Şimdi Ara

ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
2
Favori
10.480
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok iyi fren modülasyonu yapabilen uzman bir sürücü ABS'siz bir aracı kuru zeminde ABS'li bir araçtan daha kısa sürede durdurabilir. Bu nedenle stok yarışları hariç pist yarış otomobillerinin çoğunda ABS yoktur. (Bkz. F1). Ancak averaj bir sürücü panik fren anında iyi bir fren modülasyonu yapamayacağından, ABS'li bir aracı genellikle daha kısa mesafede durduracaktır.

    Yazıldığı gibi, ABS'nin ana fonksiyonu fren mesafesini kısaltmak değildir. Aksine, kuru zeminde fren mesafesini uzatabilmektedir. ABS'nin varoluş amacı panik fren esnasında kazıklanan tekerlerden dolayı kaybolan direksiyon kontrolunu geri vermektir. ABS'nin amacı budur. Ancak ıslak zeminde ve buzlu yollarda en usta sürücüler bile ABS kadar başarılı olamayabilirler. Yani ABS asıl olarak riskli zeminlerde daha efektif olmaktadır. Kuru zeminde ise çok usta sürücüler ABS'siz daha kısa mesafelerde durabilirler. Bunun sırrı etkin fren modülasyonunda yatar.

    Yeni nesil ABS'ler saniyede 18 kereye kadar tut-bırak yapabilmektedirler. İlk çıktığında bu rakam yanılmıyorsam 6-8 civarındaydı. Tut-bırak sayısındaki artış ABS'li aracın duruş mesafesini eskiye nazaran kısaltmıştır ama ABS'nin tut-bırak yöntemi en iyi fren modülasyon yöntemi değildir. Otomobil yarışçıları ABS'nin tut-bırak yönteminden daha etkili olan "threshold" (eşik) yöntemi ile daha kısa mesafede durabilmektedirler.

    Özetle; ABS fren mesafesini mutlaka kısaltır diyenler yanılıyorlar. Evet averaj sürücü için kısaltır ama uzman sürücü için bu geçerli değildir. ABS'nin görevi direksiyon kontrolunu kaybetmeden güvenle fren yaptırmaktır, frem mesafesini kısaltmak değil.

    ABS nasıl çalışır, panik fren anında ne olur, ideal fren modülasyonu ile maksimum fren etkisi nasıl sonuç verir görülsün diye ekte bir grafik veriyorum.

    Grafikte kırmızı hat, tekerleklerin kilitlenme eşiğini gösteriyor. Mavi çizgi panik fren yapıldığında yani kazık fren yapıldığında fren-teker kilitlenmesi ilişkisini gösteriyor. Yeşil hat ise ABS'nin nasıl çalıştığını gösteriyor. Geriye kalan son çizgi de modülasyon ile fren eşiğinin hemen altında maksimum fren etkisini gösteriyor. ABS'nin iniş-çıkışlı çizgisinin ortalamasını almak gerek. Ortalamasını aldığınızda oluşan düz çizginin modülasyon freni çizgisinin altında kaldığını göreceksiniz. Bu da bize fren modülasyonu ile nasıl ABS'den daha kısa mesafelerde durulabildiğini açıklıyor.

    Fren modülasyonu tekerleklerin kilitlenme eşiğine yol açan pedal basıncının hemen altında pedal basıncı uygulama yöntemidir, test pilotları ve otomobil yarışçılarınca kullanılır. Deneme yanılmayla öğrenilen bir yöntemdir. Bunun için boş bir piste bu eşik pedal basıncının yerini öğrenene kadar defalarca deneme yapmanız gerekir. Öğrendikten sonra siz de ABS'siz bir aracı daha çabuk durdurabilirsiniz.

    Tabii şunu unutmamak gerek, tüm bunlar kuru zeminde geçerli, ıslak zeminde fren modülasyonu tekniği çok daha zor uygulanır hale geliyor...


     ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Çok iyi fren modülasyonu yapabilen uzman bir sürücü ABS'siz bir aracı kuru zeminde ABS'li bir araçtan daha kısa sürede durdurabilir. Bu nedenle stok yarışları hariç pist yarış otomobillerinin çoğunda ABS yoktur. (Bkz. F1). Ancak averaj bir sürücü panik fren anında iyi bir fren modülasyonu yapamayacağından, ABS'li bir aracı genellikle daha kısa mesafede durduracaktır.

    Yazıldığı gibi, ABS'nin ana fonksiyonu fren mesafesini kısaltmak değildir. Aksine, kuru zeminde fren mesafesini uzatabilmektedir. ABS'nin varoluş amacı panik fren esnasında kazıklanan tekerlerden dolayı kaybolan direksiyon kontrolunu geri vermektir. ABS'nin amacı budur. Ancak ıslak zeminde ve buzlu yollarda en usta sürücüler bile ABS kadar başarılı olamayabilirler. Yani ABS asıl olarak riskli zeminlerde daha efektif olmaktadır. Kuru zeminde ise çok usta sürücüler ABS'siz daha kısa mesafelerde durabilirler. Bunun sırrı etkin fren modülasyonunda yatar.

    Yeni nesil ABS'ler saniyede 18 kereye kadar tut-bırak yapabilmektedirler. İlk çıktığında bu rakam yanılmıyorsam 6-8 civarındaydı. Tut-bırak sayısındaki artış ABS'li aracın duruş mesafesini eskiye nazaran kısaltmıştır ama ABS'nin tut-bırak yöntemi en iyi fren modülasyon yöntemi değildir. Otomobil yarışçıları ABS'nin tut-bırak yönteminden daha etkili olan "threshold" (eşik) yöntemi ile daha kısa mesafede durabilmektedirler.

    Özetle; ABS fren mesafesini mutlaka kısaltır diyenler yanılıyorlar. Evet averaj sürücü için kısaltır ama uzman sürücü için bu geçerli değildir. ABS'nin görevi direksiyon kontrolunu kaybetmeden güvenle fren yaptırmaktır, frem mesafesini kısaltmak değil.

    ABS nasıl çalışır, panik fren anında ne olur, ideal fren modülasyonu ile maksimum fren etkisi nasıl sonuç verir görülsün diye ekte bir grafik veriyorum.

    Grafikte kırmızı hat, tekerleklerin kilitlenme eşiğini gösteriyor. Mavi çizgi panik fren yapıldığında yani kazık fren yapıldığında fren-teker kilitlenmesi ilişkisini gösteriyor. Yeşil hat ise ABS'nin nasıl çalıştığını gösteriyor. Geriye kalan son çizgi de modülasyon ile fren eşiğinin hemen altında maksimum fren etkisini gösteriyor. ABS'nin iniş-çıkışlı çizgisinin ortalamasını almak gerek. Ortalamasını aldığınızda oluşan düz çizginin modülasyon freni çizgisinin altında kaldığını göreceksiniz. Bu da bize fren modülasyonu ile nasıl ABS'den daha kısa mesafelerde durulabildiğini açıklıyor.

    Fren modülasyonu tekerleklerin kilitlenme eşiğine yol açan pedal basıncının hemen altında pedal basıncı uygulama yöntemidir, test pilotları ve otomobil yarışçılarınca kullanılır. Deneme yanılmayla öğrenilen bir yöntemdir. Bunun için boş bir piste bu eşik pedal basıncının yerini öğrenene kadar defalarca deneme yapmanız gerekir. Öğrendikten sonra siz de ABS'siz bir aracı daha çabuk durdurabilirsiniz.

    Tabii şunu unutmamak gerek, tüm bunlar kuru zeminde geçerli, ıslak zeminde fren modülasyonu tekniği çok daha zor uygulanır hale geliyor...


     ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur?


    Klavyene sağlık arkadaşım.


    Teşekkürler.




  • yaaa ben bu foruma hastayım ya 12 - 0 muhabbetinden sonra koptum karnıma ağrılar girdi,
    daha ilk mesajda her zamanı düzeltse arkadas hiçbir problem olmayacak şimdi olan yine haluk abiye olacak 12 - 0 federasyon kesin şike var der
  • Bu başlıktaki yorumları okumadım ama almış olduğum güvenli sürüş teknikleri derslerini veren adı bende gizli, tv'lerde boy gösteren ünlü bir hoca derse ilk girdiğinde bu soruyu sormuştu;

    " Hangi araç fren yaptığında daha erken durur? ABS fren sistemine sahip bir araç mı yoksa ABS'siz bir araç mı?

    Bizde hemen atladık ABS'li olan daha erkek durur diye. Hocanın yanıtı şu olmuştu ( detaylara girersek konu uzarda uzar )

    " ikiside aynı hatta ABS'li olan biraz daha geç durur " Bu sorudaki amaç ABS hakkında tartışma konusu yaratmak için değil fren sisteminin nasıl çalıştığı hakkında bilgi sahibi olmamız içindi.

    Forumda bu konuyla ilgili 2 sayfa var ama herkes birbirine girmiş, okumak cazip gelmiyor. Burası bilgi paylaşmak yerine kimin daha iyi bilgi sahibi olduğu hakkındaki atışmalardan geçilmiyor.
    Benim bilgim senin bilgini döver misali. Selamlar...

    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celebic -- 12 Aralık 2011; 15:49:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celebic

    Bu başlıktaki yorumları okumadım ama almış olduğum güvenli sürüş teknikleri derslerini veren adı bende gizli, tv'lerde boy gösteren ünlü bir hoca derse ilk girdiğinde bu soruyu sormuştu;

    " Hangi araç fren yaptığında daha erken durur? ABS fren sistemine sahip bir araç mı yoksa ABS'siz bir araç mı?

    Bizde hemen atladık ABS'li olan daha erkek durur diye. Hocanın yanıtı şu olmuştu ( detaylara girersek konu uzarda uzar )

    " ikiside aynı hatta ABS'li olan biraz daha geç durur " Bu sorudaki amaç ABS hakkında tartışma konusu yaratmak için değil fren sisteminin nasıl çalıştığı hakkında bilgi sahibi olmamız içindi.

    Forumda bu konuyla ilgili 2 sayfa var ama herkes birbirine girmiş, okumak cazip gelmiyor. Burası bilgi paylaşmak yerine kimin daha iyi bilgi sahibi olduğu hakkındaki atışmalardan geçilmiyor.
    Benim bilgim senin bilgini döver misali. Selamlar...

    edit: imla

    Ben ozet geceyim arkadasim, over and under nickli bilgi kupu arkadas herseyi bildigini sanan ama hic bi sey bilmeyen, atip tutan ve israr eden bir insan.

    Senin yazdigin da dogru olan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: confidentgork

    ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur?


    kesinlikle ABS li araç daha kısa mesafede ve daha güvenli bir şekilde durur. çünkü ABS li araçta ABS nin devreye girdiği noktada, ABS siz araç kaymaya başlar. artık nereye kadar kayar, neye çarpar durur bilinmez. ancak ABS li araç kaymaz, kayacağı anda teker dönmeye başlar ve sonrasında sistem tekeri tekrar tutar ve araç kaymayacağı bir noktada durur. bu arada ABS siz araç az ileride altını ya güneşlendiriyordur ya da aylandıryordur.
    budur efenim. dağılabilirsiniz. yüzüğü de sahibine vermeyi unutmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: confidentgork

    ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur?


    kesinlikle ABS li araç daha kısa mesafede ve daha güvenli bir şekilde durur. çünkü ABS li araçta ABS nin devreye girdiği noktada, ABS siz araç kaymaya başlar. artık nereye kadar kayar, neye çarpar durur bilinmez. ancak ABS li araç kaymaz, kayacağı anda teker dönmeye başlar ve sonrasında sistem tekeri tekrar tutar ve araç kaymayacağı bir noktada durur. bu arada ABS siz araç az ileride altını ya güneşlendiriyordur ya da aylandıryordur.
    budur efenim. dağılabilirsiniz. yüzüğü de sahibine vermeyi unutmayın.

    Bu konu manuple edilmeye o kadar uygun ki tartışmalar karakolda biter :))

    Size bir soru o zaman. ABS'siz araç frene bastığında kizaklamayip duruyorsa sonuc ne olur? Halen ABS'li araç daha önce durur diyebiliyor musunuz :))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: confidentgork

    ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur?


    kesinlikle ABS li araç daha kısa mesafede ve daha güvenli bir şekilde durur. çünkü ABS li araçta ABS nin devreye girdiği noktada, ABS siz araç kaymaya başlar. artık nereye kadar kayar, neye çarpar durur bilinmez. ancak ABS li araç kaymaz, kayacağı anda teker dönmeye başlar ve sonrasında sistem tekeri tekrar tutar ve araç kaymayacağı bir noktada durur. bu arada ABS siz araç az ileride altını ya güneşlendiriyordur ya da aylandıryordur.
    budur efenim. dağılabilirsiniz. yüzüğü de sahibine vermeyi unutmayın.

    ABS'siz araç kayacak diye bir kural mı var? İllaki kaymak zorunda mı? Şoför usta ve aracı kizaklamadan durduruyorsa ne olacak peki?
    Peşin hukumlerle olaya yaklaşırsanız subjectif yorum yapmaktan öteye geçemezsiniz. Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: confidentgork

    ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur?


    kesinlikle ABS li araç daha kısa mesafede ve daha güvenli bir şekilde durur. çünkü ABS li araçta ABS nin devreye girdiği noktada, ABS siz araç kaymaya başlar. artık nereye kadar kayar, neye çarpar durur bilinmez. ancak ABS li araç kaymaz, kayacağı anda teker dönmeye başlar ve sonrasında sistem tekeri tekrar tutar ve araç kaymayacağı bir noktada durur. bu arada ABS siz araç az ileride altını ya güneşlendiriyordur ya da aylandıryordur.
    budur efenim. dağılabilirsiniz. yüzüğü de sahibine vermeyi unutmayın.

    Bilmiyosun ama yanlista olsa yazma zorunlulugunu neden hissediyosun?




  • Bu ne lan Ortalığı dağıtmış Haluk abim..
    Bir söz vardı "Çok şey bildiğini sanan aslında hiç bir şey bilmiyordur" diye..
  • Bence bu olay kesinlikle kullanan kisi ile alakali. Yukarida da bunun aciklamasi yapilmis manevra yapabilme yetenegi ile mesafe kisaltilabilir diye dusunuyorum ama bunu daha verimli olarak abs li araclarda yapilabilecegini dusunuyorum ayrica panik aninda ne kadar iyi olursak olalim abs siz aracin sansinin daha az oldugunu dusunuyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: confidentgork

    ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur?


    kesinlikle ABS li araç daha kısa mesafede ve daha güvenli bir şekilde durur. çünkü ABS li araçta ABS nin devreye girdiği noktada, ABS siz araç kaymaya başlar. artık nereye kadar kayar, neye çarpar durur bilinmez. ancak ABS li araç kaymaz, kayacağı anda teker dönmeye başlar ve sonrasında sistem tekeri tekrar tutar ve araç kaymayacağı bir noktada durur. bu arada ABS siz araç az ileride altını ya güneşlendiriyordur ya da aylandıryordur.
    budur efenim. dağılabilirsiniz. yüzüğü de sahibine vermeyi unutmayın.

    Bilmiyosun ama yanlista olsa yazma zorunlulugunu neden hissediyosun?

    bir de sizin görüşünüzü alsak ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: confidentgork

    ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur?


    kesinlikle ABS li araç daha kısa mesafede ve daha güvenli bir şekilde durur. çünkü ABS li araçta ABS nin devreye girdiği noktada, ABS siz araç kaymaya başlar. artık nereye kadar kayar, neye çarpar durur bilinmez. ancak ABS li araç kaymaz, kayacağı anda teker dönmeye başlar ve sonrasında sistem tekeri tekrar tutar ve araç kaymayacağı bir noktada durur. bu arada ABS siz araç az ileride altını ya güneşlendiriyordur ya da aylandıryordur.
    budur efenim. dağılabilirsiniz. yüzüğü de sahibine vermeyi unutmayın.

    Bilmiyosun ama yanlista olsa yazma zorunlulugunu neden hissediyosun?

    bir de sizin görüşünüzü alsak ?

    vermiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celebic


    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: confidentgork

    ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur?


    kesinlikle ABS li araç daha kısa mesafede ve daha güvenli bir şekilde durur. çünkü ABS li araçta ABS nin devreye girdiği noktada, ABS siz araç kaymaya başlar. artık nereye kadar kayar, neye çarpar durur bilinmez. ancak ABS li araç kaymaz, kayacağı anda teker dönmeye başlar ve sonrasında sistem tekeri tekrar tutar ve araç kaymayacağı bir noktada durur. bu arada ABS siz araç az ileride altını ya güneşlendiriyordur ya da aylandıryordur.
    budur efenim. dağılabilirsiniz. yüzüğü de sahibine vermeyi unutmayın.

    ABS'siz araç kayacak diye bir kural mı var? İllaki kaymak zorunda mı? Şoför usta ve aracı kizaklamadan durduruyorsa ne olacak peki?
    Peşin hukumlerle olaya yaklaşırsanız subjectif yorum yapmaktan öteye geçemezsiniz. Selamlar.

    ''çünkü ABS li araçta ABS nin devreye girdiği noktada, ABS siz araç kaymaya başlar'' demişim ancak anlaşılmamış. ABS ne zaman devreye giriyor ? lastikler kayma eğilimi gösterdiği anda değil mi ? haa ! demekki araçta ABS olmasaymış araç kaymaya başlayacakmış. ABS olduğu için kaymamış.
    ABS siz araç kayacak diye bir kural yok ancak ABS siz aracın kaydığı yerde ABS li araç kaymaz efenim.
    nedense hala açıklama ihtiyacı duyuyorum; diyelimki 100 km hızla giderken aniden önünüze bir kaya parçası çıktı ya da düştü neyse bütün gücünüzle asıldınız frene. ABS li araçta tekerler kilitlenmeyeceği için kayaya yaklaştığınız halde hala araç durmamışsa direksiyonu bir tarafa kırıp yırtabilirsiniz. ancak ABS siz araçta tekerler o an kilitleneceği için kayaya kayarak çarparsınınız. frenler kilitlenmeyecek kadar basarsanınız duramayacağınız için yine çarparsınız. direksiyonu kırsanınız, o hızla takla atarsınız ya da araç yoldan çıkar, gider başka bir yere çarparsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: confidentgork

    ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur?


    kesinlikle ABS li araç daha kısa mesafede ve daha güvenli bir şekilde durur. çünkü ABS li araçta ABS nin devreye girdiği noktada, ABS siz araç kaymaya başlar. artık nereye kadar kayar, neye çarpar durur bilinmez. ancak ABS li araç kaymaz, kayacağı anda teker dönmeye başlar ve sonrasında sistem tekeri tekrar tutar ve araç kaymayacağı bir noktada durur. bu arada ABS siz araç az ileride altını ya güneşlendiriyordur ya da aylandıryordur.
    budur efenim. dağılabilirsiniz. yüzüğü de sahibine vermeyi unutmayın.

    Bilmiyosun ama yanlista olsa yazma zorunlulugunu neden hissediyosun?

    bir de sizin görüşünüzü alsak ?

    vermiyorum.

    tahmin etmiştim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: confidentgork

    ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur?


    kesinlikle ABS li araç daha kısa mesafede ve daha güvenli bir şekilde durur. çünkü ABS li araçta ABS nin devreye girdiği noktada, ABS siz araç kaymaya başlar. artık nereye kadar kayar, neye çarpar durur bilinmez. ancak ABS li araç kaymaz, kayacağı anda teker dönmeye başlar ve sonrasında sistem tekeri tekrar tutar ve araç kaymayacağı bir noktada durur. bu arada ABS siz araç az ileride altını ya güneşlendiriyordur ya da aylandıryordur.
    budur efenim. dağılabilirsiniz. yüzüğü de sahibine vermeyi unutmayın.

    Bilmiyosun ama yanlista olsa yazma zorunlulugunu neden hissediyosun?

    bir de sizin görüşünüzü alsak ?

    vermiyorum.

    tahmin etmiştim.

    Çünkü anlamıycan. Bu kadar sayfa yazmışız görmemiş, okumamışsan durumun vahim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celebic


    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: confidentgork

    ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur?


    kesinlikle ABS li araç daha kısa mesafede ve daha güvenli bir şekilde durur. çünkü ABS li araçta ABS nin devreye girdiği noktada, ABS siz araç kaymaya başlar. artık nereye kadar kayar, neye çarpar durur bilinmez. ancak ABS li araç kaymaz, kayacağı anda teker dönmeye başlar ve sonrasında sistem tekeri tekrar tutar ve araç kaymayacağı bir noktada durur. bu arada ABS siz araç az ileride altını ya güneşlendiriyordur ya da aylandıryordur.
    budur efenim. dağılabilirsiniz. yüzüğü de sahibine vermeyi unutmayın.

    Bu konu manuple edilmeye o kadar uygun ki tartışmalar karakolda biter :))

    Size bir soru o zaman. ABS'siz araç frene bastığında kizaklamayip duruyorsa sonuc ne olur? Halen ABS'li araç daha önce durur diyebiliyor musunuz :))

    kesinlikle.
    burada en önemli nokta ABS nin hangi aşamada devreye girdiğidir. araba kayma eğilimi gösterdiğinde değil mi. araç kızaklayıp kontrolden çıkınca mı daha kısa mesafede durur yoksa kontrolün hala sizde olduğunda mı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: confidentgork

    ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur?


    kesinlikle ABS li araç daha kısa mesafede ve daha güvenli bir şekilde durur. çünkü ABS li araçta ABS nin devreye girdiği noktada, ABS siz araç kaymaya başlar. artık nereye kadar kayar, neye çarpar durur bilinmez. ancak ABS li araç kaymaz, kayacağı anda teker dönmeye başlar ve sonrasında sistem tekeri tekrar tutar ve araç kaymayacağı bir noktada durur. bu arada ABS siz araç az ileride altını ya güneşlendiriyordur ya da aylandıryordur.
    budur efenim. dağılabilirsiniz. yüzüğü de sahibine vermeyi unutmayın.

    Bilmiyosun ama yanlista olsa yazma zorunlulugunu neden hissediyosun?

    bir de sizin görüşünüzü alsak ?

    vermiyorum.

    tahmin etmiştim.

    Çünkü anlamıycan. Bu kadar sayfa yazmışız görmemiş, okumamışsan durumun vahim.

    azizim yaşın, eğitim durumun ne bilmiyorum. bak terbiyemi bozmuyorum ama rica etsem şöyle benim seviyeme inerek şu meseleyi bi açıklar mısın. belki de gerçekten yanlış biliyorumdur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist
    azizim yaşın, eğitim durumun ne bilmiyorum. bak terbiyemi bozmuyorum ama rica etsem şöyle benim seviyeme inerek şu meseleyi bi açıklar mısın. belki de gerçekten yanlış biliyorumdur.

    Gerekli açıklamalar yukarıda yapılmış. Yorum yapmadan önce onları okuyun diyor.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.