Şimdi Ara

Alternatör Voltaj ???

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
1.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,
    Bir kaç haftadır aracımın alternatöründen kuşkulanıyorum. aküyü voltmetre ile ölçtüm. çalışmıyorken 12.75V, çalıştırınca 14.2V, klima ve fanı açınca 13.8V oluyor. 12.75V çalışmıyorken normal o tamam. çalışma voltajı 14.1v ile 14.8V arası olması lazım. 14.2V ucunda duruyor gibi geldi. klimayı açınca 13.8V'a düşmesi anormal gibi geliyor. normalde ufak bir dalgalanmadan sonra çalışma voltajında çakılı durması lazım. 14.2v ise 14.2v'da durması gerek yani. servis taş gibi dedi ama sanmıyorum. birşeyden çaktıkları yok. arıza yapacakmış gibi duruyor.
    Uzun lafın kısası, aküsünü voltmetre (pazarda 5tl ) ile ölçebilen arkadaşlar burada benle paylaşabilirmi?
    duruma göre alternatörü sökecem gibi duruyor. ya kömürleri azaldı yada diot tablası değişecek. (Sökersem tamirini yazarım buraya)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bacargan -- 29 Mayıs 2010; 2:39:45 >







  • Altörnatörden kuşkulanmanı gerektiricek olay nedir ?

    13.8 ile 14.1-14.2 arasında 0.3-0.4volt fark var bu kadar az miktarın etki edeceğini sanmıyorum
  • kendim normal check up yaparken farkettim. bide frene basınca arka lambalar azalıyor gibi gördüm.
    miktar az gibi görünebilir. fakat alternatörün ayvayı yemeye doğru gittiğini gösteririr. ara yükler girince karakteristikten dolayı bu kadar düşmemesi gerekiyor. normal olan 0,1volt kadar. bende 0,4 yani 4 katı. ayrıca nominal voltajda 14.5v olması lazım gibi. eğrileri bulamadım. toplamda -0,7v %5 demek bence büyük bir oran. ya fırçaların değdiği yüzey sıvandı yada diotlarda bir sorun var gibi gözüküyor. regülatör de uçmuş olabilir. gerçi lambalar vs patlamıyor. yazlığa gidersem alternatörü söküp bakacağım. elimde montaj şeması var. çok büyük ihtimalle fırça yüzeylerinden kaynaklanıyor. 99 primera için magneti marelli A115I-80A. türkiyede mako yapıyormuş. sanayiden bulmak lazım.




  • önceki araçlarımızdan toros ta bu tip bir sorun vardı avometre ile ölçmedim ancak geceleri uzun veya kısa farlar açıkken hafif kısık yanıyordu gaza basınca düzeliyordu farların ışık miktarına bakarsak gerilim değişimi 2 volt civarındadır ancak son bir kaç yıl öyle kullandık bildiğim kadarıylada starken alternatörü değiştirmemiştik.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.