Şimdi Ara

Ağır Kasa Hafif Kasa

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
3.053
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar
    bir şey merak ediyorum. halk arasındada denir işte atıyorum golf un kasası ağır polonunki hafif ondan dolayı polo az yakıyor veya daha iyi ivmeleniyor. internette biraz araştırdım polo modellerinin ağırlıkları 1000 kg ile 1100 kg arasında değişiyor. golf ise 1140 kg civarı. benim aracımda mitsubishi carisma oda 1140 kg. ağır kasa deniyor. diğer hafif kasa denilen otoların çoğuda 1000 kg dan çok

    sorum şu bu 100 kg'lık fark neden motor üzerinde bu kadar buyuk etki yapıyor. yakıt ve çekiş olarak? 100 kg o kadarda fazla değil aslında bi insan ağırlığı kadar bişey

    İyi günler

    teşekkürler



  • arkadaşlar mesajıma bi, ek yapmak istiyorum bi iki modelin daha agırlıklarına baktım
    palio 1.6 1040 kg
    marea1.6 1140 kg

    sizde hak verirsinizki 1.6 palio ne kadar çabuk hızlanır hafif kasadır?
    mareada palio kadar çabuk hızlanamaz ve ağır kasadır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cevremuh

    arkadaşlar mesajıma bi, ek yapmak istiyorum bi iki modelin daha agırlıklarına baktım
    palio 1.6 1040 kg
    marea1.6 1140 kg

    sizde hak verirsinizki 1.6 palio ne kadar çabuk hızlanır hafif kasadır?
    mareada palio kadar çabuk hızlanamaz ve ağır kasadır
    quote:

    Orjinalden alıntı: cevremuh

    arkadaşlar mesajıma bi, ek yapmak istiyorum bi iki modelin daha agırlıklarına baktım
    palio 1.6 1040 kg
    marea1.6 1140 kg

    sizde hak verirsinizki 1.6 palio ne kadar çabuk hızlanır hafif kasadır?
    mareada palio kadar çabuk hızlanamaz ve ağır kasadır




    aynen palionun 0 100 ü 9.8 sn
    mareanınki 10.7




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    quote:

    Orjinalden alıntı: cevremuh

    arkadaşlar mesajıma bi, ek yapmak istiyorum bi iki modelin daha agırlıklarına baktım
    palio 1.6 1040 kg
    marea1.6 1140 kg

    sizde hak verirsinizki 1.6 palio ne kadar çabuk hızlanır hafif kasadır?
    mareada palio kadar çabuk hızlanamaz ve ağır kasadır




    aynen palionun 0 100 ü 9.8 sn
    mareanınki 10.7

    Alıntıları Göster
    sen sırtına 10 kg çanta alsan koşarken farketmezmi ? latife bi tarafa hafif kasa her zaman avantajlıdır ama malesef bunu dengeleyen araç sayısı ülkemizde çok az örneğin insanlar 1.2 motor albea alıyorlar az yaksın diye ama sonuç ?? tam bi kaos , yine başka bir örnek vereyim vectra 1.6 lar veya passat 1.6 lar bu araçların motorları ufak ama kasa ağır olduğu için sonuç hüsran , araç alırken motor kasaya göre orantılı olmazsa sonuç kötü olacaktır ,haaa kasa hafif motor büyük olursa o işte o zaman araba tadından yenmez örnekleri yine aynı vereyimde fanatiklere takılmayalım 1.6 albea veya 2.0 vetra veya 2.0 passat bunlar süper olur işte , benim kullandığım araba ise 1.5 dci clio bence kasa ile motor dengesi müthiş uyumlu 940 kg böyle oluncada performans vede ekonomi kaçınılmaz oluyor , geçenlerde aracımda 5 kişi + bagaj dolu yola gittim tahminimce aracım 1250-1300 kg ye ulaştı performans düşüklüğü hemen belli oluyor rampayı 1 vites daha düşerek çıkmak zorunda kaldım demekki 100 - 150 kg azımsanacak bir rakam değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 4 Eylül 2007; 13:24:05 >




  • her zaman kilo/beygir oranı yüksek olan arabalar daha iyidir
    bu arada yarış otomobillerinde duyduğuma göre her 15 kg bir beygir öldürüyormuş ama bu normal arabalarda farklı imiş normal arabalarda her 30 kilo bir beygir fark yaratıyormuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1atasoy

    her zaman kilo/beygir oranı yüksek olan arabalar daha iyidir
    bu arada yarış otomobillerinde duyduğuma göre her 15 kg bir beygir öldürüyormuş ama bu normal arabalarda farklı imiş normal arabalarda her 30 kilo bir beygir fark yaratıyormuş
    evet mendel demekkki 100 kg çok az gibi görünsede bayağı bi fark yaratıyor

    neyse bu arada 1 atasoy tam tersi olması lazım değilmi 30 kg normal arabada 1 bg fark yapıyorsa normal araba daha avantajlı olmazmı?

    bu arada aklıma bir şey daha geldi
    mesala arkadaş palio ile mareanın hızlanmalarını vermış
    muhtemelen mareanın tekeri 15 inch
    palionundaki de ya 13 ya 14 inch dir.

    bir yerde okumuştum tekerin çapı küçüldükçe ivmelenme artar fakat son hız düşer diyordu

    hafif kasların tekerleride daha küçük olduğu için bu da bir etken olabilir bence

    teşekkürler iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cevremuh

    evet mendel demekkki 100 kg çok az gibi görünsede bayağı bi fark yaratıyor

    neyse bu arada 1 atasoy tam tersi olması lazım değilmi 30 kg normal arabada 1 bg fark yapıyorsa normal araba daha avantajlı olmazmı?

    bu arada aklıma bir şey daha geldi
    mesala arkadaş palio ile mareanın hızlanmalarını vermış
    muhtemelen mareanın tekeri 15 inch
    palionundaki de ya 13 ya 14 inch dir.

    bir yerde okumuştum tekerin çapı küçüldükçe ivmelenme artar fakat son hız düşer diyordu

    hafif kasların tekerleride daha küçük olduğu için bu da bir etken olabilir bence

    teşekkürler iyi günler

    Alıntıları Göster
    4 tane benim gibi hafif balkonlu :) 1.2 dizel klimayla rampa çıkın da görim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deville

    4 tane benim gibi hafif balkonlu :) 1.2 dizel klimayla rampa çıkın da görim :)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: deville

    4 tane benim gibi hafif balkonlu :) 1.2 dizel klimayla rampa çıkın da görim :)


    mesela ben clio kullanıyorum araba boşken deyim yerindeyse kanatlanıp uçacak ama deville nin dediği gibi 4 kişi bindimiydi 4 * 85 kg = 340 kg arabaya bişeyler oluyor canı gitmek istemiyor
    peki konuyu biraz değiştirsek yeni topik açmak istemedim , tam ideal arabalar neler olabilir kasa vede motor dengesi en iyi olan vede en kötü olan ama marka fanatikleri lütfen saygılı olsunlar ,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 5 Eylül 2007; 8:11:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    quote:

    Orjinalden alıntı: deville

    4 tane benim gibi hafif balkonlu :) 1.2 dizel klimayla rampa çıkın da görim :)


    mesela ben clio kullanıyorum araba boşken deyim yerindeyse kanatlanıp uçacak ama deville nin dediği gibi 4 kişi bindimiydi 4 * 85 kg = 340 kg arabaya bişeyler oluyor canı gitmek istemiyor
    peki konuyu biraz değiştirsek yeni topik açmak istemedim , tam ideal arabalar neler olabilir kasa vede motor dengesi en iyi olan vede en kötü olan ama marka fanatikleri lütfen saygılı olsunlar ,

    Alıntıları Göster
    o zaman atasoyun dediği gibi kilo/beygir oranına bakmak lazım

    geçen bi r arkadaşın polosuna binmiştim biraz araba üzerine sohbet ettik poloların 70 beygiri bide 100 beygiri var 70likler tutulmuyor diye anlatmıştı. kendisininki 100 beygirdi olağanüstü değildi tabikide ama başarılıydı araba güç olarak.

    polonun 1040 kg olduğunu varsayarsak

    1040/70= 14,857

    1040/100 = 10,40

    böyle bir hesap yaparsak kilo/beygir oranı 10 civarı olan arabalar iyi diyebiliriz belkide ne dersiniz.

    benim arabam mitsubishi carisma kilo /beygir--> 1140/102= 11,17

    benimkide idare eder :) arkadaşın polosu kadar hızlı ivmelenmiyor zaten benimki

    hesapta ortada




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cevremuh

    o zaman atasoyun dediği gibi kilo/beygir oranına bakmak lazım

    geçen bi r arkadaşın polosuna binmiştim biraz araba üzerine sohbet ettik poloların 70 beygiri bide 100 beygiri var 70likler tutulmuyor diye anlatmıştı. kendisininki 100 beygirdi olağanüstü değildi tabikide ama başarılıydı araba güç olarak.

    polonun 1040 kg olduğunu varsayarsak

    1040/70= 14,857

    1040/100 = 10,40

    böyle bir hesap yaparsak kilo/beygir oranı 10 civarı olan arabalar iyi diyebiliriz belkide ne dersiniz.

    benim arabam mitsubishi carisma kilo /beygir--> 1140/102= 11,17

    benimkide idare eder :) arkadaşın polosu kadar hızlı ivmelenmiyor zaten benimki

    hesapta ortada

    Alıntıları Göster
    selam arkadaşlar sizin için bi iki aracın kilo/beygirini çıkardım yorumsuz


    Ferrari P4/5 1200 /650 .=1,84

    Lancer Evolution IX FQ360 1400/366= 3,82

    Subaru Impreza WRX STi 1430/276= 5,18

    Fiat Marea 1.6 SX 16v 1190/105=11,33

    Renault Laguna II 1.6 16v 1305/108= 12,08

    Renault Clio II 1.2 915/58= 15,77

    Fiat Grande Punto 1.2 1015/64=15,85




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cevremuh

    selam arkadaşlar sizin için bi iki aracın kilo/beygirini çıkardım yorumsuz


    Ferrari P4/5 1200 /650 .=1,84

    Lancer Evolution IX FQ360 1400/366= 3,82

    Subaru Impreza WRX STi 1430/276= 5,18

    Fiat Marea 1.6 SX 16v 1190/105=11,33

    Renault Laguna II 1.6 16v 1305/108= 12,08

    Renault Clio II 1.2 915/58= 15,77

    Fiat Grande Punto 1.2 1015/64=15,85

    Alıntıları Göster
    benim iki arabanın ölçeğine bakarsak
    fiat doblo 1330/105=12.6
    Hyundai H 100 1430/80=18.35
    ama alt devirde ara hızlanmada açık ara hyundai önde normal hızlanmada doblo
    dobloda aniden gaza basınca uzun bir süre hızlanmıyor ama h 100 gaza bastığınız anda cevap veriyor tabii onun nefeside doblodan önce kesiliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1atasoy

    benim iki arabanın ölçeğine bakarsak
    fiat doblo 1330/105=12.6
    Hyundai H 100 1430/80=18.35
    ama alt devirde ara hızlanmada açık ara hyundai önde normal hızlanmada doblo
    dobloda aniden gaza basınca uzun bir süre hızlanmıyor ama h 100 gaza bastığınız anda cevap veriyor tabii onun nefeside doblodan önce kesiliyor

    Alıntıları Göster
    Araç ağırlığı (Kg) / Motor Gücü (HP) arabaların gösterecekleri performans açısından kabaca fikir sahibi olmak açısından faydalı bir formülasyon. Araç motoru maximum güç ürettigi zaman motorun her bir beygirinin aracın ne kadarlık ağırlığını kaldıracağının rakamsal göstergesi.

    Ancak burada motorun benzinli veya dizel olması formülasyonu biraz bozuyor. Benzinli araçlarda yüksek HP ve devir ancak nispeten düşük tork, dizellerde ise kısmen düşük HP ve devir ancak yüksek tork.

    Her neyse, hazır hafif araç ağır araç tartışması yapılırken size bir şey sormak istiyorum hem işe başka bir boyut daha katmış oluruz, bu işinde pek çok parametresi var mutlaka, sorularım şunlar, sizce;

    1. ağır araçmı daha iyi yol tutar hafif araçmı,
    2. ağır araçmı daha hızlı viraj alabilir, hafif araçmı
    3. ağır araçmı karlı yolda (rampada) zincirsiz daha az patinaja düşer yoksa hafif araçmı

    Lütfen cevaplarınızda gerekçelerinide beraber belirtirmisiniz.
    Not:
    Araçların üzerinde gelen 3 harfli elektronik oyuncaklardan bağımsız düşünürsek daha iyi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar111 -- 4 Eylül 2007; 23:29:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yazar111

    Araç ağırlığı (Kg) / Motor Gücü (HP) arabaların gösterecekleri performans açısından kabaca fikir sahibi olmak açısından faydalı bir formülasyon. Araç motoru maximum güç ürettigi zaman motorun her bir beygirinin aracın ne kadarlık ağırlığını kaldıracağının rakamsal göstergesi.

    Ancak burada motorun benzinli veya dizel olması formülasyonu biraz bozuyor. Benzinli araçlarda yüksek HP ve devir ancak nispeten düşük tork, dizellerde ise kısmen düşük HP ve devir ancak yüksek tork.

    Her neyse, hazır hafif araç ağır araç tartışması yapılırken size bir şey sormak istiyorum hem işe başka bir boyut daha katmış oluruz, bu işinde pek çok parametresi var mutlaka, sorularım şunlar, sizce;

    1. ağır araçmı daha iyi yol tutar hafif araçmı,
    2. ağır araçmı daha hızlı viraj alabilir, hafif araçmı
    3. ağır araçmı karlı yolda (rampada) zincirsiz daha az patinaja düşer yoksa hafif araçmı

    Lütfen cevaplarınızda gerekçelerinide beraber belirtirmisiniz.
    Not:
    Araçların üzerinde gelen 3 harfli elektronik oyuncaklardan bağımsız düşünürsek daha iyi olur.

    Alıntıları Göster
    ağır ve alçak araba desek daha iyi olur örneğin mercedes




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1atasoy

    ağır ve alçak araba desek daha iyi olur örneğin mercedes

    Alıntıları Göster
    yol tutuş ve viraj alma için iyi bir yaklaşım



    quote:

    Orjinalden alıntı: 1atasoy

    ağır ve alçak araba desek daha iyi olur örneğin mercedes




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yazar111

    yol tutuş ve viraj alma için iyi bir yaklaşım



    quote:

    Orjinalden alıntı: 1atasoy

    ağır ve alçak araba desek daha iyi olur örneğin mercedes


    Alıntıları Göster
    tabiki iyi bir yaklaşım nede olsa mercedes hayranıyım (BMW lere ölüm)
    quote:

    Orjinalden alıntı: yazar111

    yol tutuş ve viraj alma için iyi bir yaklaşım



    quote:

    Orjinalden alıntı: 1atasoy

    ağır ve alçak araba desek daha iyi olur örneğin mercedes






  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1atasoy

    tabiki iyi bir yaklaşım nede olsa mercedes hayranıyım (BMW lere ölüm)
    quote:

    Orjinalden alıntı: yazar111

    yol tutuş ve viraj alma için iyi bir yaklaşım



    quote:

    Orjinalden alıntı: 1atasoy

    ağır ve alçak araba desek daha iyi olur örneğin mercedes




    Alıntıları Göster
    2006 yılında ankara da bayağı bi kış olmuştu her yer kar falan, Atatürk orman çiftliğinin orda bir rampa var akşam iş çıkışı yağmaya başlayan kardan bayağı bi nasibini aldıydı, akşam şirketten arkadaş abi bırakayım seni arabanı şirkette bırak boş yere iki araba çıkarmayalım dedi, yolumuzda çiftlikteki rampadan geçiyor.

    Arabaların çoğu rampada kalmış mercedesmi ararsın bmw mi hepsi de gıcır gıcır modellerden, bizim arkadaşın arabasıda renault spring şu fii tarihinde üretimden kalkanlardan, aralarından dura kalka dolaşa dolaşa geçtiydik, birden aklıma geldi yazayım dedim.



    quote:

    Orjinalden alıntı: 1atasoy

    tabiki iyi bir yaklaşım nede olsa mercedes hayranıyım (BMW lere ölüm)
    quote:

    Orjinalden alıntı: yazar111

    yol tutuş ve viraj alma için iyi bir yaklaşım



    quote:

    Orjinalden alıntı: 1atasoy

    ağır ve alçak araba desek daha iyi olur örneğin mercedes








  • quote:

    Orijinalden alıntı: yazar111

    2006 yılında ankara da bayağı bi kış olmuştu her yer kar falan, Atatürk orman çiftliğinin orda bir rampa var akşam iş çıkışı yağmaya başlayan kardan bayağı bi nasibini aldıydı, akşam şirketten arkadaş abi bırakayım seni arabanı şirkette bırak boş yere iki araba çıkarmayalım dedi, yolumuzda çiftlikteki rampadan geçiyor.

    Arabaların çoğu rampada kalmış mercedesmi ararsın bmw mi hepsi de gıcır gıcır modellerden, bizim arkadaşın arabasıda renault spring şu fii tarihinde üretimden kalkanlardan, aralarından dura kalka dolaşa dolaşa geçtiydik, birden aklıma geldi yazayım dedim.



    quote:

    Orjinalden alıntı: 1atasoy

    tabiki iyi bir yaklaşım nede olsa mercedes hayranıyım (BMW lere ölüm)
    quote:

    Orjinalden alıntı: yazar111

    yol tutuş ve viraj alma için iyi bir yaklaşım



    quote:

    Orjinalden alıntı: 1atasoy

    ağır ve alçak araba desek daha iyi olur örneğin mercedes






    Alıntıları Göster
    mercedes kalacakta spring çıkacak orda bir sorun vardır ya spring kar lastiklidir diğerleri değildir
    yada orda yolda kalanlar arabalar değil sürücülerdir ben autoshowda görmüştüm kar lastikli mercedes her yeri çıkıyordu karşısında bir bmw ve bir audi quatro vardı quatro kadar iyi olmasada bmw den daha iyi idi ayrıca gene söylüyorum karda araba sürmek herkesin işi harcı değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1atasoy -- 4 Eylül 2007; 23:55:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1atasoy

    mercedes kalacakta spring çıkacak orda bir sorun vardır ya spring kar lastiklidir diğerleri değildir
    yada orda yolda kalanlar arabalar değil sürücülerdir ben autoshowda görmüştüm kar lastikli mercedes her yeri çıkıyordu karşısında bir bmw ve bir audi quatro vardı quatro kadar iyi olmasada bmw den daha iyi idi ayrıca gene söylüyorum karda araba sürmek herkesin işi harcı değil

    Alıntıları Göster
    evet ağır ve alçak arabalar daha iyi viraj alır
    kilo/beygir oranıda iyise hızlanmasıda iyi olur:)

    ağır arabanın sürtünme kuvveti ağırlığından dolayı hafif arabadan daha fazla olacağından daha iyi yol tutuş demektir.

    yere yakın olması da ağırlık merkezi yere yakın olacağından dolayı savrulması daha zor olur

    mesala subaruların ve bir kaç modelin motorları boxer motor yani silindirler yere yatay konumlandırılmış normal motorlarda silindirler dikey konumlandırılmış. boxer motorların ağırlık merkezi dikey silindirli motorlara göre daha yere yakın olduğu için daha avantajlı olduklarını okumuştum bi ara subarunun web sitesinde hala yazıyormu bilmiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cevremuh -- 5 Eylül 2007; 20:23:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cevremuh

    evet ağır ve alçak arabalar daha iyi viraj alır
    kilo/beygir oranıda iyise hızlanmasıda iyi olur:)

    ağır arabanın sürtünme kuvveti ağırlığından dolayı hafif arabadan daha fazla olacağından daha iyi yol tutuş demektir.

    yere yakın olması da ağırlık merkezi yere yakın olacağından dolayı savrulması daha zor olur

    mesala subaruların ve bir kaç modelin motorları boxer motor yani silindirler yere yatay konumlandırılmış normal motorlarda silindirler dikey konumlandırılmış. boxer motorların ağırlık merkezi dikey silindirli motorlara göre daha yere yakın olduğu için daha avantajlı olduklarını okumuştum bi ara subarunun web sitesinde hala yazıyormu bilmiyorum

    Alıntıları Göster
    ağır arabalarda geniş lastikler olur , ama kışın dar lastiklimi yoksa o çok geniş lastiklilermi yolda kalmaz ?? sorunun cevabı tabiki dar lastikli spring keçi gibi mercedesin çıkmadığı yere çıkacaktır ...... sürüş teknikleri uzmanı demir demirbükey bunu defalarca açıklamıştır ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    ağır arabalarda geniş lastikler olur , ama kışın dar lastiklimi yoksa o çok geniş lastiklilermi yolda kalmaz ?? sorunun cevabı tabiki dar lastikli spring keçi gibi mercedesin çıkmadığı yere çıkacaktır ...... sürüş teknikleri uzmanı demir demirbükey bunu defalarca açıklamıştır ...

    Alıntıları Göster
    Bence hafif araba genel kanaatin aksine ağır arabadan daha iyi viraj alır. Bu tezi fizikteki merkezkaç kuvvet formülüne uygularsak o da öyle diyor.

    F=m x v2 / r

    Bilmeyenler için hatırlatayım

    F : Aracı virajdan çıkarmak için uygulanan kuvvet (Kg)
    m: Aracın ağırlığı (Kg)
    v: Aracın hızı (m/sn)
    r: Aracın döndüğü virajın yarıçapı (m)

    Bu durumda aynı hızda aynı viraja giren iki araçtan kütlesi (ağırlığı) daha düşük olana daha az F kuvveti yani yoldan çıkarmaya çalışan merkezkaç kuvvet etki yapıyor.

    Lastik genişliği ve diğer parametrelerde tabiki diğer etkenler.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.