Arkadaşlar kimileri takmıyor ama bende 5800 var ve kasa açıklığı var.Az çok o kadar para veriyorum ve böyle bir sorun olması beni çok rahatsız ediyor.Ürünü cumartesi günü vatan bilgisayardan aldım.Her şeyi duruyor telefonun eksik birşeyi yok.Ben şimdi bunu gidip iade edebilir,paramı geri alabilir yada kasa açıklığı olmayan bir telefonla değiştirme hakkım var mı?
zorlamasan hiç bişi olmaz bir dene bakalım. esas itibari ile kasa açıklığı var ise alması gerekir
valla telde dedim ben onlara teknik servise yollarız orda ayıplı raporu çıkarsa değiştiriz diyorlar hatta sen götür garantiye dedi kadın kendisini işten sıyırmaya çalışıyor gibi geldi bana.Ben ürünü daha yeni almışım garantide açıcak içini kurcalıcak toz kaçırcak vs vs bir sürü olasılık var.
aldığınız cihazı her ne koşulda olursa olsun 15 gün içinde iade etme hakkınız var..ama kim uyuyor bu yasaya orası da muamma..
5800 çıkalı neredeyse 7 ay oldu. İlk seride bu sorun vardı ve bu konu çok yazıldı burada. Ama hala devam ediyor olmasına şaşırdım....:( Arkadaşım umarım sorunun en kısa sürede çözülür...
herzaman için yeni çıkan bir telefon lap diye alınmamalı çünkü görüldüğü üzere hatalar vs oluyor..sonraki serilerin beklenmesi daha iyi..mesela benim 5130 ilk seri nisan çıkışlı şu an tuşları semsert.ikinci 5130um temmuz çıkışlı 2.seri ve yumuşacık tuşları..fark bu..
quote:
Orijinalden alıntı: Mk4Ever.
Arkadaşlar kimileri takmıyor ama bende 5800 var ve kasa açıklığı var.Az çok o kadar para veriyorum ve böyle bir sorun olması beni çok rahatsız ediyor.Ürünü cumartesi günü vatan bilgisayardan aldım.Her şeyi duruyor telefonun eksik birşeyi yok.Ben şimdi bunu gidip iade edebilir,paramı geri alabilir yada kasa açıklığı olmayan bir telefonla değiştirme hakkım var mı?
4077 sayılı yasanın 4. maddesi şöyle der.
Madde 4 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./4. md.)
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.
Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.
aldığınız cihazı her ne koşulda olursa olsun 15 gün içinde iade etme hakkınız var..ama kim uyuyor bu yasaya orası da muamma..
böyle bir şey yok hocam. Net üzerinden alınan ürünlerde 8 gün iade hakkınız var sadece. dediğin gibi bir YASA yok
dostum yasal hakkın var ama... nerden aldıgına gore ıade alıp almayacakları degısır...
Böyle bir yasal hak sadece ONLINE olarak yapılan alışverişlerde geçerlidir oda 7 veya 10 gün içerisinde iade edebilirsiniz ancak. Onun dışında mağazan direkt birebir alınan ürünlerde değişim/iade hakkınız yoktur.Sadece ayıplı mallarda vardır. Onu da zaten alırken çalışıp çalışmadığını kontrol ettirdiğiniz için bu hakkınız da yoktur.
bu madde ne o zaman? birebir alışverişlerde geçerli olmuyor mu? illa ki bir yolu vardır..
4077 sayılı yasanın 4. maddesi şöyle der.
Madde 4 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./4. md.)
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.
Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.
Arkadaşım bak o maddeyi iyi oku Ne diyo sana ...
Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür Bu ayıptan kasıt da alınan ürünün bozuk,eksik özellikle, kırık çatlak ölü pixel çıkması vb kusurlardır.. Bu gibi durumlar içerisinde bu hakkın var senin.. Ama senin yaptığın daha bi ayıp oluyor. Beğenmediğin ya da özelliklerine bakmadığın araştırmadığın tercihin olmayacak ürünü niye alıyorsun .. Bu da satıcıyı bağlamıyor anlatabildim umarım demek istediğimi.. Yani ben bugün gidip bir telefon aldım telefon taş gibi hiç birşeyi yok.. Akşam eve gidiyorum baktım dokunmatiklerini kullanamıyorum alışmışım eski telefonun tuşlarına yazamıyorum.Sabah gidip iade etcem diyorum. Böyle birşey OLMAZ.. Sen o ürünü almadan önce orda test etcektin yazcaktın tuşlarına bakcaktın. .Eve gidip deneyip geldikten sonra hiç bir anlamı kalmıyor. He baktın evde bluetoothu çalışmıyor ne bileyim ses çıkmıyor müzik çalmıyor resim göstermiyor falan sorunu varsa her türlü gidersin iadede edersin ürününü.. Ama onun dışında keyfine göre beğenmedim kullanadım siz geri alın paramı verin .ı ıh olmaz...
quote:
Orijinalden alıntı: Ghett0C0wb0y
bu madde ne o zaman? birebir alışverişlerde geçerli olmuyor mu? illa ki bir yolu vardır..
4077 sayılı yasanın 4. maddesi şöyle der.
Madde 4 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./4. md.)
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.
Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.
hocam, yazdığın yasayı lütfen dikkatli ve yavaşca oku.Anlayacaksın ikimizin farklı şeyler söylediğini. Mal ayıplı ise diyor. Değilse NE OLURSA OLSUN değiştirme ya da iade hakkın YOK. sen ne yazdın bi önceki mesajında bir oku istersen
ayıptan kasıt bu yani..tamam bilmiyordum teşekkür ederim :)
arkadaşlar bnm bi arkadaşım N79 aldı ortalama 2 hafta önce.. ve kamerasında problem var.. bu cihazı başka bi N79la değiştirme hakkımız var mı?? telefonu garantiye yollayıp hem bekleyip hemde içini fln açtırmak istemioruz..
Mesafeli satışlarda (online) 7 gün içinde sorgusuz sualsiz değiştirmek zorundalar.Fakat gidip mağazadan aldınız diyelim,ertesi gün bozuldu.Bu durumda yetkili servisle muhattap olmak durumundasınız.
böyle bi durumun olduunu duymuştum peki bu yasa nie çıkarılmış o zaman anlam veremedim gitti..
quote:
ayıptan kasıt bu yani..tamam bilmiyordum teşekkür ederim :)
arkadaşlar bnm bi arkadaşım N79 aldı ortalama 2 hafta önce.. ve kamerasında problem var.. bu cihazı başka bi N79la değiştirme hakkımız var mı?? telefonu garantiye yollayıp hem bekleyip hemde içini fln açtırmak istemioruz..
2haftaya kadar nerdeydin ki arkadaşım :) Baya bi geç kalmışsın yani.. Hani mağazan alırken kamerasını filan kontrol etmedin mi ki.. 1 gün sonra olsa belki olurdu oda mağaza sahibinin insiyatifine bağlı (ki sanmıyorum ya) üstünden 2 hafta geçince artık servise gönderceksin ve garanti kapsamında işlem görcek..
quote:
Orijinalden alıntı: mawoix
arkadaşlar bnm bi arkadaşım N79 aldı ortalama 2 hafta önce.. ve kamerasında problem var.. bu cihazı başka bi N79la değiştirme hakkımız var mı?? telefonu garantiye yollayıp hem bekleyip hemde içini fln açtırmak istemioruz..
maalesef servis raporunu bekleyeceksin
biz taa ilk günlerden şikayetçi olup değişim isticektik ama forumdan kime sorduysak değişim yapmazlar cevabını alınca uğraşmadık