Şimdi Ara

Akü ile beraber gelen sıkıntılar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
739
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar,

    2008 model Audi A4 kullanıcısıyım arabayı 4 ay önce aldım.. Aracı ilk aldığımda, sabah ilk çalıştırmada (soğukta 7derece vs(Not 4 ay önce havalar sıcaktı demeyin yurtdışındayım soğuk buralar) araç marş hemen yemiyodu zorlanıyordu, motorun sesi kötüydü vs. bakıma soktum tüm yağ ve bujilerini değiştirdim kısa süre sonra düzeldi (yağı bujisi kötü durumdaydı). şimdi ilk çalışmada bir sıkıntı yok.

    aradan aylar geçti şimdi havalarda dahada soğudu sürekli elektriksel arızalar vermeye başladı. mesela manifoltlara anlık sinyal gitmiyor (check lambası yanıyor)(özel servis kablo da sıkıntı var kablosu değişcek dedi internette manifoltların temizlenmesi gerek yada aktivatörü değişmesi gerek diyor) Klima/radyatör fanı elektrik arızası veriyor vs fanlar çalışmıyor. kablo var kendim kontrol ediyorum DTC siliyorum. çeşitli sinyal okunamadı hataları geliyor hep elektriksel hatalar.. gibi gibi....

    aracıma özel bir uzaktan kumanda sistemi taktırdım aracı uzaktan çalıştırmaya yarıyor aynı zamanda bazı değerleri gösteriyor. taktırdığım yer akünün gücünün düşük olduğunu söyledi kışın çalışmaz araç dedi (kışın -40 lara kadar çıkıyo burası) açıkcası korkuttu. cihazdan kontrol ettiğimde araç çalışmadığında 12.35V gibi bir değer, aracı kullandıktan sonra 12.78V gibi bir değer oluyor. bakıyorum değerler normal gibi yoksa akü sıkıntılımı şarj mı ettirmem gerekir.

    ve akü eğer bitmeye başlamışsa böyle elektriksel arızalar çıkarır mı?
    Yoksa arızlar aküyle alakasız mı?
    Akü şarj edilir mi? Kaç yıllık bilmiyorum? (7 yıllıkmı yoksa yeni mi bilmiyorum voltaj değerleri yazıyor.)
    Yeni akümü almak gerekir mi?







  • akünüz bitik ilk önce akü değişimiyle başlayın sorunlar çözülecektir.
  • aracınız dızelmı peekı buarada onun bılgısını yazmamısssınız da...
  • Araç Audi A4 1.8TFSI Benzin.

    Sarj ettirsem sorun çözülmezmi yeni akü 300 - 400 lira civarı bu ülkede... (mevcut akü kaç yıllık bilmiyorum) Bosch marka takılı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi romsage -- 21 Ekim 2015; 9:38:47 >
  • Voltaj değerleri normal. Akü şarjlı görünüyor. Motor çalışırken en az 13.4 13.6 Volt alıyorsa şarj dinamosu da çalışıyor demektir.

    Fakat voltaj her şey demek değil, zamanla akünün şarj kapasitesi ve soğukta verebileceği maksimum akım düşecektir. Bunlar da aküye kapasite testi (load test) yapılmadan tam olarak anlaşılmaz.

    Söylediğiniz hatalar aküyle alakalı olailir, makul görünüyor, ama %100 emin olamayız. Ya servisin tecrübesine güvenip aküyü değiştirin veya kapasite testi yaptırmak gerekir.
  • Adam gibi bir yere gidip adam gibi test ettirt. Adam gibi düzgün bir akü al.

    -40 ta dışarda araban marş basmazsa ne olacak ?
  • Evet Arkadaşlar

    Aracın aküsünü araç içi yazılımla %60 seviyelerinde olduğunu görünce şarj ettirdim. Her nekadar şarj eden usta şarj etsekte işe yaramaz yenisini almak gerek desede bilmiyorum ama.

    artık %100 dolu gözüküyor ve boşalmıyor hiç. (Aradan 2 hafta geçti) Aynı zamanda araçtaki akü 2012 üretimi BOSCH S5 77A Akü ki incelediğimde Bosch s5 aküler uzun ömürlü ve kaliteli sınıf bir akü olarak satılıyor (bosch 3 yıl garanti vermiş bu ürüne). 3 yıldada akü ömrünü tamamlamayacağına göre sıkıntım kalmadı (soğuk ülke olduğundan dolayı bilmiyorum belki biraz ömrü azalmışmıdır)

    -- ha araç hata DTC vermeye devam ediyor o ayrı konu----
  • quote:

    Orijinalden alıntı: romsage

    Evet Arkadaşlar

    Aracın aküsünü araç içi yazılımla %60 seviyelerinde olduğunu görünce şarj ettirdim. Her nekadar şarj eden usta şarj etsekte işe yaramaz yenisini almak gerek desede bilmiyorum ama.

    artık %100 dolu gözüküyor ve boşalmıyor hiç. (Aradan 2 hafta geçti) Aynı zamanda araçtaki akü 2012 üretimi BOSCH S5 77A Akü ki incelediğimde Bosch s5 aküler uzun ömürlü ve kaliteli sınıf bir akü olarak satılıyor (bosch 3 yıl garanti vermiş bu ürüne). 3 yıldada akü ömrünü tamamlamayacağına göre sıkıntım kalmadı (soğuk ülke olduğundan dolayı bilmiyorum belki biraz ömrü azalmışmıdır)

    -- ha araç hata DTC vermeye devam ediyor o ayrı konu----

    Tesisatta bi sorun olabilir mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.