Şimdi Ara

Acemi bir sürücünün izlenimleri ve soruları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.029
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İlk arabamı yaklaşık bir ay önce aldım ve acemeliğimi yavaş yavaş atıp çok şükür trafiğe çıktım. Hız yapmayı seven biri değilim. Trafik kurallarına elimden geldiğince uymaya çalışıyorum. Orta seviyede bir kullanıcı olarak gözlemlediğim kadarıyla arabada aynalara hakim olmak olmazsa olmaz. Refleksler, sürüş becerisi vs. bunlar zamanla gelişiyor. Ama aynaları yol boş olsa bile sürekli olarak yola da dikkat ederek hızlı bir şekilde kontrol etmeye çalışıyorum. Özellikle şerit değiştirirken yolun müsait olma durumuna ve sinyalimi verip diğer sürücülere bunu hissettirdikten sonra yol müsaitse şerit değiştirmeye özen gösteriyorum. İnsanların birbirine bir saniye bile tahammülü olmaması, sabırsız olması, trafik kurallarına uymaması en başta bana arabayı alarak iyi mi ettim sorusunu dahi aklıma getirdi. Ama pes etmeden elimden geleni yapmaya çalışıyorum. En son yokuş aşağı inerken trafik ışığı olan bir yerde durdum. Yokuş aşağı olan zeminden(dik bir zemin) düz zemine geçiş yapacakken tam yol ağzında olan bu trafık ışığı yeşil yandığında freni yavaş yavaş bırakıp 1. Viteste sola dönerek devam etmeye çalıştığımda devir saatinin birden ileri doğru fırladığını ve arabanın motorundan yüksek bir ses geldiğini hissettim. Muhtemelen freni bırakınca yokuş aşağı olmasından kaynaklı olarak vites düşük kaldığından oluyor. Ama 2. viteste nasıl kalkabilirim ki ?Pedalları nasıl kullanmam gerektiği ve böyle bir zeminde nasıl kalkış yapmam gerektiği konusunda tecrübeli arkadaşların görüşlerini bekliyorum. Bu işe yeni başlayan ben ve benim gibi diğer arkadaşlara önerilerinizi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum.

    İyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ReadyForAction -- 4 Mart 2018; 19:52:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Anlattığın gibi durumda aracın az hız alınca 2ye takıp devam edebilirsin. Sadece 1. vitesle kalkacaksın diye bir zorunluluk yok, hatta 1. vitese sadece duracak kadar yavaşken takılır
  • cand_mag kullanıcısına yanıt
    Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Aşağı eğimli ve dik zeminde kırmızı ışık yandığı için tamamen durmuştum zaten. Ama aşağı eğimli olduğu için freni bırakıp dönmeyi tercih ettim. Böyle bir durumda da düz zeminmiş gibi debriyajla kalkıp sonra freni hafif tutarak mı devam etmeliyim acaba ? Bir mantık hatası var ama çözemedim. İlk fırsatta bunu denicem. Yokuş aşağı debriyaja basmanın ve vitesi boşa almanın da doğru olmadığı söyleniyor bu konuda düşünceniz nedir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokuş aşağı debriyaja basmak motor frenini devre dışı bırakacağı için tüm yükü balatalara bindirir, ayrıca yakıt tüketimini de arttırır.Genel olarak yokuşu hangi vites ile çıktıysanız o vites ile veya bir alt vites ile inmeniz tavsiye edilir (babamın tavsiyesiydi baya da işe yaradığını düşünüyorum) henüz ben de acemi şoförüm :) ehliyeti alalı 8 ay oldu :) kazasız belasız sürüşler
  • Yol yokuş aşağı,kırmızıda durdunuz ve yeşil yandığında sola dönerek yola devam edeceksiniz...Anladığım bu...

    Ben ne yaparım...
    Yeşil yandığında zaten yol yokuş aşağı olduğu için hiç vitesle ve debriyajla uğraşmam,freni bıraktığımda zaten araç yürümeye başlar ve ben o hızla sola dönerim,sola dönüp düz yola girdiğimde de vitesi o anki hız durumuma göre muhtemelen ikinci veya kaldırırsa üçüncü vitese atar,gaza basıp yoluma devam ederim...
  • Evet tam olarak sorduğum buydu. Freni bırakınca ben 1. vitesteydim. Araba fazla hızlandığı için devir saati bir anda ileri aşırı hareketlendi. O anda freni bırakıp dediğiniz gibi dönüp yol düzlenince vitesi 2ye atıp gitmek daha mantıklı. Freni bırakarak hareket ettiğim için araba hareket halinde olacağından yol düzlenince debriyaja basıp vites attıgımda ilk hareket ediyormus gibi davranmam gerekmez herhalde degil mi ? Yani 2 ye atip debriyajdan ayagimi normal vites atiyormus gibi cekebilir miyim ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet normal vites atar gibi yapabilirsiniz. Ayrıca yokuş aşağı boşta veya debriyaja basarak inmenin tehlikesi aracın stop etme ihtimalidir. Eğer yokuş aşağı inerken aracı boşa attınız aracınız da eskiyse şu veya bu sebepten ötürü aracınız stop ederse hem frenlere şişip frenlemeyi zorlaştırır hem de direksiyon kilitleneceği için aracınıza yön veremezsiniz.
  • cand_mag kullanıcısına yanıt
    Bu mantıkla şunu da yapabiliriz sanırım. Arabayı boşa alıp frenle tutar bekleriz. Yeşil yanınca arabayı debriyaja basıp 2. vitese atarız frenle bırakır sola dönüp yol düzlenince de direk gaza basar gideriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ReadyForAction -- 4 Mart 2018; 21:24:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğrudur, yalnız arabayı 2 ile kaldırırken 1. vitesten daha fazla gaza basmaya ihtiyaç duyar. Deneyerek öğrenirsiniz zaten.
  • Yokus asagi vitesi bosta birakmak stop etme ihtimaline gore tavsiye edilmez, 2.Viteste de birakirsaniz araciniz bir anda hizli kalkmis olur, Ondeki ani fren yaparsa zor anlar yasiyabilrisiniz.



    Benim cevabim siz yine 1.viteste kalkin, Birakin motorunuz 3000-4000Devir gorsun, bu guvenliginiz icin ciddi bir sorun degil. Yol duzlenince 2. Vitese atip devam edersiniz.



    Pratikte 2.vites ile de kalkmak mumkun ama Acemliginizi goz onune alarak guvenli olan yolu tavsiye ediyorum.



    Siz 2.viteste kalktiginizda arac cok ivmeli gidecektir, onunuz dolu ya da mesken mahal de yokus asagi bunu istemeyebilrisiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O halde ben dediğiniz gibi 1. viteste kalksam yine freni daha yavas biraksam, devir saati çok kendini çok ileri atmadan ve motor bagirmadan donsem olabilir mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende acemi sayılırım özellikle dönel kavşaklarda aşırı dikkatli olmak lazım çok denyo var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ottoman Cx

    Evet tam olarak sorduğum buydu. Freni bırakınca ben 1. vitesteydim. Araba fazla hızlandığı için devir saati bir anda ileri aşırı hareketlendi. O anda freni bırakıp dediğiniz gibi dönüp yol düzlenince vitesi 2ye atıp gitmek daha mantıklı. Freni bırakarak hareket ettiğim için araba hareket halinde olacağından yol düzlenince debriyaja basıp vites attıgımda ilk hareket ediyormus gibi davranmam gerekmez herhalde degil mi ? Yani 2 ye atip debriyajdan ayagimi normal vites atiyormus gibi cekebilir miyim ?

    Yokuş aşağı olduğu için aracın zaten belli bir hıza ulaşır, 1le kalkmak zorunda değilsin, eğer 1. vitesin güçlü motor frenini kullanarak ineyim dersen 1. viteste kalabilirsin ama ille 1. viteste kalkmak şart değil.

    Çoğu 2.0 üstü dizel araçta 1.vitesi kullanmana gerek kalmıyor bile mesela, 2. viteste bile kalkıyor araba. Sen zaten yokuş aşağı indiğin için araç belli bir ivmeye sahip, ayağını frenden çekip tam debriyajla 2. vitese takıp, ayağını yavaşça debriyajdan çekerek 2. viteste kalkış yapabilirdin. O esnada zaten araç 10km/sa üzeri hıza ulaşmış olurdu, araç 2. viteste vuruntu yapmadan devam edebilirdi.

    Önce aracını tanıman gerek, aracın eğim-vites-çekiş kabiliyetini çözdükten sonra vitesleri uygun şekilde atmaya başlarsın düşünmezsin bile. Trafiğin olmadığı yollarda eğimlerde falan aracınla pratik yaparsan daha çabuk kavrarsın.




  • Cevabınız için tesekkur ederim. Genel olarak viteslerle alakali sorunum yok diyebilirim. Sadece bu sordugum hususta araba dik bir yokusta asagi dogru giderken trafik isigi kirmizi yaninca bu durumu.yasadim. Araba stop etmedi ama dedigim gibi devir saati kendini cok ileri atti 1.3 dizel fiat linea urban kullaniyorum. Dediginiz gibi 2de kalkilabilir bu gibi durumlarda kolay kolay karsilasilacak bir durum degil zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet acemilik atana kadar daha frenli daha kontrollu gitmekte fayda var, motoru devir yaptirmaktan da bu kadar cekinmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlattığınız sürüş stili 40 benim diyen usta(?) şöföre taş çıkartır.

    Bahsettiğiniz yokuş aşşa bilmecesine gelirsek. Önce yokuş aşağı ilerleyeceğiniz hızı kestirmeniz lazım. Mesela trafik yavaş yavaş akmaktadır (1. vites hızında) 1. vitese alırsınız ve gaz kullanmadan ayağınız frende aracı normal kalkışta ayağınızı debriyajdan çektiğiniz seviyeye kadar hızlandırısınız (bu ortlama olarak 7-10 kmh hıza tekabül eder.) ve ayağınızı debriyajdan çekip motor freniyle destekleyerek inmeye devam edersiniz. Eğer 2 vites hızlarında ilerleyecekseniz ki anlattığınız durum böyle gibi gözüküyor. 2. vitese alırsınız frenden çekip 13-15 kmh hıza kadar ayağınız debriyajda hızlanırsınız ve bu hızlara gelince kalkış yapar gibi ayağınızı debriyajdan çekersiniz. En pürüzsüz bu şekilde kullanabilirsiniz. Tam anlatamadıysam yada detaylandırmamı istediğiniz kısım varsa söyleyebilirsiniz yardımcı olmaya çalışırım.




  • Aracının marka modeli ne ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.