Şimdi Ara

ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
117
Cevap
2
Favori
10.487
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    buz ve mıcırlı yol dışında abs'li araç her zaman daha çabuk durur




    Kaynak?

    Alıntıları Göster
    absnin amacı zaten aracı mumkun oldugunca en az kaydırarak daha kısa mesafede durdurmaktır.
    buzlu zemındede aynı şekılde daha kısa mesafede durdurur aracı cunku aracın lastıklerı kıtlenmez anlık kıtlenerek seyır halınde gitmeye devam eder ve kayıp savrulmasına engel olur.
  • Reserved.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çok Sarhoşum Gel Beni Al

    Reserved.
    http://www.youtube.com/watch?v=hnjszE3NS9E

    http://www.youtube.com/watch?v=ly62FoZH_Dc&feature=related

    Cevap ABS daha kısa mesafede durur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IV.MAN -- 10 Aralık 2011; 23:43:51 >




  • Emin olmamakla birlikte ABS nin fren mesafesini kisaltmadigini bilakis çok hafif uzattığı aklımda kalmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gündoğdu

    Emin olmamakla birlikte ABS nin fren mesafesini kisaltmadigini bilakis çok hafif uzattığı aklımda kalmış.
    1 günde 2 defa açıldı bu konu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gündoğdu

    Emin olmamakla birlikte ABS nin fren mesafesini kisaltmadigini bilakis çok hafif uzattığı aklımda kalmış.
    Çok ani frenlerde ABS "sen dur ben biraz daha yürüycem" dediğinde "noluyoruz laayynn" durumlarınıda unutmamak lazım, bu olay ikisi arasında yol şartlarına göre değişir diyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    Çok ani frenlerde ABS "sen dur ben biraz daha yürüycem" dediğinde "noluyoruz laayynn" durumlarınıda unutmamak lazım, bu olay ikisi arasında yol şartlarına göre değişir diyorum.

    Alıntıları Göster

    buz ve mıcırlı yol dışında abs'li araç her zaman daha çabuk durur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    buz ve mıcırlı yol dışında abs'li araç her zaman daha çabuk durur




    Kaynak?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    buz ve mıcırlı yol dışında abs'li araç her zaman daha çabuk durur




    Kaynak?

    http://www.nhtsa.gov/cars/problems/equipment/absbrakes.html
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    buz ve mıcırlı yol dışında abs'li araç her zaman daha çabuk durur




    Kaynak?

    Alıntıları Göster
    absnin amacı zaten aracı mumkun oldugunca en az kaydırarak daha kısa mesafede durdurmaktır.
    buzlu zemındede aynı şekılde daha kısa mesafede durdurur aracı cunku aracın lastıklerı kıtlenmez anlık kıtlenerek seyır halınde gitmeye devam eder ve kayıp savrulmasına engel olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    buz ve mıcırlı yol dışında abs'li araç her zaman daha çabuk durur




    Kaynak?

    Alıntıları Göster
    farzedelim ki kampanalı fren kısa mesafede daha iyi,
    e o zaman tüm araçlar kampanalı olsun...

    abs var ise demek ki ileri bi teknolojiden ibarettir.

    ben 5 yıl abs.siz araç kullandım
    5 aydır abs.li kullanıyorum
    bunun farkını ben hissediyorum, tartışmanın manası yok...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mikoli88

    absnin amacı zaten aracı mumkun oldugunca en az kaydırarak daha kısa mesafede durdurmaktır.
    buzlu zemındede aynı şekılde daha kısa mesafede durdurur aracı cunku aracın lastıklerı kıtlenmez anlık kıtlenerek seyır halınde gitmeye devam eder ve kayıp savrulmasına engel olur.

    Alıntıları Göster
    Burdada kısaca ABS nin kısa mesafede durmak için olmadığını tamamen fren yaptıgımızda kontrolumuzu kaybetmememiz için oldugu yazıyor.İlginç.
    ABS is designed to help the driver maintain control of the vehicle during emergency braking situations, not make the car stop more quickly. ABS may shorten stopping distances on wet or slippery roads and many systems will shorten stopping distances on dry roads. On very soft surfaces, such as loose gravel or unpacked snow, an ABS system may actually lengthen stopping distances. In wet or slippery conditions, you should still make sure you drive carefully, always keep a safe distance behind the vehicle in front of you, and maintain a speed consistent with the road conditions.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mikoli88

    Burdada kısaca ABS nin kısa mesafede durmak için olmadığını tamamen fren yaptıgımızda kontrolumuzu kaybetmememiz için oldugu yazıyor.İlginç.
    ABS is designed to help the driver maintain control of the vehicle during emergency braking situations, not make the car stop more quickly. ABS may shorten stopping distances on wet or slippery roads and many systems will shorten stopping distances on dry roads. On very soft surfaces, such as loose gravel or unpacked snow, an ABS system may actually lengthen stopping distances. In wet or slippery conditions, you should still make sure you drive carefully, always keep a safe distance behind the vehicle in front of you, and maintain a speed consistent with the road conditions.

    Alıntıları Göster
    ABS'nin fren mesafesine katkısı yok diye biliyorum ben. Fakat ne kadar fark ettiği hakkında bilgim yok.

    ABS sadece aracın kaymamasını ve kontrollü bir şekilde durmasını sağlar. Birde lastiklerin kitlenmemesini.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jason Becker -- 11 Aralık 2011; 1:28:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    ABS'nin fren mesafesine katkısı yok diye biliyorum ben. Fakat ne kadar fark ettiği hakkında bilgim yok.

    ABS sadece aracın kaymamasını ve kontrollü bir şekilde durmasını sağlar. Birde lastiklerin kitlenmemesini.

    Alıntıları Göster
    ABS nin kızaklama haricinde fren mesafesi ile alakası yoktur kızaklamadığınız sürece ABS olsun olmasın araç aynı mesafede durur, eğer fren ani yapılmış ve tekerlekler kilitlenmişse, lastiklerin sadece yere dokunan kısmı sürtünmeye maruz kaldığı (ısındığı, yıprandığı) için durma mesafesi uzar, bu durma mesafesi için yol zemininin de etkisi çok büyüktür, yol zemini asvalt, toprak, kum, beton, buz, su, madeni yağ vb. değişik durumlarda olabilir. İşte bu noktada ABS lastik kilitlenmesini önleyerek durma mesafesini kısaltır.

    ABS normal fren yapıldığında devreye girmeyen sadece ani frenlerde lastikler kilitlendiğinde devreye giren bir sistemdir. Lastik kilitlenmesi zemine bağlı olarak durma mesafesine olumsuz etki yapar. ABS bunu engeller.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    buz ve mıcırlı yol dışında abs'li araç her zaman daha çabuk durur




    Kaynak?

    http://www.nhtsa.gov/cars/problems/equipment/absbrakes.html

    Arkadaşım merhaba,

    Verdiğin linkte durma mesafesi olarak ABS'li aracın buz ve mıcırı geçtim kuru ve sert zeminde bile her zaman daha çabuk durduğuna dair bir ifade olmadığı gibi bu sistemin amacının da bu olmadığı belirtiliyor.


    Orada yazan çoğu abs sisteminin kuru ve sert zeminde aracı daha çabuk durdurabileceği.


    Durduracağı değil.


    quote:

    Do cars with ABS stop more quickly than cars without?
    ABS is designed to help the driver maintain control of the vehicle during emergency braking situations, not make the car stop more quickly. ABS may shorten stopping distances on wet or slippery roads and many systems will shorten stopping distances on dry roads. On very soft surfaces, such as loose gravel or unpacked snow, an ABS system may actually lengthen stopping distances. In wet or slippery conditions, you should still make sure you drive carefully, always keep a safe distance behind the vehicle in front of you, and maintain a speed consistent with the road conditions.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    buz ve mıcırlı yol dışında abs'li araç her zaman daha çabuk durur




    Kaynak?

    http://www.nhtsa.gov/cars/problems/equipment/absbrakes.html

    Arkadaşım merhaba,

    Verdiğin linkte durma mesafesi olarak ABS'li aracın buz ve mıcırı geçtim kuru ve sert zeminde bile her zaman daha çabuk durduğuna dair bir ifade olmadığı gibi bu sistemin amacının da bu olmadığı belirtiliyor.


    Orada yazan çoğu abs sisteminin kuru ve sert zeminde aracı daha çabuk durdurabileceği.


    Durduracağı değil.


    quote:

    Do cars with ABS stop more quickly than cars without?
    ABS is designed to help the driver maintain control of the vehicle during emergency braking situations, not make the car stop more quickly. ABS may shorten stopping distances on wet or slippery roads and many systems will shorten stopping distances on dry roads. On very soft surfaces, such as loose gravel or unpacked snow, an ABS system may actually lengthen stopping distances. In wet or slippery conditions, you should still make sure you drive carefully, always keep a safe distance behind the vehicle in front of you, and maintain a speed consistent with the road conditions.






    Ellerine sağlık abi. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    buz ve mıcırlı yol dışında abs'li araç her zaman daha çabuk durur




    Kaynak?

    http://www.nhtsa.gov/cars/problems/equipment/absbrakes.html

    Arkadaşım merhaba,

    Verdiğin linkte durma mesafesi olarak ABS'li aracın buz ve mıcırı geçtim kuru ve sert zeminde bile her zaman daha çabuk durduğuna dair bir ifade olmadığı gibi bu sistemin amacının da bu olmadığı belirtiliyor.


    Orada yazan çoğu abs sisteminin kuru ve sert zeminde aracı daha çabuk durdurabileceği.


    Durduracağı değil.


    quote:

    Do cars with ABS stop more quickly than cars without?
    ABS is designed to help the driver maintain control of the vehicle during emergency braking situations, not make the car stop more quickly. ABS may shorten stopping distances on wet or slippery roads and many systems will shorten stopping distances on dry roads. On very soft surfaces, such as loose gravel or unpacked snow, an ABS system may actually lengthen stopping distances. In wet or slippery conditions, you should still make sure you drive carefully, always keep a safe distance behind the vehicle in front of you, and maintain a speed consistent with the road conditions.






    Ellerine sağlık abi. :)

    Alıntıları Göster
    teorik olarak statik sürtünme kuvveti dinamik sürtünme kuvvetinden daha yüksektir, lastikler dönerken yüzeyle teması statik olur, understeer-oversteer durumlarında veya lastikler kızakladıgı zaman sürtünme kuvvetiniz düşer, buda durma mesafenizi veya yola tutunmanızı düşürür. zaten bir viraja hızlı girdiginizde yanal g kuvvetide peak değere ulaştıktan sonra kaymaya başladıgınızda düşer. Aynı şekilde abs ile fren mesafeniz teorik olarak daha düşük olması gerekirken abs nin fren gücünü gereginden fazla düşürmesi durumunda olabilecek en iyi değerden uzaklaşmış oluyorsunuz. Yinede genelde abs ile abs olmadıgı durumlardan daha kısa mesafede durursunuz. Ama sonuçta abs nin asıl amacı kısa mesafede durmanızdan ziyade virajda kızaklayıp bariyerlere girmemeniz veya düz giderkende manevra yapabilmenizi sağlamaktır. ayrıca araç çizgisinide korumuş oluyor hiçbir manevra yapmasanız bile.

    ayrıca neden aynı konu açılıp duruyor hergün anlamadımki, 2009 da yeni kasa polonun gelmesiyle beraber piyasadaki son abs siz araba satıcısı olan volkswagen de abs li araç satmaya başladı. Artık istesenizde 0 abs siz araç alamıyorsunuz. Ancak vw yine abs siz pololar getirmeye başlarsa bilemem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    teorik olarak statik sürtünme kuvveti dinamik sürtünme kuvvetinden daha yüksektir, lastikler dönerken yüzeyle teması statik olur, understeer-oversteer durumlarında veya lastikler kızakladıgı zaman sürtünme kuvvetiniz düşer, buda durma mesafenizi veya yola tutunmanızı düşürür. zaten bir viraja hızlı girdiginizde yanal g kuvvetide peak değere ulaştıktan sonra kaymaya başladıgınızda düşer. Aynı şekilde abs ile fren mesafeniz teorik olarak daha düşük olması gerekirken abs nin fren gücünü gereginden fazla düşürmesi durumunda olabilecek en iyi değerden uzaklaşmış oluyorsunuz. Yinede genelde abs ile abs olmadıgı durumlardan daha kısa mesafede durursunuz. Ama sonuçta abs nin asıl amacı kısa mesafede durmanızdan ziyade virajda kızaklayıp bariyerlere girmemeniz veya düz giderkende manevra yapabilmenizi sağlamaktır. ayrıca araç çizgisinide korumuş oluyor hiçbir manevra yapmasanız bile.

    ayrıca neden aynı konu açılıp duruyor hergün anlamadımki, 2009 da yeni kasa polonun gelmesiyle beraber piyasadaki son abs siz araba satıcısı olan volkswagen de abs li araç satmaya başladı. Artık istesenizde 0 abs siz araç alamıyorsunuz. Ancak vw yine abs siz pololar getirmeye başlarsa bilemem

    Alıntıları Göster
    silinebilir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Evolution313 -- 11 Aralık 2011; 16:41:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    buz ve mıcırlı yol dışında abs'li araç her zaman daha çabuk durur




    Kaynak?

    http://www.nhtsa.gov/cars/problems/equipment/absbrakes.html

    Arkadaşım merhaba,

    Verdiğin linkte durma mesafesi olarak ABS'li aracın buz ve mıcırı geçtim kuru ve sert zeminde bile her zaman daha çabuk durduğuna dair bir ifade olmadığı gibi bu sistemin amacının da bu olmadığı belirtiliyor.


    Orada yazan çoğu abs sisteminin kuru ve sert zeminde aracı daha çabuk durdurabileceği.


    Durduracağı değil.


    quote:

    Do cars with ABS stop more quickly than cars without?
    ABS is designed to help the driver maintain control of the vehicle during emergency braking situations, not make the car stop more quickly. ABS may shorten stopping distances on wet or slippery roads and many systems will shorten stopping distances on dry roads. On very soft surfaces, such as loose gravel or unpacked snow, an ABS system may actually lengthen stopping distances. In wet or slippery conditions, you should still make sure you drive carefully, always keep a safe distance behind the vehicle in front of you, and maintain a speed consistent with the road conditions.






    İngilizce sadece sende var degil mi ?

    Offf

    Bu linktede bakarsin bunlarda may veya can dememis ;))))

    http://www.bosch-safebraking.com/com/language2/important_questions_and_answers.html

    http://www.cars.com/go/advice/Story.jsp?section=top&story=winterTips&subject=more

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system

    Ayrintilara bu kadar takilmayin gerek yok. Sonucta panik frende onunde aninda biten olaydan tekerleklerin kilitlenmesini onleyerek kurtulmani sagliyor mu sagliyor Bunu fren mesafesini kisaltarak yapmasi benim mantigima yatani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    buz ve mıcırlı yol dışında abs'li araç her zaman daha çabuk durur




    Kaynak?

    http://www.nhtsa.gov/cars/problems/equipment/absbrakes.html

    Arkadaşım merhaba,

    Verdiğin linkte durma mesafesi olarak ABS'li aracın buz ve mıcırı geçtim kuru ve sert zeminde bile her zaman daha çabuk durduğuna dair bir ifade olmadığı gibi bu sistemin amacının da bu olmadığı belirtiliyor.


    Orada yazan çoğu abs sisteminin kuru ve sert zeminde aracı daha çabuk durdurabileceği.


    Durduracağı değil.


    quote:

    Do cars with ABS stop more quickly than cars without?
    ABS is designed to help the driver maintain control of the vehicle during emergency braking situations, not make the car stop more quickly. ABS may shorten stopping distances on wet or slippery roads and many systems will shorten stopping distances on dry roads. On very soft surfaces, such as loose gravel or unpacked snow, an ABS system may actually lengthen stopping distances. In wet or slippery conditions, you should still make sure you drive carefully, always keep a safe distance behind the vehicle in front of you, and maintain a speed consistent with the road conditions.






    İngilizce sadece sende var degil mi ?

    Offf

    Bu linktede bakarsin bunlarda may veya can dememis ;))))

    http://www.bosch-safebraking.com/com/language2/important_questions_and_answers.html

    http://www.cars.com/go/advice/Story.jsp?section=top&story=winterTips&subject=more

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system

    Ayrintilara bu kadar takilmayin gerek yok. Sonucta panik frende onunde aninda biten olaydan tekerleklerin kilitlenmesini onleyerek kurtulmani sagliyor mu sagliyor Bunu fren mesafesini kisaltarak yapmasi benim mantigima yatani

    Alıntıları Göster
    Abs'nin asıl amacı sert frenajda aracın kontrolünü sağlamaktır.Fren mesafesini yol durumuna göre uzayabilirde, kısalabilirde abs siz araca göre.F1 pilotlarının bile yarışlarda tekerleri kitlediğini düşünürsek gerçekten çok faydalı bir sistem.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.