Şimdi Ara

ABS li araçmı kısa mesafede duru yoksa abs siz araçmı kısa mesefade durur? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
2
Favori
10.480
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhcoskun

    quote:

    Orijinalden alıntı: celebic

    quote:

    Orijinalden alıntı: dhcoskun

    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    quote:

    Orijinalden alıntı: osencag

    ABS li araç yerine göre daha uzun yerine göre daha kısa fren mesafesi sunar.
    ABS nin amacı bilinenin aksine fren mesafesini kısaltmak değildir. ABS nin amacı sürücünün aracın kontrolünü kaybetmeden durabilmesini sağlamaktır.ABS fren diskini çok hızlı bir şekilde tutup bırakarak sürücüye aracın yönüne müdahale etmesine olanak tanır.
    Bizim toplumuzda abs ye güvenip frene geç basma olayı çok görülüyor ve kaza kaçınılmaz oluyor.

    Yazacaklarımı yazmışsınız.

    ABS'de sistemin freni milisaniye mertebesinde bir sürede tutup bırakması sizin yön değiştirmenize yetecek bir süre olamaz. ABS'nin devrede olduğu anlarda ABS'nin yarattığı fren pulsu tamamen kinetik sürtünmenin önüne geçebilmek amacıyla olmaktadır. aracın düzgün bir çizgide fren yapıyor olması ise kazaklamıyor olmasının dolaylı bir sonucudur.

    selamlar..

    Merhabalar,

    Tv'lerde boy gösteren hocalardan birinden güvenli sürüş teknikleri eğitimini alma şansı yakalamıştım. ( pasif güvenli sürüş, anti-skid, off road ve ilk yardım derslerini içeren bir haftalık sıkı bir eğitimdi )

    O hoca ilk derste bu soruyu sormuştu: Bizde hemen sazan gibi atladık ABS'li araç daha erken durur diye...

    Hoca bize, ABS'nin en büyük getirilerinden biride ani frenajda, kaygan zeminde şöföre araca hakim olma şansı tanımasıdır demişti...

    Bende aksini belirtmedim zaten. ABS'li araç daha dengeli frenler. ama ABS'nin birincil amacı blokajı engellemektir. blokaj engellendiği içinde fren dengeli olmakta. bunların dışında kızaklama olmadığı sürece fren dengesini sağlayan sistem ise EBD (electronic brake distribution) 'dir. Yani nerede kızaklama varsa orada ABS vardır. Kızaklama olmadığı durumlarda aracın frenleme profili ABS'siz modelinden farklı olmaz.

    yani araç kızaklamazsa siz aracın yönünü değiştirebilirsiniz. ancak araç kızaklıyorsa aracın yönünü değiştiremezsiniz. işte ABS blokajı engellediği için dolaylı olarak araca yön vermenizi, araca hakim olmanızı sağlar.




  • Abs daha kısa mesafede durmanızı değil daha güvenli durmanızı sağlar...
  • Bence konu başlığındaki soru yanlış...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN

    2.36 saniyede panik fren yapıldığında ABS farkı gösterilmiştir.




    Video Linki güncellenmiştir.
  • bazı yerlerde de değinilmiş, güvenli sürüş teknikleri kursunda bizzat uygulamalı olarak test etme imkanım da oldu. kuru zeminde panik frende ABS li araç daha uzun bir fren mesafesi vermekte(düzlük, manevra yok) FAKAT güvenli bir mesafe.
    slalom içerisinde fren yaptığınızı varsayarsak ABS ile ayağınızı hiç frenden çekmeden manevra yapıyorsunuz, ABS'siz araçta aynı testi ise yaparken panik fren yapıyorsunuz, manevra öncesinde freni bırakıp manevra yapıyoruz, araç tam düz olunca tekrar fren vs.. dolayısıyla bu kez fren mesafesi hemen hemen aynı oluyor fakat çok da güvenli bir fren olmuyor...

    ancak ıslak zeminde ABS li daha kısa mesafede durmakta..
  • Yarış arabalarında abs olmamasının sebebi absnin duruş mesafesini uzatmasıdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ebuubeyde

    Yarış arabalarında abs olmamasının sebebi absnin duruş mesafesini uzatmasıdır
    Alakası yok. ABS olsa pilotaj kalmaz. Viraja yaklaşırken otur frene, kır direksiyonu dönsün araba oh ne ala memleket. Nerede kaldı fren dozlama? Nerede kaldı pilotluk?


    ABS sistemi tekerlerden birisi kızaklamaya başlamadığı sürece tamamen pasiftir, hiç bir şekilde müdahalede bulunmaz.

    Bir aracın yere aktarabileceği en fazla fren kuvveti bellidir ve bu ABS olup olmamasına göre değişmez. ABS sadece söz konusu yere aktarılabilecek fren kuvveti aşıldıktan sonrasını etkiler.

    Lastiklerin ve yolun durumuna göre de fren mesafesini uzatabilir veya kısaltabilir. Kötü durumdaki lastiklerle ABS devredeyken o kısacık fren süresinde lastikler tekrar kızaklayana kadar pek fazla tutunma elde edilemeyeceğinden fren mesafesini uzatabilir. Aynı durumda ABS yokken lastik sürtünme etkisiyle ısındıkça (Ve bayat kısmı aşındıkça) tutunmaya başlayabilir. Ancak böylesi bir frenden sonra lastikleri kaldırıp çöpe atmanız gerekir çünkü lastik tek noktadan aşınmış olur.




  • Abs arac daha kisa mesafede dursun diye yapilmis bir teknoloni degildir arac kizaklamasin boylece surucu engele karsi manevra yapabilsin diye yapilmistir. 90 km/h suratle giderken 30 m. uzagina bir engel cikarsa absli arabada frene abanirsin ve engele carpmadan sagindan solundan gecmeye calisirsin. Abssiz arabada frene abandiginda arka plakayi okursun..olay bu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • şu sorular baymadı mı artık?
    cevap: daha yavaş giden araç daha kısa zamanda duruyor!
  • Benim abs arıza yaptı yaptıracaktım baktım böyle daha iyi tutuyor fren yaptırmadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ebuubeyde

    Benim abs arıza yaptı yaptıracaktım baktım böyle daha iyi tutuyor fren yaptırmadım.

    Çok akıllıca. Özenen diğer arkadaşlar da bozulmasını beklemeyip ABS sigortasını çıkarabilir. Bu arada ne taraflarda dolaşıyorsanız haber verin oralara gitmekten kaçınalım.

    K.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ebuubeyde E kullanıcısına yanıt
    abs'nin fren tutuşuyla alakası yok. yağmurda ani fren yapın o zaman görelim sizi.
  • Aslında herkes mesafe sanar.ABS nin önemi frene basarken direksiyonla hamle yapabilme olanağıdır.Basarsın frene sağ sol yapıp geçersin önüne ne çıktıysa.Abs yoksa frene basarsın.İçinden dua etmeye başlarsın zamanın çok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6 sayfanın hepsi hikaye dolu. asıl hikaye trafiği okuyarak hız belirlemek ve uygun takip mesafesi dir. bunları yapmıyorsan ne teknoloji koyarsan koy hikaye.

    90 ile giderken yeni disk,yeni balata yenilenmiş fren hidrolik sıvısı ile 30 metrede durursunuz. buna tepki süresini koyun bir süre sonra aşınan balatayı koyun helalinden 50 metrede ancak durursunuz. hesabı buna göre yapın.
  • İkisi de aynı mesafede durur eğer ABS olmayan araçla kızaklamazsanız. Bu soru güvenli sürüş eğitim aldığım zaman sorulmuştu. Herkes gibi ben de ABS'li araç daha erken durur demiştim ama hoca nedenini anlatarak izah etmişti.

    Ben de bir soru sorayım; fren yaparken vitesin boşta kalması mı daha iyi yoksa viteste kalması mı?
  • Absnin biseye katkısı yok bos gereksiz bisey absnin araca katkısını söyeyeyimmi..Öndeki araca 5 metre kala ani frene basarsan abs tekeri kitlemediği yavaşlattıgı için öndeki arabaya geçirirsin normal frende basarsan daha erken durup kaza yapmassın.Boşuna f1 arabalarinda absyi yasaklamıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.