Arkadaşlar 2000 model vw polo araca sahibim yaklaşık 1 yıldır airbag ışığı yanıyor hiçbir şekilde airbag ile iletişim kurulmuyor bilgisayardan ustam bunun modül arızalı dedi kolay kolayda bozulan parça değil araştırdığım kadarıyla fakat aklıma bi ihtimal geldi geçen yıl yaz ayında klimayı çok kullandım ve gösterge bozuldu ve aynı zamanlarda bu airbag ışığı problemi başladı acaba diyorum klima gaz kaçırıyorda o bozmuş olabilir mi sizin düşünceleriniz nedir arkadaşlar bilgisayarda verilen hata bu şekilde < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Airbag Beyin Arızası
-
-
Tamiri oluyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Airbag kontrolcüsünün sigortasına baktınız mı?
car-boxFuses and relays Volkswagen Polo 3 Classic, 1994 - 2001https://car-box.info/volkswagen/polo/3-classic-1994-2001.htmlBu linkten sigortanın yerini görebilirsiniz. Sonrasında da koltuk altında bulunan soketleri kontrol ediniz. Büyük ihtimal düzelir. Kendiliğinden bozulan airbag kontrolcüsü görmek daha nasip olmadı.
-
Hocam hangisi acaba airbag kontrol sigortası tam olarak lütfen yardımcı olursanız sevinirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam merhaba
Sizin model yılında airbag sigortası kaldırılmış. Şimdi size aşamalar vereceğim bunları takip ederseniz sorununuz çözülecektir. Beynin arızalnması mümkün değil.
1 - Launch veya Delphi gibi arıza teşhis cihazları ile değil VAGCOM ile araca bağlanarak srs beynine (airbag) bağlanmaya çalışın. Bağlanmayı başarırsanız hatayı göreceksiniz. Sildiğinizde düzelme ihtimali var.
2 - Beyne bağlanamazsanız %100 gösterge paneliniz arızalı çünkü tüm sistemler ve duplexer arasında iletişim kurmaktan o sorumlu.
3 - Beyne bağlandınız ancak arıza silinmiyor. Aküyü sökün ve koltuk altlarındaki soketleri söküp alkol ile temizleyerek geri takın. Sonra aküyü tekrar takarak kontrol edin.
4 - Buna rağmen sorun düzelmediyse direksiyon sargısı arızalıdır.
Bunlar sorununuzu çözmeye çalışırken izlemeniz gereken adımlar. Gerisi fuzuli masraf olur. Tekrar ediyorum beyninizin arızalnama ihtimali yok.
Tabi bu ihtimal yok derken aracın kazasız olduğunu, daha önce airbag tamiri veya beynin sökülerek epromdan resetlenmediğini varsayıyorum.
-
Gösterge arızalıydı değiştirdim sorunsuz çalışıyor herhangi problemi yok direksiyon sargısı değişti orjinal marka aldım ve koltuk altlarında soket yok bunlarda hocam yan koltuklarda airbag olmadığı için bide şunu diycem kontağı açınca airbag ışığı direk sabit yanıyor yanıp sönme olayı yok
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tamiri olmayan bir sensör arızası, bu yüzden piyasada ağır hasarlı görülen araçlar var...
-
Hangi sensör arızası?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hava yastığı beyni arıza yapmaz olur mu tabikide yapar bilgisayardan bağlantı kurmuyorsa kesinlikle modül arızalı araç içine nem su aldıysa modül arızalı demektir gösterge paneliyle hele hiç alakalı bir durum değil bence
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Airbag beyni eğer daha önce açılmadıysa, müdahale edilmediyse araçta en en en son bozulacak kontrolcüdür. Kesinlikle kendiliğinden su falan almaz aracın selde falan kalması lazım. Konuyu açan arkadaşın eski konularına baktım aracın airbag mazisi karanlık. Direnç atmalar vesaire. Ayrıca taktığınız gösterge panelinin uygun olarak kodlanıp kodlanmadığı veya arızalı olup olmadığı da muamma.
Bu aracın airbag arızasının düzelebilmesi için vagcom kullanmayı ve kodlamayı bilen işinin ehli birinin sistemin tüm bileşenlerini kontrol etmesi lazım.
Böyle kurcamalayla, yamamayla bu aracın arızası düzelmez hocam.
Ayrıca kaza görüp airbagler tamir edildiyse bile çarpışma sensörleri değiştirilmediyse yine arıza dülzemez. Ayrıca patlayan airbaglerden sonra kontrolcü sökülerek epromdan resetlenmediyse yine düzelmez. (Kesinlikle tavsiye etmem.)
O hava yastıklarından hayır bekleniyorsa kontrolcü dahil tüm bileşenlerinin kaza görmemiş çıkmalar veya yenileri ile değiştirilmesi gerekir. Bunları yapmayacaksanız veya sistemin parçaları orijinal değilse kendinizi yorduğunuza değmez sizi rahatsız ediyorsa ışığı sökün. Ancak satarken ışığı söktüğünüzü belirtin.
Kontak açar açmaz anında yanması;
1 - Haberleşme hatası
2 - Kaza kaydı
3 - Arızalı parça
demektir.
Düzenlenme Sebebi: İmla Hatası
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi think of idea -- 5 Ocak 2025; 19:11:23 >
-
Doğru hocam haklısınız gösterge paneli ile hiç bir alakası yok. Hatta gösterge paneli ile hiç bir kontrolcünün alakası yok. Arıza için indikatör bilgisini, hızı, devri, tükem verileri falan hep gayipten haber alır gösterge paneli.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi think of idea -- 5 Ocak 2025; 19:7:8 > -
Aracın geçmişte airbag açacak kazası olmamış zaten aracı aldığımda böyle bir problem yoktu sadece bi ara yandı ışık hata şu şekildeydi bu ne hatası oluyor acaba
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Alttan sürtme sonucu şasi ucundaki sensör arızalanmış olabilir.
Üretici firma yeniden kullanılmasın diye bu sensörün tamirine izin vermez…
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu sensörler şase ucundamı yoksa paneldemi oluyor acaba?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu arıza sürücü hava yastığının bağlantılarında problem olduğunu gösterir. Ya soketiniz halen bozuk, ya direksiyon sargısını düzgün tamir edemediniz yada sağlam direksiyon sargısı taktıktan sonra düzgünce arızayı silmediniz.
Ancak bu arıza kaydı gösterge paneli değişmeden önce mi yoksa sonra mı?
Gösterge paneli tüm geçişler arasında bir kontrol sağlar ve doğru kodlanması gerekir.
Örneğin;
Airbag Kontrolcüsü :
1 - Yolcu Hava Yastığı - VAR
2 - Sürücü Hava Yastığı - VAR
3 - Perde Hava Yastığı - VAR
Gösterge Paneli :
1 - Yolcu Hava Yastığı - VAR
2 - Sürücü Hava Yastığı - VAR
3 - Perde Hava Yastığı - YOK
Yukarıda gösterdiğim gibi bir kodlama senaryosunda airbag ışığı yine yanacaktır.
Siz aracın tüm elektronik öyküsünü anlatın sizi ona göre yönlendireyim.
-
Ben 8 yıl önce ilk sahibinden aldım aracı aldığım kişi sadece sağ çamurluk boyalı geriye kalan bütün parçalar orjinal demişti ustayada göstermiştim kaporta güzel demişti ilk airbag ışığı 2020 yılında yandı ve hata resimdeki gibiydi sonra sildirdim 3-4 ay aralıklarla yine yandı yine sildirdim bayağı bi süre yanmamıştı en son geçen sene bi yandı bidaha airbag ile bağlantı kurulamıyor dedi kime götürdüysem ama şöyleki en son ışık birden yanmadı gidip gelme yaptı airbag ışığı yanıp söner gibiydi en sonunda sabit yanık kaldı durum bundan ibaret
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2000 model aracın gösterge panelinin neyi kodlanacak ki? BCM bu modelde var mı yok mu bilmiyorum VW üzerine çalışmıyorum. Varsa Airbag beyni ve BCM arasındaki tesisat ölçümü buradan çıkacak sonuca göre de 2000 modelde sanırım Can hattı üzerinden haberleşir dediğim gibi tesisat şemasına bakmak lazım, neyse varsa can hattı data paketlerine bakmanız lazım. Bu iki ölçüm ile airbag beyni mi arızalı, ara bağlantı soketlerinde mi sorun var, tesisatta mı sorun anlaşılır. Kısacası bu aracın tesisat şemasını bilen ve ölçüm yapabilen elektrikçi veya yetkili servis artık hangisini bulursanız arızayı bulmak oldukça basit, çok zor değil bu arızayı tespit etmek.
"Beynin arızalanması mümkün değil. " 2000 model bir araç bir de, ben arızalanmayan beyin görmediğim için birşey diyemem, öyle bir marka ile çalışmak nasip olmadı, neyse bu kadar iddialı dediğine göre bu marka ile çalışıyordur, tesisat şemasını koyarsa yorumlayabilirim.
-
2000 Model gösterge panelinin immoblizerı, motor tipi, şanzıman tipi, yakıt deposu tipi, araçta bulunan donanımların hangilerinin mevcut olup olmadığı ve airbag konfirigasyonu gibi bin tane kodlaması var. İstiyorsan iyi bir vagcom ile golf 4 veya polo 6n modeline bağlan kendin kurcala.
Birde hocam selde kalmamış, su hasarı almamış, kurcalanmamamış, sökülüp epromu resetlenmeye çalışmamış veya kablolaması sökülerek ters gerilime maruz bırakılmamış bir airbag kontrolcüsünün nasıl arızalanabileceği hakkında bizi bilgilendirirseniz sevinirim.
-
Hocam şimdi şüpheli ya direksiyon sargısı yada direksiyon sargısını tesisata bağlayan soketleriniz. Hava yastığınızın sağlam olduğunu varsayıyorum.
Direksiyon sargısınında sağlam olduğunu varsayarsak airbag kontrolcüsünün kendi soketi dışında sorun çıkarabilecek tek soket kalıyor. Direksiyon kolonuna giren soketler. Bu soketler direksiyon kolonunun etrafında plastik muhafazayı çıkardığınızda göreceğiniz soketlerdir. Sinyal kolları, direksiyon sargısı ve kontak yuvanız bu soketlerle bağlıdır. Titreşim veya direksiyonun kolonun ayarlanması sırasında ortaya çıkan hareketler bu soketlerde gevşemeye sebep verebilir.
Benim tavsiyem akünüzü söküp bahsettiğim soketleri temizlemenizdir.
Ultimate DIYyoutubeMy other car related videos: https://youtube.com/playlist?list=PLXoMfmZDOTAy6tlpa1ZWdT_TfmHq8cRDthttps://www.youtube.com/watch?v=Z4jLCtL0aqEEklediğim video Lupo modelini gösteriyor ancak benzerdir. Nerede olan soketlerden bahsettiğimi anlamanızı sağlar. Soketleri diş fırçası ve izopropil alkol ile temizleyebilirsiniz. Dediğim temizliği yaptıktan sonra araca bağlanarak arızayı sildirmeyi unutmayınız. Hazır eliniz değmişken koltuk altındaki soketleride temizlemeyi unutmayın. Bazı modellerde koltuk altındaki soket hava yastığının devresini açmak üzere tasarlandığı için hava yastığı hatası vermekte koltuk altı soket ile alakalı bir hata vermemekte.
-
Aracın yaşı 18, bu yaştaki araçta herhangi bir elektriksel eleman arızalanabilir, bir sebep olmasına gerek yok. Zamanla bu parçalar arızalanabilir. Dediğim gibi Vagcom vs bağlamaya gerek yok, zaten ECU'ya ulaşılamıyor. Neden ECU'ya ulaşılamadığı ise tesisat şemasına bakılır, gerekli yerler ölçülür, neresi arızalı ( tesisat, soket veya hangi modül arızalı ise ) tespit edilir. Programlaması varsa da bu sonraki iş, önce modüle neden ulaşılamadığının tespit edilmesi lazım.
Bunlar bu işleri yapan kişiler için basit şeyler, arıza tespitini arkadaş sormuş evet basitçe bulanabilir. Eğer sizde de tesisat şeması varsa koyarsanız iş basitleşir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 7 Ocak 2025; 20:30:43 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X