Şimdi Ara

Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm - TCT (dizel - otomatik)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
11.426
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Alfa Romeo, Giulietta'nın yollara çıkmasından buna yana yedi yıl geçmesine rağmen hala aracı yenilemeyip üçüncü kez makyaja tabi tuttu. Neyse ki üçüncü makyaj ile birlikte motor gamında yeniliklere giderek durumu biraz kotardı. bizim için en önemli konu dizel motor geliştirilerek 120 hp'ye çıktı. Asıl yenilik ise dizel motora 170'lik multiair'de olduğu gibi TCT şanzıman eşlik edecek.
    önümüzdeki aylarda yıl ortasından itibaren Dizel otomatik Giuliettalar Türkiye'de de yol almaya başlayacaktır

    https://www.youtube.com/watch?v=VYsAYHAC2wU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jeueneturc -- 22 Mart 2016; 23:28:51 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Bence tAsarım donanım surus kabiliyetleri açısından rakiplerinden bir eksigi yok.eger akilli davranir dizel otomatik versiyonu ucuza satarlarsa is yapar
    7 yıl geçmesine rağmen sınıfındaki otomobillerden daha cesur hatlara sahip hala. 7 yıl önceki yarattıkları ön tampon ve kaputtaki tasarım dilini bugün diğer çoğu sınıftaki otomobiller izliyor, bilmem dikkatinizi çekti mi? Gayet tatmin edici bir tasarım. Bugün GT, 147, 156 bile göze birçok otomobilden hoş gelirken Giulietta'ya laf atmak gereksizdir 'bana göre'.
    Alaskalı Suikastçi kullanıcısına yanıt
    Alaskalı Suikastçi demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Alaskalı Suikastçi

    Kokpit tasarımı ve özellikle direksiyonun acil değişmesi lazım. spor görünüşlü bir arabanın içindeki direksiyon, doblo da kullanılandan daha beter bir haldeyse bu işte bir yanlışlık var demektir.

    Sinifinin en spor kokpitine sahip.direksiyonda makyajli kasada gayet güzel.önyargılarınizdan kurtulmak icin a serisine binin 130k istedikleri arAbanın her tarafindan kalitesizlik akıyor.bu segmentte fark yaratan tek arac v40 bu konuda
    Yazdıklarınızın bir kısmı doğru olsa da diğerleri çoğunlukla aracı tanımadan yapılan ve daha önce bu forumda defalarca okuduğum tekrar cümleleri. Araç c hb sınıfında hiç de basık değil, 1 serisinden daha ferah. Malzeme kalitesi a serisinden aşağı değil. Şubat verilerinde V40 Giulietta'dan az satmış, üstelik Giulietta'da 2016 satışları başlamadı, tabii otomatik de başlamadı. Servis derseniz Fiat ve Alfa Romeo servisleri bakıyor. Tasarım derseniz en güzel olan iki özellikten biri, diğeri de hızlı kaçan kaliteli motoru. Fiat bu marka ve model ile belli bir sayının üzerini zaten umursamıyor. Peynir ekmek gibi Albea, sonra Linea, simdi de Egea sattığı bir ülkede gayet de haklı. 2014 ve sonrasında motor ve rüzgar sesi azaltılmış, daha konforlu olmuş, hem gençlere hem de küçük ailelere hitap ediyor. Ama ama ama Fiat'ın tarih verdiği modelleri ve makyajları savsaklaması asıl sorunlardan biri. Fiyatlandırma derseniz; Astra, Golf fiyatlarında, daha ne yapsın?
    Ben yıllardır Giulietta veya 2. el SLK 200 almak isterdim. Sonunda amacıma ulastım. 74.000 TL 40.000TL 0 faizli kredi 18 ay (24 aya yetişemedim). Bu imkanlara bana golf, astra söyler misiniz? Siz hiç Golf ile VW servisine girdiniz mi? Ben hem rutin bakım hem de kazalı durumlarda girdim. Çok ama çok güzel öperler. O en pahalı C hb dediğiniz Golf'un en kısa C hb olduğunu, sürücünün sağ tarafını şaft tünelini gizlemek için doldurduğunu umarım farketmişsinizdir. Avrupa'da C premium hb sınıfında satılan Giulietta, Golf'ten niye ucuz olsun?

    Tasarım ve motoru daha iyi olan Giulietta yanına gelince kimsenin bakmayacağı Golf, Giulietta çakması olan Astra neden fiyat avantajına sahip olsun?

    Bir dsg VW alınca iki yıl sonra satmak gerektiğini VW yetkilisinden duyunca o aracı alır mısınız? Ya da başka bir masum vatandaşa nasıl olsa kaktırırım mı dersiniz? Son sorduğum şeyi benden kolay yapabilme imkanı olan insan da Türkiye'de çok azdır. Golf benim için çirkin, astra da güzel ama çakma Giulietta.

    Piyasadaki araçları inceleyin; 206 ve Giulietta'yı ayırın. Güzel tipleri olan araçların önden 206, arkadan Giulietta'ya benzediklerini göreceksiniz. Servis ve ikinci el satış konusunda büyük şehirlerde sadece Alfaya çalışanlar göreceksiniz.

    Sonuç olarak; CESARET - ÇİRKİNE ZORUNLULUK tercihi yapacaksınız.

    Ben tabii ki ilkini seçtim.

    Saygılar sunarım.
  • Bence tAsarım donanım surus kabiliyetleri açısından rakiplerinden bir eksigi yok.eger akilli davranir dizel otomatik versiyonu ucuza satarlarsa is yapar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Bence tAsarım donanım surus kabiliyetleri açısından rakiplerinden bir eksigi yok.eger akilli davranir dizel otomatik versiyonu ucuza satarlarsa is yapar
    kesinlikle, yüzünün eskimesi, küçük makyaj oyunlarıyla kotarılmış, yine de kasasının eskimiş olması problem olmayacaktır tıpkı İnsignia satışlarının dizel - otomatik ile patlaması gibi. uygun fiyatlarla gelirse ciddi manada satış yapacağını düşünüyorum bende.
    rakiplerinden eksiği olduğunu bende düşünmüyorum ama içime sinmeyen tek yönü ise iç mekan tasarımı. (kalitesi eh fena değil ama tasarım olarak sürücü odaklı bir kokpit olmalı böyle bir araçta )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Bence tAsarım donanım surus kabiliyetleri açısından rakiplerinden bir eksigi yok.eger akilli davranir dizel otomatik versiyonu ucuza satarlarsa is yapar
    7 yıl geçmesine rağmen sınıfındaki otomobillerden daha cesur hatlara sahip hala. 7 yıl önceki yarattıkları ön tampon ve kaputtaki tasarım dilini bugün diğer çoğu sınıftaki otomobiller izliyor, bilmem dikkatinizi çekti mi? Gayet tatmin edici bir tasarım. Bugün GT, 147, 156 bile göze birçok otomobilden hoş gelirken Giulietta'ya laf atmak gereksizdir 'bana göre'.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ohan

    7 yıl geçmesine rağmen sınıfındaki otomobillerden daha cesur hatlara sahip hala. 7 yıl önceki yarattıkları ön tampon ve kaputtaki tasarım dilini bugün diğer çoğu sınıftaki otomobiller izliyor, bilmem dikkatinizi çekti mi? Gayet tatmin edici bir tasarım. Bugün GT, 147, 156 bile göze birçok otomobilden hoş gelirken Giulietta'ya laf atmak gereksizdir 'bana göre'.

    Alıntıları Göster
    Kokpit tasarımı ve özellikle direksiyonun acil değişmesi lazım. spor görünüşlü bir arabanın içindeki direksiyon, doblo da kullanılandan daha beter bir haldeyse bu işte bir yanlışlık var demektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alaskalı Suikastçi

    Kokpit tasarımı ve özellikle direksiyonun acil değişmesi lazım. spor görünüşlü bir arabanın içindeki direksiyon, doblo da kullanılandan daha beter bir haldeyse bu işte bir yanlışlık var demektir.

    Sinifinin en spor kokpitine sahip.direksiyonda makyajli kasada gayet güzel.önyargılarınizdan kurtulmak icin a serisine binin 130k istedikleri arAbanın her tarafindan kalitesizlik akıyor.bu segmentte fark yaratan tek arac v40 bu konuda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alaskalı Suikastçi

    Kokpit tasarımı ve özellikle direksiyonun acil değişmesi lazım. spor görünüşlü bir arabanın içindeki direksiyon, doblo da kullanılandan daha beter bir haldeyse bu işte bir yanlışlık var demektir.

    Sinifinin en spor kokpitine sahip.direksiyonda makyajli kasada gayet güzel.önyargılarınizdan kurtulmak icin a serisine binin 130k istedikleri arAbanın her tarafindan kalitesizlik akıyor.bu segmentte fark yaratan tek arac v40 bu konuda

    Alıntıları Göster
    Sınıfının en spor kokpiti egea'daki ekranla geliyor. O vites topuzu bile yakışmıyor araca. Direksiyon makyajla bir nebze iyileşti evet italyan tarzı bir direksiyon ama yakışmıyor. Bu sınıfta sportif iç mekan bence 1 serisinde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatal_hand

    Sınıfının en spor kokpiti egea'daki ekranla geliyor. O vites topuzu bile yakışmıyor araca. Direksiyon makyajla bir nebze iyileşti evet italyan tarzı bir direksiyon ama yakışmıyor. Bu sınıfta sportif iç mekan bence 1 serisinde.

    Alıntıları Göster
    eski 1.6 jtdm düz vites ile yeni gelecek olan tct otomatik jtdm nin teknik verileri

    Bu mesaja eklenen görseller:

     Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm - TCT      (dizel - otomatik) Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm - TCT      (dizel - otomatik)




  • Torkta bir yanlışlık var. Düz viteslide 320/1750. TCT de aynısı mı, yoksa 280/1500 mü? Öyle ise yerleri Karışmış.
  • Orhan Hoca kullanıcısına yanıt
    eski nesil düz vitesli'nin verileri yeni 120lik düz vitesin verileri değil,
    haklısınız eski nesilde de 1750 devirde 320 nevtonmetre olacak

    aslında böyle araba teknik verileri veren sitelere bakarken bir iki kere bakmak gerektiğine bir kez daha tecrübe ile görmüş oldum,
    dikkatiniz ve uyarınız için teşekkürler
  • Emeğinize sağlık öncelikle. Emin değilim ama araç ağırlık da yanlış sanki. Ruhsatta daha düşük diye hatırlıyorum. Yanlışım varsa düzeltin; TCT'nin 15 kg kadar otomatik ağırlığı hesap etsek düz ya daha hafif olmalı, ya da otomatikte ekstra hafifletme yapılmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orhan Hoca

    Emeğinize sağlık öncelikle. Emin değilim ama araç ağırlık da yanlış sanki. Ruhsatta daha düşük diye hatırlıyorum. Yanlışım varsa düzeltin; TCT'nin 15 kg kadar otomatik ağırlığı hesap etsek düz ya daha hafif olmalı, ya da otomatikte ekstra hafifletme yapılmış.
    ben düz vitesliyi 1300 civarı diye hatırlıyordum 1395'i görüp arkasından da tct'nin 1320 olduğunu görünce şaşırdım zaten böylesine bir ağırlık düşümünün platform değiştirmeden mümkün olamayacağını üstüne otomomatik şanzımanın ağırlığının da eklenmesiyle namümkün olduğunu düşündüm. burda bir yanlışlık olduğunu anlayınca bende Alfanın kendi sitesindeki katologa bakıyordum 1310 yazıyor dizel için , düz viteste 1310 olunca 1320 tct için doğru olabilir Türkiye ye gelince sitesine katologu koyarlar o zaman daha net bilgilere sahip olabiliriz böyle sıradan oto teknik verileri veren siteler biraz havada kalıyor bilgileri
    ben açıklamaları girmeden siz uyardınız
    teşekkür ederim:)




  • satmaz, giulietta çok kişiye hitap eden bir araç değil. İç kısım basık, süspansiyonlar sert, dolayısı ile aile aracı konseptine uymuyor. Spor araç isteyen adamlar için 120hp dizel otomatik zaten çok bir anlam ifade etmiyor. Kalite algısı premium almanların ve volvo'nun gerisinde.

    fiyatlandırması yanlış, marka yönetimi başarısız. Ne doğru düzgün bayisi var ne servisi. Doğru düzgün tanıtımı yok, ikinci eli sıkıntılı. Gider de gider. Zamanında Beylikdüzü Birmot'ta test sürüşü yapacaktım, randevu alıp gittim. Mağaza müdürü arabayı alıp gezmeye gitmiş. Siteden şikayet yazdım kale alıp geri dönüş bile yapmadılar. Bu kadardi da vurdumduymaz bir distribütörü vardır.

    Bugüne kadar satışları yerlerde sürünen giulietta'nın sırf ufak bir makyaj gördü diye ve dizel otomatik vitesi geldi diye çok satmasını beklemek gerçekci değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orhan Hoca

    Emeğinize sağlık öncelikle. Emin değilim ama araç ağırlık da yanlış sanki. Ruhsatta daha düşük diye hatırlıyorum. Yanlışım varsa düzeltin; TCT'nin 15 kg kadar otomatik ağırlığı hesap etsek düz ya daha hafif olmalı, ya da otomatikte ekstra hafifletme yapılmış.
    Lancerla aynı kaderi paylaşıyor.İkisi de yaşlılıktan olucek ama markalar hala yeni kasa çıkarmıyor
  • BenGiDeR B kullanıcısına yanıt
    Yazdıklarınızın bir kısmı doğru olsa da diğerleri çoğunlukla aracı tanımadan yapılan ve daha önce bu forumda defalarca okuduğum tekrar cümleleri. Araç c hb sınıfında hiç de basık değil, 1 serisinden daha ferah. Malzeme kalitesi a serisinden aşağı değil. Şubat verilerinde V40 Giulietta'dan az satmış, üstelik Giulietta'da 2016 satışları başlamadı, tabii otomatik de başlamadı. Servis derseniz Fiat ve Alfa Romeo servisleri bakıyor. Tasarım derseniz en güzel olan iki özellikten biri, diğeri de hızlı kaçan kaliteli motoru. Fiat bu marka ve model ile belli bir sayının üzerini zaten umursamıyor. Peynir ekmek gibi Albea, sonra Linea, simdi de Egea sattığı bir ülkede gayet de haklı. 2014 ve sonrasında motor ve rüzgar sesi azaltılmış, daha konforlu olmuş, hem gençlere hem de küçük ailelere hitap ediyor. Ama ama ama Fiat'ın tarih verdiği modelleri ve makyajları savsaklaması asıl sorunlardan biri. Fiyatlandırma derseniz; Astra, Golf fiyatlarında, daha ne yapsın?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orhan Hoca -- 23 Mart 2016; 17:14:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orhan Hoca

    Yazdıklarınızın bir kısmı doğru olsa da diğerleri çoğunlukla aracı tanımadan yapılan ve daha önce bu forumda defalarca okuduğum tekrar cümleleri. Araç c hb sınıfında hiç de basık değil, 1 serisinden daha ferah. Malzeme kalitesi a serisinden aşağı değil. Şubat verilerinde V40 Giulietta'dan az satmış, üstelik Giulietta'da 2016 satışları başlamadı, tabii otomatik de başlamadı. Servis derseniz Fiat ve Alfa Romeo servisleri bakıyor. Tasarım derseniz en güzel olan iki özellikten biri, diğeri de hızlı kaçan kaliteli motoru. Fiat bu marka ve model ile belli bir sayının üzerini zaten umursamıyor. Peynir ekmek gibi Albea, sonra Linea, simdi de Egea sattığı bir ülkede gayet de haklı. 2014 ve sonrasında motor ve rüzgar sesi azaltılmış, daha konforlu olmuş, hem gençlere hem de küçük ailelere hitap ediyor. Ama ama ama Fiat'ın tarih verdiği modelleri ve makyajları savsaklaması asıl sorunlardan biri. Fiyatlandırma derseniz; Astra, Golf fiyatlarında, daha ne yapsın?

    giulietta gayet iyi bildiğim bir araç, arkadaşımda makyajsız 1.4 multiair 170hp olanı var.

    BMW 1'de zaten sınıfının en basık araçlarından biri ve aile aracı statüsüne uygun değil. C segmenti standardı bu demişsiniz ama kesinlikle katılmıyorum. A3'de C segment HB mesela ama ikisi arasında dağlar kadar fark var. Leon hakeza aynı şekilde, Golf, Astra, Leon, C4 gibi araçlarda aynı şekilde.

    Fiyatı ucuz değil. Golf ile aynı fiyat daha ne olsun demişsiniz ama premium markaları çıkardığımızda golf zaten segmentinin en pahalı araçlarından biri. Yani bir ucuzluk göstergesi değil. Evet BMW, Mercedes, Audi'ye göre ucuz ama zaten öyle de olması lazım. Hem hissedilen kalite anlamında hem marka algısı anlamında bu 3 markanın alternatifi değil Alfa Romeo.

    V40'a gelince kalite hissi oldukça yüksek bir araç. Onunda ciddi bir bayi/servis sorunu var. Servis bakım aralıkları ve fiyatlarıda çok yüksek. Bir de artık sadece 1.5t3 benzinli motorla geliyor sanırım.


    Fiat servisi/bayisi dediğiniz gibi olmuyor bu arada. En basitinden Fiat bayisine gidip aracı göremiyorsunuz ya da sipariş veremiyorsunuz. Servis personeli her araç için eğitim alır. Kaç tane fiat servisinim personeli Giulietta için eğitim almıştır? Sanayideki adam gibi parça siparişi verip deneye yanıla mı tamir edecek aracı?

    Fiat'ın satışları umursamamasıda komik. egea alacak adam zaten gidip giulietta almaz. Aynı kesime hitap eden araçlar değil. açıkcası bmw, mercedes, audi alacak adam gidip giulietta'ya bakmaz. Fiyatı mantıklı seviyelerde olsa FR müşterisini çalardı ama onuda yapmadılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BenGiDeR -- 23 Mart 2016; 17:45:43 >




  • Giulietta premium kompakt segmentte leonun segmentinde olan arac bravo.
    A serisinin kalitesine 1serisinin a3un bos haline soz etmeyen kullanici giuya bismillah demeden bir kelime edemez.arabanin kalitesinde fark yaratan model v40tir bu sınıfta
    Fiyati pahalı dediginiz arabanin agzina kadar dolusunun fiyatina almanin bombosunu bile alamiyorsunuz,onyargili gozluklerinizi çıkarın.
  • Ben yıllardır Giulietta veya 2. el SLK 200 almak isterdim. Sonunda amacıma ulastım. 74.000 TL 40.000TL 0 faizli kredi 18 ay (24 aya yetişemedim). Bu imkanlara bana golf, astra söyler misiniz? Siz hiç Golf ile VW servisine girdiniz mi? Ben hem rutin bakım hem de kazalı durumlarda girdim. Çok ama çok güzel öperler. O en pahalı C hb dediğiniz Golf'un en kısa C hb olduğunu, sürücünün sağ tarafını şaft tünelini gizlemek için doldurduğunu umarım farketmişsinizdir. Avrupa'da C premium hb sınıfında satılan Giulietta, Golf'ten niye ucuz olsun?

    Tasarım ve motoru daha iyi olan Giulietta yanına gelince kimsenin bakmayacağı Golf, Giulietta çakması olan Astra neden fiyat avantajına sahip olsun?

    Bir dsg VW alınca iki yıl sonra satmak gerektiğini VW yetkilisinden duyunca o aracı alır mısınız? Ya da başka bir masum vatandaşa nasıl olsa kaktırırım mı dersiniz? Son sorduğum şeyi benden kolay yapabilme imkanı olan insan da Türkiye'de çok azdır. Golf benim için çirkin, astra da güzel ama çakma Giulietta.

    Piyasadaki araçları inceleyin; 206 ve Giulietta'yı ayırın. Güzel tipleri olan araçların önden 206, arkadan Giulietta'ya benzediklerini göreceksiniz. Servis ve ikinci el satış konusunda büyük şehirlerde sadece Alfaya çalışanlar göreceksiniz.

    Sonuç olarak; CESARET - ÇİRKİNE ZORUNLULUK tercihi yapacaksınız.

    Ben tabii ki ilkini seçtim.

    Saygılar sunarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orhan Hoca -- 23 Mart 2016; 18:50:33 >




  • İyide benim söylediklerimin karşılığındwğil ki bunlar.

    Giulietta neden Golff'ten ucuz olsun demişsiniz. Peki soruyu tersten soralım neden Golf'ten pahalı olsun? Kaldı ki Ben golf'ten ucuz olsun demedim. Golf premiumlar haricinde segmentindeki en pahalı modellerden biri dedim. Yani Golf'le aynı fiyat Giulietta ucuz demek doğru değil dedim.

    Ama bu iş böyle Golf'ün tipi yamuk, Astra Giulietta'nın çakması vs boyutuna inerse bir başkasıda gelir makyajlı Bravo der. DSG efsaneleride hakeza. Bilmem farkındamısınız ama DSG satılmaya başlayalı 2'dan çok daha uzun zaman geçti ve sırf Türkiyede onbinlerce DSG'li araç var. Herneyse bu şekilde Konu da zaten fikir yürütmekten çıkar trol savaşlarına döner. Yani bunun bir anlamı yok.

    Gerçekleri her ay ODD yayınlıyor. Giulietta ne premium markalarla çarpışabiliyor, ne golf, astra ile ne diğer araçlarla. Yani ortada ciddi bir sıkıntı olduğu su götürmez bir gerçek. Aynı segmentt hem çok daha pahalı modeller(alman premiumlar), hem aynı fiyattaki modeller(golf, astra) hem daha ucuz modeller(leon) bu kadar satış yapabiliyorsa Giulieatta'da bir fiyat sıkıntısı olduğu aşikardır.

    Benim fikrim ise Giulietta'nın fiyatlarının uygunlaştırılarak Leon Fr müşterisini çalması gerektiği. İki araçta benzer kitlelere hitap ediyor. Sportif C segment HB, Birinde bayide araba zor bulurken diğerinde satışlar çakılmış gidiyor.




  • Türkiye'deki araç satışları Avrupa'da devede kulak ve vergilendirilmesi Giulietta'nın önünde esas engel. Tabii Fiat uygulamaları da cabası.

    Motor ve şanzımanında aynı a3-golf-leon üçlüsünden bariz fiyat farkı sorulduğunda; ama o a3, demek yetiyor. Aradaki fark konfor deniyor. O fiyat farkıyla üç katlı binanın mobilyalarını yenilersin.

    DSG konusunda ise; trolluk ve troller çok sevimsizdir, lütfen bana yazarken adlarını dahi anmayın. Bir arkadaş da yeni aldığı a3'un DSG garanti uzatımı için birkaç bin TL ödemişti. Ben yüzüme söyleneni yazdım, inanma(ma)k sizden.

    Ama; inanın aslında ben ve benim gibilere rahat batıyor. Leon ve Golf gibi yeni kasaları daha çirkin olan araçlar o kadar satmasa bu fiyata Giulietta almamız imkansız olurdu.

    İsterseniz forumdaki 490 sayfalık Giulietta'nin ilk bölümlerinde Eylül- 2010 ve sonrası alınan fiyatları Euro olarak inceleyin. Ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.

    İngiltere'de dizel Giulietta ve 1 serisi baz fiyatları çok yakın. Türkiye'de Giulietta fiyatı İtalya ve İngiltere'den pahalı değil. Nasıl bir tercih yaptığımı daha iyi anlarsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orhan Hoca -- 23 Mart 2016; 19:59:27 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.