Merhaba, Arabanın aküsü bitmiş, dünden beri takviyeyle gitti geldi, aküyü yenilerken nelere dikkat etmek gerekir? Mesela aküyü nereden alacağım? (Ankarada'dayım) Hangi marka almalıyım? Kim değiştirecek? Aracın modeline göre değişiyorsa=97 polo benzinli.
Bir de, arabanın 100bin bakımı da geldi, direk ona soksam mı, o ara aküyü de hallederler. (100bin bakımı çok pahalı mıdır?) Teşekkürler..
Tahminen 60'lık aküdür seninki.Marka olarak mutlu,yiğit,bosch marka iyileridir diye biliyorum.Ben 60'lık mutlu marka aküyü 80 ytl'ye almıştım 3 ay falan önceydi.
quote:
Orjinalden alıntı: stres
Tahminen 60'lık aküdür seninki.Marka olarak mutlu,yiğit,bosch marka iyileridir diye biliyorum.Ben 60'lık mutlu marka aküyü 80 ytl'ye almıştım 3 ay falan önceydi.
peki aküyü hemen 5 dakikada değiştirirler mi? var mı ıvırı zıvırı?
ıvırı zıvırı yok. bu arada akü neden bitti. hatalı kullanımdanmı ömrünümü doldurdu?
quote:
Orjinalden alıntı: kasnakkafa
quote:
Orjinalden alıntı: stres
Tahminen 60'lık aküdür seninki.Marka olarak mutlu,yiğit,bosch marka iyileridir diye biliyorum.Ben 60'lık mutlu marka aküyü 80 ytl'ye almıştım 3 ay falan önceydi.
peki aküyü hemen 5 dakikada değiştirirler mi? var mı ıvırı zıvırı?
akü değiştirmek 5 dakikalık bir iş. İstediğin yerde değiştir . Kendiniz bile değiştirebilirsiniz. (pozitif ve negatif kutuplara dikkat )
ömrü dolduğu için bittiğini sanıyorum ama sadece tahmin, zira aracı yeni aldık 100bine girmemiş falan. ömür mü, hatalı kullanım mu nasıl anlarız? sabah takviye yapıp çalıştırdık, akşam dönüşte yine aynı, öyle olunca dedim herhalde bitmiş bu.
BPnin sitesinde bulduğum yararlı bilgiler:
Eğer arabanız akünüzden dolayı çalışmıyorsa sorunu kendiniz de çözebilirsiniz. Eğer arabanız çalışmıyorsa akünüzü değiştirmeden önce yapabileceğiniz birkaç şey var : Arabayı itmeyi deneyin. Önce arabayı iterek çalıştırmayı deneyin (eğer size yardım edecek bir iki arkadaşınız varsa): Kontağı çevirin, debriyaja basın (otomatik vitesli aracı iterek çalıştıramazsınız). Birkaç kişi arabayı iterken, olabildiğince hızlanmaya çalışın. İkinci vitese geçin, debriyajı hızla bırakın ve motor çalışır çalışmaz gaz verin. Cereyan Aktarımı İterek çalıştırmak işe yaramazsa, arabanızı cereyan aktarımıyla çalıştırmayı deneyebilirsiniz. Uzmanların bu konudaki adım adım tavsiyeleri: 1. Adım - Aracınıza uygun malzemeyi alın Cereyan aktarma kabloları, çoğu araç tipinde kullanılabilmeleri için, en az 10 feet uzunluğunda olmalıdır. Sadece bu iş için özel tasarlanmış kabloları kullanın - bu kablolarda biri kırmızı, diğeri siyah, iki adet kurşun bulunur. Kullanıcı kılavuzunuzda, aracınızı cereyan aktarma ile çalıştırmamanız gerektiğinin yazmadığından emin olun - bazı araçların elektronik ateşleme sistemleri bu uygulamadan zarar görebilmektedir. 2. Adım - Kabloları bağlamadan önce Akü büyük olasılıkla, araba bir süredir kullanılmadan duruyorken bitecektir; yani, bu esnada büyük ihtimalle, evde, işte ya da arkadaşlarınızda olacaksınız. Bu da arabasından faydalanacağınız kişiyi tanıyor olacağınız anlamına gelir. Akünün yol üzerinde bitmesi zayıf bir ihtimaldir, ama biterse, bir yabancıyı durdurmayın; destek ekibini çağırın. 3. Adım - Kabloları bağlayın Her iki aracın da kontağı kapalı olmalı ve iki araç birbirine değmemeli. Her iki aküdeki metal terminalleri bulun. Biri (+), diğeri (-) işaretli olacak. Bazı araçlarda, terminallere erişmek için plastik ya da lastik bir kabı / kapağı açmanız gerekebilir. Kırmızı kablonun bir ucunu, akünüzün artı terminaline bağlayın. Bu ilk bağlantıyı yaptıktan sonra, aktarma kurşunlarının her iki ucundaki klipslerin birbirine değmediğinden emin olun çünkü bu, kısa devreye neden olur. Aynı kırmızı kablonun diğer ucunu da, diğer aracın artı terminaline bağlayın. Siyah kablonun bir ucunu, yine diğer aracın eksi terminaline bağlayın. Siyah kablonun diğer ucunu da, kendi aracınızın motor bloğu ya da karoserine bağlayın. DiKKAT! Eksi kabloyu bitmiş aküye veya civarinda bir yere BAĞLAMAYIN. Not: Bazı araçlarda akü, aracın bagaj kısmındadır (bu araçlarda, kapağın altında özel terminaller bulunur) ayrıntılar için araç kılavuzunuza bakın. 4. Adım - Çalıştırın! Dolu aküyü kullanarak aracınızı çalıştırın ve motoru yüksek durağan viteste tutun. Bir dakika sonra, aracınızı çalıştırmayı deneyin. Olmazsa, biraz bekleyin. Yine de çalışmıyorsa, muhtemelen çalışmayacak demektir. 5. Adım - Yola koyulun! Bağlantıları yaparken takip ettiğiniz adımları bir bir tersine uygulayarak, diğer araçla bağlantınızı kesin. Yani, siyah kabloyu, yeni çalışmaya başlamış olan aracın gövdesinden, sonra da diğer aracın aküsünden ayırın; ardından kırmızı kabloyu diğer araçtan, sonra da yeni çalışmaya başlamış olandan ayırın. Akünüzü değiştirme Eğer akünüz ömrünü doldurmuşsa cereyan aktarımı akünüzü hayata döndürmez. Akünüzü değiştirme zamanı gelmiş demektir. Uzmanlar akünüzü kendinizin de değiştirebileceğinizi ama çok dikkatli olmanızı, gerekli güvenlik önlemlerinizi almanızı tavsiye ediyorlar: Dikkat! - ARABANIN KONTAĞI KAPALI OLMALIDIR! Ayrıca akü, son derece yanıcı bir sıvı da içerir; bu yüzden iyi havalandırılan, serin bir yerde çalışmalısınız. Koruyucu gözlük ve eldiven giymek de iyi bir fikir olacaktır. 1. Adım - Akü değişimi gerektiğinden emin olun Öncelikle bazı kontrolleri yapmadan, akünüzü hurdaya çıkarmamalısınız. Eğer akünün içinde çatlaklar görüyorsanız, işi bitmiştir. Yeni bir akü sipariş edin. Çatlak yoksa, karar vermeden önce akü terminallerine bakın. Terminaller, kabloları alternatöre bağlayan, tokmak şeklinde artı ve eksi kutuplardan ibarettir. Bazen, terminalleri paslandırıp, bozan sülfat birikimi sorun olabilir. Not: Akü satan yerlerin çoğu ücretsiz olarak akünüzü test edip, yeni bir akü mü gerektiği, yoksa tüm ihtiyacınızın aküyü iyice doldurmak mı olduğu konusunda sizi yönlendirecektir. Kurşunları çıkartıp irtibat noktalarını temizlemek, sorunu çözmeye yetebilir. Havalandırma kapaklarını açıp, akünün içindeki solüsyon donmuş mu, bakın. Donmuşsa, akünün tekrar çalışması için daha sıcak havalara ihtiyacınız var demektir. 2. Adım - Eski aküyü çıkartın Yeni bir aküye ihtiyacınız olduğuna karar verdiğinizde, eskisini çıkartmaya hazırlanın. Aküyü yerine sabitleyen kilidi açın; sonra da ingiliz anahtarı ile kablo kıskacını terminalden kaydırarak, negatif kıskacı zapteden akü civatasını gevşetin. Bu noktada, aküyü iyice kavrayın ve aracınızdan çıkarın. Aküyü çıkarttıktan sonra, terminal kıskaçlarını ve akü tepsisini, bir miktar karbonat ve su karışımıyla temizlemeye biraz zaman ayırın. Terminal kıskaçları, bulaşık teli veya zımpara kağıdıyla da temizlenebilir. 3. Adım - Yeni aküyü takın Yeni akü alırken, doğru boyutta ve aracınıza uygun üretim ve terminal yapısına sahip olmasına dikkat edin. Yeni akünüzü dikkatlice akü tepsisine yerleştirin. Artı ve eksi kutuplar doğru tarafa gelecek şekilde koyup, vidasını da takarak, aküyü yerine sabitleyin. Artı kablo kıskacını, artı terminalin üzerine takip, eksi kabloyu da aynı şekilde bağladıktan sonra, kapağı kapatıp arabayı çalıştırın. 4. Adım - Eski akünüzü dönüştürün Bu adımın önemi ne kadar vurgulansa azdır! Bitmiş akünüz, son derece zehirli olup, uygun biçimde atılmalıdır. Bunu servisinize götürüp bırakamazsınız; Uzmanlar, eski akünüzü, bu malzemenin dönüştürülmesini sağlayacak bir dönüşüm merkezine götürmenizi tavsiye ediyor.