Şimdi Ara

Amortisör Arızası Nasıl Anlaşılır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
731
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • S.a arkadaşlar aracım bozuk yolları aşırı hissettirmeye başladı çukurlarda falan takır tukur ses yapıyor tumseklerden geçerken sağ arkadan tak diye ses geliyor acaba aracımın 4 amortisörüde patlak olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • lastik havalarını çok bastıysanız da takır tukur sesler gelebilir
  • as, amortisörleri kontrol et gözünle eğer yağ kaçırmışsa yani sağı solu yağ içindeyse üzerlerine toz yapıştıysa bil ki patlamıştır...
  • Rot balansçının birine girip sorabilirsin. Çok çok 10 lira verirsin o olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnderGelişenOsasunaAtağı

    lastik havalarını çok bastıysanız da takır tukur sesler gelebilir
    185 60 lastiklerim var 32 hava bastım çok değil bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullanıcıların yapacağı basit amortisör kontrolu;

    Arka veya on kısımdan araç aşağıya dogru bastırılarak yaylanması sağlanır. Yaylanmayı bıraktığınızda arac 1 veya 1,5 salınımdan sonra durur. Kabaca amortisorler saglam diyebiliriz.

    Bunun haricinde aracı yaylandırma esnasında a(aşağı yukarı hareket etmiyorsa ederken garip sesler çıkartıyorsa, gövdenın salınımı 1 veya 1,5 defadan fazla ise amortisör gövdelerinde gözle görünen yağ kaçakları varsa kontrol için servise götürmekte fayda vardır.
  • A.s. Çukurlardan geçerken lakır lukur sesler geliyor ise kontrol ettirebilirsin, sanayiye gidiyorsan nerdenyse tüm motor mekanik ustaları rahatça anlayabilir lifte alıp bakarlar genel olarak ücret talep etmezler.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: agy53

    Kullanıcıların yapacağı basit amortisör kontrolu;

    Arka veya on kısımdan araç aşağıya dogru bastırılarak yaylanması sağlanır. Yaylanmayı bıraktığınızda arac 1 veya 1,5 salınımdan sonra durur. Kabaca amortisorler saglam diyebiliriz.

    Bunun haricinde aracı yaylandırma esnasında a(aşağı yukarı hareket etmiyorsa ederken garip sesler çıkartıyorsa, gövdenın salınımı 1 veya 1,5 defadan fazla ise amortisör gövdelerinde gözle görünen yağ kaçakları varsa kontrol için servise götürmekte fayda vardır.
    Sağ ön ve arkadan garç gurç ses geliyor bastırdığımda diğer taraflardan fıs fıs ses geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Virajlarda araçta gereğinden fazla yatma söz konusu ise genelde amartisör patlak olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mallafatrosto

    Virajlarda araçta gereğinden fazla yatma söz konusu ise genelde amartisör patlak olur.
    Kardeşim katılmıyorum benim 60 tan aşağı döndüğüm viraj yok araba yatmıyor. Aksine kaldırıyor maşallah
  • Freelogics F kullanıcısına yanıt
    Demek ki amortisör patlak değil kardeşim :) Ayrıca kış aylarında gelen sese çok takılmamak lazım :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mallafatrosto

    Demek ki amortisör patlak değil kardeşim :) Ayrıca kış aylarında gelen sese çok takılmamak lazım :))
    Sen çok bilgili bir abiye benziyorsun, zaten patlak değildi.Daha cuma çıkışında baktırmıştım.
    Birde şeyi sormak istiyorum usta...
    Bende yazılımlı 1.4 dizel toyatatata varda...
    Usta 175 km/h hızı geçince torpidodan yalnız fok balığının yolunun şaşırdığında çıkarttığı sesi andıran bir gıcırdama sesi geliyor sence neden olabilir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Freelogics

    Sen çok bilgili bir abiye benziyorsun, zaten patlak değildi.Daha cuma çıkışında baktırmıştım.
    Birde şeyi sormak istiyorum usta...
    Bende yazılımlı 1.4 dizel toyatatata varda...
    Usta 175 km/h hızı geçince torpidodan yalnız fok balığının yolunun şaşırdığında çıkarttığı sesi andıran bir gıcırdama sesi geliyor sence neden olabilir?

    Alıntıları Göster
    Senin araba ekmeğini yemiş kardeşim. Sat onu kendine astra al :)
  • Amortisörün patlak olup olmadığı öyle dışarıdan ya da altından bakmakla anlaşılmaz sökülüp kontrok edilecek, ayrıca son yıllarda kullanılan gazlı sistemlerde anlamanız çok daha zor, eski yağlı sistemlerde yağ sızdırdığı zaman anlaşılıyordu ama gazlıyı sökmeden anlamak imkansız, çoğu kişi aracın konforsuzluğunu lastiğe vs bağlıyor ancak amortisölerinin absorbe etme özelliği zamanla zayıflıyor, ve değiştirmek gerekiyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.