Şimdi Ara

ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
2
Favori
10.480
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    farzedelim ki kampanalı fren kısa mesafede daha iyi,
    e o zaman tüm araçlar kampanalı olsun...

    abs var ise demek ki ileri bi teknolojiden ibarettir.

    ben 5 yıl abs.siz araç kullandım
    5 aydır abs.li kullanıyorum
    bunun farkını ben hissediyorum, tartışmanın manası yok...

    abs kitlenip kaymasını önlüyor.

    Benim bildiğim fren mesafesini kısaltmıyor sadece kayıp yoldan çıkmasını falan önlüyor.Yeni nesil araçlarda güvenlik ön planda oldugu için abs li üretilmesi zaten beklenmesi gereken bişey.

    Absli 2011 clio arkadaşta var.Ben tipo ile düşük hızda çat diye dururken onun araçta absnin kütürtüsü yan koltukta oturan bana kadar geliyor.
  • Benim sayfalarca yazmama gerek yok.

    Vurguladığım nokta "her zaman" ifadendi.

    Sen bana senin savunduğun noktayı doğrulayan 100 tane link de versen benim sana vereceğim tek bir link her zaman böyle olmayabileceğini gösterdiği için bunu çürütmeye yeter.



    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system
    Bu linkte effectiveness kısmında yazanlar:

    quote:

    On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be easily possible without the benefit of ABS


    Bu mesajı ısrarla atladığın için (İngilizcen de varmış ama) ben yine Türkçesini de yazayım:

    Asfalt ve beton gibi yollarda çoğu (hepsi değil) ABS'li araç ABS'siz araçlardan daha iyi (kısa) sürede fren mesafesi elde elde edebilir.

    Nokta.

    Sen diyorsun ki Abs'li araçlar kuru zeminde her zaman Abs'siz araçlardan daha kısa sürede durur.

    Yukarıda verdiğim (aslında senin verdiğin) linkte de çoğu ABS'li araç (hepsi değil dikkatini çekerim) asfalt ve beton gibi yollarda (most cases kısmını diline dolamışsın ama onu kastetmediğim çok aşikar değil mi?) ABS'siz araçlardan daha kısa sürede durabilir (kesinlikle durur demiyor, dikkatini çekerim)

    Bunu istediğin şekilde yorumla artık.


    Bu her zaman böyledeir dediğin ve demeye de devam ettiğin için bunun aksini yazan tek bir linkle haksız çıkıyorsun işte.

    Lamı cimi yok.


    Kal sağlıcakla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Benim sayfalarca yazmama gerek yok.

    Vurguladığım nokta "her zaman" ifadendi.

    Sen bana senin savunduğun noktayı doğrulayan 100 tane link de versen benim sana vereceğim tek bir link her zaman böyle olmayabileceğini gösterdiği için bunu çürütmeye yeter.



    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system
    Bu linkte effectiveness kısmında yazanlar:

    quote:

    On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be easily possible without the benefit of ABS


    Bu mesajı ısrarla atladığın için (İngilizcen de varmış ama) ben yine Türkçesini de yazayım:

    Asfalt ve beton gibi yollarda çoğu (hepsi değil) ABS'li araç ABS'siz araçlardan daha iyi (kısa) sürede fren mesafesi elde elde edebilir.

    Nokta.

    Sen diyorsun ki Abs'li araçlar kuru zeminde her zaman Abs'siz araçlardan daha kısa sürede durur.

    Yukarıda verdiğim (aslında senin verdiğin) linkte de çoğu ABS'li araç (hepsi değil dikkatini çekerim) asfalt ve beton gibi yollarda (most cases kısmını diline dolamışsın ama onu kastetmediğim çok aşikar değil mi?) ABS'siz araçlardan daha kısa sürede durabilir (kesinlikle durur demiyor, dikkatini çekerim)

    Bunu istediğin şekilde yorumla artık.


    Bu her zaman böyledeir dediğin ve demeye de devam ettiğin için bunun aksini yazan tek bir linkle haksız çıkıyorsun işte.

    Lamı cimi yok.


    Kal sağlıcakla.




    gitmişsin gene kendine göre link bulup getirip koymuşsun sonra da nokta

    illa haklı çıkacaksın ya aklınca

    bak güzel kardeşim bana söz değil kanıt getir

    ve o kanıtta video olabilir, test olabilir (verili) ben razıyım

    kuru zeminde abs'nin duruş mesafesini uzattığını kanıtla diyeceğim ki ok haklısın ancak sen hala wiki'den alıntılarla devam ediyorsun

    objektif verili bir test veya video'da olabilir hadi bekliyorum

    ama bunun dışında bana birşeyle gelme lütfen artık baydı




  • ABS : Kilitlenmeyi Önleyici Fren Sistemi

    ABS nin temel görevi aracı daha kısa mesafede durdurmak değildir. Tekerleklerin kızaklamasını önleyerek aracın daha stabil şekilde durmasını ve şoförün aracın kontrolünü kaybetmemesini sağlamaktır. Lütfen yanlış bilgiler verip okuyucuları yanlış bilgilendirmeyin

    ----------------------------------------------------------

    ABS: Anti-lock Braking System

    An anti-lock braking system (ABS, from German: Antiblockiersystem) is a safety system that allows the wheels on a motor vehicle to continue interacting tractively with the road surface as directed by driver steering inputs while braking, preventing the wheels from locking up (that is, ceasing rotation) and therefore avoiding skidding.

    An ABS generally offers improved vehicle control and decreases stopping distances on dry and slippery surfaces for many drivers; however, on loose surfaces like gravel or snow-covered pavement, an ABS can significantly increase braking distance, although still improving vehicle control.[1]

    Since initial widespread use in production cars, anti-lock braking systems have evolved considerably. Recent versions not only prevent wheel lock under braking, but also electronically control the front-to-rear brake bias. This function, depending on its specific capabilities and implementation, is known as electronic brakeforce distribution (EBD), traction control system, emergency brake assist, or electronic stability control (ESC).

    Kaynak:http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system

    --------------------------------------------------------------------------

    ABS:
    Almancadaki Anti-Blockier System'in kısaltmasından oluşur. Bunu bazı firmalar ALS (Anti-Lock System) adıyla da kullanıyor. Tekerleklerin frenleme sırasında kilitlenmesini önler. Bu sistemde her bir tekerlekteki algılayıcılar yoluyla ABS'nin beynine tekerleklerin durumu hakkında bilgi gönderilir. Tekerleğin durduğu iletildiğinde sistem devreye girerek freni kısa bir süre için serbest bırakır. Frenleme sürdüğü için yeniden tekerlek kilitlenir ve sistem yeniden freni serbest bırakır. Bütün bunlar aslında frenleme sırasında bazı sürücüler tarafından uygulanan "pompalama" işleminin makine tarafından yapılan biçimidir. Doğal olarak, bu sistem çok daha çabuk ve etkili bir şekilde çalışır. ABS ile ilgili yanlış bir inanış fren mesafesini "her zaman" kısalttığıdır. Genel olarak bakıldığında otomobillerin çoğunda ABS sayesinde fren mesafesi biraz daha kısadır ama bazılarında ABS ile fren mesafesi değişmez ya da biraz daha uzun olabilir. Ama ABS'nin esas işlevi frenleme sırasında direksiyon kontrolünü sağlamaktır. Böylece, bir virajda lastikleri kilitleyecek kadar sert fren yapıldığında araç viraj dışına kaymadan normal çizgisine yakın bir çizgide frenleme yapabilir. Ya da, frenlemeye rağmen araç duramayacaksa öndeki araç ya da engele çarpmamak için direksiyonu kırarak yana geçebilir ve böylece kaza önlenmiş olur. ABS' li araç kullanan sürücülere uyarı: A.B.D.'de yapılan bir araştırmaya göre ABS' li araç kullanan sürücülerin daha fazla kaza yaptığı ve bu kazalarda araçların daha fazla hasar gördüğü belirlenmiş. Bunun nedeni ise, ABS'nin nasıl kullanılacağının doğru bilinmemesi. ABS ile ilgili olarak şunların akılda tutulması gerekir: Birincisi, ABS ancak herhangi bir tekerlek kilitlendiğinde devreye girer. Yani tekerlekler kilitlenmediği sürece normal bir fren gibi kullanılır (yani, fren yapılır). İkincisi, ABS' li araçların fren pedallarına normal frenlerde olduğu gibi basılır; hafif fren için biraz, sert fren için daha sert gibi. Yapılan araştırmada Amerikalı sürücülerin araçta ABS bulunmasına güvenerek frene az bastığı ve bu nedenle (sürücüye bağlı olarak) daha çok kaza ve hasar meydana geldiği belirlenmiş.

    Kaynak:http://www.obitet.gazi.edu.tr/sozluk/oto_sozluk.htm

    --------------------------------

    Verilen fotoğraflar Honda Civic FD6 kasa aracın kullanım kılavuzundan alınmıştır.

     ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur?


     ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Benim sayfalarca yazmama gerek yok.

    Vurguladığım nokta "her zaman" ifadendi.

    Sen bana senin savunduğun noktayı doğrulayan 100 tane link de versen benim sana vereceğim tek bir link her zaman böyle olmayabileceğini gösterdiği için bunu çürütmeye yeter.



    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system
    Bu linkte effectiveness kısmında yazanlar:

    quote:

    On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be easily possible without the benefit of ABS


    Bu mesajı ısrarla atladığın için (İngilizcen de varmış ama) ben yine Türkçesini de yazayım:

    Asfalt ve beton gibi yollarda çoğu (hepsi değil) ABS'li araç ABS'siz araçlardan daha iyi (kısa) sürede fren mesafesi elde elde edebilir.

    Nokta.

    Sen diyorsun ki Abs'li araçlar kuru zeminde her zaman Abs'siz araçlardan daha kısa sürede durur.

    Yukarıda verdiğim (aslında senin verdiğin) linkte de çoğu ABS'li araç (hepsi değil dikkatini çekerim) asfalt ve beton gibi yollarda (most cases kısmını diline dolamışsın ama onu kastetmediğim çok aşikar değil mi?) ABS'siz araçlardan daha kısa sürede durabilir (kesinlikle durur demiyor, dikkatini çekerim)

    Bunu istediğin şekilde yorumla artık.


    Bu her zaman böyledeir dediğin ve demeye de devam ettiğin için bunun aksini yazan tek bir linkle haksız çıkıyorsun işte.

    Lamı cimi yok.


    Kal sağlıcakla.




    gitmişsin gene kendine göre link bulup getirip koymuşsun sonra da nokta

    illa haklı çıkacaksın ya aklınca

    bak güzel kardeşim bana söz değil kanıt getir

    ve o kanıtta video olabilir, test olabilir (verili) ben razıyım

    kuru zeminde abs'nin duruş mesafesini uzattığını kanıtla diyeceğim ki ok haklısın ancak sen hala wiki'den alıntılarla devam ediyorsun

    objektif verili bir test veya video'da olabilir hadi bekliyorum

    ama bunun dışında bana birşeyle gelme lütfen artık baydı




    1. Ben kuru zeminde ABS fren mesafesini uzatır demedim ki ispat edeyim.

    Sen bir iddiada bulundun ve onun belirttiğin şartlarda her zaman gerçekleşeceğini söyledin.

    Ben de olayın her zaman gerçekleşmeyebileceğini tek bir örnekle çürüttüm sadece.


    2. Kendime göre link bulup getirip koymuşsun ya da wikiden alıntılar devam ediyorsun dediğin linki sen verdin ilk kez.

    Kendi kalene gol atmış oldun böylece.


    Hatta ben hiç kendime ait bir link vermedim. :)

    Sen tezini ispat için çeşitli linkler verdin.

    Ben de senin verdiğin o linklerden biriyle tezini çürüttüm sadece.

    Çok basit arkadaşım.

    Kabullen artık.



    Not: Zsara'nın verdiği linkleri de beğenmezsin şimdi sen. :)

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/sozluk/oto_sozluk.htm

    Savunduğun tezin yanlış olduğu tam da senin ifadelerinin aksi ifadelerle yazıyor zira.

    quote:

    ABS ile ilgili YANLIŞ İNANIŞ inanış fren mesafesini "HER ZAMAN" kısalttığıdır. Genel olarak bakıldığında otomobillerin çoğunda ABS sayesinde fren mesafesi biraz daha kısadır ama bazılarında ABS ile fren mesafesi değişmez ya da biraz daha uzun olabilir. Ama ABS'nin esas işlevi frenleme sırasında direksiyon kontrolünü sağlamaktır.


    Araya kaynamasın:

    quote:

    Önemli emniyet uyarıları:
    ABS aracın durma süresini veya mesafesini azaltmaz.




    Aklınca illla haklı çıkma konusundaki sözlerini de aynen iade ederim bu arada. :)


    Baydığı konusunda da gerçekten çok haklısın.

    Zsara'ya yaptığı paylaşımla konunun daha fazla uzamasının önüne geçtiği için hem senin adına, hem de kendi adıma teşekkür ederim.


    Tekrar ve uzuuuuuun bir süre kal sağlıcakla.




  • Aşağıdaki fotoğraflar eski aracım Kia Cee'd HB in kullanım kılavuzundan alınmıştır.



     ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur?


     ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Benim sayfalarca yazmama gerek yok.

    Vurguladığım nokta "her zaman" ifadendi.

    Sen bana senin savunduğun noktayı doğrulayan 100 tane link de versen benim sana vereceğim tek bir link her zaman böyle olmayabileceğini gösterdiği için bunu çürütmeye yeter.



    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system
    Bu linkte effectiveness kısmında yazanlar:

    quote:

    On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be easily possible without the benefit of ABS


    Bu mesajı ısrarla atladığın için (İngilizcen de varmış ama) ben yine Türkçesini de yazayım:

    Asfalt ve beton gibi yollarda çoğu (hepsi değil) ABS'li araç ABS'siz araçlardan daha iyi (kısa) sürede fren mesafesi elde elde edebilir.

    Nokta.

    Sen diyorsun ki Abs'li araçlar kuru zeminde her zaman Abs'siz araçlardan daha kısa sürede durur.

    Yukarıda verdiğim (aslında senin verdiğin) linkte de çoğu ABS'li araç (hepsi değil dikkatini çekerim) asfalt ve beton gibi yollarda (most cases kısmını diline dolamışsın ama onu kastetmediğim çok aşikar değil mi?) ABS'siz araçlardan daha kısa sürede durabilir (kesinlikle durur demiyor, dikkatini çekerim)

    Bunu istediğin şekilde yorumla artık.


    Bu her zaman böyledeir dediğin ve demeye de devam ettiğin için bunun aksini yazan tek bir linkle haksız çıkıyorsun işte.

    Lamı cimi yok.


    Kal sağlıcakla.




    gitmişsin gene kendine göre link bulup getirip koymuşsun sonra da nokta

    illa haklı çıkacaksın ya aklınca

    bak güzel kardeşim bana söz değil kanıt getir

    ve o kanıtta video olabilir, test olabilir (verili) ben razıyım

    kuru zeminde abs'nin duruş mesafesini uzattığını kanıtla diyeceğim ki ok haklısın ancak sen hala wiki'den alıntılarla devam ediyorsun

    objektif verili bir test veya video'da olabilir hadi bekliyorum

    ama bunun dışında bana birşeyle gelme lütfen artık baydı




    1. Ben kuru zeminde ABS fren mesafesini uzatır demedim ki ispat edeyim.

    Sen bir iddiada bulundun ve onun belirttiğin şartlarda her zaman gerçekleşeceğini söyledin.

    Ben de olayın her zaman gerçekleşmeyebileceğini tek bir örnekle çürüttüm sadece.


    2. Kendime göre link bulup getirip koymuşsun ya da wikiden alıntılar devam ediyorsun dediğin linki sen verdin ilk kez.

    Kendi kalene gol atmış oldun böylece.


    Hatta ben hiç kendime ait bir link vermedim. :)

    Sen tezini ispat için çeşitli linkler verdin.

    Ben de senin verdiğin o linklerden biriyle tezini çürüttüm sadece.

    Çok basit arkadaşım.

    Kabullen artık.



    Not: Zsara'nın verdiği linkleri de beğenmezsin şimdi sen. :)

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/sozluk/oto_sozluk.htm

    Savunduğun tezin yanlış olduğu tam da senin ifadelerinin aksi ifadelerle yazıyor zira.

    quote:

    ABS ile ilgili YANLIŞ İNANIŞ inanış fren mesafesini "HER ZAMAN" kısalttığıdır. Genel olarak bakıldığında otomobillerin çoğunda ABS sayesinde fren mesafesi biraz daha kısadır ama bazılarında ABS ile fren mesafesi değişmez ya da biraz daha uzun olabilir. Ama ABS'nin esas işlevi frenleme sırasında direksiyon kontrolünü sağlamaktır.


    Araya kaynamasın:

    quote:

    Önemli emniyet uyarıları:
    ABS aracın durma süresini veya mesafesini azaltmaz.




    Aklınca illla haklı çıkma konusundaki sözlerini de aynen iade ederim bu arada. :)


    Baydığı konusunda da gerçekten çok haklısın.

    Zsara'ya yaptığı paylaşımla konunun daha fazla uzamasının önüne geçtiği için hem senin adına, hem de kendi adıma teşekkür ederim.


    Tekrar ve uzuuuuuun bir süre kal sağlıcakla.



    Senin gibi bir iki kisi daha var forumda. Kanit gosteremeyip kivranan :))) ve laf ebeligiyle gunu kurtarmaya calisan. Son kez diyorum bana test veya veri getir ok onun disinda yaz yaz dur bilegine kuvvet. Demedigim seyleri demisim gibi onume sunup durma biktirdin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Doktor bu ne?

    4:10-4:35
  • Haluk bey haklı, haksız olsaydı da üslup farkından tartismanın galibi olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Doktor bu ne?

    4:10-4:35




    Oteldeyim simdi bakamiyorum sen ozetle
  • Bir yeni bilgi daha öğrendim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Doktor bu ne?

    4:10-4:35




    Oteldeyim simdi bakamiyorum sen ozetle

    Buzda absli araba daha kısa mesafede duruyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    buz ve mıcırlı yol dışında abs'li araç her zaman daha çabuk durur




    Buzlu ve mıcırlı gibi kaygan zeminli yolda tam aksi ABS'li araç daha kısa mesafede durabiliyor. Duruyor değil durabiliyor. Çünkü tekerlekler kilitlenip kızaklanma olmuyor.

    Buz ve mıcırlı yol gibi kaygan zeminli olmayan yolda ise ABS'li olmayan araç daha kısa mesafede durabiliyor. Duruyor değil. Çünkü tüm frenleme gücü yola aktarılmış oluyor.

    Kaynak linki:

    http://www.arabam.com/haber/Danisman-ABS-fren-sistemi-durus-mesafesini-azaltir-mi/Detay-267667




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    buz ve mıcırlı yol dışında abs'li araç her zaman daha çabuk durur




    Buzlu ve mıcırlı gibi kaygan zeminli yolda tam aksi ABS'li araç daha kısa mesafede durabiliyor. Duruyor değil durabiliyor. Çünkü tekerlekler kilitlenip kızaklanma olmuyor.

    Buz ve mıcırlı yol gibi kaygan zeminli olmayan yolda ise ABS'li olmayan araç daha kısa mesafede durabiliyor. Duruyor değil. Çünkü tüm frenleme gücü yola aktarılmış oluyor.

    Kaynak linki:

    http://www.arabam.com/haber/Danisman-ABS-fren-sistemi-durus-mesafesini-azaltir-mi/Detay-267667

    aynen olay budur. Çoğunluk, teorik bilgilerle yaklaşıyor ama pratikte olay budur.

    ABS'li Jetta'mız, sattığımız ABS'siz 98 Hyundai Accent'ten, kuru yol şartlarında ve özellikle sıcak asfaltta daha uzun mesafede duruyor tabi bu düz yolda.

    Ama işin içine manevra girerse, her türlü ABS alır.




  • İki arabada ABS olsun. Birinin arka kampana olsun diğerininde iki tarafıda disk fren olsun. Diskli daha çabuk durur mu ? Durmaz. Yani Accent Blue ve Aveo testinde arkası kampana olan Aveo daha çabuk durmayı başarıyordu. ABS son ana kadar bekler ve kızaklamayı azaltır. Gerisi arabanın tasarımına, ağırlığına, frenlerine falan bakar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Benim sayfalarca yazmama gerek yok.

    Vurguladığım nokta "her zaman" ifadendi.

    Sen bana senin savunduğun noktayı doğrulayan 100 tane link de versen benim sana vereceğim tek bir link her zaman böyle olmayabileceğini gösterdiği için bunu çürütmeye yeter.



    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system
    Bu linkte effectiveness kısmında yazanlar:

    quote:

    On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be easily possible without the benefit of ABS


    Bu mesajı ısrarla atladığın için (İngilizcen de varmış ama) ben yine Türkçesini de yazayım:

    Asfalt ve beton gibi yollarda çoğu (hepsi değil) ABS'li araç ABS'siz araçlardan daha iyi (kısa) sürede fren mesafesi elde elde edebilir.

    Nokta.

    Sen diyorsun ki Abs'li araçlar kuru zeminde her zaman Abs'siz araçlardan daha kısa sürede durur.

    Yukarıda verdiğim (aslında senin verdiğin) linkte de çoğu ABS'li araç (hepsi değil dikkatini çekerim) asfalt ve beton gibi yollarda (most cases kısmını diline dolamışsın ama onu kastetmediğim çok aşikar değil mi?) ABS'siz araçlardan daha kısa sürede durabilir (kesinlikle durur demiyor, dikkatini çekerim)

    Bunu istediğin şekilde yorumla artık.


    Bu her zaman böyledeir dediğin ve demeye de devam ettiğin için bunun aksini yazan tek bir linkle haksız çıkıyorsun işte.

    Lamı cimi yok.


    Kal sağlıcakla.




    gitmişsin gene kendine göre link bulup getirip koymuşsun sonra da nokta

    illa haklı çıkacaksın ya aklınca

    bak güzel kardeşim bana söz değil kanıt getir

    ve o kanıtta video olabilir, test olabilir (verili) ben razıyım

    kuru zeminde abs'nin duruş mesafesini uzattığını kanıtla diyeceğim ki ok haklısın ancak sen hala wiki'den alıntılarla devam ediyorsun

    objektif verili bir test veya video'da olabilir hadi bekliyorum

    ama bunun dışında bana birşeyle gelme lütfen artık baydı




    1. Ben kuru zeminde ABS fren mesafesini uzatır demedim ki ispat edeyim.

    Sen bir iddiada bulundun ve onun belirttiğin şartlarda her zaman gerçekleşeceğini söyledin.

    Ben de olayın her zaman gerçekleşmeyebileceğini tek bir örnekle çürüttüm sadece.


    2. Kendime göre link bulup getirip koymuşsun ya da wikiden alıntılar devam ediyorsun dediğin linki sen verdin ilk kez.

    Kendi kalene gol atmış oldun böylece.


    Hatta ben hiç kendime ait bir link vermedim. :)

    Sen tezini ispat için çeşitli linkler verdin.

    Ben de senin verdiğin o linklerden biriyle tezini çürüttüm sadece.

    Çok basit arkadaşım.

    Kabullen artık.



    Not: Zsara'nın verdiği linkleri de beğenmezsin şimdi sen. :)

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/sozluk/oto_sozluk.htm

    Savunduğun tezin yanlış olduğu tam da senin ifadelerinin aksi ifadelerle yazıyor zira.

    quote:

    ABS ile ilgili YANLIŞ İNANIŞ inanış fren mesafesini "HER ZAMAN" kısalttığıdır. Genel olarak bakıldığında otomobillerin çoğunda ABS sayesinde fren mesafesi biraz daha kısadır ama bazılarında ABS ile fren mesafesi değişmez ya da biraz daha uzun olabilir. Ama ABS'nin esas işlevi frenleme sırasında direksiyon kontrolünü sağlamaktır.


    Araya kaynamasın:

    quote:

    Önemli emniyet uyarıları:
    ABS aracın durma süresini veya mesafesini azaltmaz.




    Aklınca illla haklı çıkma konusundaki sözlerini de aynen iade ederim bu arada. :)


    Baydığı konusunda da gerçekten çok haklısın.

    Zsara'ya yaptığı paylaşımla konunun daha fazla uzamasının önüne geçtiği için hem senin adına, hem de kendi adıma teşekkür ederim.


    Tekrar ve uzuuuuuun bir süre kal sağlıcakla.



    Senin gibi bir iki kisi daha var forumda. Kanit gosteremeyip kivranan :))) ve laf ebeligiyle gunu kurtarmaya calisan. Son kez diyorum bana test veya veri getir ok onun disinda yaz yaz dur bilegine kuvvet. Demedigim seyleri demisim gibi onume sunup durma biktirdin
    Mesajınız flood koruması tarafından engellenmiştir. Sebebi; 15'ten fazla alıntı yapılamaz. Bunun bir hata olduğunu düşünüyorsanız forum destekten geri bildirimde bulununuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 12 Aralık 2011; 1:40:06 >




  • Abi gözünü seveyim vaktine yazık...
  • Oyuna sonradan giren ben de 1 gol attım abi. O diğer kişi muhtemelen ben olduğum için böyle bir ihtiyaç hissettim. Abs'li aracın buzda daha kısa mesafede durduğunu gösterdim.

    12-0 yani. :)

    Ayrıca son mesajını sen ya da başka biri bana yazmış olsaydı cidden bir daha foruma yazmaya utanırdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Mesajınız flood koruması tarafından engellenmiştir. Sebebi; 15'ten fazla alıntı yapılamaz. Bunun bir hata olduğunu düşünüyorsanız forum destekten geri bildirimde bulununuz

    Alıntıları Göster
    Mesajınız flood koruması tarafından engellenmiştir. Sebebi; 15'ten fazla alıntı yapılamaz. Bunun bir hata olduğunu düşünüyorsanız forum destekten geri bildirimde bulununuz
  • Olay hızlı ya da geç durdurması değil viraja gir bakalım frenle ya da viraj içinde ani manevra yapmak zorunda kal frenle farkı o zaman anlarsın.........
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.