Şimdi Ara

ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
2
Favori
10.514
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist
    azizim yaşın, eğitim durumun ne bilmiyorum. bak terbiyemi bozmuyorum ama rica etsem şöyle benim seviyeme inerek şu meseleyi bi açıklar mısın. belki de gerçekten yanlış biliyorumdur.

    Gerekli açıklamalar yukarıda yapılmış. Yorum yapmadan önce onları okuyun diyor.

    Açıklayıcı mesajınız için teşekkür ediyorum.
  • Dediğim gibi bu konu manüplasyona açık. Konuyu açan arkadaşında niyeti ne acaba merak ettim. Havanda su dövmeye gerek yok, başlığı terk etmekte fayda var. Selamlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist
    azizim yaşın, eğitim durumun ne bilmiyorum. bak terbiyemi bozmuyorum ama rica etsem şöyle benim seviyeme inerek şu meseleyi bi açıklar mısın. belki de gerçekten yanlış biliyorumdur.

    Gerekli açıklamalar yukarıda yapılmış. Yorum yapmadan önce onları okuyun diyor.

    Açıklayıcı mesajınız için teşekkür ediyorum.

    sizi destekler tek şey şu; ABS siz araç, kuru ve sağlam bir zeminde iyi bir lastik ve dengeli bir araçla ve direksiyonda F1 pilotu oturması kaydıyla daha kısa mesafede durabilir.
    hadi kolay gelsin. bulursanız bana da haber verin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist
    azizim yaşın, eğitim durumun ne bilmiyorum. bak terbiyemi bozmuyorum ama rica etsem şöyle benim seviyeme inerek şu meseleyi bi açıklar mısın. belki de gerçekten yanlış biliyorumdur.

    Gerekli açıklamalar yukarıda yapılmış. Yorum yapmadan önce onları okuyun diyor.

    Açıklayıcı mesajınız için teşekkür ediyorum.

    sizi destekler tek şey şu; ABS siz araç, kuru ve sağlam bir zeminde iyi bir lastik ve dengeli bir araçla ve direksiyonda F1 pilotu oturması kaydıyla daha kısa mesafede durabilir.
    hadi kolay gelsin. bulursanız bana da haber verin.

    Öğreneceğin şeyleri yazıyorum bak;

    statik sürtünme kuvveti
    dinamik sürtünme kuvveti

    bunlar hangi durumlarda meydana geliyor. bunları öğren. sonra gel ahkam kes.




  • isi fizige dokersek abs siz aracin hic sansi kalmaz gibime geliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Çok iyi fren modülasyonu yapabilen uzman bir sürücü ABS'siz bir aracı kuru zeminde ABS'li bir araçtan daha kısa sürede durdurabilir. Bu nedenle stok yarışları hariç pist yarış otomobillerinin çoğunda ABS yoktur. (Bkz. F1). Ancak averaj bir sürücü panik fren anında iyi bir fren modülasyonu yapamayacağından, ABS'li bir aracı genellikle daha kısa mesafede durduracaktır.

    Yazıldığı gibi, ABS'nin ana fonksiyonu fren mesafesini kısaltmak değildir. Aksine, kuru zeminde fren mesafesini uzatabilmektedir. ABS'nin varoluş amacı panik fren esnasında kazıklanan tekerlerden dolayı kaybolan direksiyon kontrolunu geri vermektir. ABS'nin amacı budur. Ancak ıslak zeminde ve buzlu yollarda en usta sürücüler bile ABS kadar başarılı olamayabilirler. Yani ABS asıl olarak riskli zeminlerde daha efektif olmaktadır. Kuru zeminde ise çok usta sürücüler ABS'siz daha kısa mesafelerde durabilirler. Bunun sırrı etkin fren modülasyonunda yatar.

    Yeni nesil ABS'ler saniyede 18 kereye kadar tut-bırak yapabilmektedirler. İlk çıktığında bu rakam yanılmıyorsam 6-8 civarındaydı. Tut-bırak sayısındaki artış ABS'li aracın duruş mesafesini eskiye nazaran kısaltmıştır ama ABS'nin tut-bırak yöntemi en iyi fren modülasyon yöntemi değildir. Otomobil yarışçıları ABS'nin tut-bırak yönteminden daha etkili olan "threshold" (eşik) yöntemi ile daha kısa mesafede durabilmektedirler.

    Özetle; ABS fren mesafesini mutlaka kısaltır diyenler yanılıyorlar. Evet averaj sürücü için kısaltır ama uzman sürücü için bu geçerli değildir. ABS'nin görevi direksiyon kontrolunu kaybetmeden güvenle fren yaptırmaktır, frem mesafesini kısaltmak değil.

    ABS nasıl çalışır, panik fren anında ne olur, ideal fren modülasyonu ile maksimum fren etkisi nasıl sonuç verir görülsün diye ekte bir grafik veriyorum.

    Grafikte kırmızı hat, tekerleklerin kilitlenme eşiğini gösteriyor. Mavi çizgi panik fren yapıldığında yani kazık fren yapıldığında fren-teker kilitlenmesi ilişkisini gösteriyor. Yeşil hat ise ABS'nin nasıl çalıştığını gösteriyor. Geriye kalan son çizgi de modülasyon ile fren eşiğinin hemen altında maksimum fren etkisini gösteriyor. ABS'nin iniş-çıkışlı çizgisinin ortalamasını almak gerek. Ortalamasını aldığınızda oluşan düz çizginin modülasyon freni çizgisinin altında kaldığını göreceksiniz. Bu da bize fren modülasyonu ile nasıl ABS'den daha kısa mesafelerde durulabildiğini açıklıyor.

    Fren modülasyonu tekerleklerin kilitlenme eşiğine yol açan pedal basıncının hemen altında pedal basıncı uygulama yöntemidir, test pilotları ve otomobil yarışçılarınca kullanılır. Deneme yanılmayla öğrenilen bir yöntemdir. Bunun için boş bir piste bu eşik pedal basıncının yerini öğrenene kadar defalarca deneme yapmanız gerekir. Öğrendikten sonra siz de ABS'siz bir aracı daha çabuk durdurabilirsiniz.

    Tabii şunu unutmamak gerek, tüm bunlar kuru zeminde geçerli, ıslak zeminde fren modülasyonu tekniği çok daha zor uygulanır hale geliyor...


     ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur?


    elinize sağlık hocam gerçekten çok güzel açıklamışsınız.

    ancak dediklerinizden ABS li aracın hertürlü daha kısa mesafede duracağını söyleyebiliriz. sonuç olarak uzman sürücüler tarafından modülaasyon yöntemi ABS li araçla da sağlanaabilir.(sonuçta ABS li araç kızaklamaya başladığı müddetçe ABS lidir öbür türlü değildir demi )




  • yagmurda ve karda abs daha kısa mesafede durur

    kuru asfaltta abs siz araç daha kısa mesafede durur.
  • Doktor 90 gün çiziği yemiş.
  • Pilotajı iyi olan önce durur.
  • ABS'li arac.
  • Blokaj olmadığı sürece ABS'siz araç daha durur.
  • aynı araç, aynı yüzey ve aynı lastik için statik frenleme* süresince (yani abs'siz fren sisteminde kinetik frenleme** başlayana kadar) her iki araç için fren mesafesi aynıdır. ancak aracın frenleyen tekerlekleri blokaj durumunda iken yani kinetik frenleme başlamış iken lastik ve zemin arasındaki sürtünme statik sürtünmeden kinetik sürtünmeye geçtiği için bu anda frenleme mesafesi (statik frenleme mesafesine göre) uzar. bunun sebebi ise maddelerin kinetik sürtünme katsayılarının statik sürtünme katsayılarından düşük olmasından kaynaklanmaktadır.

    yani teorik olarak araç kızaklamıyorsa fren mesafesi aynıdır. araç kızaklıyorsa abs'li aracın fren mesafesi daha kısadır.

    *statik frenleme: zemin ve lastik arasında kayma olmaksızın frenleme. yani lastiğin yola göre çevresel bağıl hızının sıfır olması durumundaki frenleme.
    **kinetik frenleme: zemin ve lastik arasında kayma olması durumunda frenleme.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhcoskun

    aynı araç, aynı yüzey ve aynı lastik için statik frenleme* süresince (yani abs'siz fren sisteminde kinetik frenleme** başlayana kadar) her iki araç için fren mesafesi aynıdır. ancak aracın frenleyen tekerlekleri blokaj durumunda iken yani kinetik frenleme başlamış iken lastik ve zemin arasındaki sürtünme statik sürtünmeden kinetik sürtünmeye geçtiği için bu anda frenleme mesafesi (statik frenleme mesafesine göre) uzar. bunun sebebi ise maddelerin kinetik sürtünme katsayılarının statik sürtünme katsayılarından düşük olmasından kaynaklanmaktadır.

    yani teorik olarak araç kızaklamıyorsa fren mesafesi aynıdır. araç kızaklıyorsa abs'li aracın fren mesafesi daha kısadır.

    *statik frenleme: zemin ve lastik arasında kayma olmaksızın frenleme. yani lastiğin yola göre çevresel bağıl hızının sıfır olması durumundaki frenleme.
    **kinetik frenleme: zemin ve lastik arasında kayma olması durumunda frenleme.

    Teori dogru ancak sunlari duzelteyim;

    Statik surtunme durgun haldir. Yani blokaj durumundaki lastik ve lastik arasindaki surtunme.


    Dinamik ise unblock.

    Haricen yazdiklariniz evet dogrudur.

    Tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2.36 saniyede panik fren yapıldığında ABS farkı gösterilmiştir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iGroN -- 2 Ocak 2012; 13:00:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: dhcoskun

    aynı araç, aynı yüzey ve aynı lastik için statik frenleme* süresince (yani abs'siz fren sisteminde kinetik frenleme** başlayana kadar) her iki araç için fren mesafesi aynıdır. ancak aracın frenleyen tekerlekleri blokaj durumunda iken yani kinetik frenleme başlamış iken lastik ve zemin arasındaki sürtünme statik sürtünmeden kinetik sürtünmeye geçtiği için bu anda frenleme mesafesi (statik frenleme mesafesine göre) uzar. bunun sebebi ise maddelerin kinetik sürtünme katsayılarının statik sürtünme katsayılarından düşük olmasından kaynaklanmaktadır.

    yani teorik olarak araç kızaklamıyorsa fren mesafesi aynıdır. araç kızaklıyorsa abs'li aracın fren mesafesi daha kısadır.

    *statik frenleme: zemin ve lastik arasında kayma olmaksızın frenleme. yani lastiğin yola göre çevresel bağıl hızının sıfır olması durumundaki frenleme.
    **kinetik frenleme: zemin ve lastik arasında kayma olması durumunda frenleme.

    Teori dogru ancak sunlari duzelteyim;

    Statik surtunme durgun haldir. Yani blokaj durumundaki lastik ve lastik arasindaki surtunme.


    Dinamik ise unblock.

    Haricen yazdiklariniz evet dogrudur.

    Tesekkurler.

    hayır aksine, yazdıklarım olduğu şekliyle doğrudur. kinetik sürtünme birbirine göre hızları sıfır olan yüzeyler arasında oluşan sürtünme çeşididir. lütfen araştırınız. selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    quote:

    Orijinalden alıntı: osencag

    ABS li araç yerine göre daha uzun yerine göre daha kısa fren mesafesi sunar.
    ABS nin amacı bilinenin aksine fren mesafesini kısaltmak değildir. ABS nin amacı sürücünün aracın kontrolünü kaybetmeden durabilmesini sağlamaktır.ABS fren diskini çok hızlı bir şekilde tutup bırakarak sürücüye aracın yönüne müdahale etmesine olanak tanır.
    Bizim toplumuzda abs ye güvenip frene geç basma olayı çok görülüyor ve kaza kaçınılmaz oluyor.

    Yazacaklarımı yazmışsınız.

    ABS'de sistemin freni milisaniye mertebesinde bir sürede tutup bırakması sizin yön değiştirmenize yetecek bir süre olamaz. ABS'nin devrede olduğu anlarda ABS'nin yarattığı fren pulsu tamamen kinetik sürtünmenin önüne geçebilmek amacıyla olmaktadır. aracın düzgün bir çizgide fren yapıyor olması ise kazaklamıyor olmasının dolaylı bir sonucudur.

    selamlar..




  • Oooo doktorun feyki de gelmiş
  • Şirkette albea ve dacia var abs siz. ani frende kesinlikle durmuyor araba akıp gidiyor. İyi şoför değilsen kaza kaçınılmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhcoskun

    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    quote:

    Orijinalden alıntı: osencag

    ABS li araç yerine göre daha uzun yerine göre daha kısa fren mesafesi sunar.
    ABS nin amacı bilinenin aksine fren mesafesini kısaltmak değildir. ABS nin amacı sürücünün aracın kontrolünü kaybetmeden durabilmesini sağlamaktır.ABS fren diskini çok hızlı bir şekilde tutup bırakarak sürücüye aracın yönüne müdahale etmesine olanak tanır.
    Bizim toplumuzda abs ye güvenip frene geç basma olayı çok görülüyor ve kaza kaçınılmaz oluyor.

    Yazacaklarımı yazmışsınız.

    ABS'de sistemin freni milisaniye mertebesinde bir sürede tutup bırakması sizin yön değiştirmenize yetecek bir süre olamaz. ABS'nin devrede olduğu anlarda ABS'nin yarattığı fren pulsu tamamen kinetik sürtünmenin önüne geçebilmek amacıyla olmaktadır. aracın düzgün bir çizgide fren yapıyor olması ise kazaklamıyor olmasının dolaylı bir sonucudur.

    selamlar..

    Merhabalar,

    Tv'lerde boy gösteren hocalardan birinden güvenli sürüş teknikleri eğitimini alma şansı yakalamıştım. ( pasif güvenli sürüş, anti-skid, off road ve ilk yardım derslerini içeren bir haftalık sıkı bir eğitimdi )

    O hoca ilk derste bu soruyu sormuştu: Bizde hemen sazan gibi atladık ABS'li araç daha erken durur diye...

    Hoca bize, ABS'nin en büyük getirilerinden biride ani frenajda, kaygan zeminde şöföre araca hakim olma şansı tanımasıdır demişti...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celebic

    quote:

    Orijinalden alıntı: dhcoskun

    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    quote:

    Orijinalden alıntı: osencag

    ABS li araç yerine göre daha uzun yerine göre daha kısa fren mesafesi sunar.
    ABS nin amacı bilinenin aksine fren mesafesini kısaltmak değildir. ABS nin amacı sürücünün aracın kontrolünü kaybetmeden durabilmesini sağlamaktır.ABS fren diskini çok hızlı bir şekilde tutup bırakarak sürücüye aracın yönüne müdahale etmesine olanak tanır.
    Bizim toplumuzda abs ye güvenip frene geç basma olayı çok görülüyor ve kaza kaçınılmaz oluyor.

    Yazacaklarımı yazmışsınız.

    ABS'de sistemin freni milisaniye mertebesinde bir sürede tutup bırakması sizin yön değiştirmenize yetecek bir süre olamaz. ABS'nin devrede olduğu anlarda ABS'nin yarattığı fren pulsu tamamen kinetik sürtünmenin önüne geçebilmek amacıyla olmaktadır. aracın düzgün bir çizgide fren yapıyor olması ise kazaklamıyor olmasının dolaylı bir sonucudur.

    selamlar..

    Merhabalar,

    Tv'lerde boy gösteren hocalardan birinden güvenli sürüş teknikleri eğitimini alma şansı yakalamıştım. ( pasif güvenli sürüş, anti-skid, off road ve ilk yardım derslerini içeren bir haftalık sıkı bir eğitimdi )

    O hoca ilk derste bu soruyu sormuştu: Bizde hemen sazan gibi atladık ABS'li araç daha erken durur diye...

    Hoca bize, ABS'nin en büyük getirilerinden biride ani frenajda, kaygan zeminde şöföre araca hakim olma şansı tanımasıdır demişti...

    Bende aksini belirtmedim zaten. ABS'li araç daha dengeli frenler. ama ABS'nin birincil amacı blokajı engellemektir. blokaj engellendiği içinde fren dengeli olmakta. bunların dışında kızaklama olmadığı sürece fren dengesini sağlayan sistem ise EBD (electronic brake distribution) 'dir. Yani nerede kızaklama varsa orada ABS vardır. Kızaklama olmadığı durumlarda aracın frenleme profili ABS'siz modelinden farklı olmaz.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.