliğini koruyor.

    Zaten S60'ın çarpışma testini izlediğimizde çarpışma sonucu arabanın çarptığı yere saplanmak yerine, darbe aldıktan sonra ileri doğru harekete devam ettiği görülüyor. Halbuki diğer arabalar aynı çarpışma sonucunda çarptıkları noktaya saplanıp geriye sekiyorlar. Bunun anlamı ise S60'ın ön kenarlarında bulunan güvenlik elemanları, darbenin yolcu kabinine sirayet etmesini engelleyerek adeta kabini sıyırmasını sağlamasıdır. Ayrıca diğer arabaların tekerlekleri kabine saplanıp tehlike oluştururken, S60'ın tekerleği dışarı fırlıyor. S60'ın sağlamlığı zaten tartışılmaz da, arada sırada sağlamlığının taçlandırıldığını görmek güzel oluyor."

    >> Volvo S60'ın diğer arabalardan farkı, resimde gördüğünüz sarı renkteki güvenlik elemanlarıdır. Volvo mühendisleri, bu gibi çarpışma senaryolarının testlerini, diğer markalardan farklı olarak, Volvo'nun dünyanın en gelişmiş çarpışma test merkezinde yaptıkları için, resimde gördüğünüz sarı renkteki güvenlik elemanlarının gerekliliğini önceden görmüşler ve arabaya uygulamışlar. Bu yapı, çarpışma videosunda da görüleceği üzere, önce darbeyi emiyor, sonrasında da arabayı çarptığı noktadan uzaklaştırarak, çarpışma kuvvetinin kabine etki etmesini engelliyor(Bunu en iyi S60'ın çaprpışma videosunda kuş bakışı kamerasında görüyoruz). Özet olarak S60, tasarımından ötürü şanslı falan değil. Tüm bunlar şans eseri değil, özel olarak geliştirilmiş bir güvenlik önlemi sayesinde oluyor.

    Diğer arabalarda bu güvenlik elemanları bulunmadığı için, gelen darbe direk kabine yansıyor. Bu durumda ise, eğer arabanın kafesi sağlam ise, darbe kafesin önünde duruyor. Ama eğer kafesi sağlam değil ise de, darbe kafesi de eğerek kabine ulaşıyor. Syglr.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kurzweil -- 15 Ağustos 2012; 15:50:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic




    neden acurayı ve infiniteyi koymuyoruz? lexus videosu ilk sayfada var zaten kimsenin bir şey sakladığı yok, ama ilk 3 volvo, ve ikisi de japon olan acura ve infinitiden oluşuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jvcjvc -- 15 Ağustos 2012; 15:59:54 >
  • Çoğu üretici köşelerden gelecek darbeleri ön orta kısım kadar dikkate almamış.Mercedes'in çarpışmasında duvar sürücü alanına kadar gelerek ayaklarını fren pedalının altına sıkıştırmış,Yan hava yastıkları açılmayarak kafayı savunmasız bırakmış.Volvo'nun güçlendirdiği kenar darbe emiciler gerçekten iyi iş çıkarmış.Tebrik etmek gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sparkling

    Volvo Çin'de üretiliyor artık çürüktür, sadece Euro-ncape bakıp diğer markalarında Volvo'dan farkı yok, bıdı bıdı diyenler konuya uğramamış.

    halep oradaysa arşın burda sonuçlar öyle demiyor
  • Kurzweil, güzel ve bilgilendirici bir paylaşım olmuş, teşekkürler.

    Volvo'yu tebrik etmek lazım. Güvenliğinden şüphe duyduğum bir marka değildi ama bir kez daha bu konudaki uzmanlıklarını kanıtladılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    quote:

    Orijinalden alıntı: akdogan911

    VOlvo yandan tam çarpamamışta sıyırmış gibi bi hali var .

    benim de dikkatimi çekti, ama üstten çekim izlenirse volvoya tam hizadan çarptığı görünüyor, ama duvar tam yaşam alanına girecekken yaşam alanı çevresindeki korumaların etkisi ile olacak ki, dışarı atıyor, aynı durum acurada da mevcut, aynı zamanda iki arabada da sol tekerleğin içeri girmeyip dışarı çıktığını da eklemek isterim. bence burada bir tasarım ve güvenlik başarısı var.

    senin mercedes'le derdin nedir ? her merso konusunda bir eleştirme felan kedi ciğer ilişkisi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Bahaneye bak hizaya gel.


    Volvo nasıl hazır ise, diğerleride öyle hazır olsaydı arkadaşım?

    Kıvırtmanın lüzumu yok, sonuçlar ortada. Özellikle VAG grubu araçları resmen telef olmuş.

    Terbiyesizliğin lüzumu yok.

    Senin yazdıkların ve benim yazdıklarım, aramızdaki bilgi, zeka, kültür ve olgunluk farkı ortada. Sen ve senin gibiler marka övmek/yermek derdinde, ben ise gerçekleri konuşmak ve birşeyler öğrenmek/öğretmek derdindeyim.

    Gerçekler acıdır arkadaşım, zoruna gitmeyecek.

    İstesen de, istemesen de cayır cayır kabulleneceksin bu sonuçları.

    Boşa bahane üretmek için debelenme hiç.




  • INFINITI gene yüzümü kara çıkarmadı...
  • DivisionBell, senin seviyene inip sana aptal saptal cevaplar yazacak değilim... Senin gibi lüzumsuz insanlarla uğraşacak vaktim yok. Saçmasapan, çocukca ve acınası fikirlerinizi kendinize saklayın ve forumu daha fazla kirletmeyin. Zaten çöpe dönmüş durumda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 15 Ağustos 2012; 15:58:51 >
  • adam haklıymış yahu





  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.