Şimdi Ara

ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
2
Favori
10.480
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    İngilizce sadece sende var degil mi ?

    Offf

    Bu linktede bakarsin bunlarda may veya can dememis ;))))

    http://www.bosch-safebraking.com/com/language2/important_questions_and_answers.html

    http://www.cars.com/go/advice/Story.jsp?section=top&story=winterTips&subject=more

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system

    Ayrintilara bu kadar takilmayin gerek yok. Sonucta panik frende onunde aninda biten olaydan tekerleklerin kilitlenmesini onleyerek kurtulmani sagliyor mu sagliyor Bunu fren mesafesini kisaltarak yapmasi benim mantigima yatani











    3 link'e de baktım ve "in most cases" demiş.

    Senin dediğin gibi buz ve mıcırlı yol dışında abs'li araç her zaman daha çabuk durur dememiş.


    Konu çok uzadı ve ayrntılara bu kadar takılmaya gerçekten gerek yok ama panik frende kurtulmayı sağlayan ABS bunu fren mesafesini kısaltarak değil tekerleklerin kilitlenmesinin önleyerek direksiyon kontrolünü sürücüde bıraktığı için yapıyor senin yazdığın gibi.


    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    İngilizce sadece sende var degil mi ?

    Offf

    Bu linktede bakarsin bunlarda may veya can dememis ;))))

    http://www.bosch-safebraking.com/com/language2/important_questions_and_answers.html

    http://www.cars.com/go/advice/Story.jsp?section=top&story=winterTips&subject=more

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system

    Ayrintilara bu kadar takilmayin gerek yok. Sonucta panik frende onunde aninda biten olaydan tekerleklerin kilitlenmesini onleyerek kurtulmani sagliyor mu sagliyor Bunu fren mesafesini kisaltarak yapmasi benim mantigima yatani











    3 link'e de baktım ve "in most cases" demiş.

    Senin dediğin gibi buz ve mıcırlı yol dışında abs'li araç her zaman daha çabuk durur dememiş.


    Konu çok uzadı ve ayrntılara bu kadar takılmaya gerçekten gerek yok ama panik frende kurtulmayı sağlayan ABS bunu fren mesafesini kısaltarak değil tekerleklerin kilitlenmesinin önleyerek direksiyon kontrolünü sürücüde bıraktığı için yapıyor senin yazdığın gibi.


    Selamlar.

    İddia bana ait al bu da videosu cok blidigini sanan arkadas

    Kazik fren durumunda abs asiri kaygan zemin disinda herzaman daha cabuk durdurur araci

    Tekerleklerin kilitlenmesi engellemesi zaten bunu sagliyor

    http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?v=w9gKlQus01Y

    http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?v=zqRM3wjSr3M




  • Abs nin amaci fren mesafesini kisaltmak degil fren esnasinda kontrolu kaybetmemeyi saglamaktir. Teorik olarak abs siz aracin azda olsa kisa mesafede durmasi gerekir. Fakat abs siz fiestam abs li fiorinomdan daha uzun mesafede duruyordu...
  • Biraz once ebilir abilire taktin simdi de most casesa mi taktin

    Sen once adam gibi benim ilk yazdigimi oku da sonra tekrar konusalim. Buz ve micirda ben daha cabuk durdurur gibi iddia da bulindum mu. Bu da cogu zaman genellemesine zaten uyar. Kendinle celisme illa hakli cikarmaya calismana gerek yok beni ;)))
  • Amacinin o olmadigi bir sistemi gereginden fazla tartismissiniz,ayrica daha sistemin acilimini bilmeyen adamlarin da cok net konusmasi garip :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    Amacinin o olmadigi bir sistemi gereginden fazla tartismissiniz,ayrica daha sistemin acilimini bilmeyen adamlarin da cok net konusmasi garip :)



    Burada tartisilan fren mesafesini kisaltip kisaltmamasi yani haticeyi herkez biliyor netice arastiriliyor yuksek musaadelerinle :)
  • Ya tabi ne yaparsaniz yapin ilgilendirmez beni :)

    Ama herkez degil "herkes"
  • abs devreye girecegi kadar sert freni 10 kere falan yapmisimdir.. Bu frenajlarda aklimda kalan kadariyla abs olmasaydi daha erken dururdum.. Ama varsin 1m geç durayim,kontrol bende olsun..
  • CEVAP: A) ABS li araç

    Çünkü tekerlekler kilitlinmedii, haliyle kızaklanmadığı için daha kısa mesafede durur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    Biraz once ebilir abilire taktin simdi de most casesa mi taktin

    Sen once adam gibi benim ilk yazdigimi oku da sonra tekrar konusalim. Buz ve micirda ben daha cabuk durdurur gibi iddia da bulindum mu. Bu da cogu zaman genellemesine zaten uyar. Kendinle celisme illa hakli cikarmaya calismana gerek yok beni ;)))

    Çoğu zaman (most cases) demenin her zaman (always) demekle aynı şey olmadığını farkettiğin zaman yazışmaya devam ederiz. :)


    Verdiğin hiç bir linkte de always (ya da aynı anlama gelen başka bir) ifadesinin geçmediğini de görmen lazım.


    Kendiyle çelişen birisi varsa o ben değilim.


    Linkleri sen verdin. :)


    Selamlar.
  • yol ve lastik şartlarına frenleme şekline bağlı olarak cevap değişir. abs araçlar hemen dursun diye değil frenleme sırasında manevra yapılabilsin araba kızaklayıp gitmesin diye icat edilmiştir zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    Biraz once ebilir abilire taktin simdi de most casesa mi taktin

    Sen once adam gibi benim ilk yazdigimi oku da sonra tekrar konusalim. Buz ve micirda ben daha cabuk durdurur gibi iddia da bulindum mu. Bu da cogu zaman genellemesine zaten uyar. Kendinle celisme illa hakli cikarmaya calismana gerek yok beni ;)))

    Çoğu zaman (most cases) demenin her zaman (always) demekle aynı şey olmadığını farkettiğin zaman yazışmaya devam ederiz. :)


    Verdiğin hiç bir linkte de always (ya da aynı anlama gelen başka bir) ifadesinin geçmediğini de görmen lazım.


    Kendiyle çelişen birisi varsa o ben değilim.


    Linkleri sen verdin. :)


    Selamlar.

    İlk yazdigim mesajim gecerli video da koydum. Abs'li arac buz ve micirli yol disinda herzaman daha cabuk durur cunku abs'siz bir aracta fren mesafesini kisaltmak icin yapilan fren pompalama islemini surucu yerine yapar.

    Most cases'dan kasit buz ve mucurlu yol gibi asiri kaygan zemin disinda kalan cogu vakadir

    You got it man but pretending is your way ;)))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    İngilizce sadece sende var degil mi ?

    Offf

    Bu linktede bakarsin bunlarda may veya can dememis ;))))

    http://www.bosch-safebraking.com/com/language2/important_questions_and_answers.html

    http://www.cars.com/go/advice/Story.jsp?section=top&story=winterTips&subject=more

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system

    Ayrintilara bu kadar takilmayin gerek yok. Sonucta panik frende onunde aninda biten olaydan tekerleklerin kilitlenmesini onleyerek kurtulmani sagliyor mu sagliyor Bunu fren mesafesini kisaltarak yapmasi benim mantigima yatani


    3 link'e de baktım ve "in most cases" demiş.

    Senin dediğin gibi buz ve mıcırlı yol dışında abs'li araç her zaman daha çabuk durur dememiş.


    Konu çok uzadı ve ayrntılara bu kadar takılmaya gerçekten gerek yok ama panik frende kurtulmayı sağlayan ABS bunu fren mesafesini kısaltarak değil tekerleklerin kilitlenmesinin önleyerek direksiyon kontrolünü sürücüde bıraktığı için yapıyor senin yazdığın gibi.


    Selamlar.

    İddia bana ait al bu da videosu cok blidigini sanan arkadas

    Kazik fren durumunda abs asiri kaygan zemin disinda herzaman daha cabuk durdurur araci

    Tekerleklerin kilitlenmesi engellemesi zaten bunu sagliyor

    http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?v=w9gKlQus01Y

    http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?v=zqRM3wjSr3M





    Çok bildiğini sanma konusundaki sözlerini aynen iade ederim arkadaşım.

    Kendi verdiğin linklerde bile söylediklerinin aksi ifadeler mevcutken hala nasıl yazabiliyorsun anlamak zor.

    1. Verdiğin hiçbir linkte (kuru zeminde) ABS her durumda fren mesafesini kısaltır demiyor.

    Kuru zeminde çoğu durumda kısaltır diyor. Hatta her zaman kısaltmaz bile diyor.

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system
    quote:

    On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, on high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be easily possible without the benefit of ABS


    Senin de İngilizcen varmış ama ben yine yazayım:

    bitumen= asfalt
    concrete= beton

    Abs'li çoğu (hepsi değil) araç asfalt ve beton yollarda frenlemede daha kısa sürede durabilir diyor.


    2. Yine verdiğin linklerde ABS'nin asıl görevinin frenlemede direksiyon kontrolü sağlamak olduğu belirtiliyor. Fren mesafesini kısaltabilir (ama her zaman değil) ama asıl görevi bu değildir diyor.

    http://www.cars.com/go/advice/Story.jsp?section=top&story=winterTips&subject=more
    quote:

    Antilock brakes
    Antilock braking systems are good for all seasons. They keep your car under control during braking by preventing the wheels from locking and skidding. ABS shortens stopping distances in most cases, but its main purpose is to allow steering, even when you are in a panic stop.


    ABS'nin ana amacı fren anında direksiyon kontrolü sağlamaktır.


    3.
    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    Most cases'dan kasit buz ve mucurlu yol gibi asiri kaygan zemin disinda kalan cogu vakadir

    You got it man but pretending is your way ;)))


    Bu ifadeni de aynen iade ederim.

    Most cases demek all cases demek değildir.

    Bundan neyin kastedildiği 1 numaralı maddede verdiğim (aslında senin verdiğin :) linkte mevcut.


    Kaldı ki sen de buz ve mıcırlı yol gibi aşırı kaygan zemin dışında kalan çoğu vakadır diyerek her durum değil çoğu durum diyorsun açık açık.

    Var mı daha ötesi???


    Arkadaşım muhabbet gerçekten çok uzadı.

    Cevap hakkı doğmadıkça bir daha bu konuya birşey yazmayacağım.

    Kal sağlıcakla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    İngilizce sadece sende var degil mi ?

    Offf

    Bu linktede bakarsin bunlarda may veya can dememis ;))))

    http://www.bosch-safebraking.com/com/language2/important_questions_and_answers.html

    http://www.cars.com/go/advice/Story.jsp?section=top&story=winterTips&subject=more

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system

    Ayrintilara bu kadar takilmayin gerek yok. Sonucta panik frende onunde aninda biten olaydan tekerleklerin kilitlenmesini onleyerek kurtulmani sagliyor mu sagliyor Bunu fren mesafesini kisaltarak yapmasi benim mantigima yatani


    3 link'e de baktım ve "in most cases" demiş.

    Senin dediğin gibi buz ve mıcırlı yol dışında abs'li araç her zaman daha çabuk durur dememiş.


    Konu çok uzadı ve ayrntılara bu kadar takılmaya gerçekten gerek yok ama panik frende kurtulmayı sağlayan ABS bunu fren mesafesini kısaltarak değil tekerleklerin kilitlenmesinin önleyerek direksiyon kontrolünü sürücüde bıraktığı için yapıyor senin yazdığın gibi.


    Selamlar.

    İddia bana ait al bu da videosu cok blidigini sanan arkadas

    Kazik fren durumunda abs asiri kaygan zemin disinda herzaman daha cabuk durdurur araci

    Tekerleklerin kilitlenmesi engellemesi zaten bunu sagliyor

    http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?v=w9gKlQus01Y

    http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?v=zqRM3wjSr3M





    Çok bildiğini sanma konusundaki sözlerini aynen iade ederim arkadaşım.

    Kendi verdiğin linklerde bile söylediklerinin aksi ifadeler mevcutken hala nasıl yazabiliyorsun anlamak zor.

    1. Verdiğin hiçbir linkte (kuru zeminde) ABS her durumda fren mesafesini kısaltır demiyor.

    Kuru zeminde çoğu durumda kısaltır diyor. Hatta her zaman kısaltmaz bile diyor.

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system
    quote:

    On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, on high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be easily possible without the benefit of ABS


    Senin de İngilizcen varmış ama ben yine yazayım:

    bitumen= asfalt
    concrete= beton

    Abs'li çoğu (hepsi değil) araç asfalt ve beton yollarda frenlemede daha kısa sürede durabilir diyor.


    2. Yine verdiğin linklerde ABS'nin asıl görevinin frenlemede direksiyon kontrolü sağlamak olduğu belirtiliyor. Fren mesafesini kısaltabilir (ama her zaman değil) ama asıl görevi bu değildir diyor.

    http://www.cars.com/go/advice/Story.jsp?section=top&story=winterTips&subject=more
    quote:

    Antilock brakes
    Antilock braking systems are good for all seasons. They keep your car under control during braking by preventing the wheels from locking and skidding. ABS shortens stopping distances in most cases, but its main purpose is to allow steering, even when you are in a panic stop.


    ABS'nin ana amacı fren anında direksiyon kontrolü sağlamaktır.


    3.
    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    Most cases'dan kasit buz ve mucurlu yol gibi asiri kaygan zemin disinda kalan cogu vakadir

    You got it man but pretending is your way ;)))


    Bu ifadeni de aynen iade ederim.

    Most cases demek all cases demek değildir.

    Bundan neyin kastedildiği 1 numaralı maddede verdiğim (aslında senin verdiğin :) linkte mevcut.


    Kaldı ki sen de buz ve mıcırlı yol gibi aşırı kaygan zemin dışında kalan çoğu vakadır diyerek her durum değil çoğu durum diyorsun açık açık.

    Var mı daha ötesi???


    Arkadaşım muhabbet gerçekten çok uzadı.

    Cevap hakkı doğmadıkça bir daha bu konuya birşey yazmayacağım.

    Kal sağlıcakla.









    Arkadasim anlama guclugunuz mu var ?

    Acik ve net olarak yazdim yukarida diyorum. Benim iddiam diyorum her zaman durur kuru zeminde daha cabuk diyorum ve kanitlarini da sunuyorum. Aksini kanitlayacak birsey ile gel haklisin diyeyim bir test goster mesela fren mesafeleriyle ilgili yine ok ama sen hala most casesa takmissin :)))




  • ABS li araç yerine göre daha uzun yerine göre daha kısa fren mesafesi sunar.
    ABS nin amacı bilinenin aksine fren mesafesini kısaltmak değildir. ABS nin amacı sürücünün aracın kontrolünü kaybetmeden durabilmesini sağlamaktır.ABS fren diskini çok hızlı bir şekilde tutup bırakarak sürücüye aracın yönüne müdahale etmesine olanak tanır.
    Bizim toplumuzda abs ye güvenip frene geç basma olayı çok görülüyor ve kaza kaçınılmaz oluyor.
  • Buradaki polemikte haluk 23 ü haklı buldum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osencag

    ABS li araç yerine göre daha uzun yerine göre daha kısa fren mesafesi sunar.
    ABS nin amacı bilinenin aksine fren mesafesini kısaltmak değildir. ABS nin amacı sürücünün aracın kontrolünü kaybetmeden durabilmesini sağlamaktır.ABS fren diskini çok hızlı bir şekilde tutup bırakarak sürücüye aracın yönüne müdahale etmesine olanak tanır.
    Bizim toplumuzda abs ye güvenip frene geç basma olayı çok görülüyor ve kaza kaçınılmaz oluyor.

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    Arkadasim anlama guclugunuz mu var ?

    Acik ve net olarak yazdim yukarida diyorum. Benim iddiam diyorum her zaman durur kuru zeminde daha cabuk diyorum ve kanitlarini da sunuyorum. Aksini kanitlayacak birsey ile gel haklisin diyeyim bir test goster mesela fren mesafeleriyle ilgili yine ok ama sen hala most casesa takmissin :)))

    Yine aynen iade edeceğim ithamınla birlikte yanlış bir tespitte bulunmuşsun arkadaşım.

    Öncelikle iddia eden kişi iddiasını ispatla yükümlüdür.

    Sen ispat edemedin ki!!!

    Bunu "her zaman" diyecek kadar genellemeye vurabilmek için asıl senin bahsettiğin türden videolarla testler göstermen gerekir.

    Sen bana bununla ilgili bir sürü (her zaman ifadesini haklı çıkartacak kadar, yani genelleme yapmaya yetecek kadar çok) video gösterirsin ama ben bunu çürüten tek bir video paylaşsam yeterli zira her zaman, asla, her şekilde vb. sivri ifadeleri çürütmek çok zor değil.

    Sen buyur yeterli sayıda video paylaş önce, ben de sana birkaç video bulurum hiç meraklanma.

    Abs'li araç kuru zeminde her zaman daha çabuk durur ifaden "her zaman" ifadesinden dolayı geçerliği olmaktan uzak bir ifade.

    Kendi verdiğin linklerde bile "her zaman" ifadesini destekleyecek bir bilgi yok.

    Ayrıca benim takıldığımı belirttiğin "most cases" ifadesini sen kendin kullanmaya devam ederken benden buna takılmamamı nasıl bekleyebilirsin ki??? :)

    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under
    buz ve mıcırlı yol gibi aşırı kaygan zemin dışında kalan çoğu vakadır


    Hani ABS'li araç her zaman daha çabuk duruyordu?

    Burada çoğu vaka diyorsun oysa.




    Bir de ilk mesajdan itibaren yazacaktım ama ancak yeri geldi:

    Bu konudaki benle olan yazışmalarının tümünde mevcut olan;

    - Sen once adam gibi benim ilk yazdigimi oku.

    - anlama güçlüğünüz mü var?

    - çok bildiğini sanan arkadaş



    türünden saygı sınırlarını zorlayan ifadeleri tarafıma karşı kullanmamanı rica ediyorum.

    Benim okuma, anlama, bilgi düzeyimi bilemeyeceğin gibi (aynı şey benim için de geçerli tabii) bu tür ifadelerin aradaki diyaloğun kalitesini düşürmekten başka bir işe yaramayacağını da hatırlatmak durumundayım.


    Karşılığında iade etmek durumunda kalıyorum ki bundan da rahatsızım.


    Hak verirsin ki herkesin tecrübesi kendinedir ve sanal bir ortamda bunları başkalarıyla paylaşırken öncelikle yaşımıza, mesleğimize, konumumuza, ama belki de en önemlisi de kendimize yakışan şekilde hitap etmek düsturundan uzaklaşmamak gerekir.


    Kendimi iyi ifade edebilmişimdir umarım.


    Selamlar.




  • bazı zeminlerde abs daha kötü diye biliyorum bu yüzden farklı zeminler için abs plus geliştirildi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Hani ABS'li araç her zaman daha çabuk duruyordu? Burada çoğu vaka diyorsun oysa.



    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    buz ve mıcırlı yol dışında abs'li araç her zaman daha çabuk durur






    bu konuya attığım ilk mesaj

    istersen sayfalarca yaz benim haklı olduğum gerçeğini değiştirmeyecek

    kuru zeminde her zaman daha çabuk durmayı sağlar abs (bu benim iddiam dedim ve videolarla, linklerle de kanıtladım)

    sen ise tuttun oradan cımbızla in most cases'i çektin

    In most cases the braking distance is shorter with ABS
    than without ABS. One exception is in the case of roads
    with a loose surface such as sand or gravel.

    An ABS generally offers improved vehicle control and decreases stopping distances on dry and slippery surfaces for many drivers; however, on loose surfaces like gravel or snow-covered pavement, an ABS can significantly increase braking distance, although still improving vehicle control.[1]

    diğer linklerde ve bunlarda da aynı şey söz konusu

    ADAMLAR DİYOR Kİ ABS FREN MESAFESİNİ ÇOĞU DURUMDA KISALTIR İSTİSNA MUCUR VE BUZDUR

    BENDE DİYORUM Kİ KURU TÜMZEMİNLERDE KISALTIR ............ İLLA SİZİN GİBİ GOOGLE SEARCHER OLMAK GEREKMİYOR BAZI ŞEYLERİ ANLAYABİLMEK İÇİN

    ondan sonra ben niye o lafları neden duyuyorum diyorsun daha ne kadar açık yazsınlar








  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.