Şimdi Ara

Alfa Romeo buji değişim (Tecrübe edinme)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
17.751
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle yapılan işlemler amatör olarak yaptığım bir işlem olup yazdığım tecrübe ve deneyimlerimde eksik veya yanlış bilgilendirme olabilir bu konuda sorumluluk tamamen kullanıcıya aittir.

    Aracımda kalkış esnasında tekleme ve kesiklik söz konusu iken hava filtresi k&N in açık hava filtresi olduğundan filtreden olamıyacağı veya başka bir sensör vs den olmadığını düşünerek bu işe giriştim.. uzunca zamandır 60 000 km dir değişmeyen bujiler buna sebep olabilirdi...

    daha evvel hiç böyle bir işlemin nasıl yapıldığını görmeden işe koyuldum öncelikle üst koruma kapağını 4 adet alyan başlı civatasını sökerek alıyoruz.

    sonrasında karşımıza çıkan aşağıdaki resimde işaretlediğim impuls civatalar sökülüyor..

     Alfa Romeo buji değişim (Tecrübe edinme)



    daha sonrasında kartuş olarak seti tek tek elle gevşeterek resimdeki gibi dışarı alıyoruz ve eğer uzun zaman sökülmediyse yapışmış olacağından biraz sert çekmek gerekebilir tabi bunu yaparken bir çogu kopmaya veya kırılmaya yüz tutmuş olabilir yedeklerinin olması sizi yarı yolda bıraktırmaz yoksa o an için çözüm bulmak zor olabilir.

     Alfa Romeo buji değişim (Tecrübe edinme)



     Alfa Romeo buji değişim (Tecrübe edinme)



     Alfa Romeo buji değişim (Tecrübe edinme)



    daha sonra aşağıda gösterdiğim yerdeki bobin piposunun kırık olduğunu farkettim yenisi ortalama 20 tl gibi bir rakama satılabiliyor bende sadece bir tane bozuk çıktı etrafa kıvılcım atmaması için bunun sağlıklı olması önemli ...

     Alfa Romeo buji değişim (Tecrübe edinme)


    buji kablolarını bobinlerden ayırırken 2 tanesi dibinden koptu ve oralardan kesip lehimle tekrar birleştirdim burada lehim yaparken dikkat edilecek nokta fişin hemen gerisinde kullanılan dicam şeklinde dirençler mevcut onların sağlam olması yeterli tahminimce akımdaki parazitlri alıyor.

    lehimden sonra ise üzerlerini yanmaz daralan makaronla sarıp ısıtıp sıkmalarını sağladım..

     Alfa Romeo buji değişim (Tecrübe edinme)


     Alfa Romeo buji değişim (Tecrübe edinme)


    sonrasında kabloların işi bitince sıra internetten aldığım buji anahtarını kullanmaya geldi

     Alfa Romeo buji değişim (Tecrübe edinme)


    resimdeki gibi yuvaya sokup anahtarı çevirerek bujileri söküyoruz burada bendekilerin 3 tanesi çok gevşekti ve 2 taneside aşırı sıkıydı tabi bu işlemleri motor soğukken yapıyoruz aksi takdirde sökmek sakıncalı olacak hem sıkı olur hemde kırılabilir.

     Alfa Romeo buji değişim (Tecrübe edinme)


    çıkan bujinin durumu bu şekildeydi yenisine göre bayağı incelmiş ....

     Alfa Romeo buji değişim (Tecrübe edinme)


    bir diğer önemli nokta aldığım sekiz adet bujiden küçük olan dört tanesinde pipoların geçtiği başlıklar yoktu korekom dan behçet beyi aradım oda bana eskilerindekini kullanmam gerektiğini ve kesinlikle başlıksız takmamam gerektiğini söyledi sağolsun sanırım standart ngk lerin küçüklerinde yok bunlar ama eski bujilerdekiler yapışmış olduğundan çıkmadılar bende tamircileriden çıkan bujilerin kafasından dört tanesini rica ettim ve resimdeki gibi küçük olan bujilerin üzerine vidaladım

     Alfa Romeo buji değişim (Tecrübe edinme)


    çıkan bujilerin durumu şu şekilde ama yinede 60 000 km için fena sayılmaz ama çok para olmadığından hem yenilenmiş oldu hemde bir çok sorunu gidermiş oldum..

     Alfa Romeo buji değişim (Tecrübe edinme)


     Alfa Romeo buji değişim (Tecrübe edinme)


     Alfa Romeo buji değişim (Tecrübe edinme)


    bujileri takarken dikkat edilmesi gereken diğer bir husus buji kutusunun üzerinde ne kadar sıkılması gerektiği yazıyor küçük bujilerde 2/3 ken büyüklerde 1/2 olarak gösteriyor yani elle vidaladığınızdan sonra anahtarla 1/2 için yarım tur sıkın anlamında bir işaret bulunuyor az sıkılırsa dışarı yakıt çıkacağından zarar verebilir çok sıkılırsada bujide çatlama yapıp kırılan parçanın içine düşmesi sözkonusu..

    bu arada internetten aldığım anahtar son bujiyi sıkarken kırıldı ve okuduğum dayanıksız kırılıyor yorumlarını haklı çıkardı kesinlikle bu tur nette satılan anahtarlara güvenip bu tur işlere kalkışmayın derimm...

     Alfa Romeo buji değişim (Tecrübe edinme)


    çıkan bujiler paslı ve kirli idi bir kaç tanesi buji kaplosunun kopmasından dolayı yakıtı iyi yakamadığından dolayı islenmiş ..

    umarım birilerine faydalı olur yanlış bilgi verdiysem düzeltirsiniz herkese kolay gelsinn...

     Alfa Romeo buji değişim (Tecrübe edinme)







  • Elinize sağlık güzel paylaşım

    Bujileri kaça aldınız acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenkcoskun

    Elinize sağlık güzel paylaşım

    Bujileri kaça aldınız acaba?
    4 küçük 4 büyük 8 adet NGK takım 119 tl PİPO 20 TL buji anahtarı 8 tl harcadım ngk nın platin olan bujileri 220 tl idi ama nette olumlu bir şey göremediğimden biraz ucuza kaçmış olduk :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizimkoylu333

    4 küçük 4 büyük 8 adet NGK takım 119 tl PİPO 20 TL buji anahtarı 8 tl harcadım ngk nın platin olan bujileri 220 tl idi ama nette olumlu bir şey göremediğimden biraz ucuza kaçmış olduk :)

    Alıntıları Göster
    Buji değişiminden sonra Aracınızdaki şikayetleriniz giderilmiş olmdumu acaba?
  • Kesinlikle oldu zaman icinde aracın hantallasması farkedilmiyor bu islem sonrasında aracın gercek performansı ortaya cıktı tahmini %30 oranında bir kaybın geri geldigini düsünüyorum. kalkıstaki kesiklik ortadan kalktı ve misal olarak söylemem gerekirse yokusta 5000 devirde vites degistirdigim yerde 3000 devir kafi geliyor en basitinden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizimkoylu333

    Kesinlikle oldu zaman icinde aracın hantallasması farkedilmiyor bu islem sonrasında aracın gercek performansı ortaya cıktı tahmini %30 oranında bir kaybın geri geldigini düsünüyorum. kalkıstaki kesiklik ortadan kalktı ve misal olarak söylemem gerekirse yokusta 5000 devirde vites degistirdigim yerde 3000 devir kafi geliyor en basitinden.
    Elinize sağlık. Güzel paylaşım olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tatmir07

    Elinize sağlık. Güzel paylaşım olmuş.

    Alıntıları Göster
    güzel paylaşım, güle güle eskitin :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xylit156

    güzel paylaşım, güle güle eskitin :)

    Alıntıları Göster
    Emeğiniz takdire şayan ama keşke orijinal Ricambi Hologramlı Alfa Twin Spark Ngk alsaymışsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faho

    Emeğiniz takdire şayan ama keşke orijinal Ricambi Hologramlı Alfa Twin Spark Ngk alsaymışsınız.

    Haklısınız hocam ama tabi bu tür kararlarda referans bilgiler olmayınca işin ekonomi yönü agır basıyor birde ben ngk nın platin serisinede bakıp bir kac olumsuz yorum görüp vazgectim ricambi icinde hic deneyim ve yorum bulamayınca ucuz bir tercih yaptım umarım bu konu vesilesiyle diger marka ve yorumlarıda paylaşılır bilgi sahibi oluruz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizimkoylu333

    quote:

    Orijinalden alıntı: faho

    Emeğiniz takdire şayan ama keşke orijinal Ricambi Hologramlı Alfa Twin Spark Ngk alsaymışsınız.

    Haklısınız hocam ama tabi bu tür kararlarda referans bilgiler olmayınca işin ekonomi yönü agır basıyor birde ben ngk nın platin serisinede bakıp bir kac olumsuz yorum görüp vazgectim ricambi icinde hic deneyim ve yorum bulamayınca ucuz bir tercih yaptım umarım bu konu vesilesiyle diger marka ve yorumlarıda paylaşılır bilgi sahibi oluruz..

    Alıntıları Göster
    Elinize sağlık, bir dahakine ricambi olanlardan alırsanız hem daha uzun süre kullanırsınız hem de orijinal parça olduğundan ek yapmak zorunda kalmazsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfista

    Elinize sağlık, bir dahakine ricambi olanlardan alırsanız hem daha uzun süre kullanırsınız hem de orijinal parça olduğundan ek yapmak zorunda kalmazsınız.

    Alıntıları Göster
    Elinize sağlık faydalı bir paylaşım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizimkoylu333

    quote:

    Orijinalden alıntı: faho

    Emeğiniz takdire şayan ama keşke orijinal Ricambi Hologramlı Alfa Twin Spark Ngk alsaymışsınız.

    Haklısınız hocam ama tabi bu tür kararlarda referans bilgiler olmayınca işin ekonomi yönü agır basıyor birde ben ngk nın platin serisinede bakıp bir kac olumsuz yorum görüp vazgectim ricambi icinde hic deneyim ve yorum bulamayınca ucuz bir tercih yaptım umarım bu konu vesilesiyle diger marka ve yorumlarıda paylaşılır bilgi sahibi oluruz..

    Alıntıları Göster
    dostum o aldığın bujiler gerçek ngk değil.
    ilerliyen zamanlarda aracında ufak ufak kesiklikler olabilir.
    birde gazlı arabalarda kesinlikle orjinal hariç (bosh-dandik ngk vb) takmamakta fayda var.
    hepsi sıkıntı yaratıyor. birde o bujiler gaz olmayan arabaya takıldığında taş çatlasın 20000 km gidiyor.
    anlıyorum ekonomi çok ağır basıyor ama gazlı arabaya kesinlikle orjinal olması gerekiyor.




  • Hocam su videodaki kriterlere bakmıştım hatırlattıgın iyi oldu sahte olduguna dair bir beliryi göremedim daha detaylı bir bilgi varsa paylaşırmısınız.

    http://www.youtube.com/watch?v=cD1rgG8-1e8
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizimkoylu333

    Hocam su videodaki kriterlere bakmıştım hatırlattıgın iyi oldu sahte olduguna dair bir beliryi göremedim daha detaylı bir bilgi varsa paylaşırmısınız.

    http://www.youtube.com/watch?v=cD1rgG8-1e8
    Ellerinize sağlık ancak taktığınız bujilerin kodlarından "aslında" hangi araçlar için üretilmiş bujiler olduğuna baktınız mı? Bir tanıdığım da vaktiyle "uayr,farketmez" denerek almıştı. Çıkan bujilerin 4'ü opel astra, 4'ü de honda scooter bujisi çıkmıştı. Hatta o kodlar ile internette aratın,çok daha ucuza alırdınız 8'ini.
    Hiçbiryerde tavsiye edilmemiş hatta bahsi geçmemiş bir koddaki bujileri kullanmakla şahsi fikrim hata etmişsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hotblastmain

    Ellerinize sağlık ancak taktığınız bujilerin kodlarından "aslında" hangi araçlar için üretilmiş bujiler olduğuna baktınız mı? Bir tanıdığım da vaktiyle "uayr,farketmez" denerek almıştı. Çıkan bujilerin 4'ü opel astra, 4'ü de honda scooter bujisi çıkmıştı. Hatta o kodlar ile internette aratın,çok daha ucuza alırdınız 8'ini.
    Hiçbiryerde tavsiye edilmemiş hatta bahsi geçmemiş bir koddaki bujileri kullanmakla şahsi fikrim hata etmişsiniz.

    Alıntıları Göster
    güzel çalışma olmuş. muhtemelen kısa bizr süre sizi idare edecek bu bujiler ama takmasını öğrendiğiniz için yakın zamanda orjinal NGK lara geçersiniz. 350TL civarı bişey tutuyordu en son. iyi para ama 1 kere değişecek bir daha değiştirmeyeceksiniz onu da düşünün....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahoretti

    güzel çalışma olmuş. muhtemelen kısa bizr süre sizi idare edecek bu bujiler ama takmasını öğrendiğiniz için yakın zamanda orjinal NGK lara geçersiniz. 350TL civarı bişey tutuyordu en son. iyi para ama 1 kere değişecek bir daha değiştirmeyeceksiniz onu da düşünün....

    Alıntıları Göster
    aynen ustam güzel bi calısma olmus el emegi göz nuru benim arabadada bujilerden 2 si tıkalı diye biliyorum daha degiştirmem için bi sıkıntı yaratmadı allahtan ama ilerde böyle bi calısmaya girersem ustaya dökecegim para yerine kendim denerim daha güzel olur. (alfa sahibiysen zaten o sana degil sen ona bakıyosun resmen.)
    senin bu çalısmandan fayz alabilirim.




  • bizimkoylu333 kullanıcısına yanıt
    Slmlar sizin bobinlerde çatlama gibi birşey söz konusu muydu benim bobinlerde de kılcal çatlamalar olmuş usta yenisi al dedi bujilerle birlikte onuda değiştirmek iste kablolarıda yeni almamı istedi anlamadım kablolarda birşey gözükmüyor bobinler ve kablolar bujilerden bile pahalı ne yapsam doğru olur birde en uygun getis alman malı bobin buldum bu bobinleri alsam doğru olurmu bilgileriniz paylaşabilirseniz sevinirim kolay gelsin....Teşekkürler Ayrıntılar içinde...Çok Faydalı Oldu
  • Bobin lerin mikalarında catlama var ise takılması dogru olmaz ama malzemesi cok kırılganlasmamis ise ısıya dayanıklı yapıstırıcılar mevcut ayrıca benimde kablolarımda direnc kaybı olan kopmave zayıflıklar verdı bunları bulup yeniden yüksek vatlı havya ile lehimleyip makaron sardım resimde belli oluyor.
    Maalesef simdiki sök takçı ustalara bunu kabul ettirip yaptırabilecegini sanmıyorum .Aynı maliyetler benim icinde söz konusu idi onarım ile bu işi çözdüm .
    Bana kalsa alacagın alman malı isini çözacektir çin malı olmadıktan sonra sorun olacagını sanmam.
    Istanbul bayrampasa tarafına isin düserse elden geldigince yardımcı olurum ...
    Tamirci degilim nede olsa kendi malımız olunca hem keseyi hemde malımızı kollamak basa düşüyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bizimkoylu333 -- 8 Eylül 2013; 1:03:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizimkoylu333

    Bobin lerin mikalarında catlama var ise takılması dogru olmaz ama malzemesi cok kırılganlasmamis ise ısıya dayanıklı yapıstırıcılar mevcut ayrıca benimde kablolarımda direnc kaybı olan kopmave zayıflıklar verdı bunları bulup yeniden yüksek vatlı havya ile lehimleyip makaron sardım resimde belli oluyor.
    Maalesef simdiki sök takçı ustalara bunu kabul ettirip yaptırabilecegini sanmıyorum .Aynı maliyetler benim icinde söz konusu idi onarım ile bu işi çözdüm .
    Bana kalsa alacagın alman malı isini çözacektir çin malı olmadıktan sonra sorun olacagını sanmam.
    Istanbul bayrampasa tarafına isin düserse elden geldigince yardımcı olurum ...
    Tamirci degilim nede olsa kendi malımız olunca hem keseyi hemde malımızı kollamak basa düşüyor..

    Eywallah Sağolun Mecburen Komple Set aldım onları taktırıyorum arama yitme çekme gibi şey yapıyormuş biraz uyguna buldum Komple set Buji Bobin Set bujilerle birlikte 660 TL... sorun çıkmaz inşallah..Bilgiler ve yardım için tekrar sağolun...İyigünler...
     Alfa Romeo buji değişim (Tecrübe edinme)




  • Selamarkadaşlar.
    Alfa romeo 156 1.6 ts sahibiyim. Aracım 2006 model 5 ay oldu alalı birtek motor yağı bakımını yaptırdım yaklaşık 5 bin km yaptm. Aracımda kalkışlarda gaza basmasam duracak gibi yapıyor yolda giderken ayağım gazda sabit olmasına rağmen araba kendini bir anda ileri ye doğru atıyor sanki filtre tıkanmış da benzin akışı kesilmiş bir anda açılıyo bir anda hızlanıyor. Araba boş vitesteyken duracak gibi oluyor ve titreme yapıyor. Çekişten de düştü arabam biraz yokuş bir yolu 3. Viteste çıkamıyorum yani 2. Vitesteyken ne kadar devri yüksek tutsamda. Ayrıca benzinli araba tüp hiç taktırmadım. Gebze de oturduğumdan servis sıkıntısı var pek boş vaktimde olmuyor servisinde maliyetli olacağının düşüncesindeyim. Sizce arızası ne ne yapmam lazım bilgisi olan var mıdır?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.