Şimdi Ara

akım güçlendirme nasıl yapılabilir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
13.161
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba bi konuda yardımınıza ihtiyacım var bayağı forum ve makaleleri araştırdım ama aradığım şeyi tam olarak bulamadım
    Benim çok küçük bi mobiletim var yaklaşık 1960 model sanırım motorumu yeniden gün yüzüne çıkardım ve elden geçirdim nostalji yaşamak için herşey tamam yanlız aydınlatma konusunda bi kaç sıkıntı var motorda akü falan yok kendisi elektirik üretiyo fakat oda 6v zannedersem oda bir tane ampülün çalışmasına anca yetiyo motorun ürettiği 6v elektiriği 12v nasıl yükseltebilirim ürettiği elektirik AC mi yoksa DC onuda çözebilmiş değilim.Eğer DC akım üretiyorsahttp://www.derinelektronik.com/inverterler/inverter/dc-dc-cevirici-6v-12v.html adresindeki DC DC çeviri devresini kullanabilirmiyim acaba ?
    Yardımınıza ihtiyacım var bu canavarı aydınlatmam gerekiyo :)







  • Statorda birbirinden bağımsız ayrı ayrı iki bobin vardır platinli ateşleme sistemi vardır muhtemelen. platinin bağlı olduğu değil; aydınlatma için olan sargıyı sayarak sök. Yarı yarıya ince başka bobin teli ile iki kat sar. aynı watt ta 12 volt ampul kullan. Ben pejo mopete akü de ilave ettim 60/55 W H4 far kullayorum.
  • Merhaba arkadaşım.
    Aşağıda Elektor dergisinin 1983 yılında yayınladığı bir sistem var. Sanırım yazıya göre o zamanlarda piyasada 6volt ile çalışan arabalar varmış
    Bir göz at istersen. Bahsetmişsin,sanırım motorun AC üretiyor bu sistem önüne bir AC-DC dogrultmaç devresi yaparsan sorun cıkartmadan kullanabilirsin diye düşünüyorum. Üzerinde değişiklik gerekirmi orasını konuya ilgi gösteren abilerim yardımcı olurlar. Umarım işine yarar kolay gelsin.

     akım güçlendirme nasıl yapılabilir ?




  • Son olarak yazıyı okuyunca fark ettim sistemden 2 adet yapıp (çıkış transistör'ünü değiştirmekle birlikte) transistörleri ve sınırlama katı denen kısmı kaldırıp sistemden 1 adet daha ekleyince çıkışta 1.3A e yakın akım cekilebiliyormuş. Onuda çizip paylaşmak istedim. Tda2003 ün fiyatına baktım adeti 63 kuruş gözükmekte aslında ucuz bir devre ve kullanılabilir diye düşünüyorum.

     akım güçlendirme nasıl yapılabilir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi slayer_ank -- 8 Kasım 2012; 3:27:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boşyok

    quote:

    Orijinalden alıntı: dadas1256

    Merhaba bi konuda yardımınıza ihtiyacım var bayağı forum ve makaleleri araştırdım ama aradığım şeyi tam olarak bulamadım
    Benim çok küçük bi mobiletim var yaklaşık 1960 model sanırım motorumu yeniden gün yüzüne çıkardım ve elden geçirdim nostalji yaşamak için herşey tamam yanlız aydınlatma konusunda bi kaç sıkıntı var motorda akü falan yok kendisi elektirik üretiyo fakat oda 6v zannedersem oda bir tane ampülün çalışmasına anca yetiyo motorun ürettiği 6v elektiriği 12v nasıl yükseltebilirim ürettiği elektirik AC mi yoksa DC onuda çözebilmiş değilim.Eğer DC akım üretiyorsahttp://www.derinelektronik.com/inverterler/inverter/dc-dc-cevirici-6v-12v.html adresindeki DC DC çeviri devresini kullanabilirmiyim acaba ?
    Yardımınıza ihtiyacım var bu canavarı aydınlatmam gerekiyo :)



    Kullanılan güce uygun 6 volt giriş 12 volt çıkış trafo ile de çözebilirsiniz. İlave ağırlık, yer ve izolasyon gibi sorunlar çıkacaktır yapabilir veya yaptırabilirseniz Nipp10 ' un önerisi daha uygun. Neden 12 volta çıkarmak istediğinizi anlayamadım 6 volt ampul mü bulamıyorsunuz.
    Selamlar.

    6 volt luk sistem çoktan terkedildi. Ampul fln bulunmuyor. Ayrıca trafo konusunda sıkıntı çıkabilir.Çünkü motor devri yükseldikçe AC akımın frekansı da değişecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenakord08

    Eski Mobiletinizin Alternatoru çok büyük ihtimalle 6 volt ve AC gerilim çıkartıyor siz bunun için önce bir köprü diyot ve 220 uf kondansator marifetiyle bunu doğrultun daha sonra kullanacağınız bir 3 amperlik Step UP devresiyle 12 volt 1.3 Amperlik bir mini aküyü şarj edin böylece bu aküden lamba vs çalıştırın. Haaa bu arada far olarakta Power led kullanırsanız daha az akımda daha uzun süre kullanırsınız... Kolay gelsin..



     akım güçlendirme nasıl yapılabilir ?


    öncelikle ilglenen cvp veren herkese teşekkür ederm.

    kenakord08- akü kullanmadan direk bağlantı yapsam sıkıntı olurmu ? birde verdiğiniz devrenin baskı devresini çizme olanağınız varmı :(




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boşyok

    quote:

    Orijinalden alıntı: dadas1256

    Merhaba bi konuda yardımınıza ihtiyacım var bayağı forum ve makaleleri araştırdım ama aradığım şeyi tam olarak bulamadım
    Benim çok küçük bi mobiletim var yaklaşık 1960 model sanırım motorumu yeniden gün yüzüne çıkardım ve elden geçirdim nostalji yaşamak için herşey tamam yanlız aydınlatma konusunda bi kaç sıkıntı var motorda akü falan yok kendisi elektirik üretiyo fakat oda 6v zannedersem oda bir tane ampülün çalışmasına anca yetiyo motorun ürettiği 6v elektiriği 12v nasıl yükseltebilirim ürettiği elektirik AC mi yoksa DC onuda çözebilmiş değilim.Eğer DC akım üretiyorsahttp://www.derinelektronik.com/inverterler/inverter/dc-dc-cevirici-6v-12v.html adresindeki DC DC çeviri devresini kullanabilirmiyim acaba ?
    Yardımınıza ihtiyacım var bu canavarı aydınlatmam gerekiyo :)



    Kullanılan güce uygun 6 volt giriş 12 volt çıkış trafo ile de çözebilirsiniz. İlave ağırlık, yer ve izolasyon gibi sorunlar çıkacaktır yapabilir veya yaptırabilirseniz Nipp10 ' un önerisi daha uygun. Neden 12 volta çıkarmak istediğinizi anlayamadım 6 volt ampul mü bulamıyorsunuz.
    Selamlar.

    Üzerinde sarılı olan kablonun yarsı kadar incelikle ve iki kat daha uzun sarmam gerekiyor doğrumu anlamışım ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenakord08

    Eğer kullanacağınız 12 volt Ampülün çekeceği akım 3 amperi geçmezsse aküsüz kullanabilirsin...


    Anladım peki verdiğiniz devrenin baskı devresi varmı acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenakord08

    Baskıya ne gerek var, delikli pertinaksa yapın olsun bitsin. zaten basit bir devre

    bu son sorum hocam :) elimde 6v 4a akü onu bağlasam sıkıntı olurmu peki verim alabilirmiyim ?
  • ahhh ah şu motorlar:=) 2000 li yılların başıydı ve bir peugeot 49 cc almıştık:) sürekli ön farı patlardı :D haftada bir ampul değiştirirdik. yıl oldu 2005 elektronik bilgimiz oldu , sargı çıkışlarını bi ölçtüm rölantide 5V tam gazda 21V :D dağıttım motoru inceledim sargıları. 3 tane sarımlıydı 1 tanede ateşleme için vardı. motorun tesisatı tekrardan kendi düzeneğime göre çektim. 3 sarğının akımlarını birleştirmesi amacıyla dc ye çevirip paralel bağlamıştım:)2 adet LM7812 ve 4 adette 2N3055 transistörle 2 tane birbirinden bağımsız çıkış almıştım. ön far 15W yaklaşık 1.2A çekiyordu problem yaratmadı. arka far 12V 0.5A ampuldü ve frende 12V 5W araba lambalarından:) işe yarar bişey ama sorun şu ki DC çıkış kullanıyorsun, yani kornan çalışmayacak. değiştireceksin:) yada kornayı düz ac çıkıştan alacaksın devirin arttıkça kornanında ses frekansı artacak:D:D:D eski sisteme ancak böylesi yakışır:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dadas1256

    Merhaba bi konuda yardımınıza ihtiyacım var bayağı forum ve makaleleri araştırdım ama aradığım şeyi tam olarak bulamadım
    Benim çok küçük bi mobiletim var yaklaşık 1960 model sanırım motorumu yeniden gün yüzüne çıkardım ve elden geçirdim nostalji yaşamak için herşey tamam yanlız aydınlatma konusunda bi kaç sıkıntı var motorda akü falan yok kendisi elektirik üretiyo fakat oda 6v zannedersem oda bir tane ampülün çalışmasına anca yetiyo motorun ürettiği 6v elektiriği 12v nasıl yükseltebilirim ürettiği elektirik AC mi yoksa DC onuda çözebilmiş değilim.Eğer DC akım üretiyorsahttp://www.derinelektronik.com/inverterler/inverter/dc-dc-cevirici-6v-12v.html adresindeki DC DC çeviri devresini kullanabilirmiyim acaba ?
    Yardımınıza ihtiyacım var bu canavarı aydınlatmam gerekiyo :)




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IItwentysixII

    ahhh ah şu motorlar:=) 2000 li yılların başıydı ve bir peugeot 49 cc almıştık:) sürekli ön farı patlardı :D haftada bir ampul değiştirirdik. yıl oldu 2005 elektronik bilgimiz oldu , sargı çıkışlarını bi ölçtüm rölantide 5V tam gazda 21V :D dağıttım motoru inceledim sargıları. 3 tane sarımlıydı 1 tanede ateşleme için vardı. motorun tesisatı tekrardan kendi düzeneğime göre çektim. 3 sarğının akımlarını birleştirmesi amacıyla dc ye çevirip paralel bağlamıştım:)2 adet LM7812 ve 4 adette 2N3055 transistörle 2 tane birbirinden bağımsız çıkış almıştım. ön far 15W yaklaşık 1.2A çekiyordu problem yaratmadı. arka far 12V 0.5A ampuldü ve frende 12V 5W araba lambalarından:) işe yarar bişey ama sorun şu ki DC çıkış kullanıyorsun, yani kornan çalışmayacak. değiştireceksin:) yada kornayı düz ac çıkıştan alacaksın devirin arttıkça kornanında ses frekansı artacak:D:D:D eski sisteme ancak böylesi yakışır:)

    kanka sen benim sistemi anlatmışsın ama ben bağımsız 2 adet bobin sarıp birini sürekli şarj, Diğerini farları yaktığımda devreye girecek şekilde yapmıştım farı yakınca akü bitmiyor. (Halen çalışıyor) Far hariç herşey led fren lambası parklar fln




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nipp10

    quote:

    Orijinalden alıntı: IItwentysixII

    ahhh ah şu motorlar:=) 2000 li yılların başıydı ve bir peugeot 49 cc almıştık:) sürekli ön farı patlardı :D haftada bir ampul değiştirirdik. yıl oldu 2005 elektronik bilgimiz oldu , sargı çıkışlarını bi ölçtüm rölantide 5V tam gazda 21V :D dağıttım motoru inceledim sargıları. 3 tane sarımlıydı 1 tanede ateşleme için vardı. motorun tesisatı tekrardan kendi düzeneğime göre çektim. 3 sarğının akımlarını birleştirmesi amacıyla dc ye çevirip paralel bağlamıştım:)2 adet LM7812 ve 4 adette 2N3055 transistörle 2 tane birbirinden bağımsız çıkış almıştım. ön far 15W yaklaşık 1.2A çekiyordu problem yaratmadı. arka far 12V 0.5A ampuldü ve frende 12V 5W araba lambalarından:) işe yarar bişey ama sorun şu ki DC çıkış kullanıyorsun, yani kornan çalışmayacak. değiştireceksin:) yada kornayı düz ac çıkıştan alacaksın devirin arttıkça kornanında ses frekansı artacak:D:D:D eski sisteme ancak böylesi yakışır:)

    kanka sen benim sistemi anlatmışsın ama ben bağımsız 2 adet bobin sarıp birini sürekli şarj, Diğerini farları yaktığımda devreye girecek şekilde yapmıştım farı yakınca akü bitmiyor. (Halen çalışıyor) Far hariç herşey led fren lambası parklar fln

    bu bahsettiğiniz sistemi bana de anlatırmısınız aynısını yapıyım bende :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dadas1256

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nipp10

    quote:

    Orijinalden alıntı: IItwentysixII

    ahhh ah şu motorlar:=) 2000 li yılların başıydı ve bir peugeot 49 cc almıştık:) sürekli ön farı patlardı :D haftada bir ampul değiştirirdik. yıl oldu 2005 elektronik bilgimiz oldu , sargı çıkışlarını bi ölçtüm rölantide 5V tam gazda 21V :D dağıttım motoru inceledim sargıları. 3 tane sarımlıydı 1 tanede ateşleme için vardı. motorun tesisatı tekrardan kendi düzeneğime göre çektim. 3 sarğının akımlarını birleştirmesi amacıyla dc ye çevirip paralel bağlamıştım:)2 adet LM7812 ve 4 adette 2N3055 transistörle 2 tane birbirinden bağımsız çıkış almıştım. ön far 15W yaklaşık 1.2A çekiyordu problem yaratmadı. arka far 12V 0.5A ampuldü ve frende 12V 5W araba lambalarından:) işe yarar bişey ama sorun şu ki DC çıkış kullanıyorsun, yani kornan çalışmayacak. değiştireceksin:) yada kornayı düz ac çıkıştan alacaksın devirin arttıkça kornanında ses frekansı artacak:D:D:D eski sisteme ancak böylesi yakışır:)

    kanka sen benim sistemi anlatmışsın ama ben bağımsız 2 adet bobin sarıp birini sürekli şarj, Diğerini farları yaktığımda devreye girecek şekilde yapmıştım farı yakınca akü bitmiyor. (Halen çalışıyor) Far hariç herşey led fren lambası parklar fln

    bu bahsettiğiniz sistemi bana de anlatırmısınız aynısını yapıyım bende :D

    Motorun sağındaki volan kapağını söküp alternatörün fotosunu çeker misin?




  • o işi ben yapamam:=) çünkü elimde öyle bir mobilet yok:) ama dersin ki böyle regülatör devresi öner bana diye orası ayrı:) elini sallasan ellisi :) yalnız motordaki o sargıların rölantide verebildiği voltaj aşırı düşükse sorun oluyordu. devirle birlikte voltajda yükseldiği için belirli deviri aşınca lambanın ışığı sabit kalıyordu. işin aslını söylemek gerekirse bu tür motorlarda böyle bir düzenek kurup 6V lamba kullanmak en mantıklısı. transistörleri iyi soğuttunmu tek bi zararı var, oda devrenin eksisini motor şasesinden yalıtacan ve lambalarda kullanacağın eksi kutbunu devreden çekecen( yani bir şase kablo hattı), aksine devir ne olursa olsun lambanın ışık şiddeti hep aynı. ama işte işin ucunda motor sargılarından gelen bobinlerin bağlantısını saptamak(genelde 3 sarımsa 3 sargınında bir ucu birleştirilip şaseye veriliyor) devreyi kurmak ve tesisatıı düzenlemek. işte verim böyle alınır. 110cc lik motorumla kaza yapmamış olsaydım motor devir göstergesi ve hız göstergesi tasarlayacaktım. Vu-metre li led gösterge planlarım işte. hepsi tamdı devre basılacaktı sadece ve motor bobin sargısı tespit edilip bağlantı yapılacaktı. ama nasip değilmiş işte




  • Üstadlar selam; uzun zamandır araştırdığım konuyu nihayet burada buldum.Samimiyetle söylüyorum Öncelikle vereceğiniz bilgilerin 50 yaşındaki birinin anlayabileceği şekilde olmasını rica ediyorum.Elimden hemen hemen her iş gelir ancak elektrik konusu olunca benim 50 yaşındaki kafa çalışmaz oldu.

    Konu şu:Bir yerden elime hurdaya çıkmış Beldeyama Mobylette geçti.Motoru çalıştırdım bir şekilde.Komple zımparaladım boyayıp rengini değiştirdim.Bobine karışmadan tüm elektrik tesisatını yeniledim,Bobinden çıkan ana elektrik kablosundan bir hat çekip, ledler için ortalama ve yüksek hızda voltaj yükseleceğinden patlamasın bozulmasın diye özel regülatör yaptırdım,ledler sorunsuz çalışıyor.Işıklandırmaların hepsini far dahil LED yaptım.
    Ana hattan İkinci bir hat daha çekip kornayı oraya bağladım.
    ANCAK !!! İŞ kornaya gelince tıkandım ilerleyemiyorum.Korna aldım çalışmadı.Röle bağladım(orj.Alman malı Hella 5 fişli) röle kornadan daha fazla ses çıkardı.Sorduğumda mobiletlerin kornasının orijinali bile bozuk kapı gıcırtısı gibi çalıyormuş.
    Şimdi SEGER marka 335 Hz hiç kullanılmamış bir korna var elimde.Bu kornayı mobilete nasıl bağlarım.Yürürken çalışmasına da razıyım,madem rölantide 4,5 V veriyor,devir yükselince voltaj artıyor ona da razıyım.
    Ha bu arada Motor elektronik ateşlemeye çevrilmiş,platin meksefe yok,o yüzden rölantide 4,5 volt veriyormuş.

    Mobileti neredeyse chooper (Çapır ) yaptım bir kaşık suda boğuldum.Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
     akım güçlendirme nasıl yapılabilir ? akım güçlendirme nasıl yapılabilir ? akım güçlendirme nasıl yapılabilir ? akım güçlendirme nasıl yapılabilir ?




  • Kornalar normalde anlık 10 amper kadar çeker. Bu da motorda ani zorlanmalar yapar, bu da motor açısından zararlı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorunun nerede olduğunu buldum.Bulmak yapmak anlamına gelmiyor her zaman.
    Sorun elektronik bobinin AC elektrik üretmesiymiş.Ve mobilet kornaları AC ile çalışırmış.Ben DC korna ile uğraşıyorum,rölenin kornadan fazla ses çıkarma sebebi buymuş.Yani röle de doğal olarak DC olduğu için uyum sağlamadılar.
    Ben LED ler için özel bir regülatör yaptırmıştım ki yapan elektronikçi bunu AC den DC ye çevirerek yapmış büyük ihtimalle yoksa ledler sorunsuz çalışmazdı.Regülatörün çıkışına küçük bir kondansatör koydum eksik elektriği tamamlasın diye demişti.
    1-)Şimdi ledlere gelen elektrik kablosuna bahsettiğim kornayı bağlasam(12V DC) sadece hareket halindeyken çalışır mı?
    2-)Röle bağlamam gerekir mi?
    3-)Rölenin buradaki amacı,fonksiyonu ne?
    4-)Elektronikçi bana istersen kondansatörden sonra küçük bir 12V pil bağla durduğunda da bir süre elektrik kullanabilirsin demişti.Yaptığım regülatör aynı zamanda pilide doldurur demişti.Bu kadar küçük akü yokmuş araştırdım.Nasıl bir pil bağlamalıyım,ölçüleri bu kadar küçük olan bir pili nerede bulabilirim?
    İşte üstadlar bu kadar küçük bir detay kafamın durmasına hatta beni gerizekalı durumuna düşürdü.Bu detayı farketmememin sebebi hiç bir motorlu aracın 4.5-6,8,12 V AC elektrik üretebileceğini tahmin edemeyişimdir.
    İlginç olan bunu bilen motor tamircisi-elektrikçisi yok.İşte burda Derin bir OHH çektim,gerizekalı değilmişim.
    Şu sorulara vereceğiniz Yeni önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim,sağolun,varolun.
    Saygılar sunuyorum.




  • Herkese teşekkürler.Sorun ÇÖZÜLDÜ.

    ÇÖZÜM:AC elektrik üreten bir motosiklet dinamosu rölantide 6V -8V elektrik üretiyormuş.
    Elektronikçim bana bir regülatör yaptı AC den DC ye hem dönüşüm yapıyor hemde konjektör görevi yapıyor.
    Buradan çıkan akım biraz rölantiyi yükseltince sabit 12V veriyor.Ledler bu yüzden sorunsuz çalışıyor.İşte bu çıkışa 2 tane 6V 4Amper iki aküyü seri bağlanınca sabit sürekli 12V 4 amper bir kaynağınız oluyor.
    Buraya da benim SEGER 12V Max 5 amper kornayı bağlayınca üstelik rölesiz,durduğumda da hem aydınlatmam hemde korna çalışır hale geldi.
    SONUÇ: Yapmanız gereken;
    1-) AC den DC ye dönüşüm + Konjektör için Bir regülatör yaptırmanız gerekiyor.Fiyatı 115 TL Elektronikçinin adresi telefonu bende mevcut.
    2-) 6V 4 Amper 2 Akü Adet fiyatı 15 TL x 2 = 30 TL
    3-)SEGER yada başka marka tercih sizin .12 V Max 5 Amper tekli korna Fiyatı 15 TL.Çiftte takabilirsiniz ancak çok amper çekeceği için ya aküleri büyüteceksiniz ve bunun için yer sıkıntısı var,yada çok kısa aralıklarla kornayı kullanacaksınız.

    İlgi gösteren herkese,Tüm üstadlara Teşekkürler.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.