Şimdi Ara

Age of Empires II : Age of Kings Irk Seçimi Ve Savaş Taktikleri .

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
4
Favori
68.225
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • GENEL TAKTİKLER
    + Oyuna ilk başladığınızda öncelikle food ve wood üretimine ağırlık verin. Topladığınız bu kaynakları yeni köylüler ve evler yapmak için kullanın. Yaratılan yeni köylüleri de food ve wood üretiminde görevlendirin. Başlangıçta ev yapımı için yeteri kadar wood üretin ve gerekli olan iki Dark Age binasını yaparak Feudal Age’e geçin.
    + Food ihtiyacınızı köyünüze yakın olan çalılardan (üzerinde kırmızı renkli yemişler olan) sağlayın. Mill’inizi bu çalıların yakınlarına yaparak food birikimini hızlandırabilirsiniz. Aynı şekilde, Lumber Camp’lerinizi ağaçların yanına, Mining Camp’lerinizi de taş ve altın kaynaklarının yanına kurun.
    + Feudal Age’e geçmek için yapmanız gereken iki binayı Barrack ve Mill olarak seçin. Barrack ileriki devirlerde diğer önemli binaları yapmak için gerekli olacak.
    + Bir koyun görüş alanınıza girdiğinde bir köylüye tıklayın ve daha sonra koyuna sağ tıklayın. Köylünüz koyunu Mill ya da Town Center’ınızın yakınına getirecek ve burada kesecektir.
    + Çok sayıda köylü üretin (Dark Age için en az 10 ya da 15).
    + Scout Cavalry’inizi harita içerisinde gezdirerek daha fazla kaynak bulabilir, rakiplerinizin kasabalarını görebilir ve duvar ya da kule yapmak için stratejik yerler keşfedebilirsiniz. Haritayı açabildiğiniz kadar fazla açın.
    + Gold ve stone üretimi için Feudal Age’i bekleyin. Bu arada wood üretimine devam edin.
    + Feudal Age’de çok sayıda Farm yapın. Bunları birbirlerine ve Town Center ya da Mill’inize yakın (hatta bitişik) olarak yapın.
    + Çalışmayan köylülerinizi görmek için sağ alt taraftaki Idle Villliger butonunu, ya da (.) tuşunu kullanın.
    + (,) tuşu ile de çalışmayan askeri birimlerinizi görebilirsiniz.
    + Saldırırken çok sayıda asker kullanın.
    + Feudal Age’de bir Blacksmith yaparak askeri birimlerinizin Armor ve Attack Strength’ini geliştirin.
    + Eğer saldırıya uğrarsanız Town Center’dan zili çalıp köylülerinizi güvene alın.
    + Duvar ve kuleler yaparak köyünüzü koruyun.
    + Tüm bunların yanı sıra bilgisayarı izleyerek yeni stratejiler öğrenebilirsiniz.

    UYGARLIKLAR

    Britons
    Özel Birimi: Longbowman
    Takım Bonusları: Archery Range’ler %20 daha hızlı.
    + Foot Archer’lara Castle Age ve Imperial Age’de +1 range (toplam +2).
    + Shepherd’lar (çobanlar) %25 daha hızlı çalışır.
    İyi bir ofansif uygarlık. Ancak monk’larıyla binaları, siege weapon’ları ve rakip monk’ları kendi taraflarına çekemiyorlar, çünkü Redemption ve Atonement upgrade’leri yok. Cannon Galleon’ları olmadığı için denizde de en iyi değiller. Gunpowder birimleri de yok, bu da demektir ki birçok güçlü Imperial Age silahlarından mahrumlar. Ancak tüm bunların yanı sıra önemli teknolojilerin birçoğuna sahipler. Yukarıda saydığım bonus özelliklerin pek bir artısı yok. Bir tanesi yararlı, o da +1 range bonusu. Bu özellik Fletching, Bodkin Arrow ve Bracer’la birleştirildiğinde Elite Longbowman birimi toplamda tam 11 range kazanıyor. Bu şu demek: Elite Longbowman tüm defansif yapıları, menzillerine girmeden ortadan kaldırabilir (Tam upgrade’li bir Teutonic Town Center hariç). Briton’lar Wonder ya da Relic Victory’de de iyiler.

    Byzantines
    Özel Birimi: Cataphract
    Takım Bonusları: Monk heal hızı 3X fazla.
    + Binaların HP’lerine fazladan %10 Dark Age’de, %20 Feudal Age’de, %30 Castle Age’de, %40 Imperial Age’de ekleniyor.
    + Camel, Skirmisher ve Pikemon ücreti %25 ucuz.
    + Fire Ship %20 atak avantajı.
    + Imperial Age’e geçiş ücreti %33 ucuz.
    Neredeyse oyundaki en iyi ırk. Sadece 2 birim ve 6 teknoloji eksikleri var. Takım bonusları gerçekten büyük bir avantaj sağlıyor. %40 Bina HP bonusu wonder ya da relic victory’i kolaylaştırıyor. Diğer üç bonusun getirdiği artılar ise şunlar: Denizlerde kolaylıkla hakimiyet kurma ve güçlü birimleri diğer ırklardan daha erken elde etme ve bu sayede rakipleri askeri manada bunaltabilme. Ancak ne yazıktır ki 2 önemli teknolojiden yoksunlar: Blast Furnace ve Siege Engineers. Bu iki özellik olmadan siege weapon’ları ile cavalry ve infantry birimleri saldırıda daha zayıf kalıyorlar.

    Celts
    Özel Birimi: Woad Raider
    Takım Bonusları: Siege Workshop’lar %20 daha hızlı.
    + Infantry %15 hızlı hareket eder.
    + Lumberjack’ler (oduncular) %15 daha hızlı çalışır.
    + Siege weapon’lar %20 hızlı ateş eder.
    Güçlü bir ofansif ırk ancak savunma açısından yeterli değiller. Tek gunpowder birimleri Cannon Galleon, kötü bir birim olmamasına karşın sadece denizde kullanılabiliyor. 7 tane güzel teknolojiden yoksunlar: Redemption, Block Printing, Illumination, Ring Archer Armor, Bracer, Plate Barding Armor ve Crop Rotation. Tek avantajları siege weapon’larla geliyor. Yapması hızlı, saldırıda hızlı ve Siege Engineers Tech’ler birleştirilince daha da güçlü hale geliyorlar. Ancak archler’ları az önce saydığım 7 teknolojiden birkaçının eksikliğinden dolayı zayıf kalıyorlar.

    Chinese
    Özel Birimi: Chu Ko Nu
    Takım Bonusları: Farm’lardan +45 food.
    + Ekstradan 3 köylüyle ve 150 food eskiğiyle başlar.
    + Teknoloji ücreti Feudal Age’de -%10, Castle Age’de -%15, Imperial Age’de -%20.
    + Town Center’lar 10 popülasyon sağlar
    + Demolition Ship’lere +%50 HP
    Çinliler tüm victory çeşitlerinde de iyi sayılmazlar ancak erken bir saldırı daha sonra yapılacak toplu bir saldırıdan daha güçlü olabilir. Oyunun başları Çinlilere gerçekten avantaj sağlıyor. Town Center’ın 10 kişilik popülasyonunu kullanarak ilk başlarda ev yapmayabilir ve ekstradan gelen 3 köylüyü kullanabilirsiniz. Ucuz teknoloji upgrade’leri ile ordunuzu güçlendirip erken bir saldırıya girişebilirsiniz. Ancak oyunun ileri safhalarında Çinliler birçok önemli upgrade’den mahrum kalıyorlar. Örneğin Hand Cannoneer, Bombard Cannon ve Fast Fire Ship’leri yok. Bu 3 birim saldırılarda güçleri, menzilleri ve hızları ile çok etkililer. Bunların yanında oyundaki şu çok önemli 4 teknolojiden de yararlanamıyorlar: Block Printing, Siege Engineers, Hoardings ve Crop Rotation. Bunlar kadar önemli olmasalar da Treadmill Crane ve Guilds Technologies’i de unutmamak gerekir tabi.

    Franks
    Özel Birimi: Throwing Axeman
    Takım Bonusları: Knight +2 LOS
    + Castle ücreti %25 ucuz
    + Knight’lara +%20 HP
    + Farm upgrade’leri beleş
    Frank’lar rush ve Wonder/Relic için iyi bir ırk. Yukarıdaki bonusların her biri çok yararlı. Üstelik Siege Engineers ve Bombard Cannon’larıyla oyunun sonlarına doğru da etkililer. Ancak Ring Archer Armor, Bracer, Arbalests ve Two Man Saw özelliklerinden yoksunlar. Ayrıca Monk’ların yetenekleri, Redemption ve Atonement’in eksikliğiyle sınırlanıyor.

    __________________


    Goths
    Özel Birimi: Huskarl
    Takım Bonusları: Barracks %20 hızlı
    + Infantry ücreti Feudal Age’de %10, Castle Age’de %15, Imperial Age’de %25 ucuz.
    + Infantry’ların binalara saldırısına +1 etki
    + Köylülerin vahşi domuzlara saldırısına +5 etki
    + Imperial Age’de +10 popülasyon
    Oyundaki en kötü ırk denebilir. Stone Wall ve kule yapamıyorlar -Castle, Watch Tower ve Outpost hariç. Buna rağmen oyunda uygulanabilecek en zor stratejilerden birini uygulamak için Goths elverişli bir ırk. O da Feudal Age’de rush yapmak. Infantry üniteleri diğer ırklarla karşılaştırdığımızda ucuz, yapması hızlı ve binalara karşı etkili olarak göze çarpıyor. Hızlı bir Men-At-Arms birliğini rakip köye sürüp öldürebileceğiniz kadar çok köylüyü öldürmek, daha sonra geri dönüp onlar Town Center’da gizlenmeyi bıraktıklarında yeniden bir saldırıyla geri kalanları da temizlemek iyi bir taktik olabilir. Ancak bunun için Dark Age’de gold üretimine başlamanız gerekli. Ayrıca rakipleriniz Castle Age’e ulaşmadan işi bitirmelisiniz. Aksi halde kendilerini size karşı savunmak için daha güçlü kuvvetlere sahip olurlar. Eğer bu stratejiyi uygulamada başarısız olursanız, kendinizin saf dışı bırakılması gerçekten kolay. Bu konuda Goths’lara avantaj sağlayan tek şey +10 popülasyon limitleri, çünkü bu daha iyi bir ekonomi veya daha geniş bir ordu anlamına geliyor. Redemption, Block Printing, Gold Shaft Mining, Dry Dock, Hoardings, Siege Engineers, Plate Mail Armor ve Plate Boarding Armor teknolojileri bulunmuyor. Oyun sonlarında Arbalest, Paladin, Siege Ram ve Siege Onager birimlerinin eksikliğinden dolayı güçlü bir ordu hazırlamada güçlük çekiyorlar. Oynamak için gerçekten zor bir ırk.

    Japanese
    Özel Birimi: Samurai
    Takım Bonusları: Galleys +%50 LOS
    + Fishing Ship’lere 2X HPs; +2P Armor; work rate +%5 Dark Age, +%10 Feudal Age, +%15 Castle Age, +%20 Imperial Age
    + Mill, Lumber Camp ve Mining Camp binaları %50 ucuz
    + Infantry saldırıları Feudal Age’de %10, Castle Age’de %15, Imperial Age’de %25 hızlı
    Japonlar, Goths’lar ve Çinliler gibi oyunun başındaki avantajlı ırklardan biri. Hızlı Infantry birimleri, ucuz binalar ve etkili Fishing Ship’leriyle erken bir rush’a elverişliler. İlerleyen bölümlerde ise Infantry bonusu hariç diğerlerinin pek bir yardımı olmuyor. Ayrıca diğer ırklarla karşılaştırdığımızda sağlam duvarları aşmak konusunda daha pasif kalıyorlar çünkü siege weapon olarak yalnızca Capped Rams ve Trebuchets’leri var. Wonder ve Relic victory’de de iyi sayılmazlar çünkü Architecture ve Treadmill Crane’den yoksunlar. Eksik olan diğer teknolojiler ise şunlar: Gold & Stone Shaft Mining, Hoardings, Crop Rotation, Plate Barding Armor. Tüm bu eksikliklere rağmen siege weapon’ları saymazsak oyunun ilerleyen devirlerindeki tüm güçlü ve önemli birimlere sahipler.

    Mongols
    Özel Birimi: Mungudai
    Takım Bonusları: Scout Cavalry, Light Cavalry +2 LOS
    + Cavalry Archers %20 daha hızlı ateş eder
    + Light Cavalry’lere +%30 HPs.
    + Avcılar %50 daha hızlı çalışır.
    Mongol’lar rush yapmak için iyi bir ırk, bunun yanında oyun sonlarına doğru da iyiler. Hızlı avcıları, gelişmiş gözcüleri ve güçlü birimleriyle Mongollar Castle Age rushı için en iyi ırklardan biri. Bir grup L. Cavalry ve Cavalry Archer birimi düşman köylüleri için iyi bir tehlike arzedecektir. İlerleyen dönemlerdeki birimleriyle karşı koyulması güç bir rakip haline geliyorlar. Wonder ve Relic victory’de ise yeteri kadar iyi değiller çünkü Architecture ve Treadmill Crane teknolojilerinden yoksunlar. Kaçırdıkları diğer teknolojiler ise şöyle: Dry Dock, Redemption, Sanctity, Block Printing, Illumination, Ring Archer Armor, Plate Barding Armor, Two Man Saw, Crop Rotation.

    Persians
    Özel Birimi: War Elephant
    Takım Bonusları: Knight’ların Archer’lara karşı +2 saldırı üstünlüğü
    + Fazladan 50 food ve wood ile başlama avantajı
    + Town Center ve Dock’lara 2X HPs; ayrıca work rate’lere +%10 Feudal Age’de, +%15 Castle Age’de, +%20 Imperial Age’de ekleniyor.
    Persler oyun sonu conquest victory için iyi bir ırk. Ayrıca rush’ları durdurmada da başarılılar. Ekstra kaynaklarla başlamaları, Town Center ve Dock’ların avantajları, Perslere diğer ırklardan daha hızlı gelişebilme özelliği sağlıyor. Tabi Knight’ların rakip Archer’lara karşı olan ufak bonusunu da ekleyelim. Kısacası persler savaşmak için ideal. Ancak wonder ve relic victory konusunda yetersiz kalıyorlar. Güçlü siege weapon’ları var, ama Paladin, Arbalest, Two-Handed Swordsman ya da Champion gibi gerçekten önemli birimlerden eksikleri de yok değil. Kaçırdıkları en önemli teknolojiler ise Redemption, Sanctity, Illumination, Bracer ve Siege Engineers.

    Saracens
    Özel Birimi: Mameluke
    Takım Bonusları: Foot Archer’lar rakip binalara karşı +1 etkiyle saldırır.
    + Market Trade ücreti %5
    + Transport Shiplere 2X HPs ve 2X taşıma kapasitesi
    + Galleys %20 daha hızlı saldırır
    + Cavalry Archers binalara karşı +3 etkiyle saldırır.
    Saracenslerin bonusları rush ve siege saldırısı konularında avantaj sağlıyor. Buna rağmen 2 bonusları sadece gemiler için ve eğer haritada yeteri kadar su bulunmuyorsa tamamen kullanışsız duruma düşüyorlar. Architecture eksiklerine rağmen tüm victory türleri için de iyiler. 4 tane birim eksikleri var. Onlar da Cavalier, Paladin, Fast Fire Ship ve Heavy Scorpion. Siege saldırıları konusunda son derece etkililer çünkü yalnızca bir tane siege weapon eksikleri var. Paladin ve Cavalier açıklarını ise Elite Skirmisher, Pikesmen ve Light Cavalry ile kapatıyorlar. Bu birimler hem ucuz hem de etkili. Kaçırdıkları teknolojiler ise (önemli olarak) sadece 2 tane: Stone Shaft Mining ve Crop Rotation.

    Teutons
    Özel Birimi: Teutonic Knight
    Takım Bonusları: Birimler, Monk’ların dönüştürme büyülerine karşı daha dayanıklılar
    + Monk’lar 2X uzaktan heal büyüsü yapar
    + Tower’lar içlerine 2X fazla birim alır, normal garrison birimleri 2X güçle ateş eder
    + Murder Hole’lar bedava
    + Farm ücretleri %33 ucuz
    + Town Center’lar +2 atak/+5 menzil
    Teuton’lar wonder ve relic victory’de iyi bir seçim. Tarlaları için daha az oduna ihtiyaç duyuyorlar. Artırılmış saldırı ve menzilleri ile de etkili bir anti-rush ırkı haline geliyorlar. Monk’lar 2X uzaktan büyü yapıyorlar demek, bir duvarın arkasından güven içinde görevini icra edebilir anlamına gelir. Yanınada bir kule diktiğiniz vakit 2X ateş gücünden faydalanabilirsiniz. Tüm bu bonuslar onları iyi bir defansif ırk yapıyor. Rush için iyi sayılmazlar çünkü Light Cavalry birimleri yok. Güçlü siege weapon’ların çoğuna sahipler. Sadece Siege Ram eksikleri var. Kaçırdıkları birim ve teknolojiler ise şöyle: Arbalest, Heavy Cavalry Archer, Bracer, Gold Shaft Mining, Dry Dock, Architecture.

    Turks
    Özel Birimi: Janissary
    Takım Bonusları: Gunpowder birimleri %20 hızla üretilir.
    + Gunpowder birimlerine +%50 HPs, gunpowder araştırma teknolojileri %50 ucuz.
    + Gold miner’lar %15 hızlı çalışır.
    + Chemistry ücretsiz.
    + Light Cavalry upgrade’i ücretsiz.
    Türkler tüm gunpowder birimleriyle, açıkça iyi bir ofansif ırk seçimi. Castle Age’e geçilir geçilmez yapılacak beleş bir Light Cavalry upgrade’i ile de iyi bir rush yapabilirler. Ancak tüm bonusları Castle Age ve sonrasında kullanılabiliyor. Daha önceki dönemlerde tamamen kullanışsızlar. Bunun için bir an önce Castle Age’e geçmeye bakın. Masonry, Architecture ve Treadmill Crane’leri ile wonder/relic victory konusunda da etkili bir ırk haline geliyorlar. Ancak ne yazık ki iş güçlü ve çeşitli bir siege ordusu kurmaya gelince orada kalıyorlar çünkü Elite Skirmisher, Pikesman, Arbalests, Paladin, Onager, Siege Onager ve Fast Fire Ship’leri bulunmuyor. Tüm bu birimlerle yapılacak bir ordu, rakip kendisini her neyle savunursa savunsun, karşı koyulması çok güç bir saldırıya sebep olabilecekken, Türklerin bunları kaçırması önemli bir eksiklik konumuna geliyor. Ve de mecburen daha zayıf birimlerle yetinmek zorunda kalıyorlar. Ekstra güçlü ve üretimi hızlı Gunpowder birimleri bu açığı bir ölçüde kapatabiliyor. Kaçırdıkları önemli teknolojiler ise şunlar: Block Printing, Illumination, Stone Shaft Mining, Siege Engineers ve Crop Rotation.

    Vikings
    Özel Birimi: Longboat, Berserk
    Takım Bonusları: Docks ücreti %33 ucuz
    + Warship ücreti %20 ucuz
    + Infantry HP’lerine Feudal Age’de +%10, Castle Age’de +15, Imperial Age’de +%20
    + Wheelbarrow ve Hand Cart ücretsiz
    Viking’ler rush için Feudal Age’de bile iyiler. Ucuz warshipler ve güçlü infantry birimleri rush olayını tamamlıyor. Wheelbarrow ve Handcart’ın bedava olmasıyla kaynakları daha hızlı toplayabilir ve erken bir ordu oluşturabilirsiniz. Oyun sonu konusunda Vikinglerin herhangi bir victory tarzında belirli bir üstünlükleri yok ama bu kötü oldukları manasına gelmiyor. Ortada kalıyorlar. Ne iyi, ne kötü. Masonry ve Architecture ile wonder/relic victoryde iyi gözükmelerine karşın Treadmill Crane eksikleriyle bu özelliklerini yitiriyorlar. Hand Cannoneer, Heavy Cavalry Archer, Paladin, Siege Onager ve Bombard Cannon’ları olmadığı için güçlü bir ordu oluşturmakta da zorlanabilirsiniz. Ancak bunun yanında, Fire Ship ve Fast Fire Ship eksikliklerine rağmen güçlü bir donanma hazırlama konusunda Vikingler zorluk çıkarmıyor. Kaçırdıkları önemli teknolojiler: Redemption, Sancitity, Illumination, Plate Boarding Armor, Stone Shaft Mining.


    Arkadaşlar Bulabildiğimi yapabilidğimi yaptım... verildimi bilmiyorum.







  • duvar muvar cart curt bahanee.....önce kas etine atla çaını...sora et le gold..biraz da wood..en iyisi denizli bölümde hemen liman işine girişmek..ayrıca ne age of emp. 2 si be kardeşim..ageOf3 ün yeni expansion pack i çıkacak...onu oyna:D al osmanlıyı, kas yeniçerileri...kas 5-10 top...gir...haa..illa ben taktik yapcam diosan..al karşına 3 kişiyi yanına bide al birini..öle oyna...2 kola ayır yeniçerileri...tabi arsenal den geliştir armour dırcarttır curttur...ageof3 te daha iyi strateji kurabiliosun..bu ırklar hakkındaki bilgilerin hepsine zaten oyun menüsünden de ulaşabiliosun...ayrıca hangi ırkta hangi teknoloji yok gibisinden bilgi sahibide oluosun...
  • verildi ama olsun emeğine sağlık

    benim en sevdiğim millet all techs'te olmak üzre: Türkler. Yeniçeriler çok işe yarıyor. Paladinlerde, ama all techsiz pek birşey değil paladinsiz

    Spanish çok güzel. Canon galleonları süper, havada süzülmeden atıyor. Bombard Tower'ı mevcut ve paladinde var!! Zaten teton ve ispanya en kullanışlı milletlerden(all techsiz)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lala12

    duvar muvar cart curt bahanee.....önce kas etine atla çaını...sora et le gold..biraz da wood..en iyisi denizli bölümde hemen liman işine girişmek..ayrıca ne age of emp. 2 si be kardeşim..ageOf3 ün yeni expansion pack i çıkacak...onu oyna:D al osmanlıyı, kas yeniçerileri...kas 5-10 top...gir...haa..illa ben taktik yapcam diosan..al karşına 3 kişiyi yanına bide al birini..öle oyna...2 kola ayır yeniçerileri...tabi arsenal den geliştir armour dırcarttır curttur...ageof3 te daha iyi strateji kurabiliosun..bu ırklar hakkındaki bilgilerin hepsine zaten oyun menüsünden de ulaşabiliosun...ayrıca hangi ırkta hangi teknoloji yok gibisinden bilgi sahibide oluosun...


    o bahane dediğin şey o kadar iyiki

    adam 4. çağa geçmeden önce yıkamıyor surunu. Bildiğin yıkamaz yahu, 3. çağda gelse; askerlerinin eli armut mu topluyor?? O yüzden Age of 3'te bahane ama 2'de surlar herşey gibi bişi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jansay -- 14 Şubat 2008; 15:29:54 >




  • teutons bence iyi bir seçim özel üniteleri çok güçlü. fakat dedikleri gibi çok iyi saldırı yapmak da zor. o yüzden düşman bölgesinin yakınına kule dikip içine okçuları da yerleştirirseniz
  • arkadaşlar benim bir site vardı evvel zamanlardan kalma
    ama zamanında baya araştırıp deneyimlerimide kataraktan hazırlamıştım.
    işte buradan güzel stratejiler edinebilirsiniz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    age of empires 2 taktik lazım
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • neden kimse hunlarla oynamaz hep merak etmişimdir.. kimse " benim favori ırkım hunlar" demedi şu ana kadar.. adamlarda ev yapma derdi yok direk population limiti ile giriyolar oyuna..

    bence kısa süreceği önceden belli olan oyunlarda hunlar en doğru seçenek..

    fakat 4 vs 4 gibi uzun olacak bi oyunda persians derim
  • tamam hemen oynuyorum,ne güzel film izleyecektim,gaza geldim eyc atıcam
  • Gothslara en kötü ırk denmiş..
  • Bence en iyi ırk spanish-britons.Millet gelmeden hepsini indirebilirsiniz.
  • Teşekkürler.
  • güzel

    Bu arada age of 2 oynamak isteyen varsa benle iletişime geçsin oynayalım
  • Kesinlikle Yararlı bir paylaşım ve bunun için teşekkür ediyorum ama oyundaki özelliklerin türkçe açıklamaları haricinde kalan yazıların% 80 veya %90 nına katılamıyorum...


    Örnek vericek olursak Goths 'leri oyunun en kötü ırkı seçmişsin bu kesinlikle yanlış ,çünkü bu ırka duvar veya daha fazla savunma birimi verilmedi diye kötü demek oyun cahilliğidir ve eğerki verilseydi çok çok çok etkili bir ırk olurdu buda oyundaki dengeyi kullanıcı gücü odaklıdan ırk gücü odaklıya çevirirdi buda oyun dengesini bozardı..

    Nedenine gelince Goths ler diğer ırklara karşı 2 konumda çok üstün zaten; birincisi barraktan özel birim çıkartabiliyor (age of emp conq için konuşuyorum) ve barracks üretimini çok daha hızlı yapıyor diğer ırklardan %65 civarlarında..Buda siz birtane yapana kadar goths ler nerdeyse 2 adam birden yapabiliyor demek oluyor....Bu ırk oyundaki en avantajlı ırk bu ırkı kötülemek oyunu gerçek anlamda öğrenilememesine neden olur çünkü en azından bakarsanız duvarsız kalındığında neyapacaklarınız hakkında pek fazla bilginiz olamaz, o yüzdende duvarı hayat noktası konumuna getirmenize neden olur...Ayrıca Irkları teknolojilerine göre yargılayabilmek için bulunduğu mapide göz önünde bulundurmak gerekir...Yine örnekle açıklamak gerekirse ısland da oynanan bir oyunda tek gun powder birimi canon galleon olan celtslerle canonsuz bir ırkın azteclerin karşılaşması tek gun powderın olmasının nekadar etkili olabileceğinin göstergesidir..Yada celtslerle Türklerin karşılaşması Celtslerin nekadar zor duruma düşeceğinin göstergesidir....

    Ayrıca TÜRK lerle ilgilide ;

    Elite Skirmisher, Pikesman, Arbalests, Paladin, Onager, Siege Onager ve Fast Fire Ship’leri bulunmuyor. Tüm bu birimlerle yapılacak bir ordu, rakip kendisini her neyle savunursa savunsun, karşı koyulması çok güç bir saldırıya sebep olabilecekken, Türklerin bunları kaçırması önemli bir eksiklik konumuna geliyor. Ve de mecburen daha zayıf birimlerle yetinmek zorunda kalıyorlar. Demişsin yalnız;

    E.skirmisher pikeman ve arbalest atak yönünden çok zayıf birimler tabi oyuncunun elinde değişirler orası ayrı(kullanıcısına bağlı yani) Mesela arbalest scout calavry yi bile öldüremeyebilir tek başına? Aralarında birtek paladin saldırı birimi olarak güçlü onuda pikeman veyahut deveyle durdurabilrisiniz çok rahatlıkla... s.onagerı saymıyorum bile onun yüksek saldırı sonunda işe gireceğini bilmeyen yoktur heralde? saldırı sonu aracıdır...Veya saldırı öncesi toplu birimlere karşı avantaj sağlar sadece oda zaten belli konuma gelmiş oyuncular için hiç tehditkar değildir(ayrıca taktiksel olarak kullanılabilir ani ve süpriz ataklarda ağaçları yok edebilme yetenekleri olduğu için, ama onada gerek yok gunpowderları yeter)...Türklerin saldırı gücü oyundaki birçok ırkı geride bırakır elite janissary leri olsun ,championları olsun ki championların binalara ekstra damage özelliği olduğu için yok etme üzerine kurulmuş saldırıların hepsinde işeyarar ,heavy cav archerları olsun ki oyundaki %70 e yakın ırkın sahip olmadığı partihan taktics denilen upgrade i açık buda +1 armor ,+2 pierce armor demek yani atlı okçusu oyundaki diğer atlı okçuların %70 ini pert etme ihtimali var demek diğer birimlerle kıyaslamıyorum bile,yani Türklerin öenmli hiçbir eksiği yok diyebilirsiniz ....

    Anlatılan taktikler ve özellikler yani takım bonusları adı altında açıklanmış kısım çok yetersiz ama yeni başlayanlara fikir vermesi açısından yararlı( Gothsler le olan kısım ve birkaçı hariç Kesinlikle oyunu öğrenmek istiyorsanız Goths lerle oynamak zorundasınız;) )....Bu taktiklerle ortaseviyedeki bir maçı bile kazanamayabilirsiniz....

    Sonuç olarak bu oyunda üstün ırk veyahut zayıf ırk yok...Bu oyun kusursuz bir biçimde kullanıcı odaklı yapılmış bir oyun stratejisi kimin güçlüyse o kazanır...Hunların ev yapmama özelliği , Türklerin %15 hızlı gold üretimi vs vs vs bunların hepsi ayrıntıdır...Oyunun Tüm bilgilerini öğrendikten sonra geriye sadece 2 şey kalır...Birisi hızlı düşünme yeteneğiniz ve uygulamanız ikincisi ise strateji gücünüz... İyi bir plan veyahut hamleyle oyunu kazanabilirsinizi Irkları seçerek değil ;) o yüzden bütün ırklarla oynamanızı tavsiye ediyorum....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TeKNiK87

    Kesinlikle Yararlı bir paylaşım ve bunun için teşekkür ediyorum ama oyundaki özelliklerin türkçe açıklamaları haricinde kalan yazıların% 80 veya %90 nına katılamıyorum...


    Örnek vericek olursak Goths 'leri oyunun en kötü ırkı seçmişsin bu kesinlikle yanlış ,çünkü bu ırka duvar veya daha fazla savunma birimi verilmedi diye kötü demek oyun cahilliğidir ve eğerki verilseydi çok çok çok etkili bir ırk olurdu buda oyundaki dengeyi kullanıcı gücü odaklıdan ırk gücü odaklıya çevirirdi buda oyun dengesini bozardı..

    Nedenine gelince Goths ler diğer ırklara karşı 2 konumda çok üstün zaten; birincisi barraktan özel birim çıkartabiliyor (age of emp conq için konuşuyorum) ve barracks üretimini çok daha hızlı yapıyor diğer ırklardan %65 civarlarında..Buda siz birtane yapana kadar goths ler nerdeyse 2 adam birden yapabiliyor demek oluyor....Bu ırk oyundaki en avantajlı ırk bu ırkı kötülemek oyunu gerçek anlamda öğrenilememesine neden olur çünkü en azından bakarsanız duvarsız kalındığında neyapacaklarınız hakkında pek fazla bilginiz olamaz, o yüzdende duvarı hayat noktası konumuna getirmenize neden olur...Ayrıca Irkları teknolojilerine göre yargılayabilmek için bulunduğu mapide göz önünde bulundurmak gerekir...Yine örnekle açıklamak gerekirse ısland da oynanan bir oyunda tek gun powder birimi canon galleon olan celtslerle canonsuz bir ırkın azteclerin karşılaşması tek gun powderın olmasının nekadar etkili olabileceğinin göstergesidir..Yada celtslerle Türklerin karşılaşması Celtslerin nekadar zor duruma düşeceğinin göstergesidir....

    Ayrıca TÜRK lerle ilgilide ;

    Elite Skirmisher, Pikesman, Arbalests, Paladin, Onager, Siege Onager ve Fast Fire Ship’leri bulunmuyor. Tüm bu birimlerle yapılacak bir ordu, rakip kendisini her neyle savunursa savunsun, karşı koyulması çok güç bir saldırıya sebep olabilecekken, Türklerin bunları kaçırması önemli bir eksiklik konumuna geliyor. Ve de mecburen daha zayıf birimlerle yetinmek zorunda kalıyorlar. Demişsin yalnız;

    E.skirmisher pikeman ve arbalest atak yönünden çok zayıf birimler tabi oyuncunun elinde değişirler orası ayrı(kullanıcısına bağlı yani) Mesela arbalest scout calavry yi bile öldüremeyebilir tek başına? Aralarında birtek paladin saldırı birimi olarak güçlü onuda pikeman veyahut deveyle durdurabilrisiniz çok rahatlıkla... s.onagerı saymıyorum bile onun yüksek saldırı sonunda işe gireceğini bilmeyen yoktur heralde? saldırı sonu aracıdır...Veya saldırı öncesi toplu birimlere karşı avantaj sağlar sadece oda zaten belli konuma gelmiş oyuncular için hiç tehditkar değildir(ayrıca taktiksel olarak kullanılabilir ani ve süpriz ataklarda ağaçları yok edebilme yetenekleri olduğu için, ama onada gerek yok gunpowderları yeter)...Türklerin saldırı gücü oyundaki birçok ırkı geride bırakır elite janissary leri olsun ,championları olsun ki championların binalara ekstra damage özelliği olduğu için yok etme üzerine kurulmuş saldırıların hepsinde işeyarar ,heavy cav archerları olsun ki oyundaki %70 e yakın ırkın sahip olmadığı partihan taktics denilen upgrade i açık buda +1 armor ,+2 pierce armor demek yani atlı okçusu oyundaki diğer atlı okçuların %70 ini pert etme ihtimali var demek diğer birimlerle kıyaslamıyorum bile,yani Türklerin öenmli hiçbir eksiği yok diyebilirsiniz ....

    Anlatılan taktikler ve özellikler yani takım bonusları adı altında açıklanmış kısım çok yetersiz ama yeni başlayanlara fikir vermesi açısından yararlı( Gothsler le olan kısım ve birkaçı hariç Kesinlikle oyunu öğrenmek istiyorsanız Goths lerle oynamak zorundasınız;) )....Bu taktiklerle ortaseviyedeki bir maçı bile kazanamayabilirsiniz....

    Sonuç olarak bu oyunda üstün ırk veyahut zayıf ırk yok...Bu oyun kusursuz bir biçimde kullanıcı odaklı yapılmış bir oyun stratejisi kimin güçlüyse o kazanır...Hunların ev yapmama özelliği , Türklerin %15 hızlı gold üretimi vs vs vs bunların hepsi ayrıntıdır...Oyunun Tüm bilgilerini öğrendikten sonra geriye sadece 2 şey kalır...Birisi hızlı düşünme yeteneğiniz ve uygulamanız ikincisi ise strateji gücünüz... İyi bir plan veyahut hamleyle oyunu kazanabilirsinizi Irkları seçerek değil ;) o yüzden bütün ırklarla oynamanızı tavsiye ediyorum....


    goth güzel ırkta karşıda Türk varsa Türk çok rahat alır ( tabi kullanmayı bilmekte önemli)
    Goth ile oynayan birinin karşısına Hand cannoner barındıran bir ırk gelirse işi zorlaşır.
    Direk saldırmak zorundadır. Mesela Türk geldiğini varsayıyorum.hemen saldırmazsa Türk fast imperial atlar
    sonra çatır çatır topçu+ tüfekli girer. Goth un avantajı yaya askerlerde, yaya askerlerin avantajını kullanamadıktan sonra goth çöker.

    Goth arena oynuyorsa domuzu dışardaysa domuzu çekerken 1 tane duvar kırdığını düşünelim.
    Çok rahat rush yeme olayı var hemen önüne ev yapması lazım evde ne kadar yararlı olur bilinmez.
    adam 2. çağda sen yapmadan işçiyle eğer tıklayıpta birşey yaptığını düşünürsek oraya
    deliği aldığı anda etki altına alır dışarıya salmaz.


    Ama toplu oyunlarda 2v2 3v3 4v4 gibi ortağı karşıyı oyalarken hızlıca asker basıp akabilir.
    Her ırkın farklı taktiği vardır ama benim düşüncem Türk,aztec arenada çok önemli ırklardan.
    diğer ırklara karşı belirli bir üstünlükle başlar. Karşı taraf eğer eşit düzeyde oyuncuysa yenilme ihtimali yüksektir




  • biraz geç gördüm ama paylaşım için sağol
  • Bence en iyisi Goth'ları seçip 200 tane Huskarl'ı düşmanın üzerine salmak. Ama onu yapacak ekonomi biraz zor geliştirilir.
  • Goth ların özelliği 8+2 pierce li hurslkarlarıdır buda uzak saldırılara direncinin nekadar fazla olduğunu gösteririr... Türklerde uzak saldırı birimlerinden birine sahip yeniçeri ayrıca Gothlerde insan üretimi diğer ırklardan %30 %40 a yakın daha ucuz senin istediğin gibi Bir türk ordusunu Goths ler belki bir kerede alamaz ama ordu yenileme hızıyla 2. yada 3. de alır ve 3 ordusunun toplam maliyeti senin Türk ordusunun bir taburuna eşit gelir bilmem biraz anlata bildimmi? ama burda birşeyi çok iyi özetlemişsin senin oynadığın iki iyi ırk olduğu biri TÜrkler diğeri azteckler benim söylemeye çalıştığpım şeyde buydu...Kullanıcısına göre değişir....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Spyxxx


    quote:

    Orijinalden alıntı: TeKNiK87

    Kesinlikle Yararlı bir paylaşım ve bunun için teşekkür ediyorum ama oyundaki özelliklerin türkçe açıklamaları haricinde kalan yazıların% 80 veya %90 nına katılamıyorum...


    Örnek vericek olursak Goths 'leri oyunun en kötü ırkı seçmişsin bu kesinlikle yanlış ,çünkü bu ırka duvar veya daha fazla savunma birimi verilmedi diye kötü demek oyun cahilliğidir ve eğerki verilseydi çok çok çok etkili bir ırk olurdu buda oyundaki dengeyi kullanıcı gücü odaklıdan ırk gücü odaklıya çevirirdi buda oyun dengesini bozardı..

    Nedenine gelince Goths ler diğer ırklara karşı 2 konumda çok üstün zaten; birincisi barraktan özel birim çıkartabiliyor (age of emp conq için konuşuyorum) ve barracks üretimini çok daha hızlı yapıyor diğer ırklardan %65 civarlarında..Buda siz birtane yapana kadar goths ler nerdeyse 2 adam birden yapabiliyor demek oluyor....Bu ırk oyundaki en avantajlı ırk bu ırkı kötülemek oyunu gerçek anlamda öğrenilememesine neden olur çünkü en azından bakarsanız duvarsız kalındığında neyapacaklarınız hakkında pek fazla bilginiz olamaz, o yüzdende duvarı hayat noktası konumuna getirmenize neden olur...Ayrıca Irkları teknolojilerine göre yargılayabilmek için bulunduğu mapide göz önünde bulundurmak gerekir...Yine örnekle açıklamak gerekirse ısland da oynanan bir oyunda tek gun powder birimi canon galleon olan celtslerle canonsuz bir ırkın azteclerin karşılaşması tek gun powderın olmasının nekadar etkili olabileceğinin göstergesidir..Yada celtslerle Türklerin karşılaşması Celtslerin nekadar zor duruma düşeceğinin göstergesidir....

    Ayrıca TÜRK lerle ilgilide ;

    Elite Skirmisher, Pikesman, Arbalests, Paladin, Onager, Siege Onager ve Fast Fire Ship’leri bulunmuyor. Tüm bu birimlerle yapılacak bir ordu, rakip kendisini her neyle savunursa savunsun, karşı koyulması çok güç bir saldırıya sebep olabilecekken, Türklerin bunları kaçırması önemli bir eksiklik konumuna geliyor. Ve de mecburen daha zayıf birimlerle yetinmek zorunda kalıyorlar. Demişsin yalnız;

    E.skirmisher pikeman ve arbalest atak yönünden çok zayıf birimler tabi oyuncunun elinde değişirler orası ayrı(kullanıcısına bağlı yani) Mesela arbalest scout calavry yi bile öldüremeyebilir tek başına? Aralarında birtek paladin saldırı birimi olarak güçlü onuda pikeman veyahut deveyle durdurabilrisiniz çok rahatlıkla... s.onagerı saymıyorum bile onun yüksek saldırı sonunda işe gireceğini bilmeyen yoktur heralde? saldırı sonu aracıdır...Veya saldırı öncesi toplu birimlere karşı avantaj sağlar sadece oda zaten belli konuma gelmiş oyuncular için hiç tehditkar değildir(ayrıca taktiksel olarak kullanılabilir ani ve süpriz ataklarda ağaçları yok edebilme yetenekleri olduğu için, ama onada gerek yok gunpowderları yeter)...Türklerin saldırı gücü oyundaki birçok ırkı geride bırakır elite janissary leri olsun ,championları olsun ki championların binalara ekstra damage özelliği olduğu için yok etme üzerine kurulmuş saldırıların hepsinde işeyarar ,heavy cav archerları olsun ki oyundaki %70 e yakın ırkın sahip olmadığı partihan taktics denilen upgrade i açık buda +1 armor ,+2 pierce armor demek yani atlı okçusu oyundaki diğer atlı okçuların %70 ini pert etme ihtimali var demek diğer birimlerle kıyaslamıyorum bile,yani Türklerin öenmli hiçbir eksiği yok diyebilirsiniz ....

    Anlatılan taktikler ve özellikler yani takım bonusları adı altında açıklanmış kısım çok yetersiz ama yeni başlayanlara fikir vermesi açısından yararlı( Gothsler le olan kısım ve birkaçı hariç Kesinlikle oyunu öğrenmek istiyorsanız Goths lerle oynamak zorundasınız;) )....Bu taktiklerle ortaseviyedeki bir maçı bile kazanamayabilirsiniz....

    Sonuç olarak bu oyunda üstün ırk veyahut zayıf ırk yok...Bu oyun kusursuz bir biçimde kullanıcı odaklı yapılmış bir oyun stratejisi kimin güçlüyse o kazanır...Hunların ev yapmama özelliği , Türklerin %15 hızlı gold üretimi vs vs vs bunların hepsi ayrıntıdır...Oyunun Tüm bilgilerini öğrendikten sonra geriye sadece 2 şey kalır...Birisi hızlı düşünme yeteneğiniz ve uygulamanız ikincisi ise strateji gücünüz... İyi bir plan veyahut hamleyle oyunu kazanabilirsinizi Irkları seçerek değil ;) o yüzden bütün ırklarla oynamanızı tavsiye ediyorum....


    goth güzel ırkta karşıda Türk varsa Türk çok rahat alır ( tabi kullanmayı bilmekte önemli)
    Goth ile oynayan birinin karşısına Hand cannoner barındıran bir ırk gelirse işi zorlaşır.
    Direk saldırmak zorundadır. Mesela Türk geldiğini varsayıyorum.hemen saldırmazsa Türk fast imperial atlar
    sonra çatır çatır topçu+ tüfekli girer. Goth un avantajı yaya askerlerde, yaya askerlerin avantajını kullanamadıktan sonra goth çöker.

    Goth arena oynuyorsa domuzu dışardaysa domuzu çekerken 1 tane duvar kırdığını düşünelim.
    Çok rahat rush yeme olayı var hemen önüne ev yapması lazım evde ne kadar yararlı olur bilinmez.
    adam 2. çağda sen yapmadan işçiyle eğer tıklayıpta birşey yaptığını düşünürsek oraya
    deliği aldığı anda etki altına alır dışarıya salmaz.


    Ama toplu oyunlarda 2v2 3v3 4v4 gibi ortağı karşıyı oyalarken hızlıca asker basıp akabilir.
    Her ırkın farklı taktiği vardır ama benim düşüncem Türk,aztec arenada çok önemli ırklardan.
    diğer ırklara karşı belirli bir üstünlükle başlar. Karşı taraf eğer eşit düzeyde oyuncuysa yenilme ihtimali yüksektir



    Goths vs Türkde %100 Goths alır göz den kaçırdığın bir nokta var gothsların barikattan ve kaleden çıkan askerlerinin okculara karşı +5/+6/+7 defans bonusu var hiç bir okcu veya uzaktan ateş eden tüfek silahı kullanan ırk gotsha karşı koyamaz




  • Kesinlikle katılıyorum sana ayrıca şunuda eklemeliyimki TÜRK yeniçerisini öldürmek için sadece E.skirmisher yani mızraklı yeter..Öle aman aman askerlere ihtiyaç yok..Çünkü mızraklıların uzaktan atan hemen herşeye atak bonusu war buna(hand connor) yeniçerilerde dahil normalde yeni çerilerin 0+4 pierce armorları var mızraklılarında 3+4 atakları buda 50 enerjili bir yeniçeriye bir kere vuran mızraklının götürebileceği >>> 7(mızraklı atağı)-4(yeniçeri uzaktan savunması)=3 enerji demek ama isterseniz deneyebilirsiniz bir mızraklı yeniçeriden tek vuruşta 7 enerji alır atak bonusu olduğu için...Ve aynı hesabı yeniçerinin mızraklıdan aldığı enerjiye getirirsek mızraklının 4+4=8 pierce armoru var yeni çerininde 22 atak gücü buda 22-8=14 demek oluyor ama yeni çerilerin yürüyen birliklere karşı atakbonusu olduğu için tekte alması gereken mızraklılara ancak 17 vurabiliyor çünkü mızraklıların defans bonusu var archer ve handconnorlara...Biraz karışık ama işin aslı böyle..Bu böyle uzar gider ince hesaplarla kafanız karışmasın ,Oyunda En iyi oynanabilinecek bir ırktır Goths ler çünküü hem yaya birlikleri çok çok ucuz hem çok çok çok hızlı üretimleri var hemde çok kuvvetliler..Sırf Duvarı olmadığı için bir ırka kötü diyemezsiniz :) Ama oyun oyuncuya göre değişeceği için bazılarınız defans aırlıklı oynayıp kaybetmeyi baştan göz alabilirsiniz ozaman Goths lerle asla oynayamazsınız..Age offta geçilmeyecek ordu veya defans yok bu oyunun güzelliğide burda^^ Hiç ummadığınız şekilde ataklarınız durdurulabilir yada hiç beklemediğiniz galibiyetler alabilirsiniz oyunun tam hakimi değilseniz ,ama oyunun alt bilgilerinin hepsini biliyorsanız işiniz sadece zaman ve planla ilgili ırk seçimi sadece teferruattır...



    Teeneshir
    >>>>> 200 e 200 huskarls yapmak inan çok kolay oyun başladıktan en geç 45 dakika sonra 200 e 200 basar ve bu ordu öldükten yaklaşık 3 dakika sonra 200 e 200 tekrar basar ve aynısını 3. kez yapabilirsin....Bu sadece Gothslerin özelliğidir ordu yenileme hızları ve ordu maliyetleri çok düşük olduğu için bu konuda hiç sıkıntı yaşamazsınız...Ama bana ssoracak olursanız Gothslerde 200/200 asker yapmanın hiçbir mantığı yok^^ 190 tane işçiiniz olsun 20 tane askeriniz olsun bir devleti yıkabilirsiniz ;) Bunun inandırıcı gelmediğini düşünebilirsiniz ama bu tecrübeyle sabittir ;)

    Spyxxx >>>>>Sen ve bir arkadaşın TÜRKLER ve Azteckler olun ,Ben random ve Burdan bir arkadaşta istediği bir ırk olsun eğer yenebiliyosanız birdaha age of oynamam ^^



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TeKNiK87 -- 26 Ocak 2010; 1:38:08 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.